Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke aanlijngebieden

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

cloris schreef:Als je langs de Leidschevaart van Haarlem naar Vogelezang rijdt kom je een prachtig bos mee, wat eigenlijk bestaat uit 3x een groot landgoed, daar kan je heerlijk wandelen en is een aanlijngebied, jaren heb ik daar met Fangio gelopen :wink:

http://www.landschapnoordholland.nl/leyduin.php
Ja en het is hier ontzettend rustig en ik ben er nog nooit een loslopende hond tegengekomen wat op zich logish is er zit veel wild en het loopt langs een vrij drukke weg ,de vogelzangse weg.
Heb hier ook veel gewandeld en loop er nu nog weleens :ok:
Laurie en Denis
Actief
Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laurie en Denis »

Wij zijn met hemelvaartsdag een dagje naar Wolfheze (bij Arnhem) geweest. Er zou daar een loslooproute zijn, maar het gebied waar wij liepen bleek een aanlijngebied. Er lopen wel wildgrazers rond, maar daar heb je geen last van. Wij zijn over de hele route twee mensen tegen gekomen, zonder hond. En Damian hebben we de hele tijd aan de lijn gehad, buiten het wild-gebied mocht hij heel even los, maar Damian wijkt nog geen vijf meter van je zijde. Het is een hele mooie route.
Hij bestaat uit heide, loofbos, beekjes en oude landbouwgronden. In het historische landschap liggen vijftien grafheuvels, eeuwenoude Wodanseiken en fundamenten van een middeleeuwse kerk. De blauwe wandelroute, komt langs de meeste cultuurhistorische monumenten.

Je hebt aan de andere kant van Wolfheze een route van Wolfheze naar Ede, deze schijnt ook erg mooi te zijn, maar hier mogen de honden wel los op sommige stukken, en is ook een veel langere route.
http://www.ontrack.nl/ONTRACK/OT/trails ... =30NLGL26V

Dit vond ik ook nog over Wolfheze:

Wolfheze ligt ingeklemd tussen prachtige natuurgebieden, die allen vrij toegankelijk zijn voor wandelaars en huisdieren, mits aangelijnd!

Laag-Wolfheze
Wolfhezer Bossen (ruim 100 ha, voornamelijk naaldbos op de stuwwal van Doorwerth)
Doorwerthse Heide
de Reijerskamp (21 ha, eiken en beukenbos met een groot open veld in het midden)
de Johannahoeve (ongeveer 200 ha, golvend en afwisselend landschap, beheerd door gemeente Arnhem, Staatsbosbeheer en particulieren)
de Bilderberg (inclusief demo-bos)
Groetjes Laurie & Betyar.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

**Tamara** schreef:
Reini schreef:
**Tamara** schreef:Ik kwam deze net tegen:

http://www.de-rustende-jager.nl/ -onder wandelen staan wandelroutes, bij wandeloute 1 staat dat het aanlijngebied is.

Heb natuurlijk geen idee wat daar rondloopt want ik ben er nog nooit geweest...
Dat ziet er ook leuk uit :ok: al zijn ervaringen met het gebied met betrekking tot loslopende honden wel fijn. Ik hou het in ieder geval in mijn gedachten :ok:
Ik wil dat altijd ook het liefste eerst weten voordat ik ergens heenga. Zal toch wel iemand zijn die wat info kan geven? :wink:
Als je loslopende honden wil vermijden zou ik dit gebied niet aanraden; het grenst namelijk aan een (in mijn ogen veel te klein) losloopgebied en de grens is niet bepaald duidelijk aangegeven.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Marie-Josée schreef:
**Tamara** schreef:
Reini schreef:
**Tamara** schreef:Ik kwam deze net tegen:

http://www.de-rustende-jager.nl/ -onder wandelen staan wandelroutes, bij wandeloute 1 staat dat het aanlijngebied is.

Heb natuurlijk geen idee wat daar rondloopt want ik ben er nog nooit geweest...
Dat ziet er ook leuk uit :ok: al zijn ervaringen met het gebied met betrekking tot loslopende honden wel fijn. Ik hou het in ieder geval in mijn gedachten :ok:
Ik wil dat altijd ook het liefste eerst weten voordat ik ergens heenga. Zal toch wel iemand zijn die wat info kan geven? :wink:
Als je loslopende honden wil vermijden zou ik dit gebied niet aanraden; het grenst namelijk aan een (in mijn ogen veel te klein) losloopgebied en de grens is niet bepaald duidelijk aangegeven.
Bedankt voor de tip :ok: Die gaat dus van de lijst af :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Cloris; Bedankt voor de tip van Vogelenzang, Alma met Reina, Sanne met Luna en Vegas en ik hebben er afgelopen zaterdag heerlijk gewandeld :ok: Wat een prachtig gebied, zo mooi groen en dan die beekjes en bruggetjes, leuk :cheer: Ik ga er zeker vaker heen :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Reini schreef:Cloris; Bedankt voor de tip van Vogelenzang, Alma met Reina, Sanne met Luna en Vegas en ik hebben er afgelopen zaterdag heerlijk gewandeld :ok: Wat een prachtig gebied, zo mooi groen en dan die beekjes en bruggetjes, leuk :cheer: Ik ga er zeker vaker heen :ok:
Ja daar liep ik elke dag met Fangio er zijn zoveel paadjes en veldjes die buiten het pad liggen waar je wel kunt komen, ook de heuvel op en dan naar dat "huisje" ja daar liggen heel wat voetsporen van ons..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Het is inderdaad een prachtig gebied :ok: Heerlijk gewandeld en praktisch niemand tegengekomen (behalve een eekhoorntje). Ik woon al zo'n 30 jaar vlak in de buurt van dat gebied, nooit geweten :oops:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

alma2 schreef:Het is inderdaad een prachtig gebied :ok: Heerlijk gewandeld en praktisch niemand tegengekomen (behalve een eekhoorntje). Ik woon al zo'n 30 jaar vlak in de buurt van dat gebied, nooit geweten :oops:
Ga je schamen :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Reini
Zeer actief

We wilden eerst de witte route doen maar we hebben ergens een paaltje gemist dus kwamen we al vlot weer bij het beginpunt uit :mrgreen: , daarna hebben we de gele paaltjes gevolgd en uiteindelijk een uur en een kwartier gelopen. Volgende keer let ik wat beter op de witte paaltjes en loop ik de witte en de gele achter elkaar :ok:
Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

hoi! Zag dat je in 't gooi woonde (hilversum die kant op toch?). Ik weet niet of je t al kent, maar in Hollandsche Rading heb je ook een afgezet natuurgebied (lopen ook Schotse Hooglanders) waar honden niet los mogen lopen. Wordt volgens mij behoorlijk goed gecontroleerd....
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Even een grap tussendoor en je zal het niet geloven maar............. ik ben al een paar dagen op zoek naar loslopende honden en ik kan ze gewoon niet vinden. Als ik ze wil ontwijken dan kom ik er tig tegen en nu zoek ik ze, zie ik niemand. Vanmorgen kwam ik toevallig Laura voor het eerst tegen in een normaal drukbevolk gedeelte (zij vroeg ehm ehm ben jij whera toevallig :mrgreen: ) dus ik van ja dat klopt. Het is echt niet te geloven maar gewoon echt waar. Vanmiddag weer een keer geprobeerd en wij zijn 1 hond tegen gekomen, aangelijnd die niets van andere honden wilde weten :jank: Waar zijn al die loslopende honden als je ze nodig heb :boos:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

De Leuvenumse heide is een mooi gebied, de hond mag er niet los lopen en er komt daar regelmatig een boswachter in de omgeving.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
alm@
moderator

chrico schreef:Even een grap tussendoor en je zal het niet geloven maar............. ik ben al een paar dagen op zoek naar loslopende honden en ik kan ze gewoon niet vinden. Als ik ze wil ontwijken dan kom ik er tig tegen en nu zoek ik ze, zie ik niemand. Vanmorgen kwam ik toevallig Laura voor het eerst tegen in een normaal drukbevolk gedeelte (zij vroeg ehm ehm ben jij whera toevallig :mrgreen: ) dus ik van ja dat klopt. Het is echt niet te geloven maar gewoon echt waar. Vanmiddag weer een keer geprobeerd en wij zijn 1 hond tegen gekomen, aangelijnd die niets van andere honden wilde weten :jank: Waar zijn al die loslopende honden als je ze nodig heb :boos:
Waar heb jij loslopende honden voor nodig :denken: ik wil er wel een paar jouw kant opsturen hoor :mrgreen:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ik heb ze nodig voor Nikan :mrgreen: stuur ze maar op want hier zijn de honden ver te zoeken :denken:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator

chrico schreef:Ik heb ze nodig voor Nikan :mrgreen: stuur ze maar op want hier zijn de honden ver te zoeken :denken:
Zal effe postzegels zoeken :mrgreen: Reu of teef?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Haha maakt niet uit als ze hem maar niet opeten :smile: :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator

chrico schreef:Haha maakt niet uit als ze hem maar niet opeten :smile: :smile:
Mijn honden eten geen pupjes :pffff: ik stuur het teefje wel, scheelt postzegels :mrgreen:

Ik zie me al staan bij het postkantoor: adreslabel aan d'r halsband en 30 postzegels op d'r kop geplakt :smile:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Hahah zie je de postbode al lopen om haar af te leveren :smile: s
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator

Die durft niet :mrgreen: de schijtert roept hier al bij de voortuin 'joehoe post' als ze loslopen :smile:
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

was wel ff gezellig toch?

als je er morgen ochtend weer bent rond een uur of 9 ofzo? dan zijn er zeker meerdere loslopende honden! en ook zeker hondjes die nikan leuk vinden en mensen die ook zeker de honden begrijpen!

ik ben er ook rond een uur of 9! dusse??
kan ook via pb!

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Wij zijn nu een aantal keren naar het duinreservaat geweest tegen castricum aan. het ligt ietsje dichterbij dan de schoorlse duinen. Het is aanlijngebied en we zijn daar bijna geen honden tegen gekomen en wat we tegenkwamen liep aan de lijn of werd snel aangelijnd, zonder dat we iets hoefden te zeggen.

http://www.vlinderstichting.nl/index.as ... PageID=267

enigste is wel dat je er moet betalen om er te mogen lopen. 1,10 geloof ik, of je koopt een jaarkaart voor iets van 10 euro.
bevalt ons erg goed daar en ik ben heel kieskeurig waar ik wil lopen want loslopende honden tegenkomen die niet bij de eigenaar gehouden worden is voor ons niet lekker wandelen.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Wat grappig jij zoekt aanlijn gebieden ik juist losloop gebieden
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”