Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teletac

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Gos
Zeer actief

Re: teletac

Ongelezen bericht door Gos »

Vitalia schreef: Ik ben blij dat jij niét zo bent, maar bekijk het ook eens door de ogen van ons, tegenstanders, wij houden niet alleen niet van de methode, maar wij zien ook wat er misgaat en dáár zijn we het bangst voor.
Die dingen die misgaan, verander je alleen helaas niet door bepaalde hulpmiddelen te verbieden.
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door chris'76 »

Er is bij ons een tijdje geleden ook iemand dringend verzocht om zijn gezicht nooit meer op ons trainingsveld te laten zien, vanwege de manier waarop hij met zijn hond om meende te kunnen gaan.
Een goeie zaak vind ik.[/quote]

Dat is opzich een goeie zaak maar wat wordt er verder met zo'n iemand gedaan?
Gewoon laten gaan is ook gevaarlijk, want zo'n hond heeft wel een training gehad maar eigenlijk niet afgemaakt.

Bij ons is een dierenarts in het achterhoofd gebeten door een dobberman (tijdens een simpele enting)
die ook van de club afgeschopt is maar wat nu dus een "loslopend projectiel" is.

gr Chris
LEVEN EN LATEN LEVEN
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

chris'76 schreef:Er is bij ons een tijdje geleden ook iemand dringend verzocht om zijn gezicht nooit meer op ons trainingsveld te laten zien, vanwege de manier waarop hij met zijn hond om meende te kunnen gaan.
Een goeie zaak vind ik.
Dat is opzich een goeie zaak maar wat wordt er verder met zo'n iemand gedaan?
Gewoon laten gaan is ook gevaarlijk, want zo'n hond heeft wel een training gehad maar eigenlijk niet afgemaakt.

Bij ons is een dierenarts in het achterhoofd gebeten door een dobberman (tijdens een simpele enting)
die ook van de club afgeschopt is maar wat nu dus een "loslopend projectiel" is.

gr Chris[/quote]

Wat zouden ze eraan moeten doen dan? je kunt geen hond innemen als vereniging :19:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Vitalia schreef:
Pakwerkers zijn dik ingeduffelde, waggelende mensen, denk je dat jouw hond echt dat verschil niet ziet?
Volgens mij haal jij IPO en KNPV door elkaar... een pakwerker heeft geen beschermende kleding, het enige wat de broek voorkomt zijn de krassen van de nagels. Een beet gaat er dwars doorheen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chris'76
Actief

:denken: Ik zou het ook niet weten, daarom was ik er ook benieuwd naar
en omdat ik niet in dit wereldje zit en er dus erg weinig over weet.
In een DA praktijk kom je dit probleem best vaak tegen.

Bedoel niet dat ik tegen pakwerk ben ben alleen benieuwd hoe iets werkt....... :engel:
Misschien dat iemand op dit forum daar wel een idee over heeft of in de praktijk wel toepast.

Volg dit onderwerp met intresse en niet met een vooroordeel :neenee: en leer er veel van........
LEVEN EN LATEN LEVEN
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

mijn honden zijn dol op de dierenarts. :19:
reu staat te janken en springen om toch maar aub in die praktijkruimte te gaan in plaats van die idiote wachtzaal :hmmm:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn dierenarts is stapel op mijn honden, omdat ze zich fatsoenlijk gedragen en vriendelijk zijn.

misschien een idee voor die 'gevaarlijke' honden in de da praktijk om ze een snuitje om te doen, kunnen ze in elk geval niet meer bijten.
soms zijn problemen echt heel makkelijk op te lossen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Numa krijgt uit voorzorg gewoon een muilkorf om bij de dierenarts. Waarom zou je een risico nemen? Kleine moeite lijkt me.
Niet dat Numa zomaar iemand bijt hoor, voordat dat weer gedacht wordt. Maar iemand die hij niet kent, die "vreemd" ruikt, die hem aanraakt waar hij niet om gevraagd heeft.... geen risico, korfje om, klaar.
Biène kreeg ook altijd een korf om, maar ze is het laatste jaar enkele malen bij de dierenarts gebleven (om haar poten vol bijtwonden na te laten kijken en voor haar castratie) en de assistentes hadden haar korf afgedaan omdat ze Biène vertrouwden. Ging gelukkig prima, maar ik had ze vantevoren wel verteld dat ze de korf om had uit voorzorg, aangezien ze snel "om kan slaan", zeker als ze pijn heeft. Als er dan iets gebeurd zou zijn is het niet mijn schuld lijkt me. :ugh:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wat de DA nu met pakwerk te maken heeft is me werkelijk een raadsel. Honden die pakwerk doen zijn over het algemeen hele sociale honden hoor, net als welke dan ook. En natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals ook overal.
Xena vind iedereen geweldig, of dat nu de DA is of een willekeurige voorbijganger op straat. Toch heeft ze IPO III.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

het wil niet zeggen omdat je een KNPV of IPO hond hebt dat die zomaar de DA bijten.
Dat lees ik hier tussen de regels hierboven door dat er zo gedacht word.

Ik heb 1 reu die is super makkelijk bij de DA en soms krijg ik wel te horen waren alle honden maar zo bij de DA.

Onze andere reu is bang van de DA en we weten dat die niet geholpen kan worden tenzij deze onder narcose is. Dus ja die krijgt een snuitje op voor de zekerheid sinds de laatste keren omdat het erger word. daarvoor nooit gebeten of intentie gedaan om te bijten, hij wil alleen maar weg en verzet zich als je hem vast houd). Maar onze DA is daar prima op ingespeeld en bedenkt met ons mee hoe het beste de spuit erin kan zodat hij onder narcose is. Meestal is het voldoende om rondjes om de tafel te lopen (ikzelf tussen de DA en hond in) en de DA staat bij de deur in de aanslag om de spuit te zetten en als spuit er uit is doet hij vlug de deur dicht. hij gaat iemand anders helpen en komt daarna terug om ons te helpen. Want als hij nog niet onder zeil is en je komt dan elke 5 sec binnen blijft hij vechten tegen de narcose. De DA heeft al vaker tegen ons gezegd dat hij ziet dat het puur angst is vanuit de hond, en totaal geen agressie ofzo.

Uiteraard is het overal altijd extra opletten omdat je hond getraind is in bijten. dus ja ik let bijv. extra op als er een fietser voorbij komt. maar het is niet zo dat alle bijtsporthonden ook maar de DA willen bijten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

teletac

Ongelezen bericht door crutz »

Vitalia schreef:
Ik heb mensen gezien die tijdens een wedstrijd zo gefixeerd waren op hun plaats dat ze niet meer nadachten, hun hond bijna hebben laten verdrinken, als er niemand anders in het water was gesprongen om hem eruit te halen.
Ik ben dus eens in t water gesprongen voor de hond van een clubgenoot die anders verzopen was niemand kon zwemmen & t leven van een mens gaat dan nog altijd voor. Hond stond keuringsklaar & zwom dus zonder lijn, vanaf de kant kon je dus niets....
Hun hond zo uitgeput hadden door in de zon te lopen dat ie door zijn poten zakte van een hitteslag, die hond is trouwens bijna gestorven.
Ook mee gemaakt, hond bijna dood door hitte bevangen op een wedstrijd. Was na de oefening van stokstellen, dus eerste oefening na de middag pauze die ik ivm de temperaturen samen met de hond in de schaduw doorgebracht heb (wilde niet dat hij zich met dat weer in de auto (in de schaduw & volledig open, maar dan nog) druk zo maken ivm de warmte.

Maar ach, jij weet t allemaal beter, is allemaal omdat we ze graag laten creperen.
chris'76
Actief

malinois schreef:Wat de DA nu met pakwerk te maken heeft is me werkelijk een raadsel. Honden die pakwerk doen zijn over het algemeen hele sociale honden hoor, net als welke dan ook. En natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals ook overal.
Xena vind iedereen geweldig, of dat nu de DA is of een willekeurige voorbijganger op straat. Toch heeft ze IPO III.

Het gaat mij juist niet om deze honden, daar is niks mis mee. :J:
Ik praat juist over de honden die uit de club gezet worden ivm gedrag hond of juist de baas.

En risico honden krijgen inderdaad een snuitje om en geloof me dat zijn meestal de kleine hondjes en niet de pak honden hoor.
Ik zie ook wel dat de honden verder normale sociale honden zijn en van de meeste klanten weet je niet eens dat ze pakwerk oid doen....
Het staat niet op hun voorhoofd :goeie:

En je weet altijd dat de liefste hond bij de da anders kan reageren risico van het vak he.
Iedereen in de dieren sector houd daar wel rekening mee.... een hond blijft een hond..... :mrgreen:
LEVEN EN LATEN LEVEN
renee-uk
Zeer actief

chris'76 schreef:
malinois schreef:Wat de DA nu met pakwerk te maken heeft is me werkelijk een raadsel. Honden die pakwerk doen zijn over het algemeen hele sociale honden hoor, net als welke dan ook. En natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals ook overal.

Het gaat mij juist niet om deze honden, daar is niks mis mee. :J:
Ik praat juist over de honden die uit de club gezet worden ivm gedrag hond of juist de baas.

En risico honden krijgen inderdaad een snuitje om en geloof me dat zijn meestal de kleine hondjes en niet de pak honden hoor.
Ik zie ook wel dat de honden verder normale sociale honden zijn en van de meeste klanten weet je niet eens dat ze pakwerk oid doen....
Het staat niet op hun voorhoofd :goeie:

En je weet altijd dat de liefste hond bij de da anders kan reageren risico van het vak he.
Iedereen in de dieren sector houd daar wel rekening mee.... een hond blijft een hond..... :mrgreen:
ik ken geen honden die uit de club gezet worden vanwege hun gedrag, ken wel bazen die uit de club gezet zijn :scratch:
als een baas geen overwicht op zijn hond heeft neem ik aan dat dat bij binnenkomst al te zien is, dus ik begrijp ook niet helemaal wat die gebeten da nou in dit topic doet of wat dit met (pak)werkhonden te maken heeft :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
chris'76
Actief

Ik reageer op de discussie tt gebruiken bij honden...
wat ik soms lees is dat sommige honden dan uit de vereniging gezet moet worden.
Ben daar wel mee eens dat sommige bazen niet geschikt zijn voor dit maar met er alleen eruit zetten ben je er niet. Het probleem blijft.
Maar het was meer een nieuwschierig vraagje of daar "vangnetten/meldpunten" of zo voor zijn.

Ik heb totaal geen kritiek op jullie want als ik jullie zo hoor ben ik nog maar iemand die net uit de luier komt en een beetje de kat uit de boom lees/kijk.
LEVEN EN LATEN LEVEN
Selene
Zeer actief

chris'76 schreef:Ik reageer op de discussie tt gebruiken bij honden...
wat ik soms lees is dat sommige honden dan uit de vereniging gezet moet worden.
Ben daar wel mee eens dat sommige bazen niet geschikt zijn voor dit maar met er alleen eruit zetten ben je er niet. Het probleem blijft.
Maar het was meer een nieuwschierig vraagje of daar "vangnetten/meldpunten" of zo voor zijn.

Ik heb totaal geen kritiek op jullie want als ik jullie zo hoor ben ik nog maar iemand die net uit de luier komt en een beetje de kat uit de boom lees/kijk.
Voor zover ik weet zijn er geen vangnetten als zodanig maar het wereldje is wel klein, er wordt zijdelings echt wel in de gaten gehouden wat er met een hond gebeurt, er is meestal wel iemand die het weet. Ik weet van iemand die later nogal fors is gegrepen door zijn eigen hond en deze is ingeslapen bijvoorbeeld.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
renee-uk
Zeer actief

geen idee hoe het bij de mechelmensen is, maar bij de duitsers werkt de tamtam uitstekend, ook -of misschien juist- bij dat soort nare aangelegenheden.
maar ik neem aan dat dat overal wel zo is.
maar nogmaals, het zijn de rotte bazen die uit een club verwijderd worden, niet zozeer de honden.
aan de moeilijke honden wordt, althans dat was zo in mijn clubjes, juist extra aandacht besteed.
Afbeelding

Selene
Zeer actief

renee-uk schreef:geen idee hoe het bij de mechelmensen is, maar bij de duitsers werkt de tamtam uitstekend, ook -of misschien juist- bij dat soort nare aangelegenheden.
maar ik neem aan dat dat overal wel zo is.
maar nogmaals, het zijn de rotte bazen die uit een club verwijderd worden, niet zozeer de honden.
aan de moeilijke honden wordt, althans dat was zo in mijn clubjes, juist extra aandacht besteed.
Daar gaat inderdaad veel tijd in zitten, een wat moeilijkere hond afschrijven gebeurt eigenlijk niet (tenminste in het clubje waar ik trainde)

Afbeelding

Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

crutz schreef:
Vitalia schreef:
Ik heb mensen gezien die tijdens een wedstrijd zo gefixeerd waren op hun plaats dat ze niet meer nadachten, hun hond bijna hebben laten verdrinken, als er niemand anders in het water was gesprongen om hem eruit te halen.
Ik ben dus eens in t water gesprongen voor de hond van een clubgenoot die anders verzopen was niemand kon zwemmen & t leven van een mens gaat dan nog altijd voor. Hond stond keuringsklaar & zwom dus zonder lijn, vanaf de kant kon je dus niets....
Hun hond zo uitgeput hadden door in de zon te lopen dat ie door zijn poten zakte van een hitteslag, die hond is trouwens bijna gestorven.
Ook mee gemaakt, hond bijna dood door hitte bevangen op een wedstrijd. Was na de oefening van stokstellen, dus eerste oefening na de middag pauze die ik ivm de temperaturen samen met de hond in de schaduw doorgebracht heb (wilde niet dat hij zich met dat weer in de auto (in de schaduw & volledig open, maar dan nog) druk zo maken ivm de warmte.

Maar ach, jij weet t allemaal beter, is allemaal omdat we ze graag laten creperen.
Je gaat me toch niet vertellen dat er niemand kon zwemmen behalve jij he? Dat is een beetje overdreven, of waren jullie met zijn tweeën?

Ik weet het niet beter, maar ik weet wel hoe sommige mensen in mekaar zitten. Als jouw hond bijna dood was door de warmte, ben je inderdaad niet erg attent. Je ziet dat wel aankomen (tong lepelt, extreem hijgen, ...) een hond valt niet zomaar ineens om van de warmte net als een mens niet ineens omvalt van de warmte. Er zijn symptomen en die heb je gemist. Wil je je hond daarom laten creperen? Neen, ik denk het niet, je bent alleen niet oplettend genoeg voor de signalen van je hond.
Afbeelding
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

bij shows laten ook mensen honden in auto's zitten, die er dan, al dan niet op tijd, door ramen in te slaan uitgehaald worden.
domme mensen heb je overal, daar hoeven de werkhonden niet voor aan de haren bijgesleept te worden.
Afbeelding

Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

renee-uk schreef:bij shows laten ook mensen honden in auto's zitten, die er dan, al dan niet op tijd, door ramen in te slaan uitgehaald worden.
domme mensen heb je overal, daar hoeven de werkhonden niet voor aan de haren bijgesleept te worden.
Wie zegt dat ik de werkhonden erbij haal? Ik niet, hoor. Ik heb gewoon een hekel aan dat gedoe van ik doe mijn hond een plezier met hem te straffen met een TT en ik ben een geweldige baas. Geef toe dat je het doet omdat het minder tijd vraagt en geef toe dat je niet altijd alert bent op je hond omdat je bv. middenin een wedstrijd zit. En dit kan zowel bij gehoorzaamheid gebeuren als pakwerk of gewoon tijdens een wandeling. Feit blijft dat je niet op je hond hebt gelet.
Als je je hond in de auto laat zitten in de zomer of dat nu tijdens een show gebeurt of als je naar de bakker gaat, feit blijft dat je stommer dan stom bent en niet nadenkt over de gevolgen.
Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vitalia schreef:Ik weet het niet beter, maar ik weet wel hoe sommige mensen in mekaar zitten. Als jouw hond bijna dood was door de warmte, ben je inderdaad niet erg attent. Je ziet dat wel aankomen (tong lepelt, extreem hijgen, ...) een hond valt niet zomaar ineens om van de warmte net als een mens niet ineens omvalt van de warmte. Er zijn symptomen en die heb je gemist. Wil je je hond daarom laten creperen? Neen, ik denk het niet, je bent alleen niet oplettend genoeg voor de signalen van je hond.
Is ook een beetje kort door de bocht. Ik moest eens een wedstrijd lopen (de enige die ik ooit gelopen heb :mrgreen: ) midden op de dag appel, zon stond hoog aan de hemel. Mijn auto stond in de schaduw en er lagen witte lakens overheen om e.e.a. koel te houden. Wat effect had. Met opkomen moest mijn hond als eerste af. De plek was helaas in de volle zon, en blijkbaar had hij daar behoorlijk last van want het appel ging heel traag en ook de keurmeester merkte op dat het jammer was dat de hond zo sloom was maar weet dat ook aan de zon. Normaliter zouden de meeste honden er geen problemen mee hebben, maar helaas had hij er dus wel last van. Dat kon ik toch niet van tevoren weten?
En bij manwerk maakt een hond zich toch wel behoorlijk druk, als het dan (te) heet is, kun je wel eens voor verassingen komen te staan.
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

simonev schreef:Er is bij ons een tijdje geleden ook iemand dringend verzocht om zijn gezicht nooit meer op ons trainingsveld te laten zien, vanwege de manier waarop hij met zijn hond om meende te kunnen gaan.
Een goeie zaak vind ik.
chris'76 schreef:Dat is opzich een goeie zaak maar wat wordt er verder met zo'n iemand gedaan?

gr Chris
Wat kun je verder nog dan? De bond bellen en zeggen dat die en die z'n hond mishandeld heeft? Zonder bewijs oid? Dat zou niet zo fijn zijn wanneer je ooit eens een akkefietje krijgt met iemand.
In dit geval ging het om een hond die al klaar was, dus geen half afgerichte hond.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:19:
SimoneV schreef:
simonev schreef:Er is bij ons een tijdje geleden ook iemand dringend verzocht om zijn gezicht nooit meer op ons trainingsveld te laten zien, vanwege de manier waarop hij met zijn hond om meende te kunnen gaan.
Een goeie zaak vind ik.
chris'76 schreef:Dat is opzich een goeie zaak maar wat wordt er verder met zo'n iemand gedaan?

gr Chris
Wat kun je verder nog dan? De bond bellen en zeggen dat die en die z'n hond mishandeld heeft? Zonder bewijs oid? Dat zou niet zo fijn zijn wanneer je ooit eens een akkefietje krijgt met iemand.
In dit geval ging het om een hond die al klaar was, dus geen half afgerichte hond.
Wat is trouwens half afgericht? Als het goed is zien die honden het als spel en gaan normaliter buiten echt niet in het rond happen omdat bijten hen geleerd is. Dat is ook zo'n bekende opmerking.
Toen ik mijn hond kreeg was hij afgericht in de IPO en ik deed daar niets mee, had geen idee wat de hond eigenlijk allemaal kon, ben er zelf toen mee naar behendigheid gegaan :19:
Een keer daar kijken en meetrainen, toen zag ik zijn andere kant. En later toen mijn ouders kwamen kijken op een examen waren ze behoorlijk onder de indruk. Dat hadden ze gewoon niet achter de hond gezocht.
Zolang ik niet in de buurt van pakwerkers kom of je het zwepen hoort dan reageren die twee van mij eigenlijk ook niet. En gaan ook niet mensen happen omdat ik nu niet meer train.
Mensen die bepaalde honden aanschaffen en er niet mee weten om te gaan, maar ook geen zin hebben in trainingen. Die kom je wel eens tegen. Op de club waar ik destijds trainde kwam een familie met 2 jonge nestbroers mechels om hulp.
IPO wilden ze niet, maar de honden luisterden niet en ze hadden andere honden al aangevallen, beten ook de bazen soms.
Normaliter deden ze op de club daar geen training voor, maar bij uitzondering heeft 1 iemand dat op zich genomen. Soms met de wanhoop in de ogen want écht het was me daar een gezin. Spelen met een bal voor de aandacht is ze geleerd de honden hadden ook totaal geen aandacht voor de bazen. Uitvallen naar alles en iedereen, ook naar mensen. Wij mochten eens als proefkonijn spelen door in te lopen of te passeren zonder honden, en hoopte echt dat de man in de gaten had wat zijn hond van plan was of de lijn goed vast zou houden. Maar vertrouwde meer op de trainer in ieder geval :engel:
Ze zijn een stuk op weg geholpen, en ook gaan wandelen met de trainer en zijn volwassen hond, die toen door het stel wel even gegrepen zou worden. Geleider en die hond dachten daar uiteraard anders over.
Advies was vanuit de club dan ook (en van een dierenarts die de hulp van de club had gevraagd) om 1 herder te herplaatsen. Maar dat wilden de mensen niet. Op een gegeven moment ben je uitgelult en uitgetraind. Heeft dus ook niet altijd met IPO of KNPV training van doen.
Selene
Zeer actief

Vitalia schreef:
renee-uk schreef:bij shows laten ook mensen honden in auto's zitten, die er dan, al dan niet op tijd, door ramen in te slaan uitgehaald worden.
Wie zegt dat ik de werkhonden erbij haal? Ik niet, hoor. Ik heb gewoon een hekel aan dat gedoe van ik doe mijn hond een plezier met hem te straffen met een TT en ik ben een geweldige baas. Geef toe dat je het doet omdat het minder tijd vraagt en geef toe dat je niet altijd alert bent op je hond omdat je bv. middenin een wedstrijd zit. En dit kan zowel bij gehoorzaamheid gebeuren als pakwerk of gewoon tijdens een wandeling. Feit blijft dat je niet op je hond hebt gelet.
Als je je hond in de auto laat zitten in de zomer of dat nu tijdens een show gebeurt of als je naar de bakker gaat, feit blijft dat je stommer dan stom bent en niet nadenkt over de gevolgen.
Ik denk dat er wel degelijk honden zijn waar je er daar niet mee komt. En ja, deze discussies gaan vrijwel altijd over de werkhonden en dat vind ik best jammer. Ik weet dat er binnen de KNPV best een kentering te zien is in de manier van trainen, waarom altijd blijven hangen in wat was als de groep er zelf iets mee doet?
Misschien eens gaan kijken bij het speuren bijvoorbeeld?

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Vitalia schreef:
nou als je in een tt topic waar de laatste berichten over werkhonden gaan je zeer gekleurde mening geeft, mag ik toch aannemen dat je die ook bedoelt.
Afbeelding

SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

blondie schreef::19:
SimoneV schreef:
Een goeie zaak vind ik.

gr Chris
Wat is trouwens half afgericht? Als het goed is zien die honden het als spel en gaan normaliter buiten echt niet in het rond happen omdat bijten hen geleerd is. Dat is ook zo'n bekende opmerking.
Toen ik mijn hond kreeg was hij afgericht in de IPO en ik deed daar niets mee, had geen idee wat de hond eigenlijk allemaal kon, ben er zelf toen mee naar behendigheid gegaan :19:
Een keer daar kijken en meetrainen, toen zag ik zijn andere kant. En later toen mijn ouders kwamen kijken op een examen waren ze behoorlijk onder de indruk. Dat hadden ze gewoon niet achter de hond gezocht.
Zolang ik niet in de buurt van pakwerkers kom of je het zwepen hoort dan reageren die twee van mij eigenlijk ook niet. En gaan ook niet mensen happen omdat ik nu niet meer train.
Mensen die bepaalde honden aanschaffen en er niet mee weten om te gaan, maar ook geen zin hebben in trainingen. Die kom je wel eens tegen. Op de club waar ik destijds trainde kwam een familie met 2 jonge nestbroers mechels om hulp.
IPO wilden ze niet, maar de honden luisterden niet en ze hadden andere honden al aangevallen, beten ook de bazen soms.
Normaliter deden ze op de club daar geen training voor, maar bij uitzondering heeft 1 iemand dat op zich genomen. Soms met de wanhoop in de ogen want écht het was me daar een gezin. Spelen met een bal voor de aandacht is ze geleerd de honden hadden ook totaal geen aandacht voor de bazen. Uitvallen naar alles en iedereen, ook naar mensen. Wij mochten eens als proefkonijn spelen door in te lopen of te passeren zonder honden, en hoopte echt dat de man in de gaten had wat zijn hond van plan was of de lijn goed vast zou houden. Maar vertrouwde meer op de trainer in ieder geval :engel:
Ze zijn een stuk op weg geholpen, en ook gaan wandelen met de trainer en zijn volwassen hond, die toen door het stel wel even gegrepen zou worden. Geleider en die hond dachten daar uiteraard anders over.
Advies was vanuit de club dan ook (en van een dierenarts die de hulp van de club had gevraagd) om 1 herder te herplaatsen. Maar dat wilden de mensen niet. Op een gegeven moment ben je uitgelult en uitgetraind. Heeft dus ook niet altijd met IPO of KNPV training van doen.
Hier ook een super sociaal hondje hoor, nog lang niet klaar maar zij zal ook niet zomaar iemand bijten. Iedereen is leuk, en ze gaat er vanuit dat iedereen haar net zo leuk vindt ;)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

massam schreef:
malinois schreef:
Emma schreef:
malinois schreef: want?
voor mij wordt (wat ik ervan meegekregen heb), de honden bij veel mensen vooral als sportartikel gezien.
natuurlijk uitzonderingen daargelaten. maar ik zou me ontzettend ergeren aan de mensen voor wie dit wel geld. en ik kom juist ergens voor mijn lol, en de lol van de honden.
Dan kun je niks meer doen. Want dat is overal. Dat is absoluut niet voorbehouden aan IPO.
Ik kom er ook voor mijn lol en die van mijn honden overigens. Meer dat laatste zelfs.

klopt. alle sporten/activiteiten waarbij de ambities hoog liggen worden de honden als middel gezien en minder naar hun welzijn gekeken. echt niet alleen bij werkhonden. en dat vind ik in alle gevallen fout
daar ben ik het niet mee eens. op veel hondenscholen wordt vooral positief getraint. en ben je je hond teveel aan het pushen, wordt daar eigenlijk altijd wel wat van gezegd.
de fanatiekelingen hebben een BC of een AS. dat wel. maar ook dan wordt er best door de club grenzen gesteld.

ze zien mij aankomen met de TT. ik kan meteen van het veld af hoor.
laat staan met vooroorlogse middelen als een spijkerplank.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mijn honden blijven altijd in de auto, hartje zomer of in de vrieskou. Op vakantie en thuis. Ooit op t idee gekomen dat die auto's daar misschien speciaal op ingericht zijn?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

teletac

Ongelezen bericht door crutz »

Vitalia schreef:
crutz schreef:
Vitalia schreef:

Je gaat me toch niet vertellen dat er niemand kon zwemmen behalve jij he? Dat is een beetje overdreven, of waren jullie met zijn tweeën?

Ik weet het niet beter, maar ik weet wel hoe sommige mensen in mekaar zitten. Als jouw hond bijna dood was door de warmte, ben je inderdaad niet erg attent. Je ziet dat wel aankomen (tong lepelt, extreem hijgen, ...) een hond valt niet zomaar ineens om van de warmte net als een mens niet ineens omvalt van de warmte. Er zijn symptomen en die heb je gemist. Wil je je hond daarom laten creperen? Neen, ik denk het niet, je bent alleen niet oplettend genoeg voor de signalen van je hond.

Oh dus als je met meer dan 2 personen bent is we altijd wel meer dan 1 die kan zwemmen. Volgens mij is er hier pas nog een topic geweest over al dan niet kunnen zwemmen of zwemles op latere leeftijd, schijnbaar is t dus niet zo gek.
& voor jou informatie we waren met 8 man of zo + voorbijgangers op de fiets & van m'n clubgenoten weet ik sindsdien dus dat ze niet kunnen zwemmen......

& over m'n eigen hond, niet opgelet....was je erbij of zo. Heel de dag 1 op 1, geen andere honden bij me & de laatste 1,5 uur voor t gebeurde de hond enkel indruist (lunch pauze) in de schaduw in m'n handen gehad, daarna 1 oefening van pak hem beet 5 minuten & daarna ging t fout....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Vitalia schreef:
crutz schreef:
Vitalia schreef:

Nee dus... ik heb de hond van Carmen gezien vlak voordat hij om viel.
Hij heeft de oefening gedaan zonder dat er iets te zien was, Carmen liep het veld af en daar ging het mis.
Ik ben gelijk toen ik hoorde wat er gebeurd was haar gaan zoeken en vond haar in de doucheruimte waar ze de hond aan het koelen was, een dierenarts (die overigens geen dienst had volgens mij) was er ook gelijk naartoe gegaan toen ze hoorde dat er iets gebeurd was.
Ook zij had geen enkel signaal gezien op het veld!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”