Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack russels?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Maryanne schreef:
crazyjanita schreef:daarom deed ik dus :oohja: omdat dit verhaaltje nou de zoveelste keer is ik noem mijn hond zoals ik wil en dat moet de rest ook gewoon lekker gaan doen gelukkig dat heel veel mensen hem aan de kop wel herkennen als jr nu heb ik der wel genoeg over gezegt weer ga niet nog een keer weer de zoveelste topic discussie voeren
Heel slim! :roll:
net zo slim als de zelfbedachte leugens op haar website ( overigens ook vol typfouten :roll: )

crazyjanita, je doet je naam eer aan :ok:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

yamie schreef:
Maryanne schreef:
crazyjanita schreef:daarom deed ik dus :oohja: omdat dit verhaaltje nou de zoveelste keer is ik noem mijn hond zoals ik wil en dat moet de rest ook gewoon lekker gaan doen gelukkig dat heel veel mensen hem aan de kop wel herkennen als jr nu heb ik der wel genoeg over gezegt weer ga niet nog een keer weer de zoveelste topic discussie voeren
Heel slim! :roll:
net zo slim als de zelfbedachte leugens op haar website ( overigens ook vol typfouten :roll: )

crazyjanita, je doet je naam eer aan :ok:
Ik heb die site eens bekeken, en hij heeft wel erg korte pootjes en een lang lichaam hoor.
:zweep:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

crazyjanita schreef:ik noem mijn hond zoals ik wil en dat moet de rest ook gewoon lekker gaan doen
Jihoeeee, dan heb ik dus 2 Saarloos Wolfhonden :D. *Maakt vreugdedansje*.
Of zou ik ze Finse Spits gaan noemen :shock:...vind het allebei wel wat hebben :19:.

:roll:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Lemuria schreef:
crazyjanita schreef:ik noem mijn hond zoals ik wil en dat moet de rest ook gewoon lekker gaan doen
Jihoeeee, dan heb ik dus 2 Saarloos Wolfhonden :D. *Maakt vreugdedansje*.
Of zou ik ze Finse Spits gaan noemen :shock:...vind het allebei wel wat hebben :19:.

:roll:
Hahahahahahahahahahahaha :smile: :smile:
:zweep:
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

van de site van Crazyjantina

"Een jack russell behoort 70 % wit in zijn vacht te bezitten,

goh, het begin is redelijk goed al moest het hoofdzakelijk wit zijn, dus minimaal 50 %

met het liefs alleen een aftekening op de kop en onderaan de staart.
Echter is er tegenwoordig ook een aanbod van de tan en black an tan jack russell.
Deze jack russells voldoen niet aan de eisen van de rasvereniging en zijn dan ook niet als jack russell erkend.
Bij deze honden heeft er ergens een aantal generatie's terug een kruising plaatsgevondenmet of een duitse jack hond of een tekkel,dit alleen om de mooie black an tan kleur te krijgen.

het gaat hier ook nog goed, alleen een vraag wat ik een duite jack hond?????

Daarna is uiteraad doorgefokt met raszuivere jack russels en zo is de mooie kleurcombinatie black an tan terug blijven komen, zo zijn de black an tan jack russells dus onstaan.

dit kan NOOIT!!! waar haal je die wijsheid nou weer vandaan :roll:

Kwa uiterlijk en gedrag zijn ze nu exact hetzelfde

*proest* :smile2: uiterlijk hetzelfde???

en dan het gedrag, bijna alle stamboomloze jack's zijn van de stuiterballen, incl de B&T's. Ik mag erover praten want ik heb zelf een stamboomloze die een stuk drukker is dan m'n echte jack's

maar de kleur voldoet nog steeds niet aan de eisen van de rasvereniging in Nederland.

en dat moet vooral zo blijven!!

In Ierland en Engeland zijn er al black and tan jack russels met een erkend registatie bewijs."

:blah: de normale jack russell is niet eens erkens in engeland, en dan zou zo'n stom kleurtje wel erkend zijn, nee dat is fraai, de hond "bestaat" daar niet eens maar de kleur wel :smile2:
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

http://members.home.nl/onze-jack-russel ... pagina.htm

daar komt het weg :denken:

dus voor je denkt dat ik het zelf in elkaar heb gefrutseld :denken:
Afbeelding
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

crazyjanita schreef:http://members.home.nl/onze-jack-russel ... pagina.htm

maar het lijkt mij wel dat je het er mee eens bent anders zou je het niet op je eigen site zetten, toch?
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

daar komt het weg

dus voor je denkt dat ik het zelf in elkaar heb gefrutseld
Dus als ik vanmiddag een site in de lucht gooi met een lulverhaal over zwart wit gevlekte Golden Retrievers dan geloof je dat ook?

Grtz. Jo
Grtz. Jo
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb ook een echte Jack Russell, hij is bijna helemaal bruin met alleen een klein wit vlekje op de borst en op de teentjes :cheer: :roll:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Maak het nou niet nog erger :N:
crazyjanita schreef:http://members.home.nl/onze-jack-russel ... pagina.htm

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

en hoe vaak hebben velen en ik niet geroepen naar je: HEEL VEEL MENSEN WETEN NIET WAT EEN JACK RUSSELL NU PRECIES IN HOUD

Dus als ze het op straat zeggen dat het een JR is zeg dan dat dat niet is!!! Dit niet om jou hond de grond in te stampen, daar is het veel te leuk voor. Maar wel om de mensen op straat tenminste eens een normaal goed beeld te geven. Een kruising hebben is toch leuk?? Waarom moet het percé een JR zijn?? :denken:

Ga jou nooit snappen, echt niet. En discussies hierover voeren is zeker onzinnig, maar zolang jij en anderen van deze uitspraken blijven doen moeten we die discussies wel blijven voeren. Gewoon voor het beeld wat de JR wel behoort te hebben en om nog niet meer mensen te laten denken dat de JR wel bestaat.

Trouwens: nu je hier schijnbaar nog wel lees (heb nog niet aangegeven van niet zoals bij discussies :mrgreen: . mag ik nu eens de stamboom zien van jou hond of zijn/haar ouders??? Die had je toch zei je?? ben wel heel erg benieuwd. Geloof namelijk nooit dat die er is, want deze zijn nergens erkent (of moet een goede JR zijn waar een tekkel op heeft gezeten :19: )
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”