Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik had het vanmorgen helemaal gehad...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

@idoo schreef:
tineke schreef:Sommige mensen hebben dus honden die zich niet laten afbluffen en die geen gesodemieter in HUN EIGEN roedel van ANDERE honden willen.

Ik wil je met alle plezier gelijk geven hoor, maar dat is helaas de kracht van de schapendoes, dat alle andere honden zich laten afbluffen.

Dat soort honden heb ik dus en door mensen zoals jij mijd ik dus alle losloopplaatsen als de pest als er andere mensen lopen.
Maar door malloten zoals jij waar het halve bos voor omloopt ,nee ligt vast niet aan jou,blijf ik weg.
Oh mocht je ooit in het groendendaalse bos lopen en een dame tegenkomen die jou hond een punter onder zijn reet verkoopt omdat hij alleen maar een kindje omgooit en een wantje afpakt zal ik het wel zijn met mijn kleinkind :mrgreen:

Tsja, als je je graag wilt afreageren op een dier dat er niets aan kan doen dat ie zijn instincten volgt, dan moet je vooral doen wat je niet laten kunt.
God zal je er ooit op afrekenen, denk ik dan maar.

je snapt het echt niet he?

het kan best een raseigenschap van de does zijn, maar moet ik sam dan maar elke hond op laten laaien? is ook een raseigenschap! :pffff:

jij bent verantwoordelijk voor je honden. welke filosofie je ook aanhangt.

jij bent verplicht ervoor te zorgen dat je honden geen overlast verzorgen.

daarnaast ben ik verplicht er alles aan te doen dat mij hond geen schade veroorzaakt.

dus:

jij houdt je honden bij je om geen schade (stress) te veroorzaken en ik schop jouw hond aan de kant omdat ik verplicht ben te voorkomen dat mijn hond de jouwe opeet :19:

zo simpel is het...

de punthak vvan tineke is heel wettelijk verantwoord
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

massam schreef:kom maar een keer hier in de buurt lopen en laat je honden mijn sam maar afbluffen..

zal ik hem voor die ene speciale keer heel onschuldig zonder bijbedoelingen loslaten...

kan je lachen... :N:
Ja maar het lachen leer je dan wel af hoor met zo'n malloot als baas.

Stel je voor mijn kinderen zijn altijd groot gebracht met een mastino zal je leuk aan het wandelen zijn met kids en honden kom je die malloot tegen,nadat je honden zijn ''aangeblaft'' worden je koters omver gelopen en ontdaan van wantjes die het logischerwijs op een krijsen zetten wat denk jij dat die mastino gaat doen het sufferdje lezen. :eek:
Aan het eind van de rit trek je met een bepaald soort hond altijd aan het kortse eind hoor zeker met een baas die de hond als egotrip heeft want die gaat door het lint natuurlijk als zijn honden worden ''afgebluft''.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

massam schreef:

het kan best een raseigenschap van de does zijn, maar moet ik sam dan maar elke hond op laten laaien? is ook een raseigenschap! :pffff:
Alleen Schapendoezen mogen hun natuurlijke gedrag vertonen, want die horen hier. :roll:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

@idoo schreef: hoewel ik eigenlijk een hekel aan kinderen heb en vind dat ouders zelf verantwoordelijk zijn voor hun totaal onnodige bijdrage aan de overbevolking. Als je zo graag kinderen wil, adopteer dan een zielig weesje uit de derde wereld. Elk kind dat je hier maakt betekent de hongerdood voor honderden kinderen daar.
Neem liever een Schapendoes, daar is een groot tekort aan![/color]
whahaha, alleen hierom ga ik vanavond nog een poging tot kindjes maken doen!!

en jij bent de eerste die een geboortekaartje krijgt!! :ok:
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:
massam schreef:

Alleen Schapendoezen mogen hun natuurlijke gedrag vertonen, want die horen hier. :roll:
Even hoor. Mag de Kooiker dat nou ook omdat die inheems is? Dus Bram mag de eenden uit de vijver lokken en opjagen en ik mag ze slachten?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

@idoo schreef:
tineke schreef:Wat denk jij als ik met mijn kleinzoon in het bos loop en jou ongeleide projectielen lopen hem omver en rukken zijn wantjes af dan volg ik alleen mijn instinct en na die punter om je hond te doen opzouten trap ik jou trouwens ook het bos uit hoor want jij bent de ware schuldige dat snap ik ook wel.

Ik geloof niet in God dus die mag je wat mij betreft buiten de discussie laten. :blah:

Ik geloof ook niet in god hoor, maar in dit soort zaken hoop ik altijd op mijn ongelijk wat dat betreft, scheelt me een hoop frustratie :wink:

Overigens denk ik dat je iets gemist heb, ik greep juist direct in, hoewel ik eigenlijk een hekel aan kinderen heb en vind dat ouders zelf verantwoordelijk zijn voor hun totaal onnodige bijdrage aan de overbevolking. Als je zo graag kinderen wil, adopteer dan een zielig weesje uit de derde wereld. Elk kind dat je hier maakt betekent de hongerdood voor honderden kinderen daar.
Neem liever een Schapendoes, daar is een groot tekort aan!
Op het moment dat mijn kinderen door een hond van een ander aangeblaft worden of omver gelopen treed ik zelf wel op dan wacht ik niet op jou hoor jou falende opvoeding heb ik dan wel gezien vertrouw dan wel even op mijn eigen inzicht :mrgreen:

Als ieder mens zo werd als jij ja wel want je bent echt een heel goed argument voor geboortebeperking en mijn kids en kleinzoon toevallig niet :pffff:
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
massam schreef:

Even hoor. Mag de Kooiker dat nou ook omdat die inheems is? Dus Bram mag de eenden uit de vijver lokken en opjagen en ik mag ze slachten?
Ik denk het wel, maar ja, die kronkels van @idoo kan ik niet helemaal volgen :denken:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

@idoo schreef:
Zoek stok! schreef:Ik wil het ook wel in minder bedekte termen zeggen hoor. Ik grijp in als Bram wordt bestormd door een groep woest blaffende honden, maakt me niet uit van welk ras. Dan ben ik verre van aardig. Ik bescherm Bram tegen dit soort dingen, hij kan dan op mij rekenen zodat ik zeker weet dat hij er niet vandoor rent of de aanval inzet. Dus ja, ik ga er tussen staan en dan moeten die honden heeeeeel rap wegwezen. De eigenaren krijgen de kans om hun honden bij zich te roepen en anders krijg ik ze wel weg.

Duidelijk?

Eindelijk een man naar mijn hart.
Kwamen maar meer mensen voor hun hond op, in plaats van ze eerst te laten grijpen en pas na afloop een grote bek op te zetten.

Schapendoezen zijn Nederlandse honden, dus als ze op je hond afstormen en je hondje kan er niet tegen, roep dan gewoon iets in de trant van: oprotten stelletje rotzakken of ik schop je kapot. Schrikken ze zich een ongeluk en weten ze niet hoe snel ze de benen moeten nemen.

Het is allemaal zo simpel als ze we gewoon met zijn allen ons verstand gebruiken en reageren als normale mensen.

Kom altijd voor je hond op, doe je voor je kind toch ook?
Dus waarom machteloos toekijken als ze je hond de vernieling in helpen?

Wat mijn Schapendoezen dus nooit doen, voor alle duidelijkheid nog maar eens!
Is het leven niet veel simpeler als mensen hun honden gewoon onder appel hebben? Hoeft niemand boos te worden en zijn we allemaal gelukkig. Dat wandelt wel zo prettig in het bos.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Krummel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Krummel »

Moos schreef:
Krummel schreef:
Blaffen is een volkomen normaal communicatiemiddel voor honden.
Zwaaien met een pistool is dat voor mensen zeker niet. Als je dat niet inziet zijn we denk ik uitgepraat.
Als jij te lui bent om even in een vergelijking mee te gaan, een vergelijking, dus nee, het is niet precies helemaal exact hetzelfde, ben ik ook met jou uitgepraat.

Maken we er een man van die heel hard schreeuwend op je af komt gerend (en dan het liefste 50 van die mannen, zoals op de door @idoo genoemde wandeling), en dan met een boog om je heen gaat. Schrik jij ook niet van?
Daar zou ik zeker van schrikken, ik ben best een watje namelijk :roll: .
Een goede vergelijking tussen blaffende honden en menselijk gedrag? Een groep mensen die naar mij roept "hé joh wat kom je hier doen? maak dat je wegkomt", Ik kijk verbaast en zeg "Waarom?", de groep "Dit is ons terrein jij hoort hier niet" enz. enz.
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

@idoo schreef: Eindelijk een man naar mijn hart.
Kwamen maar meer mensen voor hun hond op, in plaats van ze eerst te laten grijpen en pas na afloop een grote bek op te zetten.

Schapendoezen zijn Nederlandse honden, dus als ze op je hond afstormen en je hondje kan er niet tegen, roep dan gewoon iets in de trant van: oprotten stelletje rotzakken of ik schop je kapot. Schrikken ze zich een ongeluk en weten ze niet hoe snel ze de benen moeten nemen.

Het is allemaal zo simpel als ze we gewoon met zijn allen ons verstand gebruiken en reageren als normale mensen.

Kom altijd voor je hond op, doe je voor je kind toch ook?
Dus waarom machteloos toekijken als ze je hond de vernieling in helpen?

Wat mijn Schapendoezen dus nooit doen, voor alle duidelijkheid nog maar eens![/color]
Wat denk je dat ik doe; ga staan wachten wat er gebeurt; ik brul nogal wat honden weg zo in een jaar tijd.
Maar weet je waar ik nou ook meteen de grootste hekel aan heb? Aan bazen die het zover laten komen dat IK HUN hond wel moet brullen. Het is namelijk HUN hond, niet de mijne, en daar mogen zij lekker op letten, niet ik.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Krummel schreef: Daar zou ik zeker van schrikken, ik ben best een watje namelijk :roll: .
Een goede vergelijking tussen blaffende honden en menselijk gedrag? Een groep mensen die naar mij roept "hé joh wat kom je hier doen? maak dat je wegkomt", Ik kijk verbaast en zeg "Waarom?", de groep "Dit is ons terrein jij hoort hier niet" enz. enz.
:smile: Ja dat doe ik ook altijd, ik kijk verbaasd als een wildvreemde tegen me op straat begint te schreeuwen.

Euh nee, toch niet.

Dan voel ik me bedreigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

@idoo schreef:
Zoek stok! schreef:Even hoor. Mag de Kooiker dat nou ook omdat die inheems is? Dus Bram mag de eenden uit de vijver lokken en opjagen en ik mag ze slachten?

Nee, Kooikers zijn niet authentiek meer maar teruggefokt.
Het Schapendoezenras is niet teruggefokt, maar de beginhonden ervan zijn gewoon van de straat geplukt.

Ze zijn echt echt.
Nu snap ik het ik heb neppers :denken:
Zoek stok!
Zeer actief

@idoo schreef:
Zoek stok! schreef:Even hoor. Mag de Kooiker dat nou ook omdat die inheems is? Dus Bram mag de eenden uit de vijver lokken en opjagen en ik mag ze slachten?

Nee, Kooikers zijn niet authentiek meer maar teruggefokt.
Het Schapendoezenras is niet teruggefokt, maar de beginhonden ervan zijn gewoon van de straat geplukt.

Ze zijn echt echt.
Aha, en welke inheemse honden zijn dan wel authentiek? Want tot nu toe noem je alleen de Schapendoes.

Met elk ander ras is iets mis, autochtoon of allochtoon. Het is toch fijn dat er nog 1 echt hondenras bestaat: de Schapendoes.

(my god)
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Krummel schreef:
Doe daar dan nog wat rennen bij, en we zijn het eens. (Schapendoezen stormen tenslotte blaffend op de ander hond af). En weet je dat een gemiddeld mens dus schrikt van een groep mensen die naar ze schreeuwt "Wat kom jij hier doen" terwijl ze op hen af komen rennen?
Net als een wat onzekere hond dus. Trouwens, je maakt mij niet wijs dat het jou helemaal niks doet als een groep mensen op jou alleen af komt gerend al schreeuwend "Wat kom je hier doen!"
Laatst gewijzigd door Moos op 16 dec 2005 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Wat denk je dat ik doe; ga staan wachten wat er gebeurt; ik brul nogal wat honden weg zo in een jaar tijd.
Maar weet je waar ik nou ook meteen de grootste hekel aan heb? Aan bazen die het zover laten komen dat IK HUN hond wel moet brullen. Het is namelijk HUN hond, niet de mijne, en daar mogen zij lekker op letten, niet ik.
Dat moet ook bij elke hond, behalve als je Schapendoezen hebt. Die zijn namelijk authentiek. Net zoals hun eigenaren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Dat moet ook bij elke hond, behalve als je Schapendoezen hebt. Die zijn namelijk authentiek. Net zoals hun eigenaren.
Ik let niet graag op andermans honden als ik wandel, authentiek of niet.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Krummel schreef:
Doe daar dan nog wat rennen bij, en we zijn het eens. (Schapendoezen stormen tenslotte blaffend op de ander hond af). En weet je dat een gemiddeld mens dus schrikt van een groep mensen die naar ze schreeuwt "Wat kom jij hier doen" terwijl ze op hen af komen rennen?
Net als een wat onzekere hond dus. Trouwens, je maakt mij niet wijs dat het jou helemaal niks doet als een groep mensen op jou alleen af komt gerend al schreeuwend "Wat kom je hier doen!"
Als die mensen authentiek zijn, vindt de Schapendoeseigenaar het niet eng hoor. Maar o wee als ze niet authentiek zijn. Niet authentiek zijn alle mensen zonder een Schapendoes. Ik denk, ik leg het even uit.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

@idoo schreef:
massam schreef: je snapt het echt niet he?

daarnaast ben ik verplicht er alles aan te doen dat mij hond geen schade veroorzaakt.

dus:

jij houdt je honden bij je om geen schade (stress) te veroorzaken en ik schop jouw hond aan de kant omdat ik verplicht ben te voorkomen dat mijn hond de jouwe opeet :19:

zo simpel is het...

Ik weet niet of die honden in je plaatje de honden zijn waar je het over hebt, maar die loop ik vaak genoeg tegen het lijf om te weten dat ze zo diep onder de indruk raken van het geblaf van de mijne dat ze ze het liefs uit de weg gaan, zeer tot teleurstelling van hun bazen meestal
Jij denkt dat het een wedstrijd is he. Kijk, mijn hond heeft jouw hond weggeblaft. Ik ben STOER man!!!!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

@idoo schreef:
massam schreef: je snapt het echt niet he?

dus:

zo simpel is het...

Ik weet niet of die honden in je plaatje de honden zijn waar je het over hebt, maar die loop ik vaak genoeg tegen het lijf om te weten dat ze zo diep onder de indruk raken van het geblaf van de mijne dat ze ze het liefs uit de weg gaan, zeer tot teleurstelling van hun bazen meestal
wow! jij hebt echt stoere honden dan!

alle staffordeigenaren die teleurgesteld zijn dat hun hhond niet grijoot moeten nu nog hun hond kwijtraken!

ik zeg je alleen dat een van mijn honden zo niet is. en wat als die van jou een keer de verkeerde tegenkomen?

face it. je honden hebben tekort aan opvoeding.

of niet en dan is het een raseigenschap die niet af te leren is en ben jij verplicht mensen daarmee niet lastig te vallen wat betekend jev honden vast te houden of ergens te lopen waar je geen andere honden tegenkomt
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Jij denkt dat het een wedstrijd is he. Kijk, mijn hond heeft jouw hond weggeblaft. Ik ben STOER man!!!!!
@idoo vindt heel veel, maar bovenal vindt hij zichzelf een heel stoer mannetje inderdaad.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
@idoo vindt heel veel, maar bovenal vindt hij zichzelf een heel stoer mannetje inderdaad.
Ik ben niet stoer.

Ik ben trots op mijn hond als hij niet woest blaffend op een hond afstormt. En ik ben trots als hij gewoon speelt met honden ipv ze wil aftroeven.

Er is iets mis met mij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik ben niet stoer.

Ik ben trots op mijn hond als hij niet woest blaffend op een hond afstormt. En ik ben trots als hij gewoon speelt met honden ipv ze wil aftroeven.

Er is iets mis met mij.
Met mij ook inderdaad.
Afbeelding
poohbeer
Actief

Ongelezen bericht door poohbeer »

Moos schreef: Trouwens, je maakt mij niet wijs dat het jou helemaal niks doet als een groep mensen op jou alleen af komt gerend al schreeuwend "Wat kom je hier doen!"
Waarschijnlijk schrikt hij alleen als het geen authentieke inheemse mensen zijn :wink:
Voor een authentieke inheemse inwoner is het denk ik normaal gedrag :smile:
Laatst gewijzigd door poohbeer op 16 dec 2005 16:32, 3 keer totaal gewijzigd.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

@idoo schreef:

Hier wil ik ook nog wel even op reageren.
Ik heb met mijn hond een behoorlijk probleem gehad wat betreft uitvallen naar andere honden. Ik ben er nu al een hele tijd mee bezig om dat onder controle te krijgen en het gaat inmiddels erg goed. Op het moment dat jou hond op die van mij afrent zal ze toch weer uitvallen, zo ver zijn we nog niet gevorderd om in zo'n situatie rustig te blijven. Op het moment dat zij uitvalt ben ik weer een aantal stappen terug in mijn training. En begin nu niet over loslaten want dat is voor haar een vrijbrief dat ze jou hond mag grijpen en is mijn training helemaal naar de klote.
Misschien is het eens handig je in de schoenen van een ander te plaatsen. verder vind ik het ook ongelooflijk hoe onderwerpen inene allemaal om jou draaien :19:
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Krummel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Krummel »

Even in het algemeen.

We begrijpen elkaar duidelijk niet :roll: . Maakt niet uit, communiceren is heel moeilijk, en zonder elkaars gezichtsuitdrukking te zien al helemaal.

Ik hoop jullie nog eens in real live tegen te komen, dan gaat het vast en zeker beter. Vooral als de honden leuk aan het spelen zijn met elkaar :wink: .

Veel plezier met aido verder :smile: :ok: .
Laatst gewijzigd door Krummel op 16 dec 2005 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz, Jurgen.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”