Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

twee rassen kruisen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Baily schreef:Ik zou een herder willen kruisen met een husky of malamute.

Met herderkwaliteiten zoals baasgerichtheid, waaks, actief, en poolhondkwaliteiten, zoals , roedelgericht, tikkeltje eigenwijs en een ontzettend vriendelijke kop met vrolijke ogen. :mrgreen: Die combinatie levert een hond met humor op.

Zoeentje heb ik al, maar ik zou willen dat het een ras was. :mrgreen: :wink:
zo eentje had ik dus ook.. Minyo had een malamute achtig uiterlijk, maar andere kleuren. lekker tikje eigenwijs, luisterd goed.. goed te trainen.. tikje waaks, baasgericht, actief.. en je kan er lekker mee sporten..
En hijs een beetje op zn eigen..

En een heerlijk koppie:
Afbeelding
Afbeelding
madelonjoy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door madelonjoy »

Ik vind een flatcoatje met poedel wel wat! :ok: De vacht van de poedel in het formaat en de bouw van de flatcoat
Afbeelding
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

SuperTyson schreef:
son-pei schreef:Ik zal sharpei's gaan kruisen om ze weer gezonder te krijgen.
Qua uiterlijk past een Thai ridgeback het beste,dan zal je weer het oorspronkelijk pei type terug kunnen krijgen. Of een leuke Engelse Staff maar beide rassen lijken me qua karakter geen verstandige match :denken:
Misschien dan ook maar een Ierse Setter :smile:
hoezo met een thai ridgeback wel kwa karakter een goede match
Nee geen goede match qua karakter zei ik, de meeste Thai ridgebacks zijn behoorlijk scherp.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Baily schreef:Ik zou een herder willen kruisen met een husky of malamute.

Met herderkwaliteiten zoals baasgerichtheid, waaks, actief, en poolhondkwaliteiten, zoals , roedelgericht, tikkeltje eigenwijs en een ontzettend vriendelijke kop met vrolijke ogen. :mrgreen: Die combinatie levert een hond met humor op.

Zoeentje heb ik al, maar ik zou willen dat het een ras was. :mrgreen: :wink:
Hahaha, goeie keus, kijk maar es onderaan pagina 1 van dit topic waar ik ook al zei een witte herder met een malamute :ok:

En het blijkt dus in de praktijk ook een prima combi te zijn, helemaal goed :mrgreen:
groetjes Diana

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou wel eens willen zien wat er uit een Mechelaar X Chow chow komt!
Ik heb beide rassen gehad en ken de karakters, ik kan me er wat moeilijk een voorstelling bij maken :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

kawa2 schreef:teckel(korthaar) en een stafford

met als resultaat
een wat gespierdere teckel

een stronteigenwijze hond die zich 10x in de rondte jaagt en ook nog humor heeft :N:

dat wordt een dikke help! :smile:

wel meteen de combi van mijn meest favo hondjes :mrgreen:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

alma2 schreef:Ik zou wel eens willen zien wat er uit een Mechelaar X Chow chow komt!
Ik heb beide rassen gehad en ken de karakters, ik kan me er wat moeilijk een voorstelling bij maken :mrgreen:
Mechelaar en Chow weet ik niet.
DH en Chow wel, erg mooie, stabiele en baasgerichte honden.
Werkwillig maar niet zo erg snel.
Hebben wel vrij snel last van de hitte.
En hebben vaak een paars gevlekte tong :mrgreen:

Uit eigen ervaring ken ik ook.
DH x Boxer. Stevige "oermolloser" achtige honden.
Chow x Collie Mooi maar niet makkelijk.
Berner Sennen x Border Collie. Groot, geweldig (letterlijk en figuurlijk), werkwillig en veeleisend.

In Engeland veel tegen gekomen:
Zogenaamde "Lurchers", in principe kruisingen tussen een windhond en een andere hond (meestal collie of terrier)
In praktijk ben ik geen andere tegen gekomen dan die tussen Greyhound en terrier.
De lurchers zijn bewuste kruisingen, geen ongelukjes en worden gefokt met een bepaald (jacht)doel voor ogen.

Ook de leden van de IPO vereniging waar ik (meer dan twintig jaar geleden) de kantine voor verzorgde, hadden zeker voor de helft een zogenaamde "gebruikskruising". MH met 1/4 Pitbull of Rotweiller bijvoorbeeld. Of Herder met een dogachtige.
De bedoeling was om een snelle massieve hond te krijgen met een "machtige" beet. (of dat lukte kan ik niet beoordelen)
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Herder x Retriever zijn ook vaak geslaagde kruisingen.

Neem mijn Joy:

Het werklustige en gehoorzame van een herder en het sociale en speelse van een labrador.
Afbeelding
alm@
moderator

Ennath schreef:
alma2 schreef:Ik zou wel eens willen zien wat er uit een Mechelaar X Chow chow komt!
Mechelaar en Chow weet ik niet.
DH en Chow wel, erg mooie, stabiele en baasgerichte honden.
Werkwillig maar niet zo erg snel.
Hebben wel vrij snel last van de hitte.
En hebben vaak een paars gevlekte tong :mrgreen:
Die paars gevlekte tong had ik me wel kunnen bedenken :mrgreen:
Maar juist het temperament van een mechelaar en het stoïcijnse van een chow benieuwd mij wat voor karakter zo'n hond zal hebben.
Mijn chow (13 geworden) had overigens weinig last van hitte, of het moest echt boven de 30 graden zijn, maar dan puft elke hond wel.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou wel eens een Laekense met een (Harlekijn) Koningspoedel willen kruisen dan. Ik vind beide rassen helemaal geweldig en heb het idee dat je uit zo'n kruising wel eens erg mooie pups zou kunnen krijgen, met fijne karakters, wat minder terughoudend naar vreemden dan de Laekense op zichzelf is, en met een apart soort vacht.

Maar ik ga het maar niet doen denk ik. :wink:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Een WeimaranerXTeckel.
Heeft Cor z'n zin en ik ook :mrgreen:

Edit: wel een langharige Teckel, kleur weet ik nog niet :19: :wink:
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

duitse herder/ ierse setter.

het mooie sierlijke vriendelijke van een ierse setter en het baasgerichte, slimme en waakse van de herder.

:idea: of een ierse wolfshond met een bordercollie. :mrgreen:
het relaxte van de ier en de pit van de collie.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Mijn malidor is de perfect kruising (mechel met labrador). Mijn schatje is extrovert en verheugd zich op ieder mens tenzij hij alleen is dan bewaakt hij huis en haard met zijn leven. Hij luisterd heel erg goed (soms te goed) is super speels (vraag is hij 2 jaar, euh nee 6...) en vind alle hondensporten super of het nu flyball, behendigheid, KNPV of weet niet wat is alles is leuk (dus zoek iets uit wat je zelf ook leuk vind haha).

Maar bestaande kruisingen mochten niet mee doen geloof ik....
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Nou ik ga eerst een mechelaar kruisen met een Pumi (een puchelaar), dan een ruwhaar hollander met een Whippet (een hoppet) en dan die twee kruisingen met elkaar kruisen. Vast wel een perfecte hond!
rasstandaard: maat tussen 40 en 50 cm, korte iets krullende grijzige vacht, halfstaande oren, atletisch gebouwd.
Gedrag: in een woord: super intelligent, zelfstandig maar niet te, werklustig, en...knettergek!
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Pinkki schreef:Nou ik ga eerst een mechelaar kruisen met een Pumi (een puchelaar), dan een ruwhaar hollander met een Whippet (een hoppet) en dan die twee kruisingen met elkaar kruisen. Vast wel een perfecte hond!
rasstandaard: maat tussen 40 en 50 cm, korte iets krullende grijzige vacht, halfstaande oren, atletisch gebouwd.
Gedrag: in een woord: super intelligent, zelfstandig maar niet te, werklustig, en...knettergek!
Doe mij dan maar een pup :ok:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

De kruisinf voor mij zal zijn: husky met border collie. Vind ik geweldige honden.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

boxersien schreef:De kruisinf voor mij zal zijn: husky met border collie. Vind ik geweldige honden.
Combination from hell tenzij je de hele dag thuis bent en flink met ze kunt werken :smile:
Lijkt me dat het qua uiterlijk wel erg mooie honden worden :P!
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Lemuria schreef:
boxersien schreef:De kruisinf voor mij zal zijn: husky met border collie. Vind ik geweldige honden.
Combination from hell tenzij je de hele dag thuis bent en flink met ze kunt werken :smile:
Lijkt me dat het qua uiterlijk wel erg mooie honden worden :P!
Kan wel kloppen, maar ik heb graag super drukke honden om me heen waar ik wat mee moet doen. Ik wordt gek van een rustig type hele dagen om me heen (vandaar nu de boxer).

Qua uiterlijk zijn het zeker gave honden. Boy van Saffie van???? is er ook zo een dacht ik en die is ook geweldig om te zien!!!!!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

boxersien schreef:Kan wel kloppen, maar ik heb graag super drukke honden om me heen waar ik wat mee moet doen. Ik wordt gek van een rustig type hele dagen om me heen (vandaar nu de boxer).

Qua uiterlijk zijn het zeker gave honden. Boy van Saffie van???? is er ook zo een dacht ik en die is ook geweldig om te zien!!!!!
Kan me er wat bij voorstellen, ik vind het ook heerlijk om te werken met honden maar dan moet je echt súpergoed gaan selecteren op nieuwe eigenaren bij zulke hyper-actiefjes :eek:.
Zou wat zijn als het een hond was waar je het hele jaar door mee kunt werken, maar aangezien de Border Collie zo'n dikke vacht heeft weet ik niet of dat wel kan...?

Is Boy van Saffie ook zo'n kruising? Nou zeker niets mis mee dus, super die blauwe ogen!
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Iets dat lijkt op Kiara, er is ons altijd verteld dat ze een kruising chow-pei is, maar veel mensen vragen of ze een kruising mechelaar is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het op de foto's moeilijk te zien, maar als je haar ziet lopen krijg je dat idee wel. Had ik zelf ook toen ik haar voor het eerst zag.
:zweep:
alm@
moderator

Paulala schreef:
Iets dat lijkt op Kiara, er is ons altijd verteld dat ze een kruising chow-pei is, maar veel mensen vragen of ze een kruising mechelaar is.

Ik vind het op de foto's moeilijk te zien, maar als je haar ziet lopen krijg je dat idee wel. Had ik zelf ook toen ik haar voor het eerst zag.
Lijkt idd of er mechelaar in zit, ik kan er weinig pei aan ontdekken. Heeft ze een blauwe tong? Mooi hondje trouwens :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ze heeft een blauw gevlekte tong.
Als je haar meemaakt en haar gezichts uitdrukkingen ziet, dan zie je vaak zeer zeker wel iets van een Shar-pei er in. Soms kijkt ze met een frons op haar kop en dan doet ze me rond haar ogen echt wel aan een pei denken, maar ik denk dat de chow ook dezelfde expressies heeft.
Maar ze heeft dezelfde vacht als een chow, maar dan korter.
:zweep:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jack x York, maar die mag natuurlijk weer niet :mrgreen:

Euh
Markiesje x (zw-wit) Bordercollie :mrgreen: Maatje groter Markiesje waarmee je ook nog eens schapen kan gaan hoeden :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rory schreef:Ik denk een Alaskan Malamute en een Zwitserse witte herder, die laatste heeft mijn hart gestolen en die eerste, zag van de week een bij me in de buurt, niet voor het eerst, maar het was wel de eerste dat ik hem (hij heette volgens mij Inuk) van heel dichtbij zag, wat een prachthond om te zien.
Ik hou wel van gespierde, sterke en toch mooie sierlijke grote honden en deze twee voldoen daar helemaal aan, wel zou je hopen dat deze twee rassen elkaar aanvullen, maar eerlijk is eerlijk, ik ben absoluut geen voorstander van kruizingen, dat flikt iemand die ik ken al regelmatig, nadeeltje is dat ze de broer van mijn Mike ervoor misbruikt...
ik ken een dergelijke kruising persoonlijk, superleuke hond :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

franse bulldog met de sharpei

krijg je van die heerlijke kleine peitjes, minder extreme in uiterlijk en met een super open karakter naar mensen toe :ok:
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Doe mij dan maar een pup
Dat is dan 1800 euro, zeer exclusief ras hoor! De whopuchelaar... :wink:
Wel garantie voor goede behendigheidshondjes denk ik...
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

ranetje schreef:De Labradoodel (of Labradoedel?)
Maar die is er al, mat als doel een blindegeleidehond zonder haarverlies :ok:
Mooi doel, maar in de praktijk blijkt dat je er niet van op aan kunt dat deze honden niet verharen. :wink: Het lijken mij overigens wel hele leuke honden.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Laurie en Denis
Actief
Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laurie en Denis »

Teckelgek schreef:Een WeimaranerXTeckel.
Heeft Cor z'n zin en ik ook :mrgreen:

Edit: wel een langharige Teckel, kleur weet ik nog niet :19: :wink:
Neem je toch een Langharige Weimaraner, hebben jullie allebei je zin. :wink:

Rassen die ik zou willen kruisen zijn:
Weimaraner X Duitse Staande Draadhaar
of:
Weimaraner X Cesky Fousek

Alleen ik kwam er een paar maanden geleden achter dat er al zo'n soort hond bestaat: Slowaakse Staande Hond, heeft de kleur van de Weimaraner en het karakter van de Duiste Staander. :cheer:

Dus voor mij hoeft er niet meer gekruisd te worden.
Groetjes Laurie & Betyar.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

malinois schreef:
Rory schreef:Ik denk een Alaskan Malamute en een Zwitserse witte herder, die laatste heeft mijn hart gestolen en die eerste, zag van de week een bij me in de buurt, niet voor het eerst, maar het was wel de eerste dat ik hem (hij heette volgens mij Inuk) van heel dichtbij zag, wat een prachthond om te zien.
Ik hou wel van gespierde, sterke en toch mooie sierlijke grote honden en deze twee voldoen daar helemaal aan, wel zou je hopen dat deze twee rassen elkaar aanvullen, maar eerlijk is eerlijk, ik ben absoluut geen voorstander van kruizingen, dat flikt iemand die ik ken al regelmatig, nadeeltje is dat ze de broer van mijn Mike ervoor misbruikt...
ik ken een dergelijke kruising persoonlijk, superleuke hond :ok:
Misschien een foto zien te regelen, ben wel benieuwd hoe die hond er dan uitziet :mrgreen:
groetjes Diana

Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Lemuria schreef:Zou wat zijn als het een hond was waar je het hele jaar door mee kunt werken, maar aangezien de Border Collie zo'n dikke vacht heeft weet ik niet of dat wel kan...?
De vacht van de border moet in principe alle weersomstandigheden aankunnen. Borders worden door de herder gewoon het hele jaar door ingezet bij de schapen en ander vee.

Ik heb wel een paar BC x Husky puppies gekend. Leuke en naar mijn mening ook erg mooie hondjes met veel werklust, maar er zat wel een kop op zullen we maar zeggen :wink: . Helaas ben ik ze later uit het oog verloren dus ik weet niet hoe ze zijn uitgegroeid.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”