Selian schreef:malinois schreef:Branka schreef:Selian schreef:Selian is vrij verklaard van Hd.
Juist! Het is een verklaring en die is genomen door een commissie die tegenwoordig lang niet meer zo streng beoordeeld als een jaar of 5 a 10 geleden. In België doen ze dat nog wel en dus is m.i. een HD A hond met een Belgische beoordeling zekerder dat ie werkelijk goede heupen heeft dan een hond hier in Nederland. Want mogelijk dat jouw hond als ie in België beoordeeld wordt ineens geen HD A meer heeft, maar HD B of misschien zelfs C.
Juist...

Of je laat hem over een jaartje herbeoordelen en dan heeft ie ineens C :N: Dat haar de norbergwaarde geen barst kan schelen zegt mij al genoeg

plaat.. hele dikke plaat!
ga even lekker het hele topic opnieuw doorlezen en praat dan eens weer verder ipv aldoor te zaniken dat ik dit zeg en dat ik daar over heen stap. En kijk dan eens naar AL mijn woorden en niet naar alleen een bepaald deel er van.
ik zal het nog 1 keer opnieuw voor je neerzetten;
De norbergwaarde is van minder belang aangezien mij het in eerste instantie er om gaat dat mijn hond met deze heupen goed kan sporten!
En nogmaals, met deze heupen kan mijn hond perfect sporten en zal hij er geen last van krijgen!
Dat er ook een kant aan zit dat als zn heupen goed zijn ik verder wil kijken om evt. te gaan fokken met hem, dan is voor mij de norbergwaarde wel belangrijker! Evenals de botafwijking en de aansluiting.
Voor de rest ga ik niet proberen jullie te overtuigen van mijn standpunt(en). Ik weet voor mijzelf dat ik voor Selian goede beslissingen maak. En trouwens,
aan jullie perfecte mensen met perfecte honden kan ik toch niet tippen.[/quote]
16 jaar was je toch? lijkt me oud en wijs genoeg om niet zulke simpele uitspraken te doen, maar idd jong genoeg om posts van mensen hier niet te snappen