bullenmama schreef:Vijf opnoemen gaat me niet lukken, ik ben niet zo thuis in de rasnamen.
Wat ik echt lelijk vind is honden met varkenskoppen.
En poedels.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de 5 lelijkste (minst mooie..) hondenrassen
Moderator: moderatorteam
-
Marco#
-
Flip
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Marion. schreef:Ik vind het zooooooooo lelijk. Die grote bellen aan zo'n kaal kontjeAimee schreef:waarom niet-gecastreerd?Marion. schreef: 4. Niet-gecastreerde korthaar-reuen![]()
http://i178.photobucket.com/albums/w279 ... 0/po22.jpg
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Aimee schreef:Marion. schreef:Ik vind het zooooooooo lelijk. Die grote bellen aan zo'n kaal kontjeAimee schreef:waarom niet-gecastreerd?Marion. schreef: 4. Niet-gecastreerde korthaar-reuen![]()
![]()

- Annelies
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
MARC_S schreef:Aimee schreef:Marion. schreef:Ik vind het zooooooooo lelijk. Die grote bellen aan zo'n kaal kontjeAimee schreef: waarom niet-gecastreerd?
![]()

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Mabeline
- Actief
-
estelle
hmmm
1. naakthonden, alhoewel ik ze wel steeds geiniger vind worden, maar qua uiterlijk..nee.
2. franse bulldogjes, boston terriers e.d. Sowieso honden met van die platgeslagen snuiten.
3. veel windhonden. Ik hou niet van dat iele.
4. doggen
5. bobtails, schapendoezen e.d. honden met ontiegelijk veel haar.
1. naakthonden, alhoewel ik ze wel steeds geiniger vind worden, maar qua uiterlijk..nee.
2. franse bulldogjes, boston terriers e.d. Sowieso honden met van die platgeslagen snuiten.
3. veel windhonden. Ik hou niet van dat iele.
4. doggen
5. bobtails, schapendoezen e.d. honden met ontiegelijk veel haar.
-
estelle
Doet me denken aan een dobermann reu die met onze uitlaatservice altijd meeging.MARC_S schreef:Ik vind gecastreerde kortharige reuen juist heel lelijk :N:Zo'n velletje met een gedegenereerd piemeltje en een wat vatsig kontje. Zonnnnnduuuhhh!
![]()
Enorme hond maar al heel jong gecastreerd. Die hond had dus echt zo'n ieniminie piemeltje totaal niet in verhouding met de rest van zijn lijf.
Wij konden daar echt nooit over uit.
-
Pak-de-bal
1: honden , die geen snuiten meer hebben, oa Franse en Engelse Buldog ( zielig , hoor, dat geroggel)
2: honden , die geen haar meer hebben, , kale honden ( lekker koud, hè?)
3: honden , die geen ogen meer hebben, en teveel vel hebben, oa sharpei, mastiff ( veel huid problemen)
4: honden, die teveel haren hebben, ( ook voor de ogen), of teveel klitten hebben ( veel haar problemen)
5: honden , die te brede kaken hebben oa Staffs , Bordeaux Dogs, boxers, Pitbull-achtigen ( veel media problemen)
Hé , dat is gek, dit zijn allemaal hondentypes, die de mensen zo gemaakt hebben.
En niet meer echt "uit de honden-natuur-lijn " zijn.
2: honden , die geen haar meer hebben, , kale honden ( lekker koud, hè?)
3: honden , die geen ogen meer hebben, en teveel vel hebben, oa sharpei, mastiff ( veel huid problemen)
4: honden, die teveel haren hebben, ( ook voor de ogen), of teveel klitten hebben ( veel haar problemen)
5: honden , die te brede kaken hebben oa Staffs , Bordeaux Dogs, boxers, Pitbull-achtigen ( veel media problemen)
Hé , dat is gek, dit zijn allemaal hondentypes, die de mensen zo gemaakt hebben.
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
Zijn oorsprong gaat zo'n 300 jaar voor Christus terug.sirene schreef:Ga je eens even inlezen voor je zulke dingen roept.Pak-de-bal schreef: 2: honden , die geen haar meer hebben, , kale honden ( lekker koud, hè?)
Hij werd als huishond gehouden door de Inca's in Peru.
Misschien zijn er op ongeveer hetzelfde moment op verschillende plaatsen ter wereld naakte mutanten ontstaan die in de omgeving zoveel voordelen hadden dat zij beter konden overleven dan hun behaarde familieleden.
Leermomentje, Pak-bal..?

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit stukje geschiedenis klopt niet helemaal. Ze waren er al lang voor de Inca's. De Inca's hebben ze waarschijnlijk nagenoeg niet gezien want deze leefden in andere gebieden dan de naakthonden.Annelies schreef:Zijn oorsprong gaat zo'n 300 jaar voor Christus terug.sirene schreef:Ga je eens even inlezen voor je zulke dingen roept.Pak-de-bal schreef: 2: honden , die geen haar meer hebben, , kale honden ( lekker koud, hè?)
Hij werd als huishond gehouden door de Inca's in Peru.
Misschien zijn er op ongeveer hetzelfde moment op verschillende plaatsen ter wereld naakte mutanten ontstaan die in de omgeving zoveel voordelen hadden dat zij beter konden overleven dan hun behaarde familieleden.
Leermomentje, Pak-bal..?
Het tweede deel klopt wel. Uit onderzoek is gebleken dat de verschillende naakthondenrassen op ongeveer hetzelfde tijdstip op andere plaatsen zijn ontstaan. Ze stammen dus van verschillende honden af. Doordat de honden geen last van ongedierte/parasieten hadden en beter aangepast waren aan het klimaat konden zij beter overleven dan hun behaarde soortgenoten.
- saffie
- Zeer actief
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ja, maar reuen met strakke ballen zijn toch wel prima. Kortharige reuen die normaal gespierd zijn maar gecastreerd zijn zien er echt zo sneu uit. Met van die flubberbillen die normaal mooi strak gespierd zijn.Marion. schreef:Haha, misschien komt dat omdat jij een man bent. Ik heb het niet zo op dat gezwiep en geklingelMARC_S schreef:Ik vind gecastreerde kortharige reuen juist heel lelijk :N:Zo'n velletje met een gedegenereerd piemeltje en een wat vatsig kontje. Zonnnnnduuuhhh!
![]()
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Honden die niet in conditie zijn, vadsig met onverzorgde vachten en zonder sprankeling in hun ogen vind ik niet mooi. Maar honden waaraan energie is besteed, die gelukkig zijn, gespierd, fit en glanzend die vind ik mooit, ongeacht van welk ras ze zijn. Zelfs honden van rassen die ik 'lelijk' vind kan ik dan erg waarderen.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
1. Afgaanse Windhond
2. Maltees leeuwtje
3. Franse bulldog
4. Vilt honden zoals de puli etc.
5. Jack Russel Terrier
2. Maltees leeuwtje
3. Franse bulldog
4. Vilt honden zoals de puli etc.
5. Jack Russel Terrier
Laatst gewijzigd door Gaia op 11 mei 2007 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Lina
- Vaste gebruiker
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
hmm vind ik een moeilijke vraag..
Kvind van die hele iele honden (windhonden) vaak niet mooi.
K ben sowieso al geen kleine-honden-mens. die vind ik dus ook al minder..
Maar van die honden met teveel vel.. en dan bedoel ik niet de sharpei.. die vind ik nog wel gaan.. maar met NOG meer vel.. niet mooi.
oh en van die ontzettende hangogen en kwijl haha
En alles wat er ongezond eruit ziet.. (dus ook dik etc)
Kvind van die hele iele honden (windhonden) vaak niet mooi.
K ben sowieso al geen kleine-honden-mens. die vind ik dus ook al minder..
Maar van die honden met teveel vel.. en dan bedoel ik niet de sharpei.. die vind ik nog wel gaan.. maar met NOG meer vel.. niet mooi.
oh en van die ontzettende hangogen en kwijl haha
En alles wat er ongezond eruit ziet.. (dus ook dik etc)

- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Moeilijk. Tussen 'zelf nooit voor kiezen' en 'lelijk vinden', zit een heel verschil. Ik zal nooit kiezen voor langharige of krullerige honden, maar ik kan wel degelijk de schoonheid van een goed geknipte en verzorgde Shi Tzu inzien. Een bij een mooi gebouwde airdale terrier reu zal ik ook zeker blijven stilstaan. En beide zijn echt geen rassen die ik ooit denk te gaan verzorgen.
Mjah, wat vind ik dan lelijk?
Te dikke honden. Dat vind ik echt verschrikkelijk. Ik mag graag een taille zien, juist ook op honden van mijn eigen ras.
En onverzorgde honden, die vind ik ook niet mooi (lange nagels, stugge vacht, klitten, (bijna smettende) traanstrepen).
En voor de rest ben ik eigenlijk wel blij met de grote verscheidenheid aan hondenrassen.
Mjah, wat vind ik dan lelijk?
Te dikke honden. Dat vind ik echt verschrikkelijk. Ik mag graag een taille zien, juist ook op honden van mijn eigen ras.
En onverzorgde honden, die vind ik ook niet mooi (lange nagels, stugge vacht, klitten, (bijna smettende) traanstrepen).
En voor de rest ben ik eigenlijk wel blij met de grote verscheidenheid aan hondenrassen.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)