Hahaha, jij zegt het en ik dacht het ook. En die boks hebben wij dus bij de oudste gebruikt. O.a. om b.v. de kat te beschermen en de pup ook tegen zichzelf te beschermen. Tagor kon n.l. door blijven gaan en soms had ie gewoon even rust nodig.loving bulls schreef:Een Box is ook een doelloze gevangenis en ik heb mijn kinderen dus in de gevangenis gezet, en mijn honden ook!!!!Golden Stanley schreef:Een bench dient puur voor het gemak van de mens, de pup zelf zal er niks van leren. Vind zelfs dat het een grote achterstand oploopt in zijn ontwikkeling en daardoor instabiel opgroeit.
Al mijn honden hebben nooit in een bench gezeten, maar ik heb altijd jong volwassen honden gehad. Stanley is mijn eerste pup en ook hij heeft nooit in een bench gezeten. Grote fijne ruimtes puppyproof maken, snoeren wegwerken, dat is fijner voor een pup dan zo'n doelloze gevangenis. Sorrie dat ik mensen hiermee tegen de schenen schop, maar dat is mijn mening.Shoot me
En jong volwassen hoeft een hond niet te zijn. Ze mogen echt de tijd nemen die ze nodig hebben.
Natuurlijk zijn er zat mensen die zo'n bench niet goed gebruiken. Die mikken de pup erin, deurtje dicht en staan dan verbaasd te kijken dat de pup erin zit te joelen. Bij Jari stond vaak het deurtje open en lag er een berg speelgoed in die zo mogelijk nog groter werd omdat ie rondslingerende speeltjes in de kamer er ook nog eens in sleepte.
Nee, het is m.i. inderdaad geen leermiddel. Wel een middel om een beschermde omgeving te creëren voor de pup. Mits goed gebruikt!
En in feite is dat niet eens zo veel anders dan een ruimte daarvoor creëren, hooguit wat kleiner en in de vaste omgeving waar de hond sowieso de meeste tijd zal doorbrengen.