Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag teef na dekking

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

amiwoods schreef:
Esther80 schreef:
amiwoods schreef:mijn teefje is na vandaag hopelijk ook in blijde verwachting :ok:
vandaag heeft mijn eigen reu mijn teef op dag 12 succesvol gedekt ze hebben ongeveer 30 minuten gekoppelt gestaan. ging heel relaxed, maar ze kennen elkaar natuurlijk ook goed.
voor dit teefje nu 6 jaar wordt dit het 3de en laatste nest werd iedere keer op dag 12 gedekt en gaf 3x een nest van 5 pups. ik ben benieuwd of ze het dit keer anders doet. :roll:
ze liggen nu beiden uitgeteld te slapen :wink:
Spannend!!! We gaan duimen dat het inmiddels goed aan het zwemmen is :ok: .

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
ze heeft goede contracties gehad met de koppeling dus dat zit wel goed. altijd effe 3 weken afwachten, ik kijk ze er nu gewoon in en heb haar gezegend voor nestje van 5 teven :mrgreen:
Haha, ik zegen met je mee.

Bij ons lopen de voorspellingen uiteen van 6 tot 16 pups. De eigenaar van de reu gaat voor 16 pups :piew: , haha, Ilse die mee is geweest naar Tsjechie gaat voor 14 pups, mijn moeder voor 13, mijn vader voor 11 en mijn vriend voor 6.

Ik ga zelf voor 11 pups, dan hebben we alle pupmensen tevreden en een extra pupje.

Gemiddeld krijgt een Ridgeback 9 tot 10 pups, er zijn zelfs nesten van 15+ bekend en het komt niet heel zelden voor. OEF!!

Groetjes,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

het is nogal wat zeg gemiddeld rond de 12 pups.
ik heb bij de amerikaantjes eigenlijk altijd rond de 5 pups en dat vind ik wel best zo. bij de sabueso's wel 2 grote nesten gehad, 10 en 11 pups.
wel fijn dat je al zoveel kopers hebt :ok:
hier wisselt dat nogal de ene keer heb je een lijst vol en de andere keer is het effe afwachten.
we hebben met een paar fokkers afgesproken geen ijst meer aan te leggen omdat het heel vaak gebeurt dat mensen toch al ergens anders een pup gekocht hebben, zodra er 1 van ons pups heeft sturen we door naar diegene die pups heeft en dat werkt eigenlijk veel beter, een soort van pupbemiddeling onder elkaar. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Esther, als je het gemiddelde aantal pups per nest van Vai's moeder en grootmoeder weet, heb je ook een indicatie hoeveel pups Vai gaat krijgen. Dus of een heeeeeeel groot nest (15) of een relatief klein nest (8).
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Esther, als je het gemiddelde aantal pups per nest van Vai's moeder en grootmoeder weet, heb je ook een indicatie hoeveel pups Vai gaat krijgen. Dus of een heeeeeeel groot nest (15) of een relatief klein nest (8).
Oh jee :ok:

Oma gemiddeld 11,75 (15/11/13/8)
Mams gemiddeld 13,5 (13/14)

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Selena schreef:Esther, als je het gemiddelde aantal pups per nest van Vai's moeder en grootmoeder weet, heb je ook een indicatie hoeveel pups Vai gaat krijgen. Dus of een heeeeeeel groot nest (15) of een relatief klein nest (8).
Hmmm..., ik weet niet of je van die theorie uit kunt gaan...?! Hoe verklaar je dan het feit dat een teef het ene nest 15 pups kan krijgen en een volgend nest 3 pups?
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Scooby schreef:
Hmmm..., ik weet niet of je van die theorie uit kunt gaan...?! Hoe verklaar je dan het feit dat een teef het ene nest 15 pups kan krijgen en een volgend nest 3 pups?
(te) laat of (te)vroeg gedekt, resorbtie, leeftijd teef, hoeveelheid sperma (gezond)reu :denken:

Bij de honden/lijnen die ik ken, gaat de theorie aardig op, even goed heb je altijd uitzonderingen. Ik gaf ook aan dat het een indicatie was :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Heeft de grote van een nest ook nog invloed op of de teef jong of wat ouder is? Wanneer heb je kans op een groter nest, bij een jonge teef of bij een oudere? En hoe zit dat dan met of het het eerste nest is of al de zoveelste.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Frenkie schreef:Heeft de grote van een nest ook nog invloed op of de teef jong of wat ouder is? Wanneer heb je kans op een groter nest, bij een jonge teef of bij een oudere? En hoe zit dat dan met of het het eerste nest is of al de zoveelste.
De oma van mijn teef was 7 (bijna 8) bij haar laatste nest en toen waren er dus 8 pups. De nesten daarvoor waren groter. Het zal dus wel iets met elkaar te maken hebben, maar het zal lang niet voor alle teven opgaan.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

humm ik heb bij mijn teefjes ook eens gekeken naar een gemiddelde.
mijn oudste de moeder van dit teefje dat nu gedekt is kwam uit een nest van 8 zelf heeft ze 3x een nest van 5 gegeven en 1 van 4 pups het laaste kreeg ze toen ze 7 jaar was. haar dochter die nu gedekt is komt uit het eerste nestje van 5. en heeft zelf 2x een nest van 5 pups gegeven.
het nestzusje van haar moeder heeft 2 nesten van 7, 1 nest van 8 en 1 van 6 pups gegeven die heeft dus een hoger gemiddelde. voor 1 nest is dezelfde reu gebruikt.
blijkbaar geven mijn teven maar 5 pups,
ik ken wel 1 reu binnen het ras, die vaak gedekt heeft en altijd bij welke teef dan ook 5 pups gaf.
ik vind 5 een mooi aantal bij een klein ras.
Afbeelding
www.nudos.nl
Amideso
Actief

Ongelezen bericht door Amideso »

Mijn reu (nu 10 maand) komt uit een nest van 9 en mijn teefje van 1 was een eenlingpup.

Het teefje wat nu drachtig is komt uit een nest van 5.De reu die haar gedekt heeft komt uit een nest van 6.

Ik ben dus wel heel benieuwd hoeveel pups ik krijg.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

hoe gaat het met alle drachtige dames??? :wink:
mijn dametje gedraagd zich erg drachtig, ze is nu 2,5 week ver en ze vertoont alle tekenen. :ok:

hoe is het bij de anderen gesteld?
Afbeelding
www.nudos.nl
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

amiwoods schreef:hoe gaat het met alle drachtige dames??? :wink:
mijn dametje gedraagd zich erg drachtig, ze is nu 2,5 week ver en ze vertoont alle tekenen. :ok:

Mijn teefje is precies 3 weken geleden gedekt. En ze is niet meer vooruit te branden. Zo sloom, en erg aanhankelijk.
Volgende week pas de echo (dag 30), maar kan het al bijna niet meer houden.....
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

jilton schreef:

Mijn teefje is precies 3 weken geleden gedekt. En ze is niet meer vooruit te branden. Zo sloom, en erg aanhankelijk.
dat kan niet missen :ok: spannend altijd een echo :wink:

weet iemand hoe lang het duurt voor je de dekbevestiging van de RVB terug krijgt?
dit wordt mijn eerste nest met het nieuwe systeem dus vraag me af hoe vlug ze nu zijn :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

amiwoods schreef:
jilton schreef:

dat kan niet missen :ok: spannend altijd een echo :wink:

weet iemand hoe lang het duurt voor je de dekbevestiging van de RVB terug krijgt?
dit wordt mijn eerste nest met het nieuwe systeem dus vraag me af hoe vlug ze nu zijn :wink:
Ik had binnen een week de bevestiging ontvangen!
Amideso
Actief

Mijn teef moet nog ongeveer 11 dagen en ze is dik...
Ze slaapyt veel en wordt een beetje opstandig.Wil niet meer in de bench als ze moet slapen..
Verder heb ik gisteren de pups voor het eerst gevoeld en vandaag heb ik 1 pup zien bewegen.Die zit in haar lies dus dat was wel makkelijk om te zien...

Maar dik is ze wel.....Vanaf zaterdag gaat ze bij ons op de slaapkamer in de werpkist en vanaf zondag ga ik haar 3x per dag tempen....
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Amideso schreef:Mijn teef moet nog ongeveer 11 dagen en ze is dik...
Ze slaapyt veel en wordt een beetje opstandig.Wil niet meer in de bench als ze moet slapen..
Verder heb ik gisteren de pups voor het eerst gevoeld en vandaag heb ik 1 pup zien bewegen.Die zit in haar lies dus dat was wel makkelijk om te zien...

Maar dik is ze wel.....Vanaf zaterdag gaat ze bij ons op de slaapkamer in de werpkist en vanaf zondag ga ik haar 3x per dag tempen....
ik kan de pups voelen als ze net na de 40 dagen zijn, nog niet actief.
heb je laten echo-en?

Jilton: het is al meer dan een week geleden, dus ik verwacht de bevestiging dan deze week.
Afbeelding
www.nudos.nl
Cover
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cover »

Mijn teefje is voor 16 dagen terug gedekt.
Haar karakter is enorm veranderd, een grote knuffelbeer, duizendmaal erger dan normaal :mrgreen:
Haar taille is al verdwenen en haar melklieren beginnen al op te zetten.
Ook de haren in haar flanken staan de andere kant op :ok:
Wij hopen dus dat ze drachtig is, het word haar eerste nest, en we hebben onze eigen reu voor het eerst gebruikt, dubbel spannen d dus.

Oja...en even over die indicatie....................
haar moeder; 3 nesten, 1 van 10, 1 van 9 en 1 van 6.
Haar gtootmoeder 3 nesten, 2 van 8 en 1 van 7 :pffff:
Groetjes Diana
Afbeelding
Amideso
Actief

amiwoods schreef:

heb je laten echo-en?

Jilton: het is al meer dan een week geleden, dus ik verwacht de bevestiging dan deze week.
Ik had me wat verteld...ze is volgende week vrijdag van de eerste dekking utgeteld.....dus nu nog 11 dagen...

Nee..ik heb geen echo laten maken.Pups voelen rond e 40 dagen lukt me nog niet.Ik met nog leren wat ik moet voelen......

Nu kan ik de pups wel voelen want ze bewegen.Ik ga uit van een nestje van 4.
Ik vindt wel dat de dagen nu héél langzaam voorbij gaan hoor.
De eerste 4 weken duren lang, daarna gaat het snel maar nu de laatste week...die is eindeloos.... :denken:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Amideso schreef:
amiwoods schreef:

heb je laten echo-en?

Ik had me wat verteld...ze is volgende week vrijdag van de eerste dekking utgeteld.....dus nu nog 11 dagen...

Nee..ik heb geen echo laten maken.Pups voelen rond e 40 dagen lukt me nog niet.Ik met nog leren wat ik moet voelen......

Nu kan ik de pups wel voelen want ze bewegen.Ik ga uit van een nestje van 4.
Ik vindt wel dat de dagen nu héél langzaam voorbij gaan hoor.
De eerste 4 weken duren lang, daarna gaat het snel maar nu de laatste week...die is eindeloos.... :denken:
wat ik het langste vind duren, is als de temperatuur dan eindelijk zakt en je weet dat ze dan gewoon binnen 48 uur komen, dat duurt echt een eeuwigheid. ik temperatuur vanaf dag 56 3x per dag en vanaf dag 60 4x.
mijn teven bevallen wel vaak voor de 63 dagen.
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”