Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teef laten steriliseren/castreren na laatste nest?
Moderator: moderatorteam
-
piep
ik heb dit zitten lezen en kan er niet over uit hoe Rosita schrijft over oude honden............ ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand met deze gedachten sowieso aan honden begint, pups piesen en poepen toch ook en weten ook niet alles?
ach ja tuurlijk pups brengen geld op, nu valt het kwartje
:sst:
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
JoOrdY
- Actief
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Teef is van 2 december 1996, 1e nest 6 augustus 1998 (dus met 20 maanden). Nest 2 1 januari 2000 (dus bijna 1,5 jaar later), nest 3 10 november 2001 (dus bijna 2 jaar later), nest 4 9 januari 2003 (14 maanden later) en laatste nest op 18 maart 2004 dus ook weer dik 14 maanden later. Bij het laatste nest was ze 7 jaar en 3 maanden jong. De regels van de BCCN zijn maximaal 5 nesten per teef en laatste nest voor de leeftijd van 8 jaar en uiteraard niet minder dan 1 jaar tussen 2 nesten. Mijn bedoeling was om na het 4e nest te stoppen, maar daar ze ze goed vererfde qua sport presstaties ben ik overgehaald door een heleboel mensen om haar nog 1 nestje te laten krijgen. Ze heeft alles zonder problemen doorstaan, is nu dik 10 jaar en nog in topconditie. Loopt nog steeds behendigheidswedstrijden bij de Large (dus geen veteranen) en niet eens onverdienstelijk.Webborn schreef:
Ik las ook iets over 5 nesten bij een teef, wanneer hebben ze dan hun eerste nest en hoeveel tijd laat je dan tussen elk nest?
Moet wel zeggen dat ik het toch nu niet zo snel meer zou doen, op dit moment varieert het tussen de 1 en 3 nestjes maximaal per teef. En begin ik over het algemeen ook later met fokken (heb nu het eerste (en enige) nestje van een teef en die is 3,5 jaar.
Mijn oudere/uitgefokte honden blijven gewoon voor altijd bij mij wonen, heb er dus nu 2 van 10 jaar en 1 van bijna 12 jaar. Ik heb wel diverse honden bij gastgezinnen zitten zodat ik toch kan fokken en door kan gaan met mijn lijnen zonder honden weg te hoeven doen. Heb helaas soms wel eens in het verleden een teef moeten herplaatsen naar een gastgezin omdat het totaal hier niet in de roedel paste maar hoop dat nooit meer mee te maken.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Maxiem
- Zeer actief
Iedereen hoopt dat zijn/haar beestje zo oud mogelijk wordt, zodat je er zo lang mogelijk van kan genieten, en hier worden ze gewoon weggedaan als last. Ik zou dat denk ik juist niet kunnen. Juist als ze ziek/zwak is voel ik hoe veel ik van haar houd, en dat ik haar nog lang niet wil missen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
jidde
dus bij Nanna en rosita zijn ze alleen prima voor de fok? Daarna worden ze afgedankt??
Rosita, dat ze het beter bij een ander hebben, dat moet natuurlijk niet kunnen he
Ze moeten het bij jou nu al prima hebben, en niet pas bij een ander.
Ik schrik echt van die antwoorden van jullie 2
Rosita, dat ze het beter bij een ander hebben, dat moet natuurlijk niet kunnen he
Ik schrik echt van die antwoorden van jullie 2
Laatst gewijzigd door jidde op 08 jan 2007 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
piep
ik niet nee, maar ik snap nu wel waarom de oude hond weg gaat en er een jonge voor terug komt. dat bedoel ik.JoOrdY schreef:Je neemt toch een pup omdat je er voor wilt zorgen en liefde wilt geven toch niet om er geld mee te verdienen?piep schreef:ach ja tuurlijk pups brengen geld op, nu valt het kwartje
![]()
:sst:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Pepie
- Zeer actief
niet alleen bij rosita hoor! zo zijn er wel meer.de hond moet geven en zogauw er niets meer te nemen valt .mag je plaatsmaken als ze wat mankeren wegwezen. heb hier ooit zo hond gehad .herder prachtbeest. ben er ingestonken. kampioen op papier pak en speurwerk mee gedaan .voor de hond want het is mijn wereld niet. ze bieden geld voor je hond valleen haast neer als je zegt (denk dat ik hem maar laat helpen hi hi) toen ze eenmaal wisten dat hij het aan zijn heupen had keken ze er niet meer naar om.zo zit die wereld inelkaar.haat en nijd jaloers op andersman hond.en inderdaad vergiftiging draaien ze hun hand niet voor om.zal wel weer volop negatieve reacties krijgen
jammer dan
- CKS
- Zeer actief
Mijn ouders hadden vroeger wel eens een nestje Foxterriers. Ik kan me nog goed herinneren dat we inderdaad wel eens mensen kregen die ons vroegen of ze in plaats van een pup niet de teef mochten hebben. Er zijn nu eenmaal mensen die wél graag een bepaald soort ras hond willen hebben, maar die niet tegen de puptijd op zien. Voor een fokker kan het handig zijn om zonder straks 40 honden te hebben rondlopen veel sneller het bestand te verversen.
Als er goed naar een adres gekeken wordt kan ik er ook weinig moeite mee hebben. Ikzelf zou het niet kunnen maar dat is een ander verhaal.
Mensen die dat wel kunnen en willen meteen als broodfokkers bestempelen? Kolder.
C.
Als er goed naar een adres gekeken wordt kan ik er ook weinig moeite mee hebben. Ikzelf zou het niet kunnen maar dat is een ander verhaal.
Mensen die dat wel kunnen en willen meteen als broodfokkers bestempelen? Kolder.
C.
- CKS
- Zeer actief
Waarom zou iemand in jouw hond als dekreu geinteresseerd moeten zijn terwijl hij slechte heupen heeft? Het is toch voltrekt logisch dat iemand die een dekreu zoekt een hond met slechte heupen negeert? Iemand die een hond met slechte heupen wél gebruikt, dat is pas fout!pepie schreef: toen ze eenmaal wisten dat hij het aan zijn heupen had keken ze er niet meer naar om.zo zit die wereld inelkaar.
C.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als een hond niet geschikt is voor de sport is het beter een gezin voor hem te vinden ja die hem graag wil hebben. Ik koop mijn honden in principe ook voor de sport, met sportgarantie.. .maar als hij om wat voor reden niet geschikt zou zijn, dan blijft hij toch hier... maar ik kan me voorstellen dat zowel baas en hond beter af zijn als beiden tevreden zijn en dat heb je niet met iemand die opgescheept zit met een zieke hond (want dat is een sporthond met slechte heupen) waar je wel top mee wil halen.pepie schreef:niet alleen bij rosita hoor! zo zijn er wel meer.de hond moet geven en zogauw er niets meer te nemen valt .mag je plaatsmaken als ze wat mankeren wegwezen. heb hier ooit zo hond gehad .herder prachtbeest. ben er ingestonken. kampioen op papier pak en speurwerk mee gedaan .voor de hond want het is mijn wereld niet. ze bieden geld voor je hond valleen haast neer als je zegt (denk dat ik hem maar laat helpen hi hi) toen ze eenmaal wisten dat hij het aan zijn heupen had keken ze er niet meer naar om.zo zit die wereld inelkaar.haat en nijd jaloers op andersman hond.en inderdaad vergiftiging draaien ze hun hand niet voor om.zal wel weer volop negatieve reacties krijgen![]()
jammer dan

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pepie
- Zeer actief
was bij mij geen dekreu .kwam hier in een totaal andere wereld .ben voor hem speur en pakwerk gaan doen .als ik de tas maar pakte maakte ik hem al blij .het was zijn wereld niet de mijne. heb het gedaan voor de hond.zal het ook nooit meer doen zondagsochtend om half acht. deed het voor het beest. maar zal het nooit meer doen ik vertrouwde hem voor geen meter .als mijn kind woorden had en hij stond achter de deur .en de deur ging open kind rende weg .rende hij er achteraan .was hem geleerd toch?ik doe het nooit meer .
-
jidde
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
was hem geleerd om voor de africhting achter kinderen aan te rennenpepie schreef:was bij mij geen dekreu .kwam hier in een totaal andere wereld .ben voor hem speur en pakwerk gaan doen .als ik de tas maar pakte maakte ik hem al blij .het was zijn wereld niet de mijne. heb het gedaan voor de hond.zal het ook nooit meer doen zondagsochtend om half acht. deed het voor het beest. maar zal het nooit meer doen ik vertrouwde hem voor geen meter .als mijn kind woorden had en hij stond achter de deur .en de deur ging open kind rende weg .rende hij er achteraan .was hem geleerd toch?ik doe het nooit meer .
En dan heb ik het nog niet eens over de uren dat ik thuis train met de honden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- CKS
- Zeer actief
Als jij je hond niet vertrouwde deed je toch iets grondig fout met de training, ben ik bang. Of de hond moet uit zichzelf (kan dat?) vals geweest zijn, maar dat was dan niet de schuld van het pakwerk. En zoals je het nu beschrijft snap ik helemaal niet dat je hem niet weg gedaan hebt. Hond leefde voor het pakwerk, genoot er super van, jijzelf vond het blijkbaar helemaal niets en deed het met tegenzin. Dan denk ik dat zowel hond als eigenaar beter af waren geweest als jij de hond verkocht had aan een liefhebben van de sport, toch?pepie schreef:was bij mij geen dekreu .kwam hier in een totaal andere wereld .ben voor hem speur en pakwerk gaan doen .als ik de tas maar pakte maakte ik hem al blij .het was zijn wereld niet de mijne. heb het gedaan voor de hond.zal het ook nooit meer doen zondagsochtend om half acht. deed het voor het beest. maar zal het nooit meer doen ik vertrouwde hem voor geen meter .als mijn kind woorden had en hij stond achter de deur .en de deur ging open kind rende weg .rende hij er achteraan .was hem geleerd toch?ik doe het nooit meer .
C.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de hond had verrotte heupen begrijp ik uit eerdere berichten dus indien er niet veel pijn is zou hij nog best kunnen sporten maar dat moet dus wel rustig bekeken worden en eventueel aangepast mee getraint worden (bijv. niet/minder springen, ballen gooien, snelle wendingen etc.)Casey schreef:Als jij je hond niet vertrouwde deed je toch iets grondig fout met de training, ben ik bang. Of de hond moet uit zichzelf (kan dat?) vals geweest zijn, maar dat was dan niet de schuld van het pakwerk. En zoals je het nu beschrijft snap ik helemaal niet dat je hem niet weg gedaan hebt. Hond leefde voor het pakwerk, genoot er super van, jijzelf vond het blijkbaar helemaal niets en deed het met tegenzin. Dan denk ik dat zowel hond als eigenaar beter af waren geweest als jij de hond verkocht had aan een liefhebben van de sport, toch?pepie schreef:was bij mij geen dekreu .kwam hier in een totaal andere wereld .ben voor hem speur en pakwerk gaan doen .als ik de tas maar pakte maakte ik hem al blij .het was zijn wereld niet de mijne. heb het gedaan voor de hond.zal het ook nooit meer doen zondagsochtend om half acht. deed het voor het beest. maar zal het nooit meer doen ik vertrouwde hem voor geen meter .als mijn kind woorden had en hij stond achter de deur .en de deur ging open kind rende weg .rende hij er achteraan .was hem geleerd toch?ik doe het nooit meer .
C.
Maar waarom zou zo'n hond niet happy zijn in een gezin die lekker met hem gaat speuren, dat is niet zo belastend voor z'n heupen en het is geestelijke en fysiek inspannend. Met tegenzin sporten heeft totaal geen zin dan moet je er niet aan beginnen, je weet vooraf wat de tijden zijn die je eraan moet besteden wil je dat niet moet je een andere hond nemen.

-
Marja
- Zeer actief
Pffff hier kan ik me dus helemaal niets bij voorstellenRosita Compagner schreef:Aan Nanna's uitleg kan ik helemaal niks toevoegen, ik heb zelfs altijd het gevoel gehad dat mijn honden er op 'vooruit' gingen... Moet ik kiezen wie er mee naar oma gaat, als enig hondje mag je áltijd mee. Alle aandacht voor Kwatta en geloof me, dat vinden ze geweldig.
Daarnaast zijn eerlijk gezegd die echt oude honden niet zo aan mij besteed..... tjaMijn grote poedel heb ik af zien takelen, ik vond dat niet fijn. Nu heb ik hier 2 westie's lopen van 15.5 en 16 jaar. In alle eerlijkheid, wat kun je er nog meer mee dan er heel goed op passen? Ze horen me amper, ze zien me slecht, ze zeiken m'n huis onder, kunnen de buitendeur niet vinden als ik ze roep..... Ik vind dat een behoorlijke last eerlijk gezegd en als ik die 'taak' nu bijtijds door kan schuiven naar iemand die zich van mijn gevoelens helemaal geen voorstelling kan maken en niks zo geweldig vind als een (oud) diertje helemaal vertroetelen. Dan is de beslissing toch gauw gemaakt? Alle partijen gelukkig.
in 't amerikaans heet het a flamesuit wat ik nu aantrek
groetjes Marja Zara en Stapper

- Pepie
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ach kom joh... wat een onzin... hier rennen ze toch ook niet in het wilde weg achter jan en alleman aan... dat heet APPEL op je hond hebben. iets wat je moet hebben VOOR je met pakwerk gaat beginnen.pepie schreef:iemand rent weg en de hond brengt hem tot stilstaan.zit erin getraind krijg je er niet meer uit. en iets moeite doen ?heb de moeite genomen om hem op te nemen en in zijn wereld mijn te verplaatsen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vind ik geen moeite doen, moet ik je nu een schouderklopje geven? Had hem lekker naar iemand gedaan die plezier met hem in de sport had DAT had ik moeite gevondenpepie schreef:iemand rent weg en de hond brengt hem tot stilstaan.zit erin getraind krijg je er niet meer uit. en iets moeite doen ?heb de moeite genomen om hem op te nemen en in zijn wereld mijn te verplaatsen.

-
WOEF!
- Zeer actief
dat doet hij alleen op jou comando's neem ik aan ? niet zomaar op iedereen die langsrent ? anders is er wel iets verkeerd gegaanpepie schreef:iemand rent weg en de hond brengt hem tot stilstaan.zit erin getraind krijg je er niet meer uit. en iets moeite doen ?heb de moeite genomen om hem op te nemen en in zijn wereld mijn te verplaatsen.
Groeten van "Woef" én Lianne
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
totaal geen appel hebben op je hond heet zoietsWOEF! schreef:dat doet hij alleen op jou comando's neem ik aan ? niet zomaar op iedereen die langsrent ? anders is er wel iets verkeerd gegaanpepie schreef:iemand rent weg en de hond brengt hem tot stilstaan.zit erin getraind krijg je er niet meer uit. en iets moeite doen ?heb de moeite genomen om hem op te nemen en in zijn wereld mijn te verplaatsen.

-
WOEF!
- Zeer actief
tja mischien een andere volgorde aangeleerd ipv eerst appel dan de rest..malinois schreef:totaal geen appel hebben op je hond heet zoietsWOEF! schreef:dat doet hij alleen op jou comando's neem ik aan ? niet zomaar op iedereen die langsrent ? anders is er wel iets verkeerd gegaanpepie schreef:iemand rent weg en de hond brengt hem tot stilstaan.zit erin getraind krijg je er niet meer uit. en iets moeite doen ?heb de moeite genomen om hem op te nemen en in zijn wereld mijn te verplaatsen.maarja ook daar moet je weer moeite voor doen he?!
appel komt later wel eerst lekker achter mensen aan rennen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat wilde ik ook, vandaar dit ene nestje... ik heb nu 5 honden ik kan er geen 6 hebben, dan maar niet fokken ook al heb ik heel veel aanvragen voor een herhalingscombi maar dat gaat dus waarschijnlijk niet gebeuren.Nanna schreef:en wat wil aanhouden,

- Pepie
- Zeer actief
-
WOEF!
- Zeer actief
vaag verhaalpepie schreef:iets verkeerd gegaan was er zeker .was ook mijn hond niet werd mijn hond langzaam maar aan .maar zo hond kan je niet zomaar even ergens plaatsen.verwacht geen schouderklopje integendeel weet hoe die wereld inelkaar steekt.heb geen hoge pet van die mensen op
ja alle mensen die 'in dat wereldje' met hun hond sporten zijn hetzelfde
- CKS
- Zeer actief
Dus je doet pakwerk met een hond die niet van jou is, terwijl je pakwerk en mensen die zich daarmee bezig houden haat? Vreemd verhaal. Ikzelf doe ook pakwerk met een hond die niet van mij is maar dat is omdat ik pakwerk helemaal het einde vind.pepie schreef:iets verkeerd gegaan was er zeker .was ook mijn hond niet werd mijn hond langzaam maar aan .maar zo hond kan je niet zomaar even ergens plaatsen.verwacht geen schouderklopje integendeel weet hoe die wereld inelkaar steekt.heb geen hoge pet van die mensen op
Afgezien van de slechte heupen zijn goede sporthonden dus wél heel erg goed te plaatsen, daar is binnen de sport namelijk gewoon veel vraag naar. Sterker nog, een hond van 1 jr oud die al bewezen heeft dat ie goed wil bijten is veel meer waard dan dezelfde hond toen ie nog pup was.
C.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer: