Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat beweegd iemand

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

die T, daar zat ik ook al mee in mn maag..hahaha
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

bri schreef:die T, daar zat ik ook al mee in mn maag..hahaha
koekje der bij? :smile: :smile: :smile: :smile2:
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Ik snap ook nog steeds niet, dat mensen wel de site's van die puppyfarms weten te vinden, maar toevallig nooit iets over broodfokkers tegen komen.... :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bri schreef:die T, daar zat ik ook al mee in mn maag..hahaha
Ik kon er ook al niet van slapen :denken: :19:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Riboet schreef:
Mensen kiezen dus vaak ook heel bewust voor een ziek dier. Niet vanwege het dier, maar meer vanwege hun eigen: kijk eens! Dat kan ik! Ik ga hem oplappen!
Dus vanuit een eigen ego, een verwaandheid, met de mantel van medelijden bedekt. Brrr, het zijn de allerslechtste koopmotieven!
tuurlijk, :roll:

als ik op een markt loop en ik zie daar een doodzieke pup liggen dan moet ik wel heel stevig in mijn schoenen staan om door te lopen. En als ik dan toch die pup meeneem is dat niet voor mijn eigen ego , maar dan ga ik daar rechtstreeks mee naar een DA met de pup onder de oksel.
Je wilt de pup redden en de rotfokker zijn strot omdraaien, maar helaas.
gelukkig mag het hier niet op markten.
naar een broodfokker zal ik niet gaan.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Nanna schreef:
als ik op een markt loop en ik zie daar een doodzieke pup liggen dan moet ik wel heel stevig in mijn schoenen staan om door te lopen. En als ik dan toch die pup meeneem is dat niet voor mijn eigen ego , maar dan ga ik daar rechtstreeks mee naar een DA met de pup onder de oksel.
Du moment dat jij die zieke pup koopt en wegloopt, ligt de volgende zieke pup alweer in dat kraampje en heb jij dus de handel in dit soort zielige creaturen in stand gehouden.
helaas is dat maar al te waar
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Heeft één van jullie wel eens tussen die kratten in gestaan???? Ik heb toen zelfs lopen twijfelen om een teckeltje te kopen..een klein hompje hond met een dikke wormenbuik..... :jank: Een andere hond met groen snot uit ogen en neus.... :jank: En wat gebeurt er denken jullie met de pups die te groot worden om te verkopen? ach die worden verzopen en voor een paar tientjes komt er weer een andere pup uit het oostblok...de wet moet echt aangepakt worden.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Jacky schreef:
Nanna schreef:
Du moment dat jij die zieke pup koopt en wegloopt, ligt de volgende zieke pup alweer in dat kraampje en heb jij dus de handel in dit soort zielige creaturen in stand gehouden.
Maar kun je dan niet een béétje gelukkig zijn met het feit, dat er dan tenminste ééntje een minder slecht leven tegemoet gaat. Iig een leven met liefde? Ik zou ook niet voorbij kunnen lopen. 'k vond het al moeilijk genoeg met 't engelse bulletje op Tenerife. Ik had 'm bijna gekocht, ware het niet, dat de winkel (gelukkig voor mij) dicht was.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wat beweegd iemand

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

granny schreef:Waarom zijn er mensen die een zichtbaar doodzieke pup kopen bij een broodfokker cq. puppyfarm. Ik vraag me af wat die mensen bezield.
Als je daar eenmaal staat en je ziet dat doodzielige puppie zitten, kan ik me heel goed voorstellen dat je denkt van 'Schijt aan de wereld, jij gaat mee naar huis.' Ik koop geen broodfokpups omdat ik geen broodfokpups te zien krijg, maar als je mij in zo'n winkel zou zetten zou ik met minstens 1 pup naar buiten gaan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eukalipta schreef:
Jacky schreef:
Nanna schreef:
Maar kun je dan niet een béétje gelukkig zijn met het feit, dat er dan tenminste ééntje een minder slecht leven tegemoet gaat. Iig een leven met liefde? Ik zou ook niet voorbij kunnen lopen. 'k vond het al moeilijk genoeg met 't engelse bulletje op Tenerife. Ik had 'm bijna gekocht, ware het niet, dat de winkel (gelukkig voor mij) dicht was.
Ik had het met een herderpupje in Spanje. In de supermarkt, in zo'n glazen hok. Scheelde niks of ik was hem gaan kopen, maar we konden toen gewoon nog geen hondje hebben door werk enzo. Maar die blik in die oogjes...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tsja, ik kan het eigenlijk ook wel begrijpen. Sien heb ik ook van een dubieuze stichting, d.w.z. een stichting met praktijken die ik verwerpelijk vind. Ik kende haar al, en ik had, voor zover ik het me kan herinneren, eerder iets van sien moet niet naar die stichting terug, dan dat ik dacht, nu ga ik de stichting steunen en hun praktijken faciliteren door haar te nemen.

Misschien niet goed, maar ja, ik zou nu w.s. weer precies dezelfde beslissing nemen :19:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik snap ook niet dat mensen een pup vandaan halen bij een broodfokker. Het is misschien wel goedkoper, maar als je al moeite hebt met de prijs op te hoesten van een duurdere pup, hoe moet dat dan als je hond een keer flink ziek wordt, en er hoge dierenarts kosten komen? Dan zul je het ook moeten kunnen ophoesten. Ik heb mijn kruising JR bij een particulier vandaan, en heb 250 euro voor hem betaald (veels te veel trouwens) Mijn keeshond komt wel bij een goede fokker vandaan, en voor hem heb ik 700 euro betaald. Als je graag een goedkopere pup wilt, zou ik dus eerder naar een particulier gaan dan naar een broodfokker.
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

joline schreef:Ik snap ook niet dat mensen een pup vandaan halen bij een broodfokker. Het is misschien wel goedkoper, maar als je al moeite hebt met de prijs op te hoesten van een duurdere pup, hoe moet dat dan als je hond een keer flink ziek wordt, en er hoge dierenarts kosten komen? Dan zul je het ook moeten kunnen ophoesten. Ik heb mijn kruising JR bij een particulier vandaan, en heb 250 euro voor hem betaald (veels te veel trouwens) Mijn keeshond komt wel bij een goede fokker vandaan, en voor hem heb ik 700 euro betaald. Als je graag een goedkopere pup wilt, zou ik dus eerder naar een particulier gaan dan naar een broodfokker.
ben ik met je eens maar helaas heb je ook bij particulieren genoeg broodfokkers tussen zitten maar dat zal helaas altijd wel zo blijven.soms snap ik het toch niet waarom mensen dan naar een puppyfarm gaan en dan achteraf zeggen "als we dat geweten hadden dan.. :denken: "maar je weet het gauw genoeg want je kan zelfs honden op afbetaling doen nou dan gaat er toch een lichtje branden neem ik aan :denken:
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Jacky schreef:
Riboet schreef:
Mensen kiezen dus vaak ook heel bewust voor een ziek dier. Niet vanwege het dier, maar meer vanwege hun eigen: kijk eens! Dat kan ik! Ik ga hem oplappen!
Dus vanuit een eigen ego, een verwaandheid, met de mantel van medelijden bedekt. Brrr, het zijn de allerslechtste koopmotieven!
tuurlijk, :roll:

Je wilt de pup redden en de rotfokker zijn strot omdraaien, maar helaas.
gelukkig mag het hier niet op markten.
naar een broodfokker zal ik niet gaan.
Ik heb in de siervishandel gezeten heb heel veel dierenwinkels en groothandels gezien. Heb ook wel eens gedacht: ik moet dat beestje redden! Maar ik doe het toch niet. JUIST niet, en juist om diertjes te redden! Want het is zoals Nanna zegt:
Ik heb zo vaak tegen mensen gezegd: nu haal jij dat zieke diertje weg, heb je er 1 gered en met dat geld zijn er volgens weer 10 de vernieling ingeholpen. In mijn ogen red ik meer diertjes door niet overstag te gaan, dan dat ene diertje te kopen dat er zo zielig bij zat.

Heel vaak worden door handelaren ook nog eens expres de zieke beestje naar voren geschoven. Het is een verkooptruuk (en het ergste is dus: hij werkt!).

Even voor de volledigheid:
mijn ervaring is dat juist de mensen met de geringe dierenervaring uit motieven van 'ik kan dat, ik moet helpen' kopen (en ik heb het evenzovele keren daarna toch nog fout zien gaan).

Kort door de bocht, zei Boxersien over mijn reactie. Eh ja, achteraf had ik wel iets meer nuances kunnen aanbrengen :oeps: . Ik snap dat er best mensen zijn die bewust een 'moeilijk' dier kiezen, maar als dat zo heel bewust gaat, dan is vaak ook de ervaring aanwezig om in te schatten of je dat diertje ook daadwerkelijk kan helpen. Meestal zie ik echter mensen met geen of geringe ervaring of kennis die ineens een beestje moeten helpen terwijl ze eigenlijk helemaal niet voor dat ene specifieke diertje wilden gaan. Dan koop je echt om de verkeerde koopmotieven, dan koop je om je eigen ik.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik geef het toe, als ik erheen zou gaan :N: dan ging er eentje mee naar huis(ik ben echt een ***** wat dat betreft :19: sorry)

Dus ik ga er niet heen :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij zijn een keer met schoolreisje naar de vogeltjesmarkt geweest. Ja hoe verzin je het he? :roll:

Daar zag ik een zwart herderpupje in een kratje liggen en dat hondje moest 25 gulden kosten :eek: Ik heb het willen kopen maar ik mocht niet van de school omdat ze dachten dat hij niet mee over de grens mocht. Andere kinderen kregen kuikentjes in kartonnen kooitjes van 10 bij 10 cm mee van mensen op straat voor 1 gulden :kotz:

Ik heb die dag 2 eendjes gekocht, gele kuikentjes. Toen ik ze uitgekozen had heeft de handelaar voor hij ze in een doosje deed met de schaar hun vleugels afgeknipt. Voor ik iets kon zeggen vielen de vleugels van mijn eendjes gewoon op de grond als gele plukjes :N: Ja zegt die man, anders vliegen ze weg! :boos:

Die eenden en ook die kipjes hebben we overigens allemaal netjes grootgebracht en in een kinderboerderij mogen zetten.

Het geeft wel aan dat het wel erg makkelijk wordt en dat je gewoon niet moet gaan kijken. Hier in Amsterdam zitten pups in de etalage van bepaalde winkels in aquariums en kenneltjes. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zo'n hondje te kopen. Ik ben doodsbang dat het parvo heeft en alleen dat al maakt dat ik mijn eigen honden daar niet aan bloot kan stellen. Naast het feit dat ik geen euro achterlaat in zulke winkels :ok:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik ben ook zo muts die dan zo hondje wil: redden: Ik doe aan struisvogelpolitiek, als ik het niet ziet is het er niet.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
pepie schreef:Ik ben ook zo muts die dan zo hondje wil: redden: Ik doe aan struisvogelpolitiek, als ik het niet ziet is het er niet.
Precies, en door al die duizenden mensen die net als jij denken blijft de broodfok bestaan....
Als NIEMAND meer een hond kocht uit zo'n schuur waren de HH handelaren het gauw zat en zouden naar een andere lucratieve verdienste op zoek gaan.
Dat weet ik daarom kom ik er ook niet., ik heb er trouwens nog nooit 1 gekocht hoor,ik zeg alleen dat als ik er 1 zou zien ja dan zou ik hem meenemen.Dan vind ik dat zielig. en omdat ik weet dat dat fout is ga ik ook niet naar bv een vogeltjes markt.Dat bedoel ik met struisvogelpolitiek.
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Maar dan mag ik ook geen dier meer uit het asiel halen, want daar zitten ook vaak de kneusjes die van de broodfok vandaan komen, ik ben ook tegen die lui, maar ik ben er van overtuigd dat er hier heel wat leden zitten die zo'n hondje gekocht hebben, ik zoek dat soort dingen ook niet op, omdat ik dan ook geneigd bent om zo'n zielig beessie mee te nemen.

Er moet gewoon een verbod komen op dat soort praktijken dat is het allerbeste
omafia

joline schreef:Ik snap ook niet dat mensen een pup vandaan halen bij een broodfokker. Het is misschien wel goedkoper, maar als je al moeite hebt met de prijs op te hoesten van een duurdere pup, hoe moet dat dan als je hond een keer flink ziek wordt, en er hoge dierenarts kosten komen? Dan zul je het ook moeten kunnen ophoesten. Ik heb mijn kruising JR bij een particulier vandaan, en heb 250 euro voor hem betaald (veels te veel trouwens) Mijn keeshond komt wel bij een goede fokker vandaan, en voor hem heb ik 700 euro betaald. Als je graag een goedkopere pup wilt, zou ik dus eerder naar een particulier gaan dan naar een broodfokker.
Die particulier is vast ook een broodfokker, want markplaats staat vol met hondjes die in huis zijn groot gebracht.

Je spreek je zelf wel tegen eerst snap je het niet dat mensen bij een broodfokker kopen maar zelf heb je een hondje bij een zogenaamde particulier, snap het verschil even niet
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ben er mee eens dat er een verbod mag komen
ware het niet dat je met bewuste fokkers de ras echte fokkers
ook wel eens duistere praktijken zien
helaas maar o zo waar
en dan schamen ze zich niet dat ze 700 euries beuren

met de wetenschap dat er iets is
en ze zien wel wat aan je zuiver ras hond
maar toch stil zwijgen ,met de nodige woorden
van krietiek naar de baas en bazin toe

de fok wereld ,is een wereld op zich
er zijn UITZONDEREINGEN maar geld gaat bij sommigen wel voor
spreek uit ervaring
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
omafia

En zo is het
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

omafia schreef:
Die particulier is vast ook een broodfokker, want markplaats staat vol met hondjes die in huis zijn groot gebracht.

Je spreek je zelf wel tegen eerst snap je het niet dat mensen bij een broodfokker kopen maar zelf heb je een hondje bij een zogenaamde particulier, snap het verschil even niet
als ik aan broodfokker denk zie ik dierenleed, veels te kleine kooien en moederhonden die elke loopsheid gedekt worden,

als ik aan particulier denk zie ik honden die niet volgens de rassenbeschrijving gefokt zijn, en waar een groter risico aan kleeft als bij een erkende fokker, maar wel liefdevol grootgebracht en goed verzorgt

dat is voor mij het verschil
omafia

Nou ik bedoel meer dat een hondje te koop staat zogenaamd bij een particulier, als je komt kijken lopen er een paar binnen de rest zit in hokken en te nauwe kennels in de schuur
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

omafia schreef:Nou ik bedoel meer dat een hondje te koop staat zogenaamd bij een particulier, als je komt kijken lopen er een paar binnen de rest zit in hokken en te nauwe kennels in de schuur
dat vind ik dus ook puur broodfok :wink:
joline
Zeer actief

omafia schreef:

Ik heb het over een broodfokker niet over een particulier die een keer een ''pretnestje'' fokt :wink:
De particulier waar ik mijn kruising vandaan heb, fokte maar met 1 teefje, de honden lagen gewoon in huis, en de moeder was aanwezig, dat valt bij mij niet echt onder een broodfokker :19:
Een broodfokker valt bij mij onder een kennel of een particulier die meerdere rassen fokt, en waar de honden in kennels en schuren zitten.
joline
Zeer actief

peggy en vinnie schreef:
omafia schreef:

als ik aan broodfokker denk zie ik dierenleed, veels te kleine kooien en moederhonden die elke loopsheid gedekt worden,

als ik aan particulier denk zie ik honden die niet volgens de rassenbeschrijving gefokt zijn, en waar een groter risico aan kleeft als bij een erkende fokker, maar wel liefdevol grootgebracht en goed verzorgt

dat is voor mij het verschil
Ja, dit bedoelde ik dus ook, ik heb minder moeite met een particuliere fokker dan met een broodfokker, al zou ik nu bij geen van beide meer een pup halen als ik ooit nog een pup neem :wink:
joline
Zeer actief

omafia schreef:Nou ik bedoel meer dat een hondje te koop staat zogenaamd bij een particulier, als je komt kijken lopen er een paar binnen de rest zit in hokken en te nauwe kennels in de schuur
Dit was dus bij mijn kruising niet het geval, de honden zaten gewoon binnen, en volgens mij lagen ze daar altijd. De honden zagen er goed verzorgt uit, en de mensen waren gek op hun honden, dat zag je gewoon.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

MARC_S schreef:Wij zijn een keer met schoolreisje naar de vogeltjesmarkt geweest. Ja hoe verzin je het he? :roll:
Vreselijk! :jank:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Riboet schreef:Dan koop je echt om de verkeerde koopmotieven, dan koop je om je eigen ik.
Wie schaft er dan geen huisdier aan voor zijn eigen ik ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”