Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eén hond: zielig?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef:
Martijn schreef:
Martijn schreef:Ik vind één hond zielig, ja.
Als je twee honden hebt weet je waarom.

Ik heb echt medelijden met honden die voor alle interactie van mensen afhankelijk zijn.
Dus jij vindt Bram zielig?

Staat dat er?

Euh ja
Waarom vraag je het dan?
Omdat ik me afvroeg of je het echt zo beledigend bedoelt als het er staat. Wel dus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Martijn schreef:Ik vind één hond zielig, ja.
Als je twee honden hebt weet je waarom.

Ik heb echt medelijden met honden die voor alle interactie van mensen afhankelijk zijn.
Max komt uit het asiel, heeft ws. een niet al te best verleden en is (daardoor) bang geworden voor andere honden. Als ik een tweede hond erbij neem, wordt het of vechten of een hond die de hel dag bang door het huis sluipt. ik zou zeggen dat ze zielig is , als ik er een tweede hond bij neem.
Jouw uitspraak klopt misschien een beetje voor honden die gewoon normaal en leuk met andere honden kunnen opschieten, maar zeker niet voor alle honden.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moeilijk hoor :denken:

Ik vind een hond alleen niet per definitie zielig, wel denk ik dat het voor de meeste honden (een enkeling daargelaten) leuker is een hondenmaatje erbij te hebben.

Kaya heeft bv weinig contact met vreemde honden buiten. Nu ze alleen is, merk ik dat ze wat meer, wat vrolijker, contact zoekt met haar 'vriendjes' als we die buiten tegenkomen.
Vanmorgen waren er weer een hele zooi op het veld, maar ook ééntje waarmee ze het niet kan vinden en ik merk dat ze eigenlijk wel even naar die honden toe wil gaan. Wat dus niet mag, omdat er ééntje tussenzit wat weleens hommeles kan worden.

Dat vind ik wel sneu :(:

In huis zoekt ze nu meer mij en Lotje op om te spelen. Ik denk wel dat ze een hondenvriendje mist.... maar tegelijkertijd is ze weer niet de makkelijkste en weet ik dus niet voor 100% zeker of ze een nieuw vriendje zou accepteren (want alles is van en voor Kaya :roll: ).
Moritz kwam natuurlijk toen Kaya pas 11 maanden was en zij nog veel en veel toleranter was naar andere honden toe. Hem accepteerde ze toen ook meteen, dat is nooit een probleem geweest.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Een hond alleen is naar mijn mening echt niet zielig! :wink:

Als hij inderdaad maar regelmatig met andere honden in contact kan en mag komen! :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Felix schreef:Een hond alleen is naar mijn mening echt niet zielig! :wink:

Als hij inderdaad maar regelmatig met andere honden in contact kan en mag komen! :wink:
En als dat niet kan?
En wat is regelmatig?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

In principe vind ik dat elk sociaal dier recht heeft op uitgebreid contact met soortgenoten. Dat geldt dus ook voor honden...

Bij voorkeur vind ik dan ook dat je een hond niet alleen zou moeten hebben.

Voordeel van honden is nog wel dat je in ieder geval nog buiten de deur mogelijkheden hebt om soortgenoten op te zoeken, voor veel andere huisdieren is die optie er niet. Wel denk ik dat een andere hond als huisgenoot toch ook nog weer iets anders is dan een hond in het park tegenkomen.

Ik heb ook een hond die buiten niet zo lekker contact maakt met andere honden. We hebben er echter wel andere honden bij gehad, zelf, en weer plannen om er honden bij te nemen. Dat vind ik, ondanks zijn verminderd sociaal vermogen, wel zo gezond voor hem.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyson was tot voor kort ook enigst kind
absoluut niet zielig, maar nu wel gelukkiger met zn vriendinnetje :wink:
Zal ook altijd meerdere honden houden
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik vind een hond alleen niet zielig maar ik vind wel dat die hond iets mist.
Als ik zie hoe de honden hier met elkaar omgaan, daar kan geen mens tegenop.
Daarnaast zie je hier honden uit hun schulp trekken, ze trekken zich op aan de roedel en aan elkaar.
Doodsbange hondjes die hier door onze eigen honden hele andere honden worden en van futloos hondje ontpoppen in actieve blije vrolijke honden.

Hier dus altijd minimaal 2 honden.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ruby is ook zeker opgeknapt na de komst van canyon,spelen deed ze niet met andere honden ze vermijde ze het liefst.tuurlijk een hond is een roedel dier dat weten we allemaal maar als ruby van vandaag op morgen zonder canyon komt te zitten zal ze er absoluut niet van onderste boven zijn,andersom zal canyon het er veel moeilijker mee hebben dat ruby weg zou vallen heb dat toen ook gezien toen ricky er niet meer was.canyon is een hond voor meerdere en ruby absoluut niet.ruby is veel liever met mij bezig,mij te pleasen en lekker mee te trainen die vindt mij veel leuker dan 10 honden samen.dat canyon toen ook kwam hebben we met ze alle afgesproken dat als het niet zou lukken met die 2canyon weer terug zou gaan naar mijn tante(fokker)ik denk dat je goed naar je hond moet kijken en ja als je veel te werk ben is een maatje thuis voor jezelf en misschien voor de hond ook beter,maar als je een hond hebt die liever alleen is en je er verder genoeg mee onderneemt in de vorm van wandelen en trainen denk ik niet dat zo'n hond per defenitie een maatje erbij hoeft.
Afbeelding

jemble 5 maanden
peet
Actief

Ongelezen bericht door peet »

Ik heb hier dus een superzielige hond zitten. We hebben alleen maar Luna en ze kan absoluut zelden met honden buiten opschieten, daarbij komt dat ik ook nog eens midden in het bos woon en er sowieso geen buurthonden zijn. Het gekke is dat ze absoluut niet zielig oogt, heeft naar mijn mening een heerlijk leven. Maar na deze discussie ga ik wel twijfelen.
Daar komt wel bij dat ik vaak met de gedachten speel er een hond bij te nemen, maar omdat Luna erg moeilijk is met andere honden, vrees ik dat haar leven niet leuker wordt maar alleen maar minder leuk. Je kan het ook niet uit proberen, je brengt zo'n nieuw hondje natuurlijk niet weer terug. Dus neem je dan het risico omdat je hond "zielig" is, en wat doe je als het niet klikt.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

peet schreef:Ik heb hier dus een superzielige hond zitten. We hebben alleen maar Luna en ze kan absoluut zelden met honden buiten opschieten,
Dat een hond niet met vreemde honden op kan schieten wil niks zeggen of de hond dus ook geen 'maatje' in huis duldt.
Hier ook een aantal honden die vreemde honden het liefst een koppie kleiner maken.
peet
Actief

estelle schreef:
peet schreef:Ik heb hier dus een superzielige hond zitten. We hebben alleen maar Luna en ze kan absoluut zelden met honden buiten opschieten,
Dat een hond niet met vreemde honden op kan schieten wil niks zeggen of de hond dus ook geen 'maatje' in huis duldt.
Hier ook een aantal honden die vreemde honden het liefst een koppie kleiner maken.
Maar ik vind het zo'n groot risico, stel je voor dat het niet gaat. De honden van mijn vriendin maken elkaar soms echt af, zij heeft zo'n spijt, ik wil niet dat dat mijn hond (en mij) overkomt.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

peet schreef: Maar ik vind het zo'n groot risico, stel je voor dat het niet gaat. De honden van mijn vriendin maken elkaar soms echt af, zij heeft zo'n spijt, ik wil niet dat dat mijn hond (en mij) overkomt.
Je woont wel ideaal voor twee honden :wink: Is er niet een bepaald type hond waar ze wel redelijk goed mee kan opschieten. Dan zou je altijd eens in het asiel kunnen kijken en dan eens kijken hoe ze op elkaar reageren, een "proeftijd" heb je dan ook.

Een stabiel reutje erbij heb je ook nog kans dat ze zich daar flink aan optrekt en zekerder wordt.

Anne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het een beetje raar dat mensen met 1 hond zich beledigd voelen als mensen met 2 honden zeggen dat ze dat beter vinden voor honden.

Zoals Roelfien al zei, waarom is 1 konijn, 1 gerbil of 1 rat wel zielig maar 1 hond niet? De redenen om geen 2 honden te nemen liggen mijns inziens vooral in de motivatie van hun baasje en niet bepaald in de keuzes die iemand zijn hond zelf laat maken.

En natuurlijk is Bram niet direct een zielige hond maar je kan natuurlijk niet ontkennen dat een sociaal hondje als Bram enorm zou genieten van een leuk teefje in huis waar hij naar hartelust gezelschap aan zou hebben en non-stop mee kon spelen.

Zowel Cleo als Dapper zou zielig zijn als de andere hond verwijderd werd. Ze zouden allebei veel minder goed tot hun recht komen en dat is waarvanuit wij nu spreken.

Ik had Wuilus ook alleen en ze was niet per definitie zielig te noemen. Wel zou ze een leuker en rijker leven gehad hebben naast een mooie reu waar ze goed mee geklikt had. Dat is toch logisch? Honden zijn geen mensen en praten met honden op een manier die wij echt niet kunnen vervangen met wat dan ook. Logisch lijkt me en nou niet direct iets om ter discussie te stellen als je praat over een roedeldier.

Deze discussie voeren we nooit over andere diersoorten. Zelfs een paard waar je de hele dag mee omgaat is beter af naast een ander paard. :19:
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik vind zielig een verkeerd begrip in deze. Ik vond Shanu niet zielig toen ze de enige hond was hier. Wel is het veel en véél leuker om 2 honden te hebben. Voor de honden dan voornamelijk. :mrgreen:
Als je ziet hoe Shanu en Cain samen liggen te slapen op en tegen elkaar, hoe ze samen spelen, echt heel leuk.
Ik zou niet snel meer kiezen voor 1 hond. Het kan wel, maar nogmaals, 2 is gewoon veel leuker.
Groet,
Dorien
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind één hond alleen ook zielig. Vanuit menselijk oogpunt, want de hond hoeft zich niet zielig te voelen. Dat is weer wat anders.
Maar zoals al gezegd; een hond is een roedeldier en als hij alleen moet leven moet er erg veel gecompenseert worden wil de hond het goed hebben. Alle sociale dieren horen samen..ik leef alleen met andere diersoorten en ik heb op dagelijkse basis contact met soortgenoten.
Ik ben niet zielig ( in gods naam!! :mrgreen: ) maar als ik compleet zou zijn zo zou ik ook niet geinteresseerd zijn in een nieuwe partner.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

MARC_S schreef:Ik vind het een beetje raar dat mensen met 1 hond zich beledigd voelen als mensen met 2 honden zeggen dat ze dat beter vinden voor honden.
Beter vinden is wat anders dan zielig vinden. Ik vind dat het beter is voor een hond als hij een groot erf ter beschikking heeft en velden en bossen vlakbij waar hij elke dag uit kan rennen, dat wil niet zeggen dat mensen die in Amsterdam wonen zielige honden hebben. Een niet ideale situatie is niet persé een zielige situatie.

Zeker bij een hond als Bram die dagen in de week een vast roedel in de opvang heeft en regelmatige wandelmaatjes in het weekend en een baasje dat veel aandacht aan hem besteed, speelt en traint kan ik erg moeilijk van zielig spreken.

Linda is het er heus wel mee eens dat een hond het vaakt het leukste vindt in een roedeltje, net zoals jij het ermee eens zal zijn dat een hond op het platteland meer plezier zal hebben dan een hond middenin de stad met een klein overvol parkje om uitgelaten te worden.

Anne
peet
Actief

MARC_S schreef:Ik vind het een beetje raar dat mensen met 1 hond zich beledigd voelen als mensen met 2 honden zeggen dat ze dat beter vinden voor honden. :19:
Ik voel me absoluut niet beledigd hoor, sterker nog ik vind het juist fijn dat ik de menig van anderen krijg te horen. Ik zit namelijk altijd vreselijk te dubben wel of geen hond erbij. Als ik zeker wist dat Luna het leuk zou vinden, zou ik niet twijfelen, maar ik blijf het een gok vinden. Ik heb namelijk ook 2 konijnen, en het is waar, 1 konijn heeft een minder rijk leven dan met zijn tweeen. Maar een konijn kan je nog apart houden als het echt niet gaat, een hond niet, vandaar mijn twijfel.
peet
Actief

starfleet schreef:
peet schreef: Maar ik vind het zo'n groot risico, stel je voor dat het niet gaat. De honden van mijn vriendin maken elkaar soms echt af, zij heeft zo'n spijt, ik wil niet dat dat mijn hond (en mij) overkomt.
Je woont wel ideaal voor twee honden :wink: Is er niet een bepaald type hond waar ze wel redelijk goed mee kan opschieten. Dan zou je altijd eens in het asiel kunnen kijken en dan eens kijken hoe ze op elkaar reageren, een "proeftijd" heb je dan ook.

Een stabiel reutje erbij heb je ook nog kans dat ze zich daar flink aan optrekt en zekerder wordt.

Anne
Ja, ze vindt de (verre) buurtteckel leuk en voornamelijk reutjes (niet te groot). Maar het lijkt mij ook zo vreselijk om een asielhond terug te moeten brengen!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

volgens mij ligt dat toch echt aan de hond in kwestie en zijn om geving en de mensen waar hij of zei woond
happy heb ik 4 jaar alleen gehad en al die tijd deet ze haar naam eer alleen toen speelde ze met alle honden buiten en nu ruby er is tellen buiten honden niet meer mee wand ze wil alleen nog maar met ruby spelen
Afbeelding
starfleet
Erelid

peet schreef:
Ja, ze vindt de (verre) buurtteckel leuk en voornamelijk reutjes (niet te groot). Maar het lijkt mij ook zo vreselijk om een asielhond terug te moeten brengen!
Aan de andere kant is het ook weer heel leuk als het met zo'n hond wel klikt. Hond een prachtig huisje en je teefje een leuk maatje. Ik zou ook niet over een nacht ijs gaan hoor in jouw geval. Maar je zou bijvoorbeeld eens af kunnen spreken dat je eerst een paar keer gaat wandelen met allebei de honden, dan kan je al beter inschatten of het gaat klikken.

Er zitten hier nogal wat mensen met een lastige hond die toch een maatje erbij hebben genomen, misschien hebben die wat tips voor je?

Anne
peet
Actief

starfleet schreef:
peet schreef:
Aan de andere kant is het ook weer heel leuk als het met zo'n hond wel klikt. Hond een prachtig huisje en je teefje een leuk maatje. Ik zou ook niet over een nacht ijs gaan hoor in jouw geval. Maar je zou bijvoorbeeld eens af kunnen spreken dat je eerst een paar keer gaat wandelen met allebei de honden, dan kan je al beter inschatten of het gaat klikken.

Er zitten hier nogal wat mensen met een lastige hond die toch een maatje erbij hebben genomen, misschien hebben die wat tips voor je?

Anne
De buurtteckel is alleen al 14 jaar en valt steeds om :smile: Dus mag Luna er ook niet te wild mee spelen.
Misschien krijg ik inderdaad wel tips van mensen die mij al zijn voor gegaan, ik wacht af.
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

selian is ook alleen maar ik vind het niet zielig.
Selian ziet ons ook als zn roedelgenoten en hij lijkt het niet erg te vinden. Alhoewel er wel een pup bij komt, over 1 a 2 jaar.

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

ík vind 1 hond niet zielig
voor Dylan en Ozzy hebben we jaren 1 hond gehad, die heb ik nooit zielig gevonden. had aandacht genoeg van ons

twee honden is altijd al een wens van me geweest, maar mijn man wilde ook niks van twee honden weten.

nadat ik Dylan had gekregen, begon het bij mij wel te kriebelen om een tweede er bij te nemen
en zo kwam Ozzy er bij.
ik zou nu nooit meer zonder twee honden willen, omdat ik nu wel zie dat ze heel veel aan elkaar hebben.
ook doordat Dylan niet met alle reuen overweg kan, heeft hij toch altijd wel een speelkameraadje.

en blijven we een keer langer weg dan de bedoeling is, weet ik dat ze met z'n beide zijn, dus niet alleen.
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

starfleet schreef:
MARC_S schreef:Ik vind het een beetje raar dat mensen met 1 hond zich beledigd voelen als mensen met 2 honden zeggen dat ze dat beter vinden voor honden.
Beter vinden is wat anders dan zielig vinden. Ik vind dat het beter is voor een hond als hij een groot erf ter beschikking heeft en velden en bossen vlakbij waar hij elke dag uit kan rennen, dat wil niet zeggen dat mensen die in Amsterdam wonen zielige honden hebben. Een niet ideale situatie is niet persé een zielige situatie.

Zeker bij een hond als Bram die dagen in de week een vast roedel in de opvang heeft en regelmatige wandelmaatjes in het weekend en een baasje dat veel aandacht aan hem besteed, speelt en traint kan ik erg moeilijk van zielig spreken.

Linda is het er heus wel mee eens dat een hond het vaakt het leukste vindt in een roedeltje, net zoals jij het ermee eens zal zijn dat een hond op het platteland meer plezier zal hebben dan een hond middenin de stad met een klein overvol parkje om uitgelaten te worden.

Anne
Beter vinden is wat anders dan zielig vinden, zeker waar. Maar ik vind een papegaai alleen ook zielig en een rat alleen is ook zielig. Misschien toont zo'n beestje niet zielig en voelt hij zich niet zielig maar je mag het wel zielig noemen natuurlijk. Ik wil geen mensen voor het hoofd stoten door te zeggen dat ik 1 hond nu ook zielig ben gaan vinden nu we er 2 hebben. En als ik echt heel eerlijk ben moet ik bekennen dat ik 1 hond alleen wel zielig vindt. Zielig vanuit de ogen van een omstander die weet en gezien heeft hoe het ook kan zijn zeg maar.

Het dier zelf kan gelukkig zijn en niet zielig, maar ergens is hij/zij dat wel bij gebrek aan kans dagelijks een vaste partner te hebben die dezelfde taal spreekt, er altijd is en 100% begrijpelijk is voor de hond. Er is geen soortbarriere en alles wat in een hond opkomt kan hij tonen en uitten met een tweede hond als partner. Bij alleen mensen loopt een hond toch vaak op de aangeleerde modus en echt zichzelf zijn is er niet altijd bij :wink:

Zo kan een hond dominant zijn en eigenlijk willen rijden op de baas. Dan krijgt hij op zijn lazer terwijl de baas wel in het dagelijks leven laat zien dat de hond de baas in huis is bv. Of een hond wil spelen maar wordt nors afgewezen door een baas die slecht geslapen heeft maar gister wel een superhumeur had en wel wilde spelen. Bij een andere hond loopt dat allemaal veel makkelijker en duidelijker. Ik zie hier bv dat de honden 100% consequent naar mekaar zijn en echt exact weten wat ze aan mekaar hebben, altijd en elke dag weer. Stabiliteit en eerlijkheid. Dat is toch anders met alleen een andere soort in je huis. Dat mist een hond hoe dan ook in zijn leven denk ik als hij alleen gehouden wordt. :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

MARC_S schreef: Ik zie hier bv dat de honden 100% consequent naar mekaar zijn en echt exact weten wat ze aan mekaar hebben, altijd en elke dag weer. Stabiliteit en eerlijkheid. Dat is toch anders met alleen een andere soort in je huis. Dat mist een hond hoe dan ook in zijn leven denk ik als hij alleen gehouden wordt. :ok:
Ik denk ook wel dat een hond iets mist als hij geen maatje heeft, maar de vergelijking met konijnen en andere dieren die in kooitjes leven vind ik niet echt stand houden. Een hond kan als het goed is elke dag een tijd flink uithollen, komt allerlei interessante dingen en luchtjes tegen onderweg, als het goed is heeft hij ook wel een paar vriendjes waar hij mee kan rennen en spelen.

Een dier alleen in een kooitje vind ik vergelijkbaar met een oud mensje dat de deur niet uitkan en alleen de huishoudelijke hulp nog over de vloer krijgt die af en toe wat afleiding biedt en haar helpt met wassen en koken. Een alleenstaande die werkt, er eens op uittrekt met vrienden e.d. zou ik dan eerder vergelijken met een hond alleen. Niet ideaal, maar het ligt er wel erg aan hoe het leven ingericht wordt. Een hond alleen die nauwelijks buitenkomt en waar nauwelijks naar omgekeken wordt is wel heel erg zielig.

Anne
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Een hond die al eeuwenlang gesocialieerd is en gewend onder mensen te leven kun je niet vergelijken met een paard in een wei, een vogel in een kooi of een konijn in een hokje.
Ik geloof niet dat een paard me als kuddegenoot zal zien :mrgreen: , ik denk wel dat mijn honden mijn als roedelgenoot zien.Ze vinden het allebei vreselijk als hun mensen hun alleen laten al hebben ze elkaar.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

een hond met soortgenoot buiten de roedel is niet te vergelijken met 1 binnen de roedel
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik denk dat de mensen met 1 hond, pas kunnen zeggen of ze hun hond "tekort" hebben gedaan, wanneer ze er een tweede bij hebben.

niet dat ik dus vind dat wanneer men een hond alleen heeft, ik de hond perse zielig vind , of dat tekort doen, mishandeling is hoor. ik heb bo ook 3 jaar alleen gehad, wel altijd met het idee en plan om er hond(en) bij te hebben, alleen ging dat niet eerder , dan die 3 jaar. en ik vind het een wereld van verschil voor een hond.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef: En natuurlijk is Bram niet direct een zielige hond maar je kan natuurlijk niet ontkennen dat een sociaal hondje als Bram enorm zou genieten van een leuk teefje in huis waar hij naar hartelust gezelschap aan zou hebben en non-stop mee kon spelen.
Dat stond er wel, dat Bram zielig is. En ja, dat vind ik een beetje cru. Ik doe enorm m'n best om het zo leuk mogelijk te maken voor Bram en dan is het niet leuk als iemand zegt medelijden te hebben met hem.

Juist omdat Bram zo sociaal is, rijd ik nog steeds drie dagen in de week 1,5 uur per dag om naar m'n werk. Hij zit 27 uur per week in een vaste flinke roedel honden.

En ja, Bram zou van veel meer dingen genieten die ik hem niet bied. Hij zou het geweldig vinden als we een tuin van een aantal hectare zouden hebben inclusief grote vijver. Maar ja, dat hebben we nou eenmaal niet. Dat wil nog niet zeggen dat Bram zielig is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”