Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rastypische Cane Corso
Moderator: moderatorteam
- Mol
- Zeer actief
ja precies, maar goed zoals jij nu ook aan geef en ik daarvoor ook al de theorie is grappig en logies alleen de uitkomst niet helemaal.MARC_S schreef:Verder moet een herder in de dunne delen bijten. De poten van een dier en de armen en benen van een mens. Dat betekent dat juist een langere neus betere grip zal geven. Immers meer tanden om mee vast te houden en het deel dat ze pakken is dun dus past in de bek.Mol schreef:jep zo kan je het inderdaad zien ja, het klopt ook niet helemaal hoor maar vroeger dacht men zo er zit wel een bron van waarheid in hoor, voor al in de bulldog kop en de gedachter hier achter met de verkorte neus en de achter over ligende neus, maar goed een dogo bijvoorbeeld heeft ook een tang gebit en word ook op de grip gefokt.jidde schreef:even domme vraag, maar een herder bv moet ook een goede grip hebben. Toch hebben deze spitse neuzen.
Waarom is een centenbak een betere grip? omdat de kaker korter zijn en daardoor meer kracht komt ofzo?
mol![]()
Een bulldog en ook een CC moeten dieren pakken die grote oppervlakken hebben. Door de bek heel breed te fokken kan zo'n hond zijn tanden makkelijker in een groot oppervlak zetten. Ook kan hij blijven ademenen, tenminste, dat is de theorie, met een stuk koe tegen zijn neus gedrukt. De neus ligt immers helemaal naar boven en achteren.
Een herder kan zowiezo ademenen omdat die iets in zijn bek heeft ipv zijn bek in het midden van een dier vastgebeten
mol
- Pola
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Melanie 74
Ik zie ook veel verschillen maar ben dat aan gaat een leek.
Op de training heb ik een Cane Corso teefje van 10 maanden, ze is uit Italië geimporteerd.
Haar baasje vroeg aan mij advies betreft fokken, ik heb alleen het "algmene verhaaltje" opgehangen. Maar wat vindne jullie van haar?
Want ik weer niet of zij een aanwinst is voor het ras.
De foto's zijn niet duidelijk maar ik kan er zaterdag weer nieuwe maken van haar

Op de training heb ik een Cane Corso teefje van 10 maanden, ze is uit Italië geimporteerd.
Haar baasje vroeg aan mij advies betreft fokken, ik heb alleen het "algmene verhaaltje" opgehangen. Maar wat vindne jullie van haar?
Want ik weer niet of zij een aanwinst is voor het ras.
De foto's zijn niet duidelijk maar ik kan er zaterdag weer nieuwe maken van haar

- cane corso
- Zeer actief
Mag jij vinden maar daar komen we toch niet uit.Mol schreef:echt verschrikkelijk echt waar brrrrrrrrrcane corso schreef:Ik vindt al deze honden NIET rastypisch alhoewel de rasstandaard nogal uitgebreid is.
Dit is in mijn ogen een cc zoals hij hoort te zijn.
http://www.cane-corso-italiano.com/nieuwe_pagina_4.htm
En is volgens een italiaanse keurmeester een hond die waardig een echte cc genoemd mag worden.
mol
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik Federico, best mooi (zeker voor wat er momenteel rond loopt.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch echt naar Aradam, echt een prachtige hond!
Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch echt naar Aradam, echt een prachtige hond!
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
- Aantal honden: 1
ja je hebt gelijk ik wou ook geen dc uit nl omdat ze gewoon zo verschillend zijn en de meeste goeie zijn geimporteerd uit spanje of polenlittle-wolf schreef:mol, hoe komt het dat er zoveel verschil in zit qua uiterlijk?
is dat men gewoon naar zijn visie fokt? of kijkt men nu eerst alleen naar karakter?
bij de bb en dc vind ik het verschil ook erg groot.
ik zal als ik ooit nog een dc wil, hem niet uit nl of belgie halen, maar spanje ofzo.
- Mol
- Zeer actief
polen word je naar mij mening ook niet vrolijk van veel al te log en te lomp, spanje moet je goed zoeken maar daar vind je ze nog die op de Preza lijktbasisbrok schreef:ja je hebt gelijk ik wou ook geen dc uit nl omdat ze gewoon zo verschillend zijn en de meeste goeie zijn geimporteerd uit spanje of polenlittle-wolf schreef:mol, hoe komt het dat er zoveel verschil in zit qua uiterlijk?
is dat men gewoon naar zijn visie fokt? of kijkt men nu eerst alleen naar karakter?
bij de bb en dc vind ik het verschil ook erg groot.
ik zal als ik ooit nog een dc wil, hem niet uit nl of belgie halen, maar spanje ofzo.
mol
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het heeft er toch ook mee te maken, dat de neus hierdoor dus platter is, en de hond beter kan ademen tijdens het bijten? of heb ik dat fout :N:Mol schreef:jep zo kan je het inderdaad zien ja, het klopt ook niet helemaal hoor maar vroeger dacht men zo er zit wel een bron van waarheid in hoor, voor al in de bulldog kop en de gedachter hier achter met de verkorte neus en de achter over ligende neus, maar goed een dogo bijvoorbeeld heeft ook een tang gebit en word ook op de grip gefokt.jidde schreef:even domme vraag, maar een herder bv moet ook een goede grip hebben. Toch hebben deze spitse neuzen.
Waarom is een centenbak een betere grip? omdat de kaker korter zijn en daardoor meer kracht komt ofzo?
mol
- cane corso
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
ja en nee, kijk maar naar de huidige bulldogAimee schreef:Het heeft er toch ook mee te maken, dat de neus hierdoor dus platter is, en de hond beter kan ademen tijdens het bijten? of heb ik dat fout :N:Mol schreef:jep zo kan je het inderdaad zien ja, het klopt ook niet helemaal hoor maar vroeger dacht men zo er zit wel een bron van waarheid in hoor, voor al in de bulldog kop en de gedachter hier achter met de verkorte neus en de achter over ligende neus, maar goed een dogo bijvoorbeeld heeft ook een tang gebit en word ook op de grip gefokt.jidde schreef:even domme vraag, maar een herder bv moet ook een goede grip hebben. Toch hebben deze spitse neuzen.
mol
mol