Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is goedkoop voer slecht voer? Voedingadvies voor OEB?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Is goedkoop voer slecht voer? Voedingadvies voor OEB?

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef: En hier ging t mij dan om kvv kan, imo... dus geen feit, niet slechter zijn dan welke brok dan ook simpelweg omdat t puur vlees is en geen verhitting oid is geweest en geen toevoegingen.
de kwaliteit van dat 'vlees' kan wel enorm verschillen (van bindweefsel over vet naar vleesresten) dus het is best mogelijk dat er 'goede' afval in een broksoort zit en 'slechte' in een kvv.

en dat van die toevoegingen klopt dus echt niet, vitamines en mineralen worden zo goed als altijd toegevoegd omdat ze anders de gehaltes niet kunnen garanderen (zou veel te erg schommelen al naargelang hun ingrediënten).
Dit staat letterlijk op de site van lotgering:

Uit onze pakketten vers VLEES VOOR DE HOND haalt de hond alleen het goede uit zijn voeding.
Er zit louter en alleen natuurlijke mineralen, enzymen en vitamines in. Dit zijn goede bestanddelen voor een gezonde voeding. Gebaseerd op een goede gezondheid en ook gezond te houden.

Smuldier heeft t wel idd maar volgens lotgering is t niet nodig omdat de verhoudingen volgens de nrv methode zijn.
dat is zeer netjes geformuleerd, ze liegen natuurlijk niet als ze 'natuurlijke vitaminen' toevoegen.
Bij de analyse van smuldier zie ik de toevoegingen wel staan bij hun analyse niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

mmartinn schreef:
Gollum schreef:
Inge O schreef:
dat is zeer netjes geformuleerd, ze liegen natuurlijk niet als ze 'natuurlijke vitaminen' toevoegen.
En dat vind ik dus de pest aan al het voer. Brokken of kvv, ze kunnen van alles op de verpakking zetten. Er word niet gecontroleerd op de voedingsstoffen die in het voer horen te zitten, er word alleen gecontroleerd op stoffen die er niet in horen te zitten. En dat dan ook nog steekproefsgewijs.
Klopt dit is zelfs bij mensenvoer al slecht geregeld.

Neem nu zoiets als vanille aroma. Weten er vast wel een aantal wat dat voor stofje is.
Bevergeil :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef: Bij de analyse van smuldier zie ik de toevoegingen wel staan bij hun analyse niet.
Laten we het zo zeggen.... bij Lotgering zijn ze ook geen liefdadigheidsinstelling, en is de prijs niet voor niets zo laag.

Overigens zit volgens mij in Carnibest nog steeds gemalen botten als calciumbron, itt wat jij eerder beweerde :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef: Bij de analyse van smuldier zie ik de toevoegingen wel staan bij hun analyse niet.
Laten we het zo zeggen.... bij Lotgering zijn ze ook geen liefdadigheidsinstelling, en is de prijs niet voor niets zo laag.

Overigens zit volgens mij in Carnibest nog steeds gemalen botten als calciumbron, itt wat jij eerder beweerde :wink:
Ik????

Hoe moet ik weten wat carnibest als calciumbron heeft???
Dat voer ik toch niet?

De prijs is laag omdat ze niks toevoegen geen geld gebruiken voor dure reclame campagnes geen dure verpakkingen dure auto's etc gok ik maar zo... ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

malinois schreef:
Marion. schreef:

Ik????

Dat voer ik toch niet?

De prijs is laag omdat ze niks toevoegen geen geld gebruiken voor dure reclame campagnes geen dure verpakkingen dure auto's etc gok ik maar zo... ;)

Wat kostdat spul tegenwoordig? 1,60? En daar moeten zij van leven, machines van laten draaien en personeel van betalen. Laat dat 60 ct per kilo zijn. Hoe komen zij aan vlees van een euro per kilo?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ze hebben zelf ook slagerijen natuurlijk en afvalvlees kon ex zo meenemen voor de honden destijds die werkte bij een slachterij...
Krat totaal is t goedkoopst 18 kg 25,95. Daarnaast is t geen biologisch vlees natuurlijk.
En t is en blijft afval/restanten dus goedkoop. Ongeschikt voor menselijke consumptie. Dat is bij andere leveranciers soms niet.
Laatst gewijzigd door malinois op 02 jan 2014 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nogmaals t is geen feit t is mijn gevoel/idee erover. Net als dat smuldier geen natuurijke calciumbron heeft en dat ik t mijn pup gerust gegeven heb destijds... dat zal allemaal wel.
Ook daar was ik prima tevreden over en deden de honden t goed op (muv enkelv. kip)
Alleen was t vervelend in grote hoeveelheden te krijgen en weinig variatie)
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hylos schreef: Ik ben wel eens bang dat mijn hond tekorten krijgt of van sommige dingen, bijvoorbeeld calcium, teveel.
Ik voer dus ook kvv mixen en straks als beloning wat, in mijn ogen, goede brokjes erbij.
Daarom wissel ik af, zowel merken als smaak.
Het zal wel niet allemaal koosjer zijn;maar de tevelen/tekorten compenseren ze onderling dan wel redeneer ik :F:

Op alleen vers trekt mijn hond het tijdens heel zwaar trainen overigens niet of ik zou er kilo's moeten van voeren... op die momenten ben ik blij dat er zoiets als brok bestaat, dat doet prima zijn werk dan :ok:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Sanne123 schreef:Ik kan me daar werkelijk geen seconde druk om maken.Ik eet waarschijnlijk meer houdbaarheidsstoffen per dag dan onze honden in hun brokken hebben.Vandaag alleen al heb ik gegeten bruinbrood met ham,margarine,kaas,een glas melk,thee met suiker,een plak ontbijtkoek en de dag is nog niet voorbij....Ik denk dat sommige mensen zich tè druk maken om het eten van hun hond.Als ik zo gespannen moest omgaan om het voer van onze honden dan was voor mij de lol al snel over.
Als je je honden net zo gevarieerd voert als jezelf dan is er ook niks aan de hand. De brokkenvoerders die denken dat er vooral niks bij mag en die niet van merk durven te veranderen, daar maak ik me meer zorgen om.
Marion.

malinois schreef:
Marion. schreef:

Ik????

Dat voer ik toch niet?
Hier noem je ze met naam en toenaam. Nog niet zo heel veel pagina's geleden.
malinois schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
driedubbelovergehaalde onzin - het verschil tussen de doorsnee kvv en de doorsnee brok is behalve dat het eerste vers is en het tweede niet......niks.

wordt van dezelfde afval gemaakt en gaan meestal dezelfde toevoegingen in.
dit vraag ik me dan wel af, verder ben ik het met je eens :wink:
Maar er worden geen toevoegingen gebruikt in de kvv die ik voer zover ik weet (Lotgering) maar dat zal wel moeten in brok. Zowel voor de houdbaarheid als voor de verwerking lijkt me. Een premix heeft deze kvv niet.
Maar nogmaals, verder vind ik het wel erg ver gezocht. Slecht voer bestaat er ook niet meer imo, wel voer waar de ene hond het beter op doet dan de andere.
voor zover ik weet zit in de meeste kvv's ook toegevoegde vitaminen/mineralen en is de calciumbron ook vaak niet uit botten en groenten of granen zitten er ook in (in de complete versies).
Klopt bij veel niet (smuldier, carnibest bijv.) maar Lotgering bijv. heeft geen toevoegingen (wat ik altijd begrepen heb hoor dus pin me er niet op vast :F: ) en zou gebaseerd zijn op de NRV methode (en zo zullen er ook vast meer zijn). Ik heb trouwens met zeer goed resultaat Xavi op laten groeien op Smuldier, dus met premix en geen botten als calciumbron, nou ik had hem nog net niet op de rand van het graf staan volgens sommige mensen :cool2:
En ook met Lotgering zou ik volgens sommigen op BP mijn honden iets vreselijks aan doen... :schrik:
Marion.

malinois schreef:Ze hebben zelf ook slagerijen natuurlijk en afvalvlees kon ex zo meenemen voor de honden destijds die werkte bij een slachterij...
Krat totaal is t goedkoopst 18 kg 25,95. Daarnaast is t geen biologisch vlees natuurlijk.
En t is en blijft afval/restanten dus goedkoop. Ongeschikt voor menselijke consumptie. Dat is bij andere leveranciers soms niet.
Ik vind werkelijk dat je nogal wat beweert Fenella. Hoe kun jij oordelen over andere kvv's, als je zoals je zelf zegt ze niet voert. Het voer niet kennen, maar er wel over oordelen vind ik nogal wat :ugh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: Ik vind werkelijk dat je nogal wat beweert Fenella. Hoe kun jij oordelen over andere kvv's, als je zoals je zelf zegt ze niet voert. Het voer niet kennen, maar er wel over oordelen vind ik nogal wat :ugh:
Marion waar oordeel ik over andere kvv's die ik niet gevoerd heb dan? Muv de prijs omdat ik honden geen duurder voer dan mezelf ga geven?
Laatst gewijzigd door malinois op 02 jan 2014 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dit gaat toch over Lotgering? Dat voert ze toch?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Marion.

malinois schreef:
Marion. schreef:
Ik vind werkelijk dat je nogal wat beweert Fenella. Hoe kun jij oordelen over andere kvv's, als je zoals je zelf zegt ze niet voert. Het voer niet kennen, maar er wel over oordelen vind ik nogal wat :ugh:
Marion waar oordeel ik over andere kvv's die ik niet gevoerd heb dan? Muv de prijs omdat ik honden geen duurder voer dan mezelf ga geven?[/quote]
Die quote die ik speciaal voor je opgezocht heb, op de vorige pagina. Daar oordeel je over Carnibest. Met naam en toenaam.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: Die quote die ik speciaal voor je opgezocht heb, op de vorige pagina. Daar oordeel je over Carnibest. Met naam en toenaam.
Ja over de TOEVOEGINGEN waar Inge t over had en we t op de vorige pagina nog steeds hadden.
Die staan nl. gewoon op de verpakking
Heb t geeneens over de calciumbron gehad
Laatst gewijzigd door malinois op 02 jan 2014 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marion.

En nog even... ik heb geen aandelen Carnibest, maar als ik geld zat had en lui was dan voerde ik hen dat. Omdat dat in mijn ogen de eerlijkste KVV is. En Corine rijd ook niet in dure auto's, en de hele familie werkt mee aan de produktie. En alles wat er in dat voer gemalen wordt, geef ik mijn honden gewoon rauw. Het mooiste van het mooiste (als ik zou willen zou ik er ook de soep voor mezelf van trekken)
Marion.

malinois schreef:
Marion. schreef:
malinois schreef:Marion waar oordeel ik over andere kvv's die ik niet gevoerd heb dan? Muv de prijs omdat ik honden geen duurder voer dan mezelf ga geven?
Die quote die ik speciaal voor je opgezocht heb, op de vorige pagina. Daar oordeel je over Carnibest. Met naam en toenaam.
Ja over de TOEVOEGINGEN waar Inge t over had en we t op de vorige pagina nog steeds hadden.
Quoten is lastig hè :mrgreen:

Je had het over vitaminen en calciumbronnen, en daarna noemde je in 1 adem oa Carnibest. En dat is niet eerlijk.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:En nog even... ik heb geen aandelen Carnibest, maar als ik geld zat had en lui was dan voerde ik hen dat. Omdat dat in mijn ogen de eerlijkste KVV is. En Corine rijd ook niet in dure auto's, en de hele familie werkt mee aan de produktie. En alles wat er in dat voer gemalen wordt, geef ik mijn honden gewoon rauw. Het mooiste van het mooiste (als ik zou willen zou ik er ook de soep voor mezelf van trekken)
Dat moet je toch zelf weten? Ik vind t zonde geld mag toch ook?
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:Ja over de TOEVOEGINGEN waar Inge t over had en we t op de vorige pagina nog steeds hadden.
Heb t geeneens over de calciumbron gehad
Dan moet je toch echt eens een keer aan leestekens gaan doen hoor!
Marion.

malinois schreef:
Marion. schreef:En nog even... ik heb geen aandelen Carnibest, maar als ik geld zat had en lui was dan voerde ik hen dat. Omdat dat in mijn ogen de eerlijkste KVV is. En Corine rijd ook niet in dure auto's, en de hele familie werkt mee aan de produktie. En alles wat er in dat voer gemalen wordt, geef ik mijn honden gewoon rauw. Het mooiste van het mooiste (als ik zou willen zou ik er ook de soep voor mezelf van trekken)
Dat mag. Maar daarmee mag je niet een voer omlaag halen. Als zou de mevrouw van Carnibest wel dure auto's rijden, terwijl ze een buisje vitamientjes in haar voer krult en per kilo verkocht voer 2 euro opstrijken.... Als je er niets over weet is het netter om er gewoon niets over te zeggen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
Marion. schreef:
malinois schreef:Marion waar oordeel ik over andere kvv's die ik niet gevoerd heb dan? Muv de prijs omdat ik honden geen duurder voer dan mezelf ga geven?
Quoten is lastig hè :mrgreen:

Je had het over vitaminen en calciumbronnen, en daarna noemde je in 1 adem oa Carnibest. En dat is niet eerlijk.
Ik had t over toevoegingen zoals vitaminen en daarna nog steeds dus niet over calciumbronnen... niet iets verzinnen wat er niet is ;)
Dat lijkt me zeker duidelijk na de quote van de site.
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:Ik had t over toevoegingen zoals vitaminen en daarna nog steeds dus niet over calciumbronnen... niet iets verzinnen wat er niet is ;)
Dat lijkt me zeker duidelijk na de quote van de site.
Is goed. Jouw feestje.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
Dat mag. Maar daarmee mag je niet een voer omlaag halen. Als zou de mevrouw van Carnibest wel dure auto's rijden, terwijl ze een buisje vitamientjes in haar voer krult en per kilo verkocht voer 2 euro opstrijken.... Als je er niets over weet is het netter om er gewoon niets over te zeggen.
Ja duh alle forums dan maar opheffen en zeker die over versvoeren dan maar ... dus je moet t voeren dan mag je iets zeggen okeeeee.... :shock:
daarnaast is het simpelweg een feit dat carnibest meer reclame maakt voor zijn voer dan andere merken. Niks mis mee, je kunt het in veel dierenwinkels kopen bijv. een voer als Lotgering niet. Lotgering heeft net de nieuwere verpakking hiervoor was het een dun folietje zonder tekst. Nu is het nog simpel maar er staat nu op wat je hebt. En ja dat scheelt heel simpel in de verpakkingskosten. Ook niks mis mee maar het is waar je voor kiest
Mag dat nou ineens niet genoemd worden? Carnibest wordt ik koelauto's vervoerd, Lotgering in geïsoleerde auto's. Heb net de nieuwe bus gezien waarmee ze maandag mijn voer brachten. En of mevrouw Carnibest daar nu 2 euro aan verdiend of 20 dat zal mij toch een worst zijn... ik vind het veel te duur, heel simpel.

* edit: toevoeging
Laatst gewijzigd door malinois op 02 jan 2014 21:23, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Carnibest en Bibi maar ook Naturis vind ik er beter uitzien dan Lotgering totaalvoer.Het voelt ook vetter aan.De lotgering totaalvoer met wild ziet er hier ook goed uit :ok:
Vis ga ik morgen proberen :cheer:
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:Ja duh alle forums dan maar opheffen en zeker die over versvoeren dan maar ... dus je moet t voeren dan mag je iets zeggen okeeeee.... :shock:
Mens wat lul je nu toch???

Jij noemt Carnibest, ik spreek je daarop aan (omdat je iets zegt wat niet waar is).
Vervolgens zeg jij dat je nooit iets over Carnibest gezegd hebt, omdat je het niet voert.
Je hebt het wel gezegd, maar alla.... hou dan gewoon je klep als je er niets van weet.
En dan moeten alle fora maar opgedoekt worden omdat je dan alleen mag oordelen over iets wat je hebt gevoerd.

Echt hoor. Soms ben je ontzettend vermoeiend.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:Ja duh alle forums dan maar opheffen en zeker die over versvoeren dan maar ... dus je moet t voeren dan mag je iets zeggen okeeeee.... :shock:

Jij noemt Carnibest, ik spreek je daarop aan (omdat je iets zegt wat niet waar is).
Vervolgens zeg jij dat je nooit iets over Carnibest gezegd hebt, omdat je het niet voert.
Je hebt het wel gezegd, maar alla.... hou dan gewoon je klep als je er niets van weet.
En dan moeten alle fora maar opgedoekt worden omdat je dan alleen mag oordelen over iets wat je hebt gevoerd.

Nee jij bent makkelijk :LOL:
Ik heb het over toevoegingen gehad ja, dat klopt en die haal je van elke site af dus daar kan ik dus prima over oordelen.
Dat jij calciumbronnen wil lezen is jouw probleem...
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Marion. schreef:

Ik lees ook niet dat ze het over calciumbronnen heeft, wel over toevoegingen. En dat klopt gewoon, er zitten toevoegingen in? Dat is geen oordeel?
Marion. schreef:
malinois schreef:Ze hebben zelf ook slagerijen natuurlijk en afvalvlees kon ex zo meenemen voor de honden destijds die werkte bij een slachterij...
En deze quote lees je verkeerd denk ik?
Ze zegt over Lotgering dat het geen bio vlees is en ongeschikt is voor menselijke consumptie. Bij andere leveranciers is dat niet altijd zo. Dat is toch alleen maar over Lotgering?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ja, dat dacht ik ook....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dat is ook zo.... :mrgreen:
Afbeelding
Sanne123
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne123 »

Rosita Compagner schreef:
Sanne123 schreef:Ik kan me daar werkelijk geen seconde druk om maken.Ik eet waarschijnlijk meer houdbaarheidsstoffen per dag dan onze honden in hun brokken hebben.Vandaag alleen al heb ik gegeten bruinbrood met ham,margarine,kaas,een glas melk,thee met suiker,een plak ontbijtkoek en de dag is nog niet voorbij....Ik denk dat sommige mensen zich tè druk maken om het eten van hun hond.Als ik zo gespannen moest omgaan om het voer van onze honden dan was voor mij de lol al snel over.
Als je je honden net zo gevarieerd voert als jezelf dan is er ook niks aan de hand. De brokkenvoerders die denken dat er vooral niks bij mag en die niet van merk durven te veranderen, daar maak ik me meer zorgen om.
Daar ging het helemaal niet om.Het ging erom dat pepie bang is voor toevoegingen als vetsin enz.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”