Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vandaag Bentie geröntgend.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Mijn voorkeur gaat ook uit na HD A en Ed 0-0. Maar het belangrijkste is voor mij dat mijn hond gelukkig is en daarom ben ik super blij dat haar gewrichten gezond zijn. Ik ben dus blij dat ze geen pijn aan haar gewrichten heeft, omdat ik zelf weet hoe het voelt. Voor de rest is Bent ook gezond. Straks nog even de ogentest doen, dan weet ik dat ook zeker.

Als ik ga fokken is dat pas in 2008 of 2009. Bentie moet eerst lekker trainen, showen en spelen enzo. En ik moet dan ook nog zoveel plannen, dat gaat niet van de een op andere dag.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Het is een mooie uitslag, Julia. Al ben je nooit zeker dat je HD/ED-loze genen zal doorvererven. Zelfs jouw A-hondje kan ineens het jaar daarop HD ontwikkelen. Een HD-onderzoek zoals die in de meeste Europese landen wordt uitgevoerd zegt helaas niets over uitsluiting.
Maar ik zou er zeker wel blij mee zijn. :ok:
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Bedankt voor jullie reacties. Ik blij dat Benties uitslag oke is. Ik weet dat elke uitslag HD A geen garantie is en dat een hond door slijtage ook hd of ed kan krijgen op oudere leeftijd, daarvan was ik al op de hoogte. Of eerder, er kan vanalles gebeuren, waar je liever niet aandenkt. Er zijn veel factoren die meespelen, maar daar hebben we al over gesproken in dit topic.

De ene doet de oogtest eerder (ivm kosten), ik niet, omdat ik de gewrichten belangrijker vind, ogen zijn ook belangrijk, maar omdat oogproblemen niet in Benties lijn voorkomt, heb ik besloten dat later te doen. Je weet maar nooit, misschien heel wat lijnen terug, waarvan geen gegevens zijn. Maar ik hoop dat deze ook goed is.

In maart/ april ga ik de oogtest doen omdat ik pas in het najaar na de fokdag ga, dit komt omdat de fokker van Bentie later na de fokdag wil. Maar op de fokdag wil ik in alle rust mijn Bentie showen, dus doe ik de oogtest eerder. Geen gestress. Gewoon dan alleen leuke dingen doen.

Met de fokker van Bentie wordt gekeken naar een goede reu. Mijn voorkeur gaat uit na HD A met een goede norberg waarde en ED 0-0 en natuurlijk nog een paar andere dingen die belangrijk zijn. Maar die zijn logisch.

Ik ga het in alle rust doen. Eerst lekker trainen en andere leuke dingen met Bentie doen. Lekker samen genieten. Dat vind ik ook belangrijk.

Het is altijd een droom van mij geweest en ik hoop dat dit uitkomt. En ik doe het alleen als alles oke is. Bentie is een lieve hond met een golden karakter.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”