Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Australische Labradoodle

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Australische Labradoodle

Ongelezen bericht door loony »

dagmar88 schreef:
Machie schreef:
dagmar88 schreef:
malinois schreef: Hoe weet jij dat??!! :pffff: Hartstikke hypo :S: en poepen goud... (als je ze wat bladgoud geeft!) :pffff:

Laten ze je dan ook lachen?

http://www.dp-labradoodles.com/onze-honden/

Bij de fokker van het hondje duidelijk wel.
Ik snap opeens waar de uitdrukking 'laughing all the way to the bank' vandaan komt :oeps:
Wat een boel honden :O:

En begonnen met fokken in 2005...
Niet moeilijk als je dit leest op de site
- Worden er te weinig pups geboren? Dan hoeft u niet weer een heel jaar te wachten op het volgende nest, maar dikwijls maar enkele weken, doordat het volgende nestje er altijd vlak achteraan komt. Doordat onze teefjes in een roedel lopen, worden ze door elkaar aangestoken wat betreft het loops worden.

Das gewoon aan de lopende band een voorraad aangelegd.
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

loony schreef:
dagmar88 schreef:
Machie schreef:
dagmar88 schreef:
Laten ze je dan ook lachen?

http://www.dp-labradoodles.com/onze-honden/

Bij de fokker van het hondje duidelijk wel.
Ik snap opeens waar de uitdrukking 'laughing all the way to the bank' vandaan komt :oeps:
Wat een boel honden :O:

En begonnen met fokken in 2005...
Niet moeilijk als je dit leest op de site
- Worden er te weinig pups geboren? Dan hoeft u niet weer een heel jaar te wachten op het volgende nest, maar dikwijls maar enkele weken, doordat het volgende nestje er altijd vlak achteraan komt. Doordat onze teefjes in een roedel lopen, worden ze door elkaar aangestoken wat betreft het loops worden.

Das gewoon aan de lopende band een voorraad aangelegd.

Debileritus! :piew: :kotz:
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Julisca schreef:
malinois schreef:
Julisca schreef:
malinois schreef: Maar wil je willens en wetens aan zo'n eng groepje meewerken dan?
Niets is wat het altijd lijkt. Fokker waar wij Indy vandaan hebben zit niet (meer) bij dat enge clubje. Was het geloof ik ook niet helemaal eens met vanallesennogwat.
Maar als ik TS begrijp en de waslijst met regeltjes mag zij dus niet meer met (onofficiele) stambomen fokken?
Onze fokker doet wel mee in het hele Doodle gebeuren, maar was het met het castratie beleid niet eens. Vandaar niet in het 'enge' :80: clubje. Verder doet ze wel helemaal mee.
Maar hoe kan dat dan?
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Julisca »

pepim schreef:
Julisca schreef:
malinois schreef:
Julisca schreef: Niets is wat het altijd lijkt. Fokker waar wij Indy vandaan hebben zit niet (meer) bij dat enge clubje. Was het geloof ik ook niet helemaal eens met vanallesennogwat.
Maar als ik TS begrijp en de waslijst met regeltjes mag zij dus niet meer met (onofficiele) stambomen fokken?
Onze fokker doet wel mee in het hele Doodle gebeuren, maar was het met het castratie beleid niet eens. Vandaar niet in het 'enge' :80: clubje. Verder doet ze wel helemaal mee.
Maar hoe kan dat dan?
Je hoeft niet aangesloten te zijn bij de ALAEU/ALVN (want ik ga er vanuit dat we het over dat enge clubje hebben?) om een goede fokker te zijn en om toch samen de doen met dekreuen, etc.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Julisca schreef: Je hoeft niet aangesloten te zijn bij de ALAEU/ALVN (want ik ga er vanuit dat we het over dat enge clubje hebben?) om een goede fokker te zijn en om toch samen de doen met dekreuen, etc.
Ja klopt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Julisca schreef:
pepim schreef:
Julisca schreef:
malinois schreef: Maar als ik TS begrijp en de waslijst met regeltjes mag zij dus niet meer met (onofficiele) stambomen fokken?
Maar hoe kan dat dan?
Je hoeft niet aangesloten te zijn bij de ALAEU/ALVN (want ik ga er vanuit dat we het over dat enge clubje hebben?) om een goede fokker te zijn en om toch samen de doen met dekreuen, etc.
Ik had het geloof ik al eerder gevraagd maar heb even gemist of je er al op had geantwoord, maar die pups krijgen dan niet de bewuste stamboom waar TS het over heeft?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Julisca
Zeer actief

Sorry, even gemist.

Jawel hoor, ik heb er gewoon een mooie stamboom bij gehad. Of dat de bewuste stamboom is, weet ik niet. Moet ik even terug lezen wat ze daar mee bedoelde.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Skittles »

frank-bobby schreef: ik ben in de meeste dingen qau castreren er ook niet mee eens
maar hellaas heb je je wel te houden aan de regels van je vereniging
uhhm. je hoeft niet te fokken als je het er zo mee oneens bent.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Skittles schreef:
frank-bobby schreef: ik ben in de meeste dingen qau castreren er ook niet mee eens
nee maar ik wil wel bijdrage aan dat ras en aan die kleuren dus ja dan maak je keuzes wat ik dus ook gedaan hebt :ok:
Afbeelding
Julisca
Zeer actief

Julisca schreef:Sorry, even gemist.

Jawel hoor, ik heb er gewoon een mooie stamboom bij gehad. Of dat de bewuste stamboom is, weet ik niet. Moet ik even terug lezen wat ze daar mee bedoelde.
Ff gedaan. En ja hoor, die heb ik gelijk mee gekregen.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Julisca schreef:
Julisca schreef:Sorry, even gemist.

Ff gedaan. En ja hoor, die heb ik gelijk mee gekregen.
schiet mij maar lek dan :F: Bedankt overigens voor je eerlijke antwoorden :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Julisca
Zeer actief

Eerlijkheid duurt het langst :wink:
Maar hoezo schiet mij maar lek dan?
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Julisca schreef:Eerlijkheid duurt het langst :wink:
nou jij en je fokker hebben niet voldaan aan de voorwaarden dus dan zou je toch geen stamboom krijgen?
Afbeelding
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

frank-bobby schreef:
Skittles schreef:
nee maar ik wil wel bijdrage aan dat ras en aan die kleuren dus ja dan maak je keuzes wat ik dus ook gedaan hebt :ok:
vind het persoonlijk jammer dat het merendeel van de kittens dan maar vroeg gecastreerd moet worden omdat er zo nodig gefokt moet woren. de meerderheid leidt onder de minderheid zeg maar.
ik zal het nooit snappen geloof ik :cool2:
Julisca
Zeer actief

Wanneer we het hebben over een 'dure kruising', een ras dat nog niet erkend is, hebben we het dan over een stamboom of over een afstammingsdocument (zoals TS) het ook noemt?

Ik zie het belang voor mij van een stamboom ook niet zo. Tis leuk om te weten wie de voorouders zijn enzo maar verder........ Heb er ook echt te weinig verstand van. :wink:
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

malinois schreef:
Julisca schreef:Eerlijkheid duurt het langst :wink:
nou jij en je fokker hebben niet voldaan aan de voorwaarden dus dan zou je toch geen stamboom krijgen?
Wat ik er van begreep is dat de hond van Julisca als huphond opgeleid wordt, en dus een DOEL heeft. En voor honden met een DOEL (iets met een verklaring ofzo) kan uitstel van executie worden aangevraagd wbt castratie. Zoiets begreep ik er uit?

Jammer dat TS zich hier zo op de kast laat jagen, juist het hele juridische gedoe is zo ongelofelijk interessant voor de gehele hondenwereld? Ik noem alleen maar co-ownerschap wat ook zo niet vast te leggen is op papier..
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

dagmar88 schreef:
tekkel schreef:
dagmar88 schreef: Ik snap opeens waar de uitdrukking 'laughing all the way to the bank' vandaan komt :oeps:
het is 'I cried all the way to the bank' (Liberace) :wink:

Deze mensen niet hoor :mrgreen:

http://en.wiktionary.org/wiki/laugh_all ... o_the_bank
Dat zal wel, ooit, maar de grap is 'cried' :mrgreen:

Q From Eva Gustafsson, Sweden: In Sweden you used to say cry all the way to the bank when you did something bad but, but still you made some money from it as a consolation. I have noticed that people are now using the English expression translated to Swedish. What does the English expression mean?
A The English phrase means pretty much what you’ve said: that you are making money undeservedly at the expense of others; another version is laugh all the way to the bank. It often refers to a sportsman who loses a match, or to a show-business person who gives a poor performance, but who still cynically collects a thumping fee.
The phrase is often credited to that flamboyant and camp American pianist Liberace, he of the candelabra, extraordinary costumes and piano-shaped swimming pool. It became a catchphrase for him and he is often quoted as originating it. The first four examples in the Oxford English Dictionary all refer to him, the first being from the Daily Mirror of 26 September 1956: “On the occasion in New York at a concert in Madison Square Garden when he had the greatest reception of his life and the critics slayed him mercilessly, Liberace said: ‘The take was terrific but the critics killed me. My brother George cried all the way to the bank.’ ” Later, he was quoted as saying “Remember that bank I cried all the way to? I bought it.”
Sadly, for what survives of Liberace’s reputation, it looks very much as though he borrowed an existing expression. It appeared, to give one example, in the Waterloo Daily Courier of Iowa on 3 September 1946: “Eddie Walker perhaps is the wealthiest fight manager in the game ... The other night when his man Belloise lost, Eddie had the miseries ... He felt so terrible, he cried all the way to the bank!”
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Julisca schreef:Wanneer we het hebben over een 'dure kruising', een ras dat nog niet erkend is, hebben we het dan over een stamboom of over een afstammingsdocument (zoals TS) het ook noemt?

Ik zie het belang voor mij van een stamboom ook niet zo. Tis leuk om te weten wie de voorouders zijn enzo maar verder........ Heb er ook echt te weinig verstand van. :wink:
een afstammingsbewijs
toen ik indertijd mijn witjes kocht was het ras ook nog in opbouw en niet erkend en kreeg ik een VR (voorlopige registratie) en geen officiele stamboom.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Wij hebben Figo, Witte Herder wel bewust gekozen om zijn papa en mama. Zowel uiterlijk als karakter leken ze elkaar aan te vullen.
Ik heb niet het hele topic gelezen.

Rene, ik vind je onderschrift mooi!
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Juist door het rigide fokbeleid van de doodle vereniging werk je broodfok in de hand.
Want die zien ook wel geld in de doodlehype en leveren voor veel minder.
Jammer dat de doodlevereniging dat niet inziet.
En doodles niet op mp ,nou wel hoor en ook bij de puppyfarms :ugh: wij hebben er trouwens ook al twee ter herplaatsing aangeboden gekregen ,pups nog wel.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

En dit is maar een hele klein greep van de meerdere nesten die worden aangeboden waarvan sommige zelfs met stamboom :ugh: hoe bedoel je volksverlakkerij

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

frank1985 schreef:Maar goed.
TS komt niet met een inhoudelijke reactie, plaatst geen voorbeeld van haar contract (waar ik oprecht in geïnteresseerd ben) en Frank komt niet met fatsoenlijke jurisprudentie.

Lastig praten zo

:E:
Nou lastig praten, lastig praten......jullie zouden van mij ook de t kunnen genieten hoor :LOL: Ik had alvast geen zin meer om "normaal" uitleg te geven wat TS in beginsel nog gedaan heeft :ok:

Zijn nu niet bepaald de meest "normale" reacties (verwijten) :schrik: En ja, uitzonderingen daargelaten uiteraard, maar het gros van de reacties terwijl TS haar nest hier wil showen..... :kotz:
monicake schreef:En Natuurlijk weet een vast groepje het allemaal weer beter, hebben de ervaring van 200 jaar dierenarts 400 jaar jurist en niet te vergeten 600 jaar fokker zijn.
Gelukkig kan ik 2013 lekker beginnen met het afsluiten van dit forum. veel plezier met alle betweters en het wegjagen van sommige mensen. ik heb veel gezien en gelezen en vooral veel vooroordelen gelezen , vele keren heb ik mij ingehouden en ben ik rustig verder gegaan , maar sorry hoor van dit stelletje hypocrieten hoef ik niets meer te weten ( sommige uitgezonderd).
Veel plezier verder met het kleineren van mensen ,, en de grond in trappen van andere.
Respect verdien je niet door kwetsende opmerkingen te geven maar om mensen normaal te benaderen , je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar mensen in hun waarde laten is blijkbaar hier te moeilijk.
Een puntjes topic zal ik niet maken , daar heb ik zelf ook een hekel aan en ik heb niets verkeerds gezegd en mensen niet gekwetst, maar de foto's helaas die zullen jullie niet te zien krijgen.
Joh, laat je toch niet wegjagen door een stelletje randdebielen (uitzonderingen daargelaten) :neenee: Nu ben jij het, straks is het weer iemand anders waar ze op duiken als vervelingstijd (tis immers feestdag) is toegeslagen :Q:

malinois schreef:
monicake schreef:En Natuurlijk weet een vast groepje het allemaal weer beter, hebben de ervaring van 200 jaar dierenarts 400 jaar jurist en niet te vergeten 600 jaar fokker zijn.
Gelukkig kan ik 2013 lekker beginnen met het afsluiten van dit forum. veel plezier met alle betweters en het wegjagen van sommige mensen. ik heb veel gezien en gelezen en vooral veel vooroordelen gelezen , vele keren heb ik mij ingehouden en ben ik rustig verder gegaan , maar sorry hoor van dit stelletje hypocrieten hoef ik niets meer te weten ( sommige uitgezonderd).
Veel plezier verder met het kleineren van mensen ,, en de grond in trappen van andere.
Respect verdien je niet door kwetsende opmerkingen te geven maar om mensen normaal te benaderen , je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar mensen in hun waarde laten is blijkbaar hier te moeilijk.
Een puntjes topic zal ik niet maken , daar heb ik zelf ook een hekel aan en ik heb niets verkeerds gezegd en mensen niet gekwetst, maar de foto's helaas die zullen jullie niet te zien krijgen.
Erg jammer ook dat je geen normaal antwoord op vragen kunt geven, zoals wat je gaat doen als iemand besluit niet te castreren... deurwaarders enzo? Of illegale praktijken want het is niets waard zo'n papiertje en jij kunt niet met bewijs komen dat het wel zo is.
Ach kom toch Mal. Jullie hadden van mij ook aan het gas gekund hoor :piew: TS komt hier haar nest pups laten zien, maar omdat TS geen lid is van de club "hf topfokkers" wordt ze met de grond gelijk gemaakt :kotz:

Sodemieter allemaal toch eens een eind op met dat gelul :roll: Zijn er hier meer dan genoeg die nu niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen waar het het "fokbeleid" aangaat hoor (al dan niet door de rasvereniging voorgeschreven), net zo min als waar het de prijs voor een pup aangaat :hmmm:

En die doodles op marktplaats?? Betwijfel eerlijk gezegd of er 1 "echte" tussen zit :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Wat is dan een echte als het toch gewoon een kruising is?
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:En die doodles op marktplaats?? Betwijfel eerlijk gezegd of er 1 "echte" tussen zit :wink:
Een kruisng tussen bepaalde honden wordt een doodle genoemd en in dat opzicht zijn ze dus net zo ''echt '' als andere.
Julisca
Zeer actief

F1 en F2 pps zullen niet als 'echte' Doodle worden verkocht bij een fokker. En je zult er dan misschien een afstammelingslijst bij krijgen maar daar zal dan als vader of moeder een poedel of een labrador op staan (of de oma/opa)

En om even terug te komen nog op m'n eigen verhaal. Het klopt Indy is niet gecastreerd mede omdat hij als hulphond dient. Feit blijft dat het pas met anderhalf jaar gebeurd is, ik geen boete heb gehad en direct de 'stamboom' meekreeg. Feit blijft ook dat onze fokker de hondjes niet castreert. Het stond haar tegen en ze heeft een andere manier gevonden, dat hield in dat ze niet meer bij de vereniging terecht kon. Met alle risico's van dien overigens.
Ze ging ze clippen, kennen jullie vast ook wel. Ook dat stond haar op een gegeven ogenblik tegen en ze is toen als eerste met contracten gaan werken. Ik vind haar echt een fantastisch mens, dat je in je eentje op durft te staan en zegt, joh, ik wil dit niet. Ze heeft er destijds zelf de krant mee gehaald, prachtig stuk.

Het is een gevoelsmens en wanneer mensen het een half jaar uitstellen zal ze daar geen probleem mee hebben. Heeft met vertrouwen te maken.

Nu werken veel van de vereniging fokkers inmiddels ook met contracten, misschien wat strakker, dat zal vast maar voor mij houdt dat in dat het begin er is....... Alles beter dan met 7 a 8 weken castreren!!

Er komt een tijd.........
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Julisca
Zeer actief

Tuurlijk maak je dat als fokker zelf uit.
Maar als mensen zo "gek" :wink: zijn om een Doodle aan te schaffen zijn ze ook zo gek om te denken dat, als je niet aangesloten bent bij zo'n vereniging, je geen goede fokker bent. Dat zou je naam kunnen schaden. Ik keer er juist tegenovergesteld tegenaan, maar goed, ik ben dan ook niet helemaal gek. :D

Wat ik wel erg jammer vind is dat TS zich zo aangevallen voelt. Ik ben natuurlijk geen fokker dus ik heb makkelijk praten, maar ik snap het van haar kant wel.
Jammer dat je als fokker van dit ras in een topic niet gewoon je pups kunt showen. Ik kan me niet voorstellen dat op een forum als dit er niet allang een ander topic is over dit onderwerp?! Er zitten hier veel kritische mensen die prima vragen stellen, nieuwsgierig zijn en zaken ter discussie stellen, maar wel jammer (vind ik) dat dat dan in een topic moet waar iemand zijn pups komt laten zien. En ik besef me dat ook ik er aan mee heb gedaan :oops:

Of gebeurt dat bij de andere rassen ook? Hey I'm new :roll: .........
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Australische Labradoodle

Ongelezen bericht door crutz »

Julisca schreef:Tuurlijk maak je dat als fokker zelf uit.
Maar als mensen zo "gek" :wink: zijn om een Doodle aan te schaffen zijn ze ook zo gek om te denken dat, als je niet aangesloten bent bij zo'n vereniging, je geen goede fokker bent. Dat zou je naam kunnen schaden. Ik keer er juist tegenovergesteld tegenaan, maar goed, ik ben dan ook niet helemaal gek. :D

Wat ik wel erg jammer vind is dat TS zich zo aangevallen voelt. Ik ben natuurlijk geen fokker dus ik heb makkelijk praten, maar ik snap het van haar kant wel.
Jammer dat je als fokker van dit ras in een topic niet gewoon je pups kunt showen. Ik kan me niet voorstellen dat op een forum als dit er niet allang een ander topic is over dit onderwerp?! Er zitten hier veel kritische mensen die prima vragen stellen, nieuwsgierig zijn en zaken ter discussie stellen, maar wel jammer (vind ik) dat dat dan in een topic moet waar iemand zijn pups komt laten zien. En ik besef me dat ook ik er aan mee heb gedaan :oops:

Kritische vragen worden hier altijd gesteld in t topic waar ze boven komen & er wordt dan idd niet naar een al bestaand topic gewezen....
Julisca
Zeer actief

monicake schreef:Helaas door het gedrag hier heb ik besloten geen foto's meer te plaatsen van mijn lieve en mooie puppen
Persoonlijk vind ik het heel erg jammer dat je deze keuze maakt. Je laat je nu leiden door je emoties. En je hebt het over 'het' gedrag hier......mensen zijn hier kritisch en sommigen hebben het hart op de tong......maar daar hoef je toch niets mee. Lees wat je niet aanstaat en leg dat naast je neer en ga aan de slag met opmerkingen waar je wel wat mee kunt.

Ik denk dat er veel mensen zullen zijn (waaronder ik :wink: ) die het erg leuk vinden om jouw nestje te volgen.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Julisca
Zeer actief

crutz schreef:
Julisca schreef:Tuurlijk maak je dat als fokker zelf uit.

Kritische vragen worden hier altijd gesteld in t topic waar ze boven komen & er wordt dan idd niet naar een al bestaand topic gewezen....
Oke, duidelijk. Er zijn ook forums waar je je strak aan het topic moet houden maar dat is hier dus anders? Prima, dat ik het maar even weet :D
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

tineke schreef:Juist door het rigide fokbeleid van de doodle vereniging werk je broodfok in de hand.
Want die zien ook wel geld in de doodlehype en leveren voor veel minder.
Jammer dat de doodlevereniging dat niet inziet.
En doodles niet op mp ,nou wel hoor en ook bij de puppyfarms :ugh: wij hebben er trouwens ook al twee ter herplaatsing aangeboden gekregen ,pups nog wel.

En dit is maar een hele klein greep van de meerdere nesten die worden aangeboden waarvan sommige zelfs met stamboom :ugh: hoe bedoel je volksverlakkerij

AUSTRALIAN Labradoodles, Tineke. Dat je het verschil nu niet ziet zeg. Da's héél wat anders..... Ze zijn ook bezig geweest ze een andere naam te geven, maar dat komt niet echt van de grond.

Ja, ik zei het al, volksverlakkerij en marketing. Je kunt er blijkbaar rijk mee worden en mensen zijn blij dat ze heel veel geld voor een kruising mogen betalen want je hebt er een mooi praatje bij........... Ik ga dan toch maar voor 'eerlijk duurt het langst'
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rosita Compagner schreef: AUSTRALIAN Labradoodles, Tineke. Dat je het verschil nu niet ziet zeg. Da's héél wat anders..... Ze zijn ook bezig geweest ze een andere naam te geven, maar dat komt niet echt van de grond.

Ja, ik zei het al, volksverlakkerij en marketing. Je kunt er blijkbaar rijk mee worden en mensen zijn blij dat ze heel veel geld voor een kruising mogen betalen want je hebt er een mooi praatje bij........... Ik ga dan toch maar voor 'eerlijk duurt het langst'
nou, niet om het een of ander, maar als de pupkopers niet zo graag in de luren gelegd wilden worden konden de fokkers ook wel met hun plasje naar de dokter, het is nou ook weer niet zo moeilijk om informatie te vinden over wat voor soort doodles dan ook.
maar het heeft natuurlijk wel wat he, zo'n hond waarvan iedereen weet dat je er een godsvermogen voor hebt neergeteld :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”