Kan best hoor dat die man er even niet met zijn gedachten bij was, en wat betreft je hond lezen als een hond een kat ziet gaat dat zo snel dat je er soms amper nog op kan reageren.S@ndr@ schreef:dan zou de gelegenheid altijd de oorzaak zijn en zo werkt het niet,......... er zijn meerdere partijen, had meneer er met zijn honden niet gelopen dan was de kat er ook nog geweest. ( misschien was meneer in zijn hoofd met andere dingen bezig en had meneer opgelet en zijn honden gelezen wast t ook niet gebeurt- ik zie t meestal aan mijn hond als hij iets spot) dingen komen altijd bij elkaar om fout te lopen. en t is vaak een kwestie van secondesTiny schreef:Maar de gelegenheid was toch ook de oorzaak? Misschien als er een hek omheen had gestaan hadden die honden er niet bij kunnen komen.S@ndr@ schreef:De gelegenheid maakt altijd de dief,( dat is gewoon een vaststaand feit) maar om nu de gelegenheid als de oorzaak aan te duiden is mij ook een stap te ver hoor, dat is in mijn ogen ook een beetje afschuiven, ongelukken gebeuren - heel simpel, maar de wijzen naar elkaar is gewoon een stukje onmacht ook denk ik . en je hebt nooit alles 100% in de hand, je kunt alleen maar je best doentoots schreef:
Ik kan mij dit heel goed voorstellen hoor. Ik zou dat ook echt verschrikkelijk vinden.
Het enige wat ik aan wilde geven is dat ik vind dat er makkelijk geroepen wordt dat men de kat dan maar binnen had moeten houden. Het punt is dat de kat op eigen grond zat en ik vind het dus dat als je met je honden gaat lopen je net zo goed verantwoordelijk bent voor de schade die je hond aan brengt en als die schade aangericht wordt op een stukje grond van een ander. Vind ik het gewoon niet kloppen dat er zo iets gezegd wordt. Als je kat van zijn eigen veilige plekje wordt weg geplukt gaat het niet meer op om te roepen dat ze de kat op eigen terrein moeten houden dat is immers gebeurd.
De honden eigenaar weet dat hij of zij twee honden bij zich heeft die gewoon krachtig zijn. En dit hoeft dan zoals ik het zie niet te gebeuren. Dit is een keer gebeurd en die honden eigenaar zal daar ook wel kapot van zijn het is echt geen prettig gezicht om dat te zien alleen al. Het gaat mij hier om de reacties. Over dat de katten eigenaar de kat maar binnen had moeten houden.
Dan is het ook mijn schuld als Toots in het losloop gebied gepakt wordt door een andere hond. Had ik daar maar niet moeten gaan lopen met hem met alle gevaren vandien.
Men hoeft het zeker niet eens te zijn. Maar mijn punt lijkt niet duidelijk. En dat vind ik wel jammer.
Mijn honden zijn er echt meesters in om heel snel te reageren, nog voordat ik wat zie wordt ik al zowat uit mijn schoenen getrokken terwijl ik er toch op bedacht ben dat er daar katten zitten.
Ik moet dan echt alle zeilen bijzetten om de meiden te houden hoor, want je wordt zowat eerst een meter vooruit getrokken, als ik daar dus had gelopen met mijn honden was het resultaat vast hetzelfde geweest, want als ik die meter verder ben zit ik al in dat minituintje.
Blij toe dat waar ik langs loop er geen minituintjes of ingepikte stukjes openbare stoep zijn.