Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inschatten

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

*Jessy
Vaste gebruiker

Re: Inschatten

Ongelezen bericht door *Jessy »

Maylala schreef:
Aimee schreef:
Lijkt me voor een hond toch moeilijk om in te schatten, als die met een hoge snelheid op de mouw afgerent komt.

een hond die in beweging is, heeft juist meer moeite met het focussen op een stilstaand object. als dat object zelf ook beweegt kan een hond op de een of andere mysterieuze manier eigenlijk altijd perfect gokken waar hij moet mikken. :)
Da's toch niet zo mysterieus...? :denken: Een jagende soort ziet bewegende objecten altijd beter dan stationaire: Dat helpt bij het volgen en vangen van een prooi.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: Inschatten

Ongelezen bericht door Maylala »

*Jessy schreef:
Maylala schreef:
Aimee schreef:
Lijkt me voor een hond toch moeilijk om in te schatten, als die met een hoge snelheid op de mouw afgerent komt.

een hond die in beweging is, heeft juist meer moeite met het focussen op een stilstaand object. als dat object zelf ook beweegt kan een hond op de een of andere mysterieuze manier eigenlijk altijd perfect gokken waar hij moet mikken. :)
Da's toch niet zo mysterieus...? :denken: Een jagende soort ziet bewegende objecten altijd beter dan stationaire: Dat helpt bij het volgen en vangen van een prooi.
okeoke dat klopt...
maar toch... bijziendheid en griep zijn ook mysterieus, imho... :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”