Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Heerlijke update! Mooi stel ook, manu en niarla. . Genieten dit!!

Dag monster... *14-01-2016
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nicaaa!, Niarla's vluchtbegeleider, is gisteren helemaal vanuit het zuiden drie uur komen rijden om een dagje te helpen bij Naomi en voer te doneren (en een donatie dropjes aan Naomi en mijNicaaa! schreef:Ah wat leuk om mn reisgenootje zo terug te zien![]()
Hoop dat jullie veel plezier aan haar gaan beleven en dat ze een heerlijk leven hier in Nederland krijgt, ben ook erg benieuwd hoe ze het over een paar weekjes doet, de overgang van spaanse opvang naar nederlandse bank is niet niks natuurlijk, hoewel ze bij Diana al op de bank ging liggen alsof ze nooit anders gedaan had![]()
Veel plezier met haar!
En ja, die overgang van de opvang naar een warm huis met een bank, ingestopt worden in dekentjes, kluiven, veel aandacht en een eigen jas is wel enorm ja.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Leuke update, mooie foto's 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Oh wat een lief meisje Manu!! Heel verstandig van haar dat ze je vriend meteen helemaal inpakt hahaha.
Evert heeft hier een slaapzak van flleece van de Xenos. Kan hij zichzelf helemaal indraaien, te lekker in de winter volgens hem.
Evert heeft hier een slaapzak van flleece van de Xenos. Kan hij zichzelf helemaal indraaien, te lekker in de winter volgens hem.
- Hylos
- Zeer actief
Ze is echt zo leuk! En wat vreselijk zoet dat ze zo wil knuffelen
Vast ook een goed teken dat ze lekker gaat slapen steeds. Heerlijk hoor! De streken komen vast een paar dagen later...

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Haha, sorry maar dit doet me echt heel erg denken aan jij en het begin van je relatie. Toen lulde je ook zo :p maar leuk dat ze dr nieuwe baasjes zo snel overtuigd heeftManu schreef:
Mijn vriend wil haar al een andere naam geven en als ik haar niet houd wil hij haar welMaar goed, dat zijn allemaal nog grapjes. Denk ik. Ongeveer. Eerst maar even afwachten
- DeDiana
- Zeer actief
Haha-Lilo- schreef:Haha, sorry maar dit doet me echt heel erg denken aan jij en het begin van je relatie. Toen lulde je ook zo :p maar leuk dat ze dr nieuwe baasjes zo snel overtuigd heeftManu schreef:
Mijn vriend wil haar al een andere naam geven en als ik haar niet houd wil hij haar welMaar goed, dat zijn allemaal nog grapjes. Denk ik. Ongeveer. Eerst maar even afwachten
Natuurlijk prima om eerst eens even rustig te kijken hoe ze zich ontwikkelt en haar haar draai te laten vinden in Nederland. Je hoeft niks overhaast te besluiten. Maar het is natuurlijk wel super dat het zo klikt!
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nog zo'n lieverdDeDiana schreef:Nicaaa!, Niarla's vluchtbegeleider, is gisteren helemaal vanuit het zuiden drie uur komen rijden om een dagje te helpen bij Naomi en voer te doneren (en een donatie dropjes aan Naomi en mijNicaaa! schreef:Ah wat leuk om mn reisgenootje zo terug te zien![]()
Hoop dat jullie veel plezier aan haar gaan beleven en dat ze een heerlijk leven hier in Nederland krijgt, ben ook erg benieuwd hoe ze het over een paar weekjes doet, de overgang van spaanse opvang naar nederlandse bank is niet niks natuurlijk, hoewel ze bij Diana al op de bank ging liggen alsof ze nooit anders gedaan had![]()
Veel plezier met haar!)
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Wat een heerlijke updates
en wat fijn dat ze zich zo veilig voel dat ze lekker gaat slapen 
- DeDiana
- Zeer actief
Frolic schreef:Ik zat voor Vriend ook zo iets te bedenken, zal het er tegen die tijd eens aan Diana vragen.
Gipsy lijkt meer op Vriend dan op Niarla hoorFrolic schreef:Uhh, ja. Het leven is één groot feest en iedereen mag meedoen.![]()
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Jaaaaaa wat een leuke update 
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
Zo, mijn afgelopen uur was gevuld met het lezen van dit topic!
Wat ontzettend leuk om te lezen allemaal!
Fijn dat het zo goed gaat met Simba, Ren, Jimi en Niarla!
Wat ontzettend leuk om te lezen allemaal!
Fijn dat het zo goed gaat met Simba, Ren, Jimi en Niarla!
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Ach wat een lieverd! Fijn dat het goed gaat Manu!
Lol, een verblijfsvergunning
Lol, een verblijfsvergunning
- Zamunda
- Zeer actief
Ow, wat een leuk meisje die Niarla
. Dat koppie, smelt
.
. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan hondjes die graag verwend worden
. Van die hondjes die tevreden gaan kreunen enkel bij het zíen dat je ze komt toedekken, of die tegen je aankruipen omdat ze het koud hebben... Of die graag willen dat je hun bedje even opschud, of graag dat ene kussentje nog onder het hoofd hebben. Nee blegh, moet je niet aan beginnen hoor Manu, is echt heel vervelend om te doen, dat verwennen. Dat word je echt spuugzat, mark my words
.
Oh, vreselijk zo'n prinsesManu schreef:Ze is echt een prinses ja. Ik heb haar net wat ingepakt met een dekentje en ze lag na 1 minuut al te slapen. Ze vindt dat dekentje over haar heen wel heel lekker.DeDiana schreef:En fijn dat ze het zo goed doet, die lieve, gevoelige, prachtige podencoprinses Niarla! Ik zal haar wel missen hier hoor
Ik zie dat de verwennerij al goed is begonnen en ik merkte gisteren hier al dat dat heel erg aan haar is besteed.
Het was zo aandoenlijk dat ze zodra ik haar jas om deed ze helemaal in me probeerde te kruipen. Ze wreef haar hoofd in mijn borst en stortte zich bovenop me.
-
Sterre
Wat een lieve foto's. En wat is Manu ook een schat.
-
Manu
Ze wilde eigenlijk liever Manu's vlees hebben maar die vrat het sneller weg dan hij ooit gedaan heeft
Na heel wat zielige blikken die ik genegeerd heb heeft ze toch jaar brokken gegeten.
Natuurlijk heb ik meteen wat extra vlees voor morgen ontdooid
Ze heeft een wond op haar rug en ze blijft er maar aan likken. Dus ik heb een fles tea tree shampoo gehaald van Jean Peau. Ze mag vanavond in bad waarna ze natuurlijk in haar badjas weer bij ons bij mag komen.
Oh en ze is dol op haar jas
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Leuk he, een teef
hoeveel roze speeltjes heb je al?
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- Zamunda
- Zeer actief
Oh, ik zie het al: je bent niet meer te redden, het verwenvirus heeft genadeloos toegeslagenManu schreef:Prinses heeft de zalmolie van de brokjes gelikt en plukt nu per 3 brokjes uit de bak en eet ze dan pas. Tut
Ze wilde eigenlijk liever Manu's vlees hebben maar die vrat het sneller weg dan hij ooit gedaan heeft![]()
Na heel wat zielige blikken die ik genegeerd heb heeft ze toch jaar brokken gegeten.
Natuurlijk heb ik meteen wat extra vlees voor morgen ontdooid
Ze heeft een wond op haar rug en ze blijft er maar aan likken. Dus ik heb een fles tea tree shampoo gehaald van Jean Peau. Ze mag vanavond in bad waarna ze natuurlijk in haar badjas weer bij ons bij mag komen.
Oh en ze is dol op haar jas
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Wat heerlijk, Manu, lekker tutten.
Kreeg Niarla geen vlees omdat je te weinig had, of was er een andere reden?
- DeDiana
- Zeer actief
Hahaha, volgens mij zijn het meestal heel simpele geperste brokken, plus een allegaartje van wat ze krijgt aan donaties.Jion schreef:Volgens mij gaf Naomie echt hele lekkere brokken daaro, want Jimi haalde hier ook zijn neus op voor mijn peperdure brokken.
Niarla had ook meer zin in kattenvoer dan in iets anders.
Ik had wat overgebleven pasta met tonijn door de brokken gedaan en dat vond ze wel echt om te smullen.
-
kathy
- Zeer actief
Wat is het leuk om te lezen hoe het met de nieuwkomers gaat en hoe ze zich voegen in de nieuwe situatie. Genieten is het.
- Hanneke2
- Zeer actief
Als ik zo lees wat Niarla de afgelopen twee dagen heeft gegeten denk ik dat Manu zich moet voorbereiden op mega hopen baggerpoep.DeDiana schreef:Hahaha, volgens mij zijn het meestal heel simpele geperste brokken, plus een allegaartje van wat ze krijgt aan donaties.Jion schreef:Volgens mij gaf Naomie echt hele lekkere brokken daaro, want Jimi haalde hier ook zijn neus op voor mijn peperdure brokken.
Ik had wat overgebleven pasta met tonijn door de brokken gedaan en dat vond ze wel echt om te smullen.
Gekookte kip, zeg ik.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- DeDiana
- Zeer actief
Ze zijn wel gewend in het asiel van alles door elkaar te krijgen. Naomi is natuurlijk afhankelijk van donaties voor voer, dus ze kan niet al te kieskeurig zijn. De honden in het asiel krijgen ook één dag in de week rijst en geregeld oud brood.Hanneke2 schreef:Als ik zo lees wat Niarla de afgelopen twee dagen heeft gegeten denk ik dat Manu zich moet voorbereiden op mega hopen baggerpoep.DeDiana schreef:Hahaha, volgens mij zijn het meestal heel simpele geperste brokken, plus een allegaartje van wat ze krijgt aan donaties.Jion schreef:Volgens mij gaf Naomie echt hele lekkere brokken daaro, want Jimi haalde hier ook zijn neus op voor mijn peperdure brokken.
Ik had wat overgebleven pasta met tonijn door de brokken gedaan en dat vond ze wel echt om te smullen.![]()
Gekookte kip, zeg ik.
Maar ik vermoed dat ze helemaal geen problemen zou hebben met gekookte kip
-
Manu
We gaan vandaag weer naar de winkelValerie schreef:Leuk he, een teefhoeveel roze speeltjes heb je al?
Ik heb nog 10 kg graanvrije brokken staan maar Manu gaat ervan aan de race. Hij vindt ze zelfs lekker maar ik kan ze dus niet opvoeren. Ik had bedacht dit aan Niarla te geven maar vanochtend at ze nog niks.Alex schreef:Wat heerlijk, Manu, lekker tutten.
Ze is ook erg dun dus ik wil er zoveel mogelijk in duwen. Vandaar dat ze vandaag lekker een bakje pens krijgt en tijdens de wandeling stop ik haar vol met frikandel.
Vannacht is heel goed gegaan. Zonder bench. Vanochtend lagen ze met zijn tweeën. Zij in de mand en hij tegen de mand aan. Ze heeft het wel koud gehad dus vandaag gaan we kijken voor een trui voor de nacht. Zodra ik de kamer in kwam was Manu heel gelukkig, die slaapt normaal bij me, en zij wist niet zo goed wat ze nu moest. Uiteindelijk lagen er 2 honden op hun rug gedraaid met de achterpoten wijd luid kreunend te genieten van gekriebel.
Gelijk gaan lopen maar ze heeft nog niet geplast. Ik heb ook nog geen drol gezien.
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Ach gut! Wat zal je trots zijn op die twee!
-
Manu
Het is echt geweldig leuk. Manu is zo blij met haar en probeert continue contact te liggen.Melody schreef:Ach gut! Wat zal je trots zijn op die twee!
Ze is wel uit haar schulp aan het kruipen. We zijn boodschappen gaan doen en ze waren dus een half uur alleen. Gaat heel goed!
We kwamen thuis en Niarla duwde zich zo langs Manu om ons gedag te zeggen. Toen zei Manu er wat van haha. Míjn eerste knuffels!
Ik heb ze in mijn eentje uitgelaten net maar dat is anders zeg. Er gaat wel wat veranderen voor Manu.
Ze is echt zo braaf en zo lief. Als er wat spek en spier op zit en ze gaat weer wat glimmen en blij kijken zal het echt een prachthondje zijn. Echt een voorbeeldhond.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wat een goede verhalen allemaal 
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hoe bedoel je dat?Manu schreef: Er gaat wel wat veranderen voor Manu.