Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond in de kennel
Moderator: moderatorteam
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
vandaag is mijn man naar de buren toe gegaan en heeft gevraagd of ze iets wilden doen aan het gejank en geblaf van de hond.
het antwoord was resoluut NEE, ben ik niet van plan!
nou daar zit je dan met je goede gedrag en je poffertjes porem!
wat moet ik nu doen? ik weet het niet meer! ik vind de hond met de dag zieliger worden!
gr laura
wat moet ik nu doen? ik weet het niet meer! ik vind de hond met de dag zieliger worden!
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
- Vaste gebruiker
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
nou leuk zeg, sta je dan met je goed fatsoenlaura23 schreef:vandaag is mijn man naar de buren toe gegaan en heeft gevraagd of ze iets wilden doen aan het gejank en geblaf van de hond.
gr laura

Ik ben geen voorstander van een kennel, je neemt toch honden omdat je het leuk vind, wat is er voor leuks aan dat ze de hele dag zitten te blaffen en janken in een kennel, waar andere ook nog veel last van hebben.
Ik wil mijn hond gewoon lekker binnen een hond is toch een gezelschapsdier en in die kennel zitten ze dan dag en nacht in der eentje
Ik wil mijn hond gewoon lekker binnen een hond is toch een gezelschapsdier en in die kennel zitten ze dan dag en nacht in der eentje
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als je nou een hond hebt die liever buiten is dan?omafia schreef:Ik ben geen voorstander van een kennel, je neemt toch honden omdat je het leuk vind, wat is er voor leuks aan dat ze de hele dag zitten te blaffen en janken in een kennel, waar andere ook nog veel last van hebben.
Ik doe mijn hond geen plezier met hem voor MIJN plezier binnen houden hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan moet je een hond er aan wennen, als je hem daarnaast gewoon aandacht geeft hoeft een kennel niet zielig te zijn, want dat zeg jij eigenlijk...omafia schreef:Dan is het wat anders, maar je zegt zelf dat die niet heel de tijd blaft, maar een hond die heel de tijd blaft en jankt zt daar dan toch niet omdat hij het leuk vind
hierin staat nergens dat het over de hond in dit onderwerp gaat... dit is meer een algemene stelling... prima hoor maar ik ben het er dus niet mee eensIk ben geen voorstander van een kennel, je neemt toch honden omdat je het leuk vind,

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Saarah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische Herder
Tegen dat m'n pup naar huis komt, zorg ik er ook voor dat er een kennel in orde is. Je kan het toch ook gewoon op dezelfde manier als een bench gebruiken? Dat het haar "rustplaats" wordt zeg maar. Dus niet dat ze er een hele dag in opgesloten wordt hé. Ze mag natuurlijk ook nog gewoon binnen. Maar 's nachts is het de bedoeling dat ze buiten komt te zitten, en dan heeft ze haar kennel (met een fatsoenlijk hok natuurlijk) waar ze altijd in kan en beschutting heeft (de deur gaat dan niet dicht, ze kan dus vrij in/uit de kennel en tuin).omafia schreef:Ik ben geen voorstander van een kennel, je neemt toch honden omdat je het leuk vind, wat is er voor leuks aan dat ze de hele dag zitten te blaffen en janken in een kennel, waar andere ook nog veel last van hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Mijn pups zijn de eerste maanden niet alleen hoor, en later ook niet want dan hebben ze andere honden als gezelschapmalinois schreef:dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??

- Hutsje
- Zeer actief
Het zal ook aan het ras liggen want sommige rassen kunnen gewoonweg niet alleen buiten in de kennel.malinois schreef:dan moet je een hond er aan wennen, als je hem daarnaast gewoon aandacht geeft hoeft een kennel niet zielig te zijn, want dat zeg jij eigenlijk...omafia schreef:Dan is het wat anders, maar je zegt zelf dat die niet heel de tijd blaft, maar een hond die heel de tijd blaft en jankt zt daar dan toch niet omdat hij het leuk vind
hierin staat nergens dat het over de hond in dit onderwerp gaat... dit is meer een algemene stelling... prima hoor maar ik ben het er dus niet mee eensIk ben geen voorstander van een kennel, je neemt toch honden omdat je het leuk vind,

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja oke, ik ga van 1 hond uit in dit gevalHutsje schreef:Mijn pups zijn de eerste maanden niet alleen hoor, en later ook niet want dan hebben ze andere honden als gezelschapmalinois schreef:dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??

Ik doe een hond ook niet vanaf pup in de kennel overigens, mijn hond zit pas sinds vorig jaar in de kennel op een leeftijd van 2 jaar.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tuurlijkHutsje schreef:Het zal ook aan het ras liggen want sommige rassen kunnen gewoonweg niet alleen buiten in de kennel.malinois schreef:dan moet je een hond er aan wennen, als je hem daarnaast gewoon aandacht geeft hoeft een kennel niet zielig te zijn, want dat zeg jij eigenlijk...omafia schreef:Dan is het wat anders, maar je zegt zelf dat die niet heel de tijd blaft, maar een hond die heel de tijd blaft en jankt zt daar dan toch niet omdat hij het leuk vind

-
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dat doen die mensen niet anders hadden ze er wel iets aan gedaan toch?Sheila schreef:dan leer je het de hond aanpeggy en vinnie schreef:ja en? het gaat hier toch over een hond die het niet gewend isSheila schreef:werkhonden van bv politie zitten ook dag en nacht in een buitenkennel.Niets mis mee.

-
- Vaste gebruiker
ja dan houdt het op,jij vindt het zielig,maar die mensen denken daar dus héél anders over.laura23 schreef:vandaag is mijn man naar de buren toe gegaan en heeft gevraagd of ze iets wilden doen aan het gejank en geblaf van de hond.
gr laura
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar zadelen andere mensen dus wel met hun onmacht opSheila schreef:ja dan houdt het op,jij vindt het zielig,maar die mensen denken daar dus héél anders over.laura23 schreef:vandaag is mijn man naar de buren toe gegaan en heeft gevraagd of ze iets wilden doen aan het gejank en geblaf van de hond.
gr laura

sorry hoor, een hond mag best blaffen van mij, dat hoort bij een hond, maar met een 24/7 jankende hond naast me zou ik niet blij zijn...

- Hutsje
- Zeer actief
mijn puppekind was s'nachts niet alleen.malinois schreef:dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??
Overigens ben ik geen voorstander van honden die dag en nacht in een kennel zitten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
1 van mijn honden zit ook dag en nacht in de kennel, wat is hier mis mee dan?Addy schreef:mijn puppekind was s'nachts niet alleen.malinois schreef:dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??
Overigens ben ik geen voorstander van honden die dag en nacht in een kennel zitten.
Overigens gaat hij wel gewoon 4 x per dag mee uit, net als de rest, dus minimaal 2 x naar het bos... Hij traint minimaal 3 x per week... Hij speurt om de 2 dagen...etc.

Ik zeg niet dat er iets mis mee is maar zou het voor mijn eigen honden niet willen, ik hou ervan om ze dag en nacht om me heen te hebben en ik heb ook niet het soort honden wat het prettig zou vinden om buiten in een kennel te vertoeven .malinois schreef:1 van mijn honden zit ook dag en nacht in de kennel, wat is hier mis mee dan?Addy schreef:mijn puppekind was s'nachts niet alleen.malinois schreef:dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??
Overigens gaat hij wel gewoon 4 x per dag mee uit, net als de rest, dus minimaal 2 x naar het bos... Hij traint minimaal 3 x per week... Hij speurt om de 2 dagen...etc.
Daar gààt het toch helemaal niet om? Ik ben het met Jes eens. Wij doen nu nog genoeg met de honden, en overdag zitten ze alleen. Maar ze zouden doodgaan van ellende als we ze buiten de activiteiten in een kennel zouden opsluiten (en helemaal als ze weten dat wij 20 meter verderop gezellig zitten).malinois schreef:1 van mijn honden zit ook dag en nacht in de kennel, wat is hier mis mee dan?
De Golden is daar de hond niet naar. Klaar.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee precies... maar mijn hond wil niet binnen zijn, ik heb hem tot 2 jaar voor mijn plezier binnengehouden omdat ik het zielig vond... nu heb ik spijt dat ik dat gedaan heb, want hij is veel en veel rustiger nu hij buiten ligt.Addy schreef:Ik zeg niet dat er iets mis mee is maar zou het voor mijn eigen honden niet willen, ik hou ervan om ze dag en nacht om me heen te hebben en ik heb ook niet het soort honden wat het prettig zou vinden om buiten in een kennel te vertoeven .malinois schreef:1 van mijn honden zit ook dag en nacht in de kennel, wat is hier mis mee dan?Addy schreef:mijn puppekind was s'nachts niet alleen.malinois schreef: dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?

Mijn andere honden doe ik er (nog) geen plezier mee. Dus die liggen ook gewoon binnen.....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar een kennel is bij voorbaat niet zielig voor een hond, klaarMarion. schreef:Daar gààt het toch helemaal niet om? Ik ben het met Jes eens. Wij doen nu nog genoeg met de honden, en overdag zitten ze alleen. Maar ze zouden doodgaan van ellende als we ze buiten de activiteiten in een kennel zouden opsluiten (en helemaal als ze weten dat wij 20 meter verderop gezellig zitten).malinois schreef:1 van mijn honden zit ook dag en nacht in de kennel, wat is hier mis mee dan?
De Golden is daar de hond niet naar. Klaar.

natuurlijk is het rasafhankelijk en binnen het ras nog per hond verschillend dat zie ik hier zelf... Maar zielig, nee hoor... mits er daarnaast nog genoeg met ze gedaan wordt.

Als een hond liever buiten in zijn kennel verblijft heb ik daar geen moeite mee, ik heb moeite met honden die dag en nacht in een kennel verblijven en zich daar niet prettig bij voelen, dan kan je maar beter geen honden nemenmalinois schreef:nee precies... maar mijn hond wil niet binnen zijn, ik heb hem tot 2 jaar voor mijn plezier binnengehouden omdat ik het zielig vond... nu heb ik spijt dat ik dat gedaan heb, want hij is veel en veel rustiger nu hij buiten ligt.Addy schreef:Ik zeg niet dat er iets mis mee is maar zou het voor mijn eigen honden niet willen, ik hou ervan om ze dag en nacht om me heen te hebben en ik heb ook niet het soort honden wat het prettig zou vinden om buiten in een kennel te vertoeven .malinois schreef:1 van mijn honden zit ook dag en nacht in de kennel, wat is hier mis mee dan?Addy schreef: mijn puppekind was s'nachts niet alleen.
Overigens gaat hij wel gewoon 4 x per dag mee uit, net als de rest, dus minimaal 2 x naar het bos... Hij traint minimaal 3 x per week... Hij speurt om de 2 dagen...etc.![]()
Mijn andere honden doe ik er (nog) geen plezier mee. Dus die liggen ook gewoon binnen.....
-
- Vaste gebruiker
zeker weten van wel,met veel geduldHutsje schreef:Dat kun je niet elke hond aanleren.Sheila schreef:dan leer je het de hond aanpeggy en vinnie schreef:ja en? het gaat hier toch over een hond die het niet gewend isSheila schreef:werkhonden van bv politie zitten ook dag en nacht in een buitenkennel.Niets mis mee.
-
- Vaste gebruiker
waarom niet? als je het de hond aanleert weet die niet beter! En er is niets mis mee hoor een hond dag en nacht in een buitenkennel zit.Kijk maar naar werkhonden,die mogen niet eens in huis.Addy schreef:mijn puppekind was s'nachts niet alleen.malinois schreef:dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??