Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Natuurlijke selectie bij honden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Ik geloof dat het voor Kangalfan tijd wordt om naar Turkije te vertrekken, een kudde schapen aan te schaffen een Kangal erbij te versieren en dan heeeeeeel erg gelukkig te worden met al zijn mooie viervoeters om zich heen. Als je Turkije niets vindt wijk je uit naar Africa en ga je kijken hoe jouw Kangalschatje al de gevaarlijke beesten wegblaft.
Als je dan ook nog je laptopje in een boom plugt, kan je ons van al je avonturen vertellen :cheer:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

kangalfan schreef:
peggy en vinnie schreef:voor mij is de kangal in ieder geval echt niet de hond der honden, dacht ut niet zeg :N: :wink:
En welke argumenten heb je hiervoor? Kun je een aanwijzen die sterker, moediger en groter is? Kun je een hond aanwijzen die zijn taak als herder beter doet? Ik dacht het niet :mrgreen:

:
omdat ie zo sterk groot en moedig is valt ie voor mij als de hond der honden al af, dan kan ie zn taak als schapenhoeder nog zo goed doen, daar heb ik niks aan hier, en dat zoek ik niet in een hond :19:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

wat bedoel je met natuurlijke selectie? want volgens mij zoekt de mens nog altijd de reu en teef bij elkaar? of mogen kangals zelf hun partner zoeken?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

*zucht*

Hoe toch eens op man, er zij veel mooiere, betere en gavere kuddebeschermers :pffff:

En heb je nou deze link eens bekeken??

www.turkkarabas.com
kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

Melanie 74 schreef:*zucht*

Hoe toch eens op man, er zij veel mooiere, betere en gavere kuddebeschermers :pffff:

www.turkkarabas.com
Ja, die site heb ik al bekeken. Die man schijnt een expert te zijn op het gebied van kangals. Hij doet er ook onderzoek naar.
Melanie 74

Ja hij doet onderzoek maar niet alleen naar de Kangal, hij verzameld haren van de verschillende kuddebeschermers om te kijken in hoeverre ze verwant zijn.
kangalfan
Zeer actief

SuperTyson schreef:wat bedoel je met natuurlijke selectie? want volgens mij zoekt de mens nog altijd de reu en teef bij elkaar? of mogen kangals zelf hun partner zoeken?
Als een kangal gedood wordt door een beer of wolf, dan betekent dat dat de kangal zich niet meer voortplanten. Zijn genen zijn uit de genenpoel verdwenen. De kangal die wel sterk genoeg is om een beer of wolf te verdrijven kunnen zich wel voortplanten.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

kangalfan schreef:
SuperTyson schreef:wat bedoel je met natuurlijke selectie? want volgens mij zoekt de mens nog altijd de reu en teef bij elkaar? of mogen kangals zelf hun partner zoeken?
Als een kangal gedood wordt door een beer of wolf, dan betekent dat dat de kangal zich niet meer voortplanten. Zijn genen zijn uit de genenpoel verdwenen. De kangal die wel sterk genoeg is om een beer of wolf te verdrijven kunnen zich wel voortplanten.
dat geldt voor iedere kuddebeschermer :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Natuurlijke selectie bij honden

Ongelezen bericht door malinois »

kangalfan schreef:De kangal is al de hond der honden.
voor mij niet :19: ik vind het helemaal niks, voor mij is de mechelaar de hond aller honden, voor een ander is een chinese naakthond dat :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

* zucht.. ik meng me eigen bijna nooit in discussies.. maar als ik heell eerlijk ben .. ben je voor mij gewoon een rare die een beetje aandacht wil :pffff:

Ik ga toch ook niet hier lopen vekondigen dat de Boerboel de hond der honden is :smile: ... sukkel..

of de Presa of weet ik het wat....
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

kangalfan schreef: Geef het toe dames en heren. De kangal is de superman onder de honden :mrgreen: Ieder vrouwelijk hondje zou gedekt willen worden door een kangalreu :mrgreen:
Mijn dames willen geen patjepeëer en zeggen opzouten met die hap :19:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Addy schreef:
kangalfan schreef: Geef het toe dames en heren. De kangal is de superman onder de honden :mrgreen: Ieder vrouwelijk hondje zou gedekt willen worden door een kangalreu :mrgreen:
Noa zegt: "Hij is wel lekker stoer, sterk en groot, maar ik kan hem niet hebben..." :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

kangalfan schreef:
Melanie 74 schreef:*zucht*

www.turkkarabas.com
Ja, die site heb ik al bekeken. Die man schijnt een expert te zijn op het gebied van kangals. Hij doet er ook onderzoek naar.
Ik keek er net even op en las wat deze man schreef over een ander turks herderras (Akbaş)
Compared with the fawn coated Kangal (Karabash) it has a more refined appearance with a pointed muzzle, and a softer coat with long and medium hair. Its weight and height at the withers are less than that of the Kangal (Karabash) but it is just as brave and faithful, even more so in fighting with predators. Its temperament is typified by a calm, quiet, alert, courageous independence coupled with a natural protective instinct. It is very agile. Akbaş Dogs can jump over fences and walls as high as a man. Possessing great stamina, they are also capable of running at great speed.
Als ik herder was, zou ik waarschijnlijk deze kleinere hond preferen, die eet vast minder :wink:
kangalfan
Zeer actief

Annelies schreef:
Addy schreef:
Noa zegt: "Hij is wel lekker stoer, sterk en groot, maar ik kan hem niet hebben..." :mrgreen:
Zou een kangal reu eigenlijk een chiwawa teefje kunnen dekken?
Annelies
Zeer actief

kangalfan schreef: Zou een kangal reu eigenlijk een chiwawa teefje kunnen dekken?
Hij is in ieder geval sterk genoeg om erop te kruipen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Annelies schreef:
kangalfan schreef: Zou een kangal reu eigenlijk een chiwawa teefje kunnen dekken?
Hij is in ieder geval sterk genoeg om erop te kruipen.
:mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Nanna schreef:
kangalfan schreef:
Annelies schreef:
Addy schreef: Mijn dames willen geen patjepeëer en zeggen opzouten met die hap :19:
Zou een kangal reu eigenlijk een chiwawa teefje kunnen dekken?
Nee.
Hij kan haar wèl 3 meter de lucht in slingeren.
Nee dat was een Pit-bull, die zijn zwaarder dus deze kan hij vast wel 6m. hoog gooien :denken:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

kangalfan schreef:Zou een kangal reu eigenlijk een chiwawa teefje kunnen dekken?
Als je deze vraag serieus bedoelt dan twijfel ik bij deze aan je intelligentie-niveau :ok:.
kangalfan
Zeer actief

Volgens mij zou een chiwawa gespietst worden door een kangal. Het zou een soort sis kebab worden. Wat denken jullie?
Annelies
Zeer actief

kangalfan schreef:Volgens mij zou een chiwawa gespietst worden door een kangal. Het zou een soort sis kebab worden. Wat denken jullie?
Ik denk dat ik nu maar een kopje koffie ga zetten... :mrgreen:
Afbeelding
Melanie 74

Annelies schreef:
kangalfan schreef:Volgens mij zou een chiwawa gespietst worden door een kangal. Het zou een soort sis kebab worden. Wat denken jullie?
Ik denk dat ik nu maar een kopje koffie ga zetten... :mrgreen:

Lekker doe mij er ook maar één :F:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Moet ie eens proberen bij onze Favo. Wedden dat de Kangal rent voor zijn leven :pffff:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ladybird schreef:
Moet ie eens proberen bij onze Favo. Wedden dat de Kangal rent voor zijn leven :pffff:
Zeker als zij haar stiefvaders erbij gaat halen :mrgreen: over sterke honden gesproken :pffff:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

tineke schreef:
ladybird schreef:
Zeker als zij haar stiefvaders erbij gaat halen :mrgreen: over sterke honden gesproken :pffff:
Kijk, dat bedoel ik nou :ok: :ok:

Bye Bye Kangal :blah: :blah: :blah: :blah:
Afbeelding
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

@Kangalfan: wat voor kudde heb je?
Afbeelding
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

:mrgreen: een kudde opblaaspoppen denk :smile:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Lemuria schreef:
kangalfan schreef:Zou een kangal reu eigenlijk een chiwawa teefje kunnen dekken?
Als je deze vraag serieus bedoelt dan twijfel ik bij deze aan je intelligentie-niveau :ok:.
Degene die zich Kangalfan noemt is wel intelligent, maar speelt een spelletje. Ik denk dat ie alleen maar een beetje aandacht wil. Hij heeft geen hond maar wil toch bij een clubje hondenbezitters horen. Niet met zomaar een hond, want dan val je niet op. Daarom koos hij ervoor om fan te zijn van een Kangal. Op deze manier wil hij opzien baren onder de andere hondenbezitters. Uiteindelijk zoekt hij naar acceptatie en vooral bewondering van de groep. Hij vraagt zelfs om even geduld met hem te hebben en opent een poll om te kijken hoe hij ervoor staat.

Hij heeft zich alleen zwaar vergist om zoiets hier te proberen. Zijn pogingen hadden meer kans van slagen gehad in een autoforum. Lekker opscheppen over hoeveel pk's je hebt in de auto, die niet bij jou maar bij je buurman voor de deur staat. Geen haan die er naar zou kraaien.
Kangalfan is ook geen Turk, Kangalfan is een Trol.

Denk ik.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

monica schreef::mrgreen: een kudde opblaaspoppen denk :smile:
:smile: :mrgreen: :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Marco# schreef:Degene die zich Kangalfan noemt is wel intelligent, maar speelt een spelletje. Ik denk dat ie alleen maar een beetje aandacht wil. Hij heeft geen hond maar wil toch bij een clubje hondenbezitters horen. Niet met zomaar een hond, want dan val je niet op. Daarom koos hij ervoor om fan te zijn van een Kangal. Op deze manier wil hij opzien baren onder de andere hondenbezitters.
Ik heb eigelijk ook geen Huskies maar vind het gewoon stoere honden die indruk maken :oops:. De verhalen erom heen verzin ik zelf wel, ik heb n grote duim :ok:.
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Lemuria schreef:
Marco# schreef:Degene die zich Kangalfan noemt is wel intelligent, maar speelt een spelletje. Ik denk dat ie alleen maar een beetje aandacht wil. Hij heeft geen hond maar wil toch bij een clubje hondenbezitters horen. Niet met zomaar een hond, want dan val je niet op. Daarom koos hij ervoor om fan te zijn van een Kangal. Op deze manier wil hij opzien baren onder de andere hondenbezitters.
Ik heb eigelijk ook geen Huskies maar vind het gewoon stoere honden die indruk maken :oops:. De verhalen erom heen verzin ik zelf wel, ik heb n grote duim :ok:.
Ik wist het... :pffff: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”