Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

’Straf voor baas bijtende hond’

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: ’Straf voor baas bijtende hond’

Ongelezen bericht door DeDiana »

mijke schreef:Ja waar leg je de grens is dan dus ook nog de vraag. Als er 50% SPA in zit lijkt me dat nog wel een uitgemaakt zaak, maar bij 25%? En 12,5%?
Ja precies. :wink: Dan zul je waarschijnlijk mazzel hebben als je een kruising hebt die qua uiterlijk niet op één van de rassen lijkt, ook al zit het er stiekem wel in.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijke schreef:Ja waar leg je de grens is dan dus ook nog de vraag. Als er 50% SPA in zit lijkt me dat nog wel een uitgemaakt zaak, maar bij 25%? En 12,5%?

en bij 0%?

in de RAD tijd waren ook kruisingen labrador/boxer vogelvrij
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

M@scha schreef:

en bij 0%?

in de RAD tijd waren ook kruisingen labrador/boxer vogelvrij
Shib viel er ook onder, terwijl z'n dna test toch echt zegt dat er geen stafford in zit. En nu betwijfel ik dat wel hoor, maar het percentage stafford zal hoedanook klein zijn, misschien net 12,5%. Tsja, heb ik nu ook een spa? Moet ik hem nu ook aanlijnen en/of muilkorven :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

malinois schreef:
Nanna schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Nanna schreef:Ik zie niks in cursussen. Dat kost goudgeld en dan nóg kan Tyson ontsnappen om Fifi aan gort te scheuren want sommige mensen zien het gewoon écht niet, ook niet na tien cursussen.
Ik zie ook veel meer in ronduit verbieden. Dus niet loslopen en gemuilkorfd in de openbare ruimte.
We moeten gewoon van dit type hond af.
Daarnaast ben ik zéker voor torenhoge boetes en inbeslagname bij zware bijtincidenten bij alle andere rassen want ik voorzie inderdaad dat de kampermuilen die nu met pitbullachtigen en staffs lopen net zo makkelijk overschakelen op rottweilers en boerboels.
In Calgary werkt het blijkbaar wel. Het is geen instant oplossing. Maar als elke nieuwe hondeneigenaar de honden-etiquette leert, wordt dat na verloop van tijd vanzelf de norm
Nee hoor. Er is een enorm verschil in mentaliteit. Hier in NL moet je gewoon gaan verbieden en bestraffen, dat snapt het gajes het best.
Dat is gewoon een feit. Ik ben 17 jaar naar Oostenrijk op vakantie geweest en waar ik kwam was Leinenzwang overal en voor elke hond. Waar ik als brutale Nederlander dus op overzichtelijke stukken mn honden los had lopen. Kwam ik Oostenrijkers tegen die dus netjes hun honden aangelijnd hadden. Niet omdat ze mij zagen en toen aanlijnden. Nee er stond bij elke zandweg een bordje Leinenzwang en dat gebeurde dus ook gewoon altijd.
Dat mentaliteitsverschil is gewoon zo enorm groot. Ik ben er dus 17 jaar geweest en in 17 jaar nooit beboet sterker nog nooit een agent tegengekomen. Maar ze deden t dus gewoon niet of ze nu DH, Hussen of JR hadden. Klapkaken hebben/hadden ze daar niet daar moeten ze echt niks van hebben over t algemeen.
Wij komen al heel lang in Hinterglemm en daar lopen de honden van de inwoners gewoon los, waar ze aangelijnd moeten staan bordjes, dat zijn kleine stukjes boven in de bergen. Nikkie loopt hier ook gewoon los waar het kan en mag. Natuurlijk niet in het dorp, daar hou ik haar aan de lijn. Maar de honden van de inwoners lopen ook in het dorp gewoon los.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

mijke schreef:Gonnie 25 keer? Ik vermoed dat die mevrouw dan een nogal ruime definitie van het woord 'gepakt' heeft ;)

Ik ben een van die mensen die tijdens de RAD geen hond had. Niet om die reden maar omdat ik toen net uit huis was en zelf nog geen hond kon. Ik heb het dus totaal niet meegekregen. Kan iemand mij uitleggen wat er zo erg aan was?
De RAD was de Regeling Agressieve Dieren.
Alle stamboomloze pitbullachtige zoals ze nu heten liepen het risico opgepakt te worden en opgesloten met minimale verzorging totdat zij geschouwd werden en dan kregen zij of een spuit of de eigenaar kreeg de honden terug, in het laatste geval vaak in zeer slechte gezondheid.

De honden zaten in afwachting van hun schouwing op een "geheime" locatie betaal door de overheid. Het asiel bepaalde wanneer de schouwing plaats vond, vaak pas maanden na de inbeslagname. Zo hield het asiel er nog wat aan over zullen we maar zeggen. een en ander staat uitgebreid beschreven in een eigen hoek hier op het forum: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewforum.php?f=49.

Nikki is van 2007 en viel dus onder de RAD, met stamboom waren de honden niet illegaal. Maar de uitvoering door politieagenten liep nogal mank. Toen Nikki nog maar 12 weken was parkeerde een hondengeleider van de politie zijn auto met piepende remmen schuin op de stoep, want ja, ik wist toch wel dat die honden onder een strenge regeling vallen? Hij ging heel omzichtig Nikki haar tatoeage nummer opschrijven en alles. dat Nikki nog te jong was om te schouwen schoof hij plichtmatig de auto onder :blah: .
Ik sprak daarna een leidinggevende van de agent op mijn werk en die man zei ook meteen dat je zo een jonge hond helemaal niet schouwen kon :roll: .
Toen Nikki een half jaar was heb ik een afspraak gemaakt bij de politie en kwamen zij Nik haar stamboom controleren de dame die langskwam zei meteen eerlijk dat ze geen flauw idee had waar ze naar moest kijken en geloofde het verder wel :19:
De uitvoering van de wet was dus nogal afhankelijk van de wetsdienaar. En dat zal met een eventuele aanstaande regeling niet anders zijn.
Ik weet ook niet of ik mijn 9 jarige hond zou muilkorven, waarschijnlijk niet maar ik zie zo'n wet er ook niet zo snel komen.

Ik was blij dat de RAD opgeheven werd, de uitvoering rammelde aan alle kanten en er gebeurde dingen in de asielen die echt het daglicht niet konden verdragen. Maar ik zie ook met lede ogen de wildgroei aan staffordachtige aan, de mensen die de honden aanschaffen vaak jonge mensen die geen idee hebben wat een hond nodig heeft. Ja er moet wat gebeuren maar ik zie echt niet hoe ze in Nederland een wet willen handhaven. En denk ook dat er ineens een levendige handel in valse stambomen gaat ontstaan.

De regels in Duitsland zijn trouwens per deelstaat verschillend, daar zit nogal wat variatie in. In Berlijn bijvoorbeeld zie je genoeg staffordachtige zonder muilkorf lopen. Ik weet van iemand die in Halle woont dat hij iets van 1000,- belasting moest betalen en zo zijn er meer verschillende regels, verplicht een 2 meter hoog hek, geen strafblad, alleen de eigenaar mag met de hond op de openbare weg etc.

Ik ben benieuwd of er werkelijk een wet komt en ook naar de uitwerking ervan.

.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gonnie schreef:
Wij komen al heel lang in Hinterglemm en daar lopen de honden van de inwoners gewoon los, waar ze aangelijnd moeten staan bordjes, dat zijn kleine stukjes boven in de bergen. Nikkie loopt hier ook gewoon los waar het kan en mag. Natuurlijk niet in het dorp, daar hou ik haar aan de lijn. Maar de honden van de inwoners lopen ook in het dorp gewoon los.
Maar waar ik kwam staan om de zoveel meter bordjes. En daar moet t overal geen uitzonderingen. En dat wordt dus gewoon netjes gedaan. Dat bedoel ik met mentaliteitsverschil.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nicaaa! schreef:
mijke schreef:Gonnie 25 keer? Ik vermoed dat die mevrouw dan een nogal ruime definitie van het woord 'gepakt' heeft ;)

Ik ben een van die mensen die tijdens de RAD geen hond had. Niet om die reden maar omdat ik toen net uit huis was en zelf nog geen hond kon. Ik heb het dus totaal niet meegekregen. Kan iemand mij uitleggen wat er zo erg aan was?
De RAD was de Regeling Agressieve Dieren.
Alle stamboomloze pitbullachtige zoals ze nu heten liepen het risico opgepakt te worden en opgesloten met minimale verzorging totdat zij geschouwd werden en dan kregen zij of een spuit of de eigenaar kreeg de honden terug, in het laatste geval vaak in zeer slechte gezondheid.

De honden zaten in afwachting van hun schouwing op een "geheime" locatie betaal door de overheid. Het asiel bepaalde wanneer de schouwing plaats vond, vaak pas maanden na de inbeslagname. Zo hield het asiel er nog wat aan over zullen we maar zeggen. een en ander staat uitgebreid beschreven in een eigen hoek hier op het forum: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewforum.php?f=49.

Nikki is van 2007 en viel dus onder de RAD, met stamboom waren de honden niet illegaal. Maar de uitvoering door politieagenten liep nogal mank. Toen Nikki nog maar 12 weken was parkeerde een hondengeleider van de politie zijn auto met piepende remmen schuin op de stoep, want ja, ik wist toch wel dat die honden onder een strenge regeling vallen? Hij ging heel omzichtig Nikki haar tatoeage nummer opschrijven en alles. dat Nikki nog te jong was om te schouwen schoof hij plichtmatig de auto onder :blah: .
Ik sprak daarna een leidinggevende van de agent op mijn werk en die man zei ook meteen dat je zo een jonge hond helemaal niet schouwen kon :roll: .
Toen Nikki een half jaar was heb ik een afspraak gemaakt bij de politie en kwamen zij Nik haar stamboom controleren de dame die langskwam zei meteen eerlijk dat ze geen flauw idee had waar ze naar moest kijken en geloofde het verder wel :19:
De uitvoering van de wet was dus nogal afhankelijk van de wetsdienaar. En dat zal met een eventuele aanstaande regeling niet anders zijn.
Ik weet ook niet of ik mijn 9 jarige hond zou muilkorven, waarschijnlijk niet maar ik zie zo'n wet er ook niet zo snel komen.

Ik was blij dat de RAD opgeheven werd, de uitvoering rammelde aan alle kanten en er gebeurde dingen in de asielen die echt het daglicht niet konden verdragen. Maar ik zie ook met lede ogen de wildgroei aan staffordachtige aan, de mensen die de honden aanschaffen vaak jonge mensen die geen idee hebben wat een hond nodig heeft. Ja er moet wat gebeuren maar ik zie echt niet hoe ze in Nederland een wet willen handhaven. En denk ook dat er ineens een levendige handel in valse stambomen gaat ontstaan.

De regels in Duitsland zijn trouwens per deelstaat verschillend, daar zit nogal wat variatie in. In Berlijn bijvoorbeeld zie je genoeg staffordachtige zonder muilkorf lopen. Ik weet van iemand die in Halle woont dat hij iets van 1000,- belasting moest betalen en zo zijn er meer verschillende regels, verplicht een 2 meter hoog hek, geen strafblad, alleen de eigenaar mag met de hond op de openbare weg etc.

Ik ben benieuwd of er werkelijk een wet komt en ook naar de uitwerking ervan.

.
Bedankt voor de uitleg :ok:
Dat klinkt inderdaad niet als een wenselijke situatie. Ik ben ook bang dat bij willekeurig welke andere regeling de uitvoering weer net zo'n zooitje gaat worden. Wat dat betreft kun je je afvragen wat erger is: de oplossing of de kwaal. Ik vind het echt een lastig probleem!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Vandaag weer een heerlijk onhandigheidje van een stafford eigenaar :LOL: Moet het hier even delen.
Ik ken de hond. Hij zit op een erf hier vlak bij en het is 1 van de weinig staffords die ik voor 100% vertrouw. Echt puppyachtige onschuldigheid.

Ik kom aan fietsen op en landweggetje, met mijn twee honden los maar onder appel rechts van mij. Hij kwam me tegemoet en liep aan dezelfde kant van de weg met de stafford trekkend aan het einde van een flexilijn. Ik herkende de hond meteen dus nam geen maatregelen en fietste door.

Mijn honden passeren hem dus zonder mij 'ertussen' (normaal fiets ik tussen het verkeer en de honden in, maar hij liep me tegemoet op dezelfde weghelft) en die hond duikt dus na het passeren achter mn honden aan. En die vent stond met een verbijsterd gezicht zich af te vragen hoe het kwam dat hij ineens niet onder controle had dat de hond achter me aanvloog :LOL:
Ik keek precies op het juiste moment om om hem door zn eigen hond te zien worden gekatapulteerd toen de flexi op was. :LOL:

Gelukkig deugt de hond. Maar wát een volk :oohja:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Paisley schreef:
Nanna schreef: Hetzelfde geldt voor die andere chagrijnen, Shar Peis. Lekker uit laten sterven. Het is puur ongezond en het heeft een rotkarakter. Weg ermede.
Nah ben ik totaal niet mee eens. Ik ken verschillende Shar peis en niet 1 is wat mis mee.
Hier hetzelfde, ook ken ik verschillende Chow Chows.
Ik wil niet beweren dat het de grootste allemansvrienden zijn, maar wat was het ? "gore klootzakken" kan ik ze absoluut niet noemen.
Het komt misschien omdat ik het karakter van de AA gewend ben, maar ik vind het echt reuze meevallen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”