Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teletac
Moderator: moderatorteam
- herejede
- Zeer actief
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Ik begrijp dat je hier iets mee moet en eventueel met stroom maar ik begrijp niet de manier waarop. Zeg eens eerlijk... hebben ze je er mee overvallen of is het duidelijk doorgespoken?herejede schreef:Ja dat ik aan trainen was bij de knpv dat is inmiddels nbg geworden, en ja ik gebruik stroomband met iemand die er verstand van heeft, wil nl normaal kunnen wandelen met me hond, dat ie dus andere honden negeert ipv verslind
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
maart schreef:ze hobbelt helemaal niet mee zoals ik in gedachten had. volgens velen was mijn hond een 'verloren zaak', kon ze nergens komen... Nou, ik heb er wel IPO 1 opgezet, en IPO 2 gaat me ook lukkenlinlin schreef:ik snap het werkelijk niet. de wereld vergaat niet als het jouw hond niet lukt om in een door jou gekozen hobby zo mee te hobbelen als jij dat in gedachten had.maart schreef:op training heeft ze hem ook aan en ja, ik gebruik hem ook, omdat ik besloten heb het IPO-programma te volgen, zijn er opgelegde oefeningen.
ik snap overigens wel, dat een teletac een optie op zich is. maar dan in een geval zoals hierboven beschreven door jessica. dat is namelijk afdeling gevaarlijk.en dat is me niet gelukt door continu op de TT zitten te duwen
maar samen met mijn teef heb ik me geamuseerd, en zijn we zo stilletjes aan opgerkopen tot het niveau waar we nu zijn.
Haar pakwerk kan niet beter, daar interesseert ze zich niet genoeg in, moest ik daar dus met de TT in beginnen werken, zou ze het helemaal opgeven, dus daar gebruik ik hem niet![]()
In het appèl heeft ze veel plezier, kan ze enorm veel, zelfs veel zaken die ze niet hoort te kennen (vb. doggy-dance-achtige truukjes, bepaalde onderdelen van het Belgische Ring programma enz...) het aanleren gebeurt steeds op een positieve manier, corrigeren doe ik daar niet in, zeker geen TT![]()
maar ja, als we dan eens serieus trainen, en ik zeg 'zit' maar ze wil niet, dan moet ze wel van mij![]()
De wereld ging vroeger ook niet vergaan moest ik weigeren de afwas te doen, maar ik moest... ben ik daarom nu een ongelukkig mens? nee, dus... en uiteindelijk kregen we dan soms iets nadat we iets tegen ons goesting gedaan hadden, werden we ervoor beloond.
Is met mijn hond dus ook zo... ze wil soms misschien eens iets anders doen, maar ze mag niet van mijdie 2 keer 10 minuten in de week moet ze echt doen wat ik vraag, thuis doet ze dan maar waar ze zin in heeft
Zit hem daar misschien de "kneep"?

Ik bedoel dit echt niet flauw of onaardig, maar als ze thuis mag doen waar ze zin in heeft, hoe verwacht jij dan 2 keer 10 minuten volledige gehoorzaamheid?

Misschien bedoel je het anders?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik ben tegen het gebruik van de stroomband, uitzonderingen daar gelaten.
Als je de sport niet inziet van het samenwerken met je hond om zo bv appel te trainen ben je geen hond waard. Iemand die stroom moet gebruiken om een nette oefening te lopen mogen ze wat mij betreft de hond afpakken.
Uitzonderingen zijn er, zoals bv in het geval van jeccisa. Jachtgedrag of forse agressieproblemen, waarbij je het dus in beide gevallen hebt over onaanvaardbaar gedrag wat gevaar met zich mee brengt, daarbij kun je maatregelen treffen waarbij de teletact een mooi middel is om dat soort probleemgedrag toch in goede banen te leiden.
Verder vind ik iedereen van lotje die er genoegen in schept voor zijn plezier de hond een stroomschok te geven.
En voordat iedereen weer begint; ja, ik ken de teletact en ja, ik heb hem ook gevoeld en weet dat het geen zeer hoeft te doen.
Overigens, ik ben ook geen voorstander van slipkettingen, prikbanden en god mag weten wat nog meer.
Als iedereen zich gewoon beperkt tot een hond die hij op een normale wijze baas kan is dat helemaal niet nodig.
Als je de sport niet inziet van het samenwerken met je hond om zo bv appel te trainen ben je geen hond waard. Iemand die stroom moet gebruiken om een nette oefening te lopen mogen ze wat mij betreft de hond afpakken.
Uitzonderingen zijn er, zoals bv in het geval van jeccisa. Jachtgedrag of forse agressieproblemen, waarbij je het dus in beide gevallen hebt over onaanvaardbaar gedrag wat gevaar met zich mee brengt, daarbij kun je maatregelen treffen waarbij de teletact een mooi middel is om dat soort probleemgedrag toch in goede banen te leiden.
Verder vind ik iedereen van lotje die er genoegen in schept voor zijn plezier de hond een stroomschok te geven.
En voordat iedereen weer begint; ja, ik ken de teletact en ja, ik heb hem ook gevoeld en weet dat het geen zeer hoeft te doen.
Overigens, ik ben ook geen voorstander van slipkettingen, prikbanden en god mag weten wat nog meer.
Als iedereen zich gewoon beperkt tot een hond die hij op een normale wijze baas kan is dat helemaal niet nodig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- herejede
- Zeer actief
pablo voelt zich sinds vorige maand of iets eerder een heel heertje, en wilde dus opeens elke hond aanvallen, na een akkefietje op de gewone hondeclub, is mij dus vertelt het gedrag nu de kop in te drukken voor het verergert, krijg daar nu ook aparte training dat ie dus geen 1 hond mag aankijken en alleen op mij let wat al heel goed gaat, buiten de training om gaat er dus iemand mee met het uitlaten van pablo en als ie dus na een fikse stemcorrectie er nog lak aan heeft en dus echt die andere hond wil aanvallen , krijgt ie als ik hard nee roep een tikje van die band, het helpt bij hem goed, samen met de normale training, negeert ie de meeste honden nu en weet ie dat ie nu op mij moet letten, ik lees nu ook beter zijn houding en manier van doen, zodat ik het voor kan blijvenHutsje schreef:En hoe wordt dat d.m.v. de stroomband bewerkstelligd?herejede schreef:Ja dat ik aan trainen was bij de knpv dat is inmiddels nbg geworden, en ja ik gebruik stroomband met iemand die er verstand van heeft, wil nl normaal kunnen wandelen met me hond, dat ie dus andere honden negeert ipv verslind
- herejede
- Zeer actief
De eerste keer bij de knpv, wou ie ook al uitvallen en dus is er gezegd dat ze dus de stroomband daarvoor wilden gebruiken, dus echt duidelijk doorgesproken was erna pasLaRep schreef:Ik begrijp dat je hier iets mee moet en eventueel met stroom maar ik begrijp niet de manier waarop. Zeg eens eerlijk... hebben ze je er mee overvallen of is het duidelijk doorgespoken?herejede schreef:Ja dat ik aan trainen was bij de knpv dat is inmiddels nbg geworden, en ja ik gebruik stroomband met iemand die er verstand van heeft, wil nl normaal kunnen wandelen met me hond, dat ie dus andere honden negeert ipv verslind
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
thuis roep ik haar ook niet aan de voet, hoeft ze niet te volgen, te apporteren, een vooruit te doen, een pakwerker te pakken... dat moet ze enkel op het terrein en dat weet ze. ze weet dat eenmaal we op het terrein zijn, ze moet werken (spelenranetje schreef:Zit hem daar misschien de "kneep"?![]()
Ik bedoel dit echt niet flauw of onaardig, maar als ze thuis mag doen waar ze zin in heeft, hoe verwacht jij dan 2 keer 10 minuten volledige gehoorzaamheid?![]()
Misschien bedoel je het anders?

vooraleer we het terrein betreden, laat ik ze dus ook grondig uit, minstens een kwartier. dan laat ik ze eerst op het gemak haar behoefte doen en de 'nieuwe geurtjes' bestuderen en dan begin ik stilletjes aan haar aandacht op mij te vestigen. ik roep haar bij me, laat ze al eens gaan zitten, speel met balletje/bijtworstje enz. daarin hoeft dus ook niet perfect gewerkt te worden, ze mag scheef aan de voet zitten, ze mag in blaffen overgaan enz... dus tegen dat ik het veld betreed, is haar aandacht op mij gevestigd. als ik dan het commando 'volg' geef, ben ik op dat moment het enige wat telt voor haar, en weet ze dus dat we serieus gaan trainen.
thuis vestig ik haar aandacht niet op mij, dus kan ik haar dan ook niet perfect gaan trainen en kan ik geen perfecte gehoorzaamheid van haar verkrijgen. moest ik haar op dezelfde manier gaan voorbereiden zoals ik op training deed, was het wel mogelijk.
maar dat heeft in mijn ogen geen zin, ze heeft genoeg aan de trainingen gedurende de week

een hond is geen mens. een mens opvoeden is vrij nuttig, want je stoomt zo'n mensje klaar voor een zelfstandig leven. dat kan van levensbelang zijn.maart schreef:De wereld ging vroeger ook niet vergaan moest ik weigeren de afwas te doen, maar ik moest... ben ik daarom nu een ongelukkig mens? nee, dus... en uiteindelijk kregen we dan soms iets nadat we iets tegen ons goesting gedaan hadden, werden we ervoor beloond.
Is met mijn hond dus ook zo...
sporten met je hond is een hobby. dat heeft niks te maken met het opvoeden van kinderen. dat doe je voor je lol. en ik maak er nog steeds bezwaar tegen dat je een hond als ding voor jouw hobby gebruikt en zeker als een hond daarbij, voor iets volkomen triviaals als een sportje in je vrije tijd, gecorrigeerd kan worden middels stroomtoediening.
- starfleet
- Erelid
Dat vat ik allemaal niet. Aan de voet is aan de voet en scheef is scheef. Volgens mij is het voor een hond heel verwarrend zoals jij het doet.maart schreef:ik roep haar bij me, laat ze al eens gaan zitten, speel met balletje/bijtworstje enz. daarin hoeft dus ook niet perfect gewerkt te worden, ze mag scheef aan de voet zitten, ze mag in blaffen overgaan enz... dus tegen dat ik het veld betreed, is haar aandacht op mij gevestigd. als ik dan het commando 'volg' geef, ben ik op dat moment het enige wat telt voor haar, en weet ze dus dat we serieus gaan trainen.
Anne
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Klopt, als ze het op een training goed moet doen, moet ze het altijd goed doen, je kan niet verwachten van je hond dat ze de ene keer wel scheef mag zitten en dan andere keer niet......een commando is een commando en dient altijd goed te worden uitgevoerd en anders moet je niet het commando geven.....dan heeft een TT ook geen zin, want jij eist dan wel opeens perfectie op het veld en daar buiten niet.....starfleet schreef:Dat vat ik allemaal niet. Aan de voet is aan de voet en scheef is scheef. Volgens mij is het voor een hond heel verwarrend zoals jij het doet.maart schreef:ik roep haar bij me, laat ze al eens gaan zitten, speel met balletje/bijtworstje enz. daarin hoeft dus ook niet perfect gewerkt te worden, ze mag scheef aan de voet zitten, ze mag in blaffen overgaan enz... dus tegen dat ik het veld betreed, is haar aandacht op mij gevestigd. als ik dan het commando 'volg' geef, ben ik op dat moment het enige wat telt voor haar, en weet ze dus dat we serieus gaan trainen.
Anne
-
- Actief
toch deed ik het net zo, mijn hond weet heel goed het verschil tussen luisteren en trainenstarfleet schreef:Dat vat ik allemaal niet. Aan de voet is aan de voet en scheef is scheef. Volgens mij is het voor een hond heel verwarrend zoals jij het doet.maart schreef:ik roep haar bij me, laat ze al eens gaan zitten, speel met balletje/bijtworstje enz. daarin hoeft dus ook niet perfect gewerkt te worden, ze mag scheef aan de voet zitten, ze mag in blaffen overgaan enz... dus tegen dat ik het veld betreed, is haar aandacht op mij gevestigd. als ik dan het commando 'volg' geef, ben ik op dat moment het enige wat telt voor haar, en weet ze dus dat we serieus gaan trainen.
Anne
Zodra we" beginpositie" in hebben genomen heb ik een andere hond naast me helemaal 100% bij de les op het veld moet het , thuis geef ik ook wel eens commando zit maar dat hoeft niet perfect uitgevoerd te worden, kan ook niet dat een hond altijd een supersnelle zit of af laat zien
dat bewaren we voor op het trainings veld , de boog staat daar gespannen ,thuis niet .Thuis luistert de hond normaal ,op het veld is dressuur.
- starfleet
- Erelid
Voor mij valt snel gaan zitten en goed luisteren onder normaalFietje schreef: kan ook niet dat een hond altijd een supersnelle zit of af laat zien
dat bewaren we voor op het trainings veld , de boog staat daar gespannen ,thuis niet .Thuis luistert de hond normaal ,op het veld is dressuur.

Anne
-
- Zeer actief
is bij de mijne ook zoFietje schreef:toch deed ik het net zo, mijn hond weet heel goed het verschil tussen luisteren en trainenstarfleet schreef:Dat vat ik allemaal niet. Aan de voet is aan de voet en scheef is scheef. Volgens mij is het voor een hond heel verwarrend zoals jij het doet.maart schreef:ik roep haar bij me, laat ze al eens gaan zitten, speel met balletje/bijtworstje enz. daarin hoeft dus ook niet perfect gewerkt te worden, ze mag scheef aan de voet zitten, ze mag in blaffen overgaan enz... dus tegen dat ik het veld betreed, is haar aandacht op mij gevestigd. als ik dan het commando 'volg' geef, ben ik op dat moment het enige wat telt voor haar, en weet ze dus dat we serieus gaan trainen.
Anne
Zodra we" beginpositie" in hebben genomen heb ik een andere hond naast me helemaal 100% bij de les op het veld moet het , thuis geef ik ook wel eens commando zit maar dat hoeft niet perfect uitgevoerd te worden, kan ook niet dat een hond altijd een supersnelle zit of af laat zien

ze weet perfect dat wat het trainingsveld is en wat thuis is

- starfleet
- Erelid
-
- Actief
Voor iemand in de sport is er een heel groot verschil tussen zit thuis en zit op het veld ,ik heb het niet over negeren of half opvolgen maar mijn hond hoeft thuis geen perfecte uitvoeringen te laten zien en toch luistert ze erg goed , snap je het nog?Ik ben er niet zo goed in om duidelijk te maken wat ik eigenlijk bedoel maar voor mij is er dus een groot verschil tussen luisteren en dressuur op niveau doen.starfleet schreef:Voor mij valt snel gaan zitten en goed luisteren onder normaalFietje schreef: kan ook niet dat een hond altijd een supersnelle zit of af laat zien
dat bewaren we voor op het trainings veld , de boog staat daar gespannen ,thuis niet .Thuis luistert de hond normaal ,op het veld is dressuur.Als ik in het park het commando volg geef, moet ze ook volgen, niet maar een eindje in de buurt gaan lopen. Dat een hond vaak wat alerter of gedrevener is op het veld, dat lijkt me normaal, maar geen reden om in de thuissituatie een commando te negeren of maar half op te volgen. Gebruik het commando dan niet lijkt me.
Anne
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Re: teletac
De meneer van de Bracco club (die ik gesproken heb toen ik erover dacht om de tt te gebruiken) gaf aan dat hij zijn hond (die achter hazen aanging en haast een grote weg op denderde) éénmaal heeft gecorrigeerd (zijn trainer dan) en de hond luisterde sindsdien naar het fluitsignaalInge O schreef:hier net zo, maar dan met kwiebus. toen hij hier enkele maanden was ontdekte hij dat onder (of zelfs over) het hek gaan maar een kleinigheid was. ik heb eerst maanden lang vanalles geprobeerd, hij heeft zelfs een lijn met een voetbal achter zich aan gehad zodat hij zichzelf klem zette onder het hek - hij heeft een tuigje om gehad met een soort houten antenne op (om niet onder het draad door te kunnen) - allemaal tevergeefs.Hutsje schreef:FritZ' leven hangt niet aan een zijden draad maar heeft wel grof probleemgedrag. Hij jaagt mijn paarden op (kan hem er niet bij weg houden want hij springt over 2 meter) en slaat helemaal door. Is totaal onbereikbaar. Lange lijn werkt niet, dingen naar hem toe gooien ook niet want dan gaan de paarden ook over de zeik. Ook pakt hij fietsers, bijt ze echt in de kleren. Hij jaagt en dat kan absoluut niet hier in de buurt. Ik kan hem niet op mijn erf houden omdat hij overal overheen springt. In huis houden als ik naar buiten ga lukt niet want A hij heeft hele erge verlatingsangst en B hij springt alle deuren open. Ik loop hier de hele dag in en uit en op slot doen is dus geen optie. Herplaatsen ook niet. Dus FritZ is in training met stroomband. Hij is ook in training op de hondenschool zonder stroomband want ik gebruik dat ding alleen in bovengenoemde gevallen. Ik heb voor we hem gingen halen heel duidelijk gevraagd of hij geen jachtinstinct had en of hij op het erf bleef, dat was absoluut zo volgens het pleeggezin. Hij jaagde totaal niet en sprong weliswaar wel eens over het hek maar bleef dan aan de andere kant staan of sprong weer terug. Oh ja, en traplopen deed hij ook niet. Huts en FritZ liggen nu weer samen languit boven op ons waterbed. Hij doet dus precies de dingen die hier echt niet kunnen (behoudens het traplopen dan). Dus nu was keus tussen herplaatsen of de stroomband. Het is het laatste geworden want NOG een keer herplaatsen dat zien we niet zitten. Ik heb hem nu een paar keer grbruikt en de eerste keer was ik heel bang voor een gedrukte en angstige hond maar dat is gelukkig niet zo. Of het dan voldoende effect heeft weet ik niet, dat zal de tijd uit moeten wijzen. Hij gaat nog steeds bij de paarden de wei in maar is nu prima terug te roepen. Hij heeft 2 keer een correctie gehad en kwam meteen naar me toe en ging voor me zitten.
ik woon in landbouw- en jaaggebied, mijn buren zijn niet hondminded (eufemistisch uitgedrukt) en er loopt een drukke weg voor het erf - kwiebusjes uren hier waren geteld als ik het niét met een tt probeerde, of hij moest in eenzame opsluiting, weg van de rest van de roedel, en dat vond ik helemaal geen optie.
ik heb hem een aantal maal zeer consequent 'betrapt' op het ogenblik van 'de misdaad', mezelf daarbij ook helemaal niet laten zien, en hem heel vriendelijk onthaald als hij weer het erf op kwam. hij was ook helemaal niet angstig of gedrukt op het erf zelf, ook niet vlak na de correctie.
ik moet hout vasthouden, maar dit is nu ruim een jaar geleden, en hij is nooit meer van het erf af gegaan. hij heeft de band overigens ook nooit meer om (en hopelijk blijft dat zo).

Wat mij tegenhield was dat ik verhalen hoorde over dat bijv. op het moment van de 'schok' er een vliegtuig over vliegt, de hond bang zou zijn van vliegtuigen oid. Ook dat het voor gevoelige honden werd afgeraden.
Én het auto-jagen was op een bepaald moment (terwijl ik nog steeds aan het twijfelen was, wat te doen, zoals gewoonlijk

Maar in jullie geval, zoals jij beschrijft én Jessica lijkt het mij een perfect hulpmiddel. Zou het nooit gebruiken om een hobby te perfectioneren. Schijnt (of scheen?) in de jachttrainingssport ook nogal gebruikelijk. Is niet mijn 'ding'.
Gr. Marijke

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn reu begon ook 'ineens' uit te vallen, ik ben toen van ellende gaan clickeren lol.tura schreef:Och wat een overdreven reactie, zegLaRep schreef:Ik vind het schande als jij voor het eerst bij een KNPV club komt kijken en zegt dat je alles aan je weiler hebt gedaan, men met stroom aan het werk gaat!!! Ik vind het nog erger dat jij als baas van deze hond dit toestaat. Walgelijk!herejede schreef:Graag zou ik jullie mening weten over het gebruik van een stroomband bij een hond, zijn jullie daar fel tegen, of vinden jullie dat een goed hulpmiddel bij ongewenst gedrag
BTW. Ben niet tegen stroom, maar...ben je zeker ook tegen stroomdraad om een weiland, want stel je voor dat een dier daar tegen aanloopt en een schokje oploopt......haar hond valt van de ene op de andere dag uit naar andere honden, wees blij dat ze stappen onderneemt om dit gedrag te corrigeren en ze niet haar hond jouw hond laat afkluiven.......Heb vroeger ook een Rottweilerreu gehad, die dit opeens toen hij volwassen was begon te doen en had ik toen dat hulp middel maar gehad......toen liep hij constant met muilkorf en zelden los, nee dat is leuk, als je niet zo'n hond hebt of hebt gehad weet je helemaal niet waar je over praat......

- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Bestond dat al 18 jaar geledenDester schreef:Mijn reu begon ook 'ineens' uit te vallen, ik ben toen van ellende gaan clickeren lol.tura schreef:Och wat een overdreven reactie, zegLaRep schreef:Ik vind het schande als jij voor het eerst bij een KNPV club komt kijken en zegt dat je alles aan je weiler hebt gedaan, men met stroom aan het werk gaat!!! Ik vind het nog erger dat jij als baas van deze hond dit toestaat. Walgelijk!herejede schreef:Graag zou ik jullie mening weten over het gebruik van een stroomband bij een hond, zijn jullie daar fel tegen, of vinden jullie dat een goed hulpmiddel bij ongewenst gedrag
BTW. Ben niet tegen stroom, maar...ben je zeker ook tegen stroomdraad om een weiland, want stel je voor dat een dier daar tegen aanloopt en een schokje oploopt......haar hond valt van de ene op de andere dag uit naar andere honden, wees blij dat ze stappen onderneemt om dit gedrag te corrigeren en ze niet haar hond jouw hond laat afkluiven.......Heb vroeger ook een Rottweilerreu gehad, die dit opeens toen hij volwassen was begon te doen en had ik toen dat hulp middel maar gehad......toen liep hij constant met muilkorf en zelden los, nee dat is leuk, als je niet zo'n hond hebt of hebt gehad weet je helemaal niet waar je over praat......

-
- Actief
Het nut is dat je werkt aan de uitvoering om zo hoog mogelijke punten te halen , en geloof me dat als deze honden er thuis een potje van maken ,ze nog altijd 10 keer beter luisteren dan de doorsnee hond uit de buurt , maar jij begrijpt niet wat er wordt gevraagd van een hond die hoog in het ipo appel kan draaien , het is sport vergelijkbaar met hogeschooldressuur, geen huis tuin en keuken gehoorzaamheid , ik kan het niet beter uitleggen hoor , mischien iemand anders hierstarfleet schreef:Ik vraag me toch af wat het nut is van een hond die op het veld perfect luistert en die in de alledaagse situaties er een potje van maakt.maart schreef: is bij de mijne ook zo![]()
Anne
-
- Actief
Inge O schreef:natuurlijk wordt er meer verwacht, maar geef eens één goede reden waarom je dat met een tt zou moeten bereiken, en dit niet op een andere manier zou kunnen?Fietje schreef:Het nut is dat je werkt aan de uitvoering om zo hoog mogelijke punten te halen , en geloof me dat als deze honden er thuis een potje van maken ,ze nog altijd 10 keer beter luisteren dan de doorsnee hond uit de buurt , maar jij begrijpt niet wat er wordt gevraagd van een hond die hoog in het ipo appel kan draaien , het is sport vergelijkbaar met hogeschooldressuur, geen huis tuin en keuken gehoorzaamheid , ik kan het niet beter uitleggen hoor , mischien iemand anders hierstarfleet schreef:Ik vraag me toch af wat het nut is van een hond die op het veld perfect luistert en die in de alledaagse situaties er een potje van maakt.maart schreef: is bij de mijne ook zo![]()
Anne
een teefje uit mijn laatste nest gaat ook voor ipo1, en hoewel het een zeer onbekend ras is in ipo-midden (en daardoor zeker niet geliefd) hebben de intructeurs tegen het baasje gezegd dat ze echt niet meer hoeft te komen trainen voor gehoorzaamheid, dit kan haast niet strakker.
guess what : de strengste correctie die ze ooit heeft gehad was 'nee'.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
PreciesInge O schreef:natuurlijk wordt er meer verwacht, maar geef eens één goede reden waarom je dat met een tt zou moeten bereiken, en dit niet op een andere manier zou kunnen?Fietje schreef:Het nut is dat je werkt aan de uitvoering om zo hoog mogelijke punten te halen , en geloof me dat als deze honden er thuis een potje van maken ,ze nog altijd 10 keer beter luisteren dan de doorsnee hond uit de buurt , maar jij begrijpt niet wat er wordt gevraagd van een hond die hoog in het ipo appel kan draaien , het is sport vergelijkbaar met hogeschooldressuur, geen huis tuin en keuken gehoorzaamheid , ik kan het niet beter uitleggen hoor , mischien iemand anders hierstarfleet schreef:Ik vraag me toch af wat het nut is van een hond die op het veld perfect luistert en die in de alledaagse situaties er een potje van maakt.maart schreef: is bij de mijne ook zo![]()
Anne
een teefje uit mijn laatste nest gaat ook voor ipo1, en hoewel het een zeer onbekend ras is in ipo-midden (en daardoor zeker niet geliefd) hebben de intructeurs tegen het baasje gezegd dat ze echt niet meer hoeft te komen trainen voor gehoorzaamheid, dit kan haast niet strakker.

En ik ben op zich dus totaal niet tegen correcties, maar de sport/training is iets extra's en niet wat persé hoeft. Dat bereik je dus gewoon op een andere manier dan met een tt en anders bereik je het maar niet

Bij bepaalde gedragsproblemen vind ik het nog wel acceptabel, mits onder deskundige begeleiding.
-
- Actief
Inge O schreef:ja, sorry, die verwarring roep je dan toch zelf over je af door in de discussie over een tt iemand bij te springen die het gebruikt om de uitvoering bij gehoorzaamheidsoefeningen te 'verbeteren'.Fietje schreef:Inge O schreef:natuurlijk wordt er meer verwacht, maar geef eens één goede reden waarom je dat met een tt zou moeten bereiken, en dit niet op een andere manier zou kunnen?Fietje schreef: Het nut is dat je werkt aan de uitvoering om zo hoog mogelijke punten te halen , en geloof me dat als deze honden er thuis een potje van maken ,ze nog altijd 10 keer beter luisteren dan de doorsnee hond uit de buurt , maar jij begrijpt niet wat er wordt gevraagd van een hond die hoog in het ipo appel kan draaien , het is sport vergelijkbaar met hogeschooldressuur, geen huis tuin en keuken gehoorzaamheid , ik kan het niet beter uitleggen hoor , mischien iemand anders hier
Waarom quote je mij nou ,ik heb het woord tt nog niet eens gebruikt ! maar oke ik was dan wel een beetje off topic

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
- Zeer actief
dat hangt ook af van hond tot hond. Mijn reu vb. zie ik niet met een TT lopen, hij heeft ook voldoende aan een luide 'nee'Inge O schreef:natuurlijk wordt er meer verwacht, maar geef eens één goede reden waarom je dat met een tt zou moeten bereiken, en dit niet op een andere manier zou kunnen?

Ik zie geen verschil in correctie met TT en correctie met slip- of pinnenketting, behalve dat de hond een correctie via de riem ziet aankomen en dus niet goed gecorrigeert kan worden

-
- Zeer actief
ik heb niet gezegd dat mijn hond er in alledaagse situaties een potje van maakt héstarfleet schreef:Ik vraag me toch af wat het nut is van een hond die op het veld perfect luistert en die in de alledaagse situaties er een potje van maakt.maart schreef: is bij de mijne ook zo![]()
Anne

ik zie mij niet over straat lopen met een hond die plakt aan mijn been en met de kop strak omhoog gericht

ze loopt dan gewoon naast mij, maar kijkt naar wat ze goesting heeft...
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Hoezo? Omdat hij anticipeert? Dat wil je toch? je wil toch dat hij luistert? Of moet je eprse even de hond goed laten schrikken? Dat is precies het nare van een TT en dat is ook de reden dat een hond getraind met de TT veelal veel meer stresssignalen toont..hij is niet in staat te anticiperen maar is overgelevert aan de willekeur van de trainer of hij wel of niet geschokt wordt.maart schreef:[Ik zie geen verschil in correctie met TT en correctie met slip- of pinnenketting, behalve dat de hond een correctie via de riem ziet aankomen en dus niet goed gecorrigeert kan worden
Bah! Ik snap het ook niet. Wat wil je nou? Een luisterende hond toch? Wat is er dan mis als je hond anticipeert op een rammel van de slip en wel snel gaat zitten? Dat is toch wat je wil? Of moet de machine maar geschokt worden zodat hij het zeker weten echt goed weet?
Het snelste en mooiste appel bereik je trouwens gewoon met de klikker..maar goed, dat vraagt wat meer van de baas dan knopjes indrukken.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Dat ondervind ik nochtans niet aan mijn hond. wanneer ik haar op het plein aan de voet roep, en ze zit scheef, komt het commando 'beter', waarna ze zich dus wel perfect aan de voet zet en dus de beloning krijgt.starfleet schreef:Dat vat ik allemaal niet. Aan de voet is aan de voet en scheef is scheef. Volgens mij is het voor een hond heel verwarrend zoals jij het doet.maart schreef:ik roep haar bij me, laat ze al eens gaan zitten, speel met balletje/bijtworstje enz. daarin hoeft dus ook niet perfect gewerkt te worden, ze mag scheef aan de voet zitten, ze mag in blaffen overgaan enz... dus tegen dat ik het veld betreed, is haar aandacht op mij gevestigd. als ik dan het commando 'volg' geef, ben ik op dat moment het enige wat telt voor haar, en weet ze dus dat we serieus gaan trainen.
Anne
net zoals wanneer ze niet goed 'hier' komt, ook het commando 'beter' krijgt en ze beter hier komt.
Dit levert geen verwarrende situaties op, op den duur gaat de hond zich vanzelf beter gaan zetten, tot wanneer hij in één keer perfect aan de voet zet

-
- Actief
-
- Zeer actief
ik train met clicker hoorEline* schreef:Hoezo? Omdat hij anticipeert? Dat wil je toch? je wil toch dat hij luistert? Of moet je eprse even de hond goed laten schrikken? Dat is precies het nare van een TT en dat is ook de reden dat een hond getraind met de TT veelal veel meer stresssignalen toont..hij is niet in staat te anticiperen maar is overgelevert aan de willekeur van de trainer of hij wel of niet geschokt wordt.maart schreef:[Ik zie geen verschil in correctie met TT en correctie met slip- of pinnenketting, behalve dat de hond een correctie via de riem ziet aankomen en dus niet goed gecorrigeert kan worden
Bah! Ik snap het ook niet. Wat wil je nou? Een luisterende hond toch? Wat is er dan mis als je hond anticipeert op een rammel van de slip en wel snel gaat zitten? Dat is toch wat je wil? Of moet de machine maar geschokt worden zodat hij het zeker weten echt goed weet?
Het snelste en mooiste appel bereik je trouwens gewoon met de klikker..maar goed, dat vraagt wat meer van de baas dan knopjes indrukken.

mijn laatste correctie is correctie via TT en ik vind het goed

en ja, ik heb een overstreste hond, die voortdurend angstig in een hoekje zit te bibberen, wachtend op die 1000 volt die door haar lichaam kan gejaagd worden