Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
snap de hele discussie fokker vs buitenlandse herplaats liefhebbers eigenlijk niet zo,
kijk kan me wel voorstellen dat men geirriteerd raakt door de DB, watn ipv geld te gaan pompen in zo'n campagne kunnen ze dat in mijn ogen beter besteden aan zaken die hier verkeerd lopen zoals idd broodfok,
verder moeten ook de fokkers (vind ik) niet zo zeuren, want er zijn ook veel fokkers die hun honden uit t buitenland halen (of anders in elkgeval wel een dekking uit t buitenland),
alleen is t in die gevallen wel maar een enkel hondje en niet zoals ik op een ander forum las een compleet nest (en dat gebeurd wel regelmatig bij sommige stichtingen) pups van de straat uit Spanje (of willekeurig welk ander land waar die stichtingen vandaan werken zoals Roemenië, Turkije etc) naar Nederland gehaald wordt, waar nog geen adresjes voor zijn en die dan dus hier eerst tijdelijk in een ander gezin opgevangen worden en dat er dan pas mee geadverteerd wordt om ze een plekje te geven,
kijk ik heb niets tegen leuk een hond voor je zelf daar weg halen, maar wel als t zo massaal gebeurd..........
alleen vind dat de DB wel zn gelden beter kan besteden door andere zaken die vele malen ernstiger (broodfokkers die doodzieke honden afleveren) aan te gaan pakken..........
kijk kan me wel voorstellen dat men geirriteerd raakt door de DB, watn ipv geld te gaan pompen in zo'n campagne kunnen ze dat in mijn ogen beter besteden aan zaken die hier verkeerd lopen zoals idd broodfok,
verder moeten ook de fokkers (vind ik) niet zo zeuren, want er zijn ook veel fokkers die hun honden uit t buitenland halen (of anders in elkgeval wel een dekking uit t buitenland),
alleen is t in die gevallen wel maar een enkel hondje en niet zoals ik op een ander forum las een compleet nest (en dat gebeurd wel regelmatig bij sommige stichtingen) pups van de straat uit Spanje (of willekeurig welk ander land waar die stichtingen vandaan werken zoals Roemenië, Turkije etc) naar Nederland gehaald wordt, waar nog geen adresjes voor zijn en die dan dus hier eerst tijdelijk in een ander gezin opgevangen worden en dat er dan pas mee geadverteerd wordt om ze een plekje te geven,
kijk ik heb niets tegen leuk een hond voor je zelf daar weg halen, maar wel als t zo massaal gebeurd..........
alleen vind dat de DB wel zn gelden beter kan besteden door andere zaken die vele malen ernstiger (broodfokkers die doodzieke honden afleveren) aan te gaan pakken..........
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Was Henry waar je nu zo'n lol om hebt niet de hond die je zelf hebt gevraagd, zelf hebt laten opsporen, zelf naar Nederland hebt laten halen en zelf perse wilde hebben?jores schreef:Ik ben helemaal genezen van een buitenlandse hond
Omdat het zo'n prachtige raszuivere rood-witte Ierse setter was die daar op straat liep?

Dat je helemaal genezen bent van een buitenlandse hond getuigd niet echt van diepgang of denk je echt dat iedere hond buiten de landsgrenzen van Nederland een cloon van Henry is? Helemaal genezen van Cleo, Jack, Kiki, Nelson, Lilo etc. Ook andere honden die gered worden kunnen rekenen op die mening van jou. Vanwaar die drive. Bij jou ging het niet, bij veel anderen gaat het prima

Voor jou is die hond hier naartoe gehaald en jij hebt hem van de straat laten plukken en lokaal iedereen ingezet om die hond gevangen en naar Nederland te krijgen zover ik me kan herinneren. En dat koste wat moeite maar uiteindelijk is het gelukt.
En dan de neerbuigendheid waarmee je over die hond praat nadat je hem weg hebt gedaan nadat je hem eerst zelf perse MOEST hebben. BAH! Elke keer weer krijg ik echt het gevoel dat je die hond gehaat moet hebben zoals je over hem schrijft en hem gebruikt tegen stichtingen en goed werk dat mensen elders proberen te doen. Ben blij dat er wat gedaan wordt voor dat soort honden

Misschien kan je gewoon beter zeggen dat het je tegenviel en dat je toch meer kreeg dan je verwacht had toen die hond kwam. Ik heb je ook nog nooit horen zeggen dat je het rot vindt voor de hond, het lijkt meer alsof je er lol om hebt en nu een troef in handen hebt tegen honden uit het buitenland, jammer want die hond had niet het plan het hier eens goed te laten mislukken toen jij hem hier hebt laten komen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Ten eerste informeer je waar je het over hebt. Hij was helemaal geen ierse setter en al helemaal geen rood/witteMARC_S schreef:Was Henry waar je nu zo'n lol om hebt niet de hond die je zelf hebt gevraagd, zelf hebt laten opsporen, zelf naar Nederland hebt laten halen en zelf perse wilde hebben?jores schreef:Ik ben helemaal genezen van een buitenlandse hond
Omdat het zo'n prachtige raszuivere rood-witte Ierse setter was die daar op straat liep?![]()
Ten tweede ben ik genezen doordat door stichtingen niet eerlijk wordt verteld hoe en wat met de hond. Niet alleen waar Henry vandaan kwam maar ook andere stichtingen.
Geef mij maar een pup die ik kan opvoeden zoals ik het wil en die in mijn situatie past. (goh volgens mij zij iemand die alleen spaanse honden wil ook zo iets)
Er zijn veel mensen van stichtingen en mensen met buitenlandse honden die geen respect hebben voor mensen die rashonden op een goede manier fokken en mensen die alleen een rashond wil hebben.
Waarom zijn jullie beter dan wij?
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- stefanie
- Zeer actief
Mijn hemel Annemie.jores schreef: Ook ik heb een buitenlander gehad, die gedragsproblemen had. Ook ik ben afgebrand geworden omdat we die weg moesten doen. Mensen die mij niet kennen en de betreffende hond niet kennen weten wat voor slechte baas ik ben.
Alsof je zelf niet snapt waarom iedereen over je viel. Jezelf als een held voordoen door Henry met veel bombarie op te sporen en als er dan wat probleemjes zijn, is het ajuu Henry. Je hebt hem gewoon gedumpt.
Je doet nu net alsof Henry zware gedragsproblemen had

En al was dat wel zo, niet iedere buitenlander heeft probemen.
En nu dus een rashond die natuurlijk nooit problemen kan krijgen.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
excuse me :N:
Je kunt het bagatelliseren zijn probleemjes. Ben jij ooit bij ons geweest? Heb je ooit Henry in het echt mee gemaakt? NEE dus je weet niet waar je het over hebt. Nee we hadden hem moeten houden zodat hij keer op keer als hij een hond zag Paul uit zijn rolstoel kon trekken :N:
Nee het steekt jullie dat we een gezonde en geestelijke frissen stamboompup hebben genomen. Als we weer een buitenlander hadden genomen hadden jullie niet zo van leer getrokken.
Meid fijn voor jou dat je tevreden bent met je honden. Ik ook met de mijne. LEEF EN LATEN LEVEN
Je kunt het bagatelliseren zijn probleemjes. Ben jij ooit bij ons geweest? Heb je ooit Henry in het echt mee gemaakt? NEE dus je weet niet waar je het over hebt. Nee we hadden hem moeten houden zodat hij keer op keer als hij een hond zag Paul uit zijn rolstoel kon trekken :N:
Nee het steekt jullie dat we een gezonde en geestelijke frissen stamboompup hebben genomen. Als we weer een buitenlander hadden genomen hadden jullie niet zo van leer getrokken.
Meid fijn voor jou dat je tevreden bent met je honden. Ik ook met de mijne. LEEF EN LATEN LEVEN
groetjes Annemie
-
- Zeer actief
Wat was het dan? Het was in ieder geval een nobel uitziende rood-witte jachthond met setterbloed of niet?jores schreef: Ten eerste informeer je waar je het over hebt. Hij was helemaal geen ierse setter en al helemaal geen rood/witte
Welke stichtingen dan? Henry is toch pas gevangen toen jij zei dat je hem perse wilde hebben? Ben dan maar blij dat de stichting er was als vangnet want anders had je Henry zelf moeten herplaatsen. Zover ik me kan herinneren moest hij zowiezo perse komen nl.Ten tweede ben ik genezen doordat door stichtingen niet eerlijk wordt verteld hoe en wat met de hond. Niet alleen waar Henry vandaan kwam maar ook andere stichtingen.
Ieder zijn ding maar dat kan je dus niet doortrekken op iedereen. Ik wil hierna ook een pup waarschijnlijk hoewel mijn gevoel zegt dat ik toch liever een Spaanse huskiemiks wil. Alleen dat durf ik niet. Mijn angst.Geef mij maar een pup die ik kan opvoeden zoals ik het wil en die in mijn situatie past. (goh volgens mij zij iemand die alleen spaanse honden wil ook zo iets)
Wie zei dat dan?
In dit topic zijn het voorlopig nog steeds de mensen die rashonden fokken die de meeste argumenten tegen een hond uit het buitenland blijven aanvoeren. Een goed gefokt nestje rashonden is prachtig en goede fokkers zijn prima bezig. Mij zul je nooit anders horen zeggen en ik denk weinig mensen.Er zijn veel mensen van stichtingen en mensen met buitenlandse honden die geen respect hebben voor mensen die rashonden op een goede manier fokken en mensen die alleen een rashond wil hebben.
Ik wil hierna een bouvier die echt goed gefokt moet zijn en waarvan ik weet welk karakter ik krijg en hoe ik haar ga opvoeden. Ik wil een waakhond waarmee ik kan werken. Een nieuwe Wuilus maar dan een raszuivere omdat ik ook een keer naar een show wil en misschien wel ooit een nest wil fokken

Waarom boeit het sommige fokkers dan zoveel als ze niet bij een fokker vandaan komen?
Wie is jullie? Wij hebben honden gehad van de straat, herplaatsers, een hond van een zwerver tot en met geimporteerd uit Zwitserland via de rasvereniging met een superstamboom en een pointer die 2e van het ras is geworden op een grote show, ik pas niet in een hokje.Waarom zijn jullie beter dan wij?

- stefanie
- Zeer actief
Al had je tien buitenlandertjes genomen, men viel over je omdat je Henry de dupe liet worden van je gedrag.jores schreef:excuse me :N:
Dus begin nu niet te zeuren dat het ons om stamboomhonden versus buitenlandertjes te doen was. Egoïstisch gedrag is en blijft egoïstisch gedrag.
-
- Zeer actief
Nee, het steekt dus helemaal niet dat je een rashond hebt genomen. Dat moet je helemaal zelf weten. Het steekt dat je die hond PERSE en ZELF hebt laten opsporen en daarna zo neerbuigend als de pest bent gaan doen over alle honden uit het buitenland omdat een jonge zwerfhond met jachthondenbloed niet naast een rolstoel kon lopen. Die kans zat er zowiezo al dik in natuurlijk.jores schreef:excuse me :N:

Er zijn duizenden honden die uitvallen aan de riem, dat kan ook met een rashondenpup zo gebeuren want daar zijn er ook tienduizenden van die dat doen.
Het gaat mij er vooral om dat je zo neerbuigend bent over de hond die eerst je droom was en perse moest komen om vervolgens als rothond afgedaan te worden terwijl er een verleden van rottigheid achter die hond zat en dat wist je prima toen hij kwam. Hij werd daar toch al afgeranseld door straathonden kan ik me herinneren? Hij was toch al te sneu vopor woorden tussen de honden die daar liepen. Dan is de kans natuurlijk erg groot hij honden op straat niet zo super meer vindt nadat hij dat allemaal heeft meegemaakt. Dat kan je hem moeilijk aanrekenen en doortrekken naar iedere hond uit het buitenland.
-
- Zeer actief
Ik heb een tijdje geleden al op het forum lopen zokeen naar berichtjes over waar Henry in vredesnaam gebleven was omdat ik hem ineens "miste"... begin het nu te snappen.
oh, en het was een Engelse Setter, Marc. Niet dat dat ook maar enigzins uitmaakt voor het verhaal.
oh, en het was een Engelse Setter, Marc. Niet dat dat ook maar enigzins uitmaakt voor het verhaal.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
Oh, ik dacht een rood-witte Ierse maar dat is dan inderdaad wel een totaal niet relevant verschil.jelle schreef:oh, en het was een Engelse Setter, Marc. Niet dat dat ook maar enigzins uitmaakt voor het verhaal.
Ik kan me in ieder geval herinneren dat het een bloedmooie hond was die erg op de hebberigheid van een jachthondenliefhebber zal werken.

- stefanie
- Zeer actief
Op het BHF heeft Annemie alles wel verteld, van begin tot eind, en dat viel nogal in verkeerde aarde daar. Waarschijnlijk durfde ze het hier niet te vertellen omdat hier vaak wat harder gereageerd wordt en ze de bui al zag hangen.jelle schreef:Ik heb een tijdje geleden al op het forum lopen zokeen naar berichtjes over waar Henry in vredesnaam gebleven was omdat ik hem ineens "miste"... begin het nu te snappen.
Het viel mij toendertijd namelijk ook op dat er hier niks over te vinden was. Alleen berichtjes over die ohzoleuke nieuwe pup.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Hier nog eenjelle schreef:Ik heb een tijdje geleden al op het forum lopen zokeen naar berichtjes over waar Henry in vredesnaam gebleven was omdat ik hem ineens "miste"... begin het nu te snappen.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ten eerste was Henry niet rood/wit nogmaals als je het ergens over hebt weet dan waar je het over hebt. Het was een engelse setter, blue belton. Op het eiland was de stichting Scan Skopelos. Deze stichting doet af en toe "zaken" met sos strays. Scan vertelde dat het een sociale hond was die met honden, katten en mensen overweg kon. Op het moment dat we besloten dat het niet meer ging kregen we pas te horen dat hij op het eiland door de andere honden steeds gepest en getreiterd werd.
Enne Stefanie, ik spreek je wel als je iets gaat mankeren. Wat is dan egoïstisch denken aan de gezondheid van je man?
Enne Stefanie, ik spreek je wel als je iets gaat mankeren. Wat is dan egoïstisch denken aan de gezondheid van je man?
groetjes Annemie
-
- Zeer actief
- Contacteer:
MARC_S schreef:
Nee, het steekt dus helemaal niet dat je een rashond hebt genomen. Dat moet je helemaal zelf weten. Het steekt dat je die hond PERSE en ZELF hebt laten opsporen en daarna zo neerbuigend als de pest bent gaan doen over alle honden uit het buitenland omdat een jonge zwerfhond met jachthondenbloed niet naast een rolstoel kon lopen. Die kans zat er zowiezo al dik in natuurlijk.![]()
Er zijn duizenden honden die uitvallen aan de riem, dat kan ook met een rashondenpup zo gebeuren want daar zijn er ook tienduizenden van die dat doen.
Het gaat mij er vooral om dat je zo neerbuigend bent over de hond die eerst je droom was en perse moest komen om vervolgens als rothond afgedaan te worden terwijl er een verleden van rottigheid achter die hond zat en dat wist je prima toen hij kwam. Hij werd daar toch al afgeranseld door straathonden kan ik me herinneren? Hij was toch al te sneu vopor woorden tussen de honden die daar liepen. Dan is de kans natuurlijk erg groot hij honden op straat niet zo super meer vindt nadat hij dat allemaal heeft meegemaakt. Dat kan je hem moeilijk aanrekenen en doortrekken naar iedere hond uit het buitenland.
tussen uitvallen en uitvallen is een groot verschil. Als een hond een waas voor ogen krijgt en degene die in de rolstoel er uit gesleurd wordt, tja dan is dat niet hanteerbaar voor ons.
Maar ja voor sommige mensen is het moeilijk om zich in te kunnen leven in mensen die niet goed ter been zijn

groetjes Annemie
-
- Zeer actief
Wat apart, zover ik me kan herinneren was dat een van de redenen om hem hierheen te halen. Zo snel mogelijk want hij had het zwaar tussen de harde honden op straat. Ik kan me nog herinneren dat ik dat logisch vond voor een setter.jores schreef:Op het moment dat we besloten dat het niet meer ging kregen we pas te horen dat hij op het eiland door de andere honden steeds gepest en getreiterd werd.
En dat het een bepaald type Engelse setter was doet natuurlijk helemaal niet ter zake. Het was een bloedmooie rashond van het type setter, sorry voor de verwisseling van Engels en Iers

Ik kan het verkeerd hebben maar ik vraag me wel af hoe ik hierbij kom dan

-
- Zeer actief
- Contacteer:
nee als je het verhaal niet kent kun je je er maar beter niet over uit latenInge O schreef:ik kan het ook totaal niet volgen, heb hier geen onvertogen woord over henry gelezen, en nu opeens ditjelle schreef:Ik heb een tijdje geleden al op het forum lopen zokeen naar berichtjes over waar Henry in vredesnaam gebleven was omdat ik hem ineens "miste"... begin het nu te snappen.
oh, en het was een Engelse Setter, Marc. Niet dat dat ook maar enigzins uitmaakt voor het verhaal.?
uitvallen aan de lijn, lijkt me nu niet meteen het gedragsprobleem van de eeuw.
het snijdt me extra in mijn hart omdat ik een hele groot boon voor engelse setters heb, maar goed, ik ken het hele verhaal dus niet.
groetjes Annemie
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja een geweldige pup, die mooi is lief is en die een geweldige karakter heeft, zonder ook maar een gedragsprobleemstefanie schreef:Op het BHF heeft Annemie alles wel verteld, van begin tot eind, en dat viel nogal in verkeerde aarde daar. Waarschijnlijk durfde ze het hier niet te vertellen omdat hier vaak wat harder gereageerd wordt en ze de bui al zag hangen.jelle schreef:Ik heb een tijdje geleden al op het forum lopen zokeen naar berichtjes over waar Henry in vredesnaam gebleven was omdat ik hem ineens "miste"... begin het nu te snappen.
Het viel mij toendertijd namelijk ook op dat er hier niks over te vinden was. Alleen berichtjes over die ohzoleuke nieuwe pup.
groetjes Annemie
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hij had niet hard tussen de honden daar (werd toen gezegd) hij kon niet zwerven, vond geen eten enz enzMARC_S schreef:Wat apart, zover ik me kan herinneren was dat een van de redenen om hem hierheen te halen. Zo snel mogelijk want hij had het zwaar tussen de harde honden op straat. Ik kan me nog herinneren dat ik dat logisch vond voor een setter.jores schreef:Op het moment dat we besloten dat het niet meer ging kregen we pas te horen dat hij op het eiland door de andere honden steeds gepest en getreiterd werd.
En dat het een bepaald type Engelse setter was doet natuurlijk helemaal niet ter zake. Het was een bloedmooie rashond van het type setter, sorry voor de verwisseling van Engels en Iers![]()
Ik kan het verkeerd hebben maar ik vraag me wel af hoe ik hierbij kom dan
groetjes Annemie
-
- Zeer actief
Ik heb het even opgezocht en toen zag ik dat ik het was die je daarvoor gewaarschuwd had ruim voor je de hond nam.jores schreef:Nee hij had niet hard tussen de honden daar (werd toen gezegd) hij kon niet zwerven, vond geen eten enz enz
Kijk!

Een paar berichten verder zet je neer hoe lelijk je eigen hond deed tegen hem toen hij was aangekomen in NL.MARC_S schreef:Mijn tip is ook, geef 300 euro uit aan benzine en haal die hond als je hem wil. In een asiel loopt zo'n hond erg veel schade op. Een setter is een zeeeer zachte hond die niet kan aarden in het knokken voor je eten regelement dat geldt in asielen. Hij knakt en is weg. Misschien wordt hij wel doodgebeten want als een setter iets niet kan is het zich weren. Als volle reu loopt hij dan veel schade op. Verder zal hij wel door lokale lui van de straat gepikt worden want een setter aan een touw in de tuin is mooier dan een gemiddelde straathond daar.
Als de wiedeweerga naar Griekenland dus, dan help je de hond echt

-
- Zeer actief
- Contacteer:
excuse me, die hond had op dat moment een nekhernia en krepeerde van de pijn.
Maar ik stop hier want ik hoef me niet te verdedigen over het hoe en waarom het niet ging met Henry. Wees blij dat hij waarschijnlijk nu wel goed zit, is er weer eentje gered
Maar ik stop hier want ik hoef me niet te verdedigen over het hoe en waarom het niet ging met Henry. Wees blij dat hij waarschijnlijk nu wel goed zit, is er weer eentje gered
groetjes Annemie
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
O jawel hoor, dan exact dezelfde reactie: je ruilt niet de ene hond in voor de andere, maakt niet uit of het een raspup is of een buitenlandertje.jores schreef:excuse me :N:
Ik heb ook een slechte begeleiding gehad bij Moritz, zeg maar gerust geen begeleiding, maar wat kan die hond daar in godsnaam aan doen? Helemaal niets dus.
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Je niet verdedigen hoe het met Henry is gegaan is 1 ding, hoewel ik ook wat met gefronste wenkbrauwen zit over de discrepantie tussen je verhalen over hoe je hem hier hebt gehaald en hoe je nu over hem praat.
Het is iets anders om dan vervolgens ten eerste alle buitenlanders over 1 kam te scheren en ten tweede om forummers voor het hoofd te stoten door te doen alsof er geen begrip is voor mensen in rolstoelen. Erg bot en erg onnodig. Het lijkt er wat mij betreft erg op dat Roelfien gelijk heeft: veel oud zeer wat blijkbaar het best tegen gegaan kan worden door wild om je heen te slaan.
En dan weer on-topic: het lijkt me dat de DB zich beter druk kan maken over misstanden hier in Nederland. Ik word echt pissig van dat 'eigen volk' eerst gedoe. Een hond die hulp nodig heeft moet die krijgen ongeacht zijn/haar woonland. Klaar. Het al dan niet aanwezige plaatsingstekort in Nederland is beter op te lossen door al die flauwekul nesten van broodfokkers en 'liefhebbers' hier aan te pakken dan door Spaanse honden te laten creperen.
Het is iets anders om dan vervolgens ten eerste alle buitenlanders over 1 kam te scheren en ten tweede om forummers voor het hoofd te stoten door te doen alsof er geen begrip is voor mensen in rolstoelen. Erg bot en erg onnodig. Het lijkt er wat mij betreft erg op dat Roelfien gelijk heeft: veel oud zeer wat blijkbaar het best tegen gegaan kan worden door wild om je heen te slaan.
En dan weer on-topic: het lijkt me dat de DB zich beter druk kan maken over misstanden hier in Nederland. Ik word echt pissig van dat 'eigen volk' eerst gedoe. Een hond die hulp nodig heeft moet die krijgen ongeacht zijn/haar woonland. Klaar. Het al dan niet aanwezige plaatsingstekort in Nederland is beter op te lossen door al die flauwekul nesten van broodfokkers en 'liefhebbers' hier aan te pakken dan door Spaanse honden te laten creperen.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- Pieta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb nog laaang niet alles gelezen maar wil hier toch even op ingaan. Ik heb twee vuilnisherplaatsertjes. Dat wil niet zeggen dat het me geen donder uitmaakt wat voor soort hond ik heb. Mijn vuilnisbakkies zijn namelijk wel op en top veedrijvers... dat daar nou een hoop ingemikt is maakt niet uit, de rasgroep is gewoon heel duidelijk en daarmee het type hond ook. Wat jij zegt gaat dus helemaal niet op... als je een terriermix neemt heb je een terrier, dus wel degelijk een bepaald type hond ondanks dat het een mix van een heleboel verschillende rassen is.Mol schreef:daar gaat het toch niet om, of wel dat een straat hond voor iemand net zo veel betekent als mijn ras hond voor mij doet in deze helemaal niet terzake. en ja dat kan ik me goed voor stellen hoor.irstas schreef:jij moet ook altijd gelijk hebben, gewoon kunnen begrijpen dat jouw honden voor iemand anders evenveel waard zijn als een straathond is natuurlijk moeilijk.
het gaat er om dat je dus niet speciefiek opzoek bent naar een soort hond alleen om het feit dat het hondje uit het buiteland komt is belangrijk, als dit niet het geval is had ik in deze wel beter weerwoord gehad.
mol
-
- Zeer actief
Dat weet hij ook prima alleen komt dit nu even beter uitPieta schreef:Ik heb nog laaang niet alles gelezen maar wil hier toch even op ingaan. Ik heb twee vuilnisherplaatsertjes. Dat wil niet zeggen dat het me geen donder uitmaakt wat voor soort hond ik heb. Mijn vuilnisbakkies zijn namelijk wel op en top veedrijvers... dat daar nou een hoop ingemikt is maakt niet uit, de rasgroep is gewoon heel duidelijk en daarmee het type hond ook. Wat jij zegt gaat dus helemaal niet op... als je een terriermix neemt heb je een terrier, dus wel degelijk een bepaald type hond ondanks dat het een mix van een heleboel verschillende rassen is.Mol schreef:daar gaat het toch niet om, of wel dat een straat hond voor iemand net zo veel betekent als mijn ras hond voor mij doet in deze helemaal niet terzake. en ja dat kan ik me goed voor stellen hoor.irstas schreef:jij moet ook altijd gelijk hebben, gewoon kunnen begrijpen dat jouw honden voor iemand anders evenveel waard zijn als een straathond is natuurlijk moeilijk.
het gaat er om dat je dus niet speciefiek opzoek bent naar een soort hond alleen om het feit dat het hondje uit het buiteland komt is belangrijk, als dit niet het geval is had ik in deze wel beter weerwoord gehad.
mol

-
- Erelid
Een paar jaar geleden zocht ik voor mezelf een grote hond, alle asiels af geweest, maar het enigste wat er zat waren mechelaars en rottweiler kruisingen met de nodige gedragsproblemen en daar zat ik niet op te wachten...
dus dan ga je verder zoeken en zo kwam ik Roula op t spoor, voor mij de ideale hond. Groot , lief en zonder noemenswaardige problemen. Ook heeft ze er nooit een probleem mee gehad dat ik in een rolstoel zit en meelopen met de scoot vind ze het einde....
Dus ik heb een ideale hond gevonden in Roula de Griek. Ook heb ik een n Nederlands herplaatsertje uit het asiel. En ik heb een raspup, dus eigenlijk van alles wat. Mn raspup omdat ik op dat ras val en er echt helemaal stapeldol op ben. Mn griek, ondertussen 2 Grieken, mn herplaatsertje en mn 2 opvang Grieken, en met allemaal ben ik even blij...
Maar als Roula er niet meer is, ga ik echt weer voor een grote Griek, want in Nederlandse asielen zit echt geen grote sociale hond, waar ik zomaar alles mee kan doen...
Tis nu eenmaal een feit dat veel Nederlandse asielhonden gewoon echt verziekt zijn, en ook al hebben de buitenlandse honden het niet goed in hun land, ze staan allemaal open voor mensen en zijn , op een enkele uitzondering na, allemaal vriendelijk en sociaal....
En de sociale probleemloze honden die in een Nederlands asiel zitten, zijn in no time geplaatst.
Ik was echt niet op zoek naar een buitenlandertje, maar nu ik ze ken, wil ik niet anders meer, nou ja behalve mn raspuppie dan, want een basset zal hier altijd rond lopen
dus dan ga je verder zoeken en zo kwam ik Roula op t spoor, voor mij de ideale hond. Groot , lief en zonder noemenswaardige problemen. Ook heeft ze er nooit een probleem mee gehad dat ik in een rolstoel zit en meelopen met de scoot vind ze het einde....
Dus ik heb een ideale hond gevonden in Roula de Griek. Ook heb ik een n Nederlands herplaatsertje uit het asiel. En ik heb een raspup, dus eigenlijk van alles wat. Mn raspup omdat ik op dat ras val en er echt helemaal stapeldol op ben. Mn griek, ondertussen 2 Grieken, mn herplaatsertje en mn 2 opvang Grieken, en met allemaal ben ik even blij...
Maar als Roula er niet meer is, ga ik echt weer voor een grote Griek, want in Nederlandse asielen zit echt geen grote sociale hond, waar ik zomaar alles mee kan doen...
Tis nu eenmaal een feit dat veel Nederlandse asielhonden gewoon echt verziekt zijn, en ook al hebben de buitenlandse honden het niet goed in hun land, ze staan allemaal open voor mensen en zijn , op een enkele uitzondering na, allemaal vriendelijk en sociaal....
En de sociale probleemloze honden die in een Nederlands asiel zitten, zijn in no time geplaatst.
Ik was echt niet op zoek naar een buitenlandertje, maar nu ik ze ken, wil ik niet anders meer, nou ja behalve mn raspuppie dan, want een basset zal hier altijd rond lopen

- Pieta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hulde ende halleluja!Mark-fryslan schreef:Haha! Dat gevoel deel ik met je. Misschien moeten we gewoon live eens een biertje gaan drinken. Het valt allemaal vast wel mee. Ik mag je zo ook niet en merk dat ik het niet kan laten om je een beetje te fucken. Ik zal daar mee ophouden.Martijn schreef:Ik denk wel dat je goed voor je hond bent. Dus waarom niet?Mark-fryslan schreef:Zou ik eigenlijk wel een hond mogen adopteren van jou?
Ik stuur alleen wel iemand anders om met je te praten want als mens vind ik je buitengewoon onuitstaanbaar.
Ik vind dat het probleem van de overvolle asiels ligt bij de mensen die ondoordacht een hond nemen. Of dat nu een rashond is of een zielig hondje uit Spanje beide keren gaat het mis en komt de hond in het asiel terecht. Er zijn gewoon te veel domme en ongeïnteresseerde mensen in de wereld. Dat los je niet op met een fokverbod. Dan nemen ze wel iets anders om hun vervelende kinderen mee zoet te houden.
Groetjes Mark

- Pieta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Daar kun je echt niet over oordelen hoor... een hond kan heel anders zijn op het eerste gezicht dan als je hem in huis hebt. Ik neem aan dat bovenstaande persoon heus niet voor de grap haar hond heeft weg gedaan. Dat is een ontzettend moeilijke beslissing om te nemen en ik vind niet dat je dat zo keihard kunt veroordelen...assiejaja schreef:jores schreef:excuse me :N:
Meid fijn voor jou dat je tevreden bent met je honden. Ik ook met de mijne. LEEF EN LATEN LEVENIk denk niet dat een zichzelf respecterende stichting jou nog een buitenlandertje had laten adopteren hoor!
Ik heb Henry wel gezien, bij de stichting die hem van jou heeft overgenomen om te herplaatsen. Een schat van een hond die gelukkig goed terecht is gekomen. Stank voor dank kreeg die stichting van jou. Maar goed, je maakt hier ook wel duidelijk dat het probleem toch echt bij jou lag en niet bij die hond.
Dit verhaal maakt in ieder geval wel duidelijk dat het zelf uit het buitenland halen van honden waar je weinig tot niks van weet niet altijd een goed idee is. Dat de dierenbescherming dat ontmoedigt lijkt me niet verkeerd.
Maar zo werken de stichtingen hier niet en dat lijkt me ondertussen toch wel bekend.
- Zoie
- Zeer actief
Ben ik met je eens hoor. Ik dacht dat Spok een x terriër was. Wat er nu precies inzit, joost mag het weten, maar ik zou hem toch met mijn beperkte raskennis in de groep teriërs plaatsen: een felle rakker met een af en toe een enorme "drive " in wat hij doet ( waarbij vergeleken menige rasterriër hier maar een suffe hond is ) met de nodige moed ( vergeleken bij wat hij fysiek voor stelt, al kan hij ook best wel wat bangig en voorzichtig zijn ) , en een heel behoorlijk jachtinstinct ( al bijt hij gelukkig geen konijntjes dood ). En thuis een makkelijke, aanhankelijke, lieve hond.Pieta schreef:Ik heb nog laaang niet alles gelezen maar wil hier toch even op ingaan. Ik heb twee vuilnisherplaatsertjes. Dat wil niet zeggen dat het me geen donder uitmaakt wat voor soort hond ik heb. Mijn vuilnisbakkies zijn namelijk wel op en top veedrijvers... dat daar nou een hoop ingemikt is maakt niet uit, de rasgroep is gewoon heel duidelijk en daarmee het type hond ook. Wat jij zegt gaat dus helemaal niet op... als je een terriermix neemt heb je een terrier, dus wel degelijk een bepaald type hond ondanks dat het een mix van een heleboel verschillende rassen is.Mol schreef:daar gaat het toch niet om, of wel dat een straat hond voor iemand net zo veel betekent als mijn ras hond voor mij doet in deze helemaal niet terzake. en ja dat kan ik me goed voor stellen hoor.irstas schreef:jij moet ook altijd gelijk hebben, gewoon kunnen begrijpen dat jouw honden voor iemand anders evenveel waard zijn als een straathond is natuurlijk moeilijk.
mol
Toch is Spok voor mij in de eerste plaats Spok, een unieke hond die ik niet aan de een of andere rastandaard hoef af te meten.

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
Tuurlijk mag je aannemen dat iemand niet zomaar een hond wegdoet.Pieta schreef:
Daar kun je echt niet over oordelen hoor... een hond kan heel anders zijn op het eerste gezicht dan als je hem in huis hebt. Ik neem aan dat bovenstaande persoon heus niet voor de grap haar hond heeft weg gedaan. Dat is een ontzettend moeilijke beslissing om te nemen en ik vind niet dat je dat zo keihard kunt veroordelen...
Maar je weet nooit voor de volle 100 % zeker wat je in huis haalt.
Met heropvoeden en trainen kan je veel bereiken, en helaas zie je regelmatig dat mensen daar de moeite niet voor willen nemen.
het lijkt me als je om een dier geeft dat je er voor tot op het bot gaat, en er alles aan zal doen om hem bij je te kunen houden.
Als je werkelijk alles uit de kast hebt gehaald en dat gaat niet zo even in een korte tijd, maar daar gaat een hele lange tijd overheen.. dan moet je mischien inderdaad keuzes gaan maken.
Dit is mijn kijk erop. en dat zal niet iedereen hebben.
Een dier schaf je niet aan om vervolgens maar weg te doen zodra er iets is wat je niet aanstaat .. waar goed aan te werken valt.
- Pieta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Je verwoordt precies wat ik bedoel. Ik ken de context van het verhaal ook niet maar ik voelde me even heel hard op mijn hart getrapt toen iemand zei dat een beetje normale stichting je dan nooit meer een hond meegeeft. De hond om wie ik het meest gegeven heb, heb ik op drie-jarige leeftijd, in prima fysieke toestand moeten laten inslapen en dat is absoluut het meest vreselijke dat ik ooit meegemaakt heb. Ik heb 2.5 jaar al mijn tijd en energie in die hond gestoken en echt echt echt alles gedaan wat ik voor hem heb kunnen doen maar het mocht niet baten. Eenieder die hem op straat was tegengekomen had me nooit geloofd want het was ook echt een schat, daardoor schoot die opmerking over dat zij hem gezien had en het zo'n lieve hond was me in het verkeerde keelgat. Het stak me even dat iemand dan zegt dat je geen hond verdient, althans... zo kwam het even op me over. Ik ben hartstikke blij dat ik Does heb en dat ik Dora heb kunnen helpen al levert zij nog wel de nodige problemen en ik denk ook echt dat ik mijn honden ontzettend verdien, dat ik ooit voor de meest afschuwelijke keuze gestaan heb, heeft daar niets mee te maken.jojenny schreef:Tuurlijk mag je aannemen dat iemand niet zomaar een hond wegdoet.Pieta schreef:
Daar kun je echt niet over oordelen hoor... een hond kan heel anders zijn op het eerste gezicht dan als je hem in huis hebt. Ik neem aan dat bovenstaande persoon heus niet voor de grap haar hond heeft weg gedaan. Dat is een ontzettend moeilijke beslissing om te nemen en ik vind niet dat je dat zo keihard kunt veroordelen...
Maar je weet nooit voor de volle 100 % zeker wat je in huis haalt.
Met heropvoeden en trainen kan je veel bereiken, en helaas zie je regelmatig dat mensen daar de moeite niet voor willen nemen.
het lijkt me als je om een dier geeft dat je er voor tot op het bot gaat, en er alles aan zal doen om hem bij je te kunen houden.
Als je werkelijk alles uit de kast hebt gehaald en dat gaat niet zo even in een korte tijd, maar daar gaat een hele lange tijd overheen.. dan moet je mischien inderdaad keuzes gaan maken.
Dit is mijn kijk erop. en dat zal niet iedereen hebben.
Een dier schaf je niet aan om vervolgens maar weg te doen zodra er iets is wat je niet aanstaat .. waar goed aan te werken valt.