Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
maar fiekesof
een malt is een leuk ras net als de westie ook leuk is bijde op hun eigen manier
maar een maltje kan ook zwemmen baggeren en uren lopen het is niet zo als hun imago is dat ze trutiggen slome hondjes zijn dat maken mensen er zelf van en zonder strikjes leven ze ook goed
fiekesof schreef:Beslissing is rond:het wordt een Maltezer!
Ik ben overigens niet van plan strikjes in te doen
Ik vind dat lief,maar m'n man wordt gek als ik dat doe :N:
Thanks aan iedereen!!
Ja dat zeiden ze hier ook allemaal. Maar als ik nu zeg dat ik hem kort ga knippen, krijg ik me toch een protesten over me heen, want iedereen vind hem zo veel leuker.
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
In elk geval ben ik van plan het haar zo kort mogelijk te houden.
Verliest de Maltezer trouwens veel haren als de "coupe" zo kort mogelijk wordt gehouden?
In elk geval ben ik van plan het haar zo kort mogelijk te houden.
Verliest de Maltezer trouwens veel haren als de "coupe" zo kort mogelijk wordt gehouden?
Ik betwijfelde het ook niet, ik was gewoon heel verbaasd. Ik vroeg me af welke stof reutjes dan hebben welke teefjes niet hebben. Wat het bij jou dan triggert zeg maar.
Nanna schreef:Ik zou het haar van de Maltezer NIET afknippen. Je bent namelijk haast nooit allergisch voor het haar maar voor de huidschilfers.
Die vallen makkelijker uit een kortgeknipte vacht dan uit een langere vacht.
Bovendien is het toch zonde om een mooi langharig hondje te nemen en het dan "zo kort mogelijk" te knippen....
dat is best mooi hoor en ja zo kort mogelijk is overdreven maar ik hou ze wel half lang of middel is toch veel fijner voor de hond dan al die haren vol blubber of wat dan ook als ze lopen
Nanna schreef:
her en der wat bijknippen kan ik inkomen, maar ik kan er met de pet niet bij dat iemand bij voorbaat kiest voor een langharig ras en het dan zo kort mogelijk gaat afknippen...
Misschien is anders een Poedel een optie, die zijn ook hypo-allergeen en die kunnen wèl kortgeknipt/geschoren worden
Waarom kan dat bij een Poedel wel en bij een Maltezer bijv. niet..?
Nanna schreef:
her en der wat bijknippen kan ik inkomen, maar ik kan er met de pet niet bij dat iemand bij voorbaat kiest voor een langharig ras en het dan zo kort mogelijk gaat afknippen...
Misschien is anders een Poedel een optie, die zijn ook hypo-allergeen en die kunnen wèl kortgeknipt/geschoren worden
Waarom kan dat bij een Poedel wel en bij een Maltezer bijv. niet..?
Het gaat er niet om of het kán, ik kan alle rassen wel tot op het bot afscheren
Maar ik begrijp niet zo dat je kiest voor een langharig ras (dat je blijkbaar aanspreekt) en dan van tevoren al roept dat je dat haar "zo kort mogelijk" gaat afknippen. Waarmee je het hele beeld van het ras qua uiterlijk (langharig, dus)veranderd. Ik vind dat niet erg, maar gewoon hartstikke zonde.
Een poedel is een trimras en móet zelfs geschoren worden. Ik zou dan persoonlijk voor zoiets opteren.
Tja, da's weer het andere uiterste, maar ik snap je punt...
Maar comfort -juist ook voor de hond- is voor mij persoonlijk reden genoeg om zo af en toe de schaar erin te zetten...
Als ik voor een showhond zou kiezen zou het dan ook beslist geen langharig ras worden...
Wanneer zie je nou een Maltezer die lang in de vacht is. De vacht kort houden is eigenlijk heel normaal bij een Maltezer, lang juist niet, volgens mij weten mensen gewoon niet beter.
Ik vind zelf lang veel mooier. Maar er zit wel veel werk in, vooral als je wat met ze doet natuurlijk. Keizer borstel ik 2x daags, elke week gaat hij in bad, in het bos moet je constant de takjes uit zijn vacht plukken anders gaat het vastklitten in de vacht en moet je het met de schaar eruit knippen, als het heeft geregent moet ik hem heeeeeel goed droogmaken anders krijgt hij een slag in zijn vacht en ziet hij er niet meer uit, krijgt dan ook sneller klitten enz. enz. En hij is nog maar op de helft qua lengte, het kan nog veel langer.
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Rob* schreef:de een neemt meer vocht op dan de ander, dat is het grootste verschil eigenlijk.
Welke neemt meer op dan volgens jou...? En dan bedoel ik in ongetrimde staat, hè..!?
oh dat weet ik niet meer, ik vond ze beiden niet voldoen aan mijn schoonmaakeisen, ik heb toen voor de beste absorptie-hond gekozen die je kan bedenken...de Pekingees!! die zijn zelfs kortgewiekt nog in staat lieters te verwerken, maar als ik zou kiezen dan de Maltezer, de westie is wel weer goed als het gaat om het schrobben, die stugge haartjes halen veel vuil weg wat vast zit..... ik had gewoon een westie en maltezer moeten nemen, de een als schuurspons en de ander als zachte schoonmaakdoek
Rob* schreef:
jezus zeg!!!!
jouw voorouders hebben zeker ook meegedaan aan het heksen opjagen en testen of ze heks waren of niet
Nee, ze waren zèlf heksen
Ja hoor eens, JIJ komt met het absorptievermogen van de Westie versus de Maltezer, en dan moet ik serieus blijven kijken?
ja hoezo niet, ik ben toch ook serieus zeg! als je niks weet toe te voegen zeg dan niks maar wat je nu zei is zo respectloos naar die beftekkeltjes
Wat heb jij gerookt? Welke beftekkeltjes?
ik rook hooguit net Blisje die zichzelf ontluchtte.....nou uhhh westies en maltezertjes, daar had je toch over om die maar effe in het kanaal te gooien??????asociaal gewoon bah
ga lekker voor de spiegel staan en lees dit hard op als je jezelf aankijkt.
er lezen ook minderen mee en die tips van je kunnen weleens effe uirgeprobeerd worden.
ga lekker voor de spiegel staan en lees dit hard op als je jezelf aankijkt.
er lezen ook minderen mee en die tips van je kunnen weleens effe uirgeprobeerd worden.
Even een update: we hebben GEEN Maltezer gekocht.....
We gaan nog wachten tot onze trouwe viervoeter komt te sterven.
De meesten hadden o zo gelijk kwestie van dat het nu niet het gepaste moment is (jongste is amper 8 weken).