Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kasteel Groeneveld, zondag 1 Juli

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Is er ook iemand die daar de weg kent :mann:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Leane schreef:Is er ook iemand die daar de weg kent :mann:
Boomer weet het wel... :mrgreen: :smile:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik kan mijn kompas meenemen, ik heb ooit een blauwe maandag op scouting gezeten :mrgreen:
Afbeelding
IngridV
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door IngridV »

Ik houd deze wandeling al even in de gaten en wil graag mee met Mex (kooikerhondje). Ik zou het erg leuk vinden om mee te gaan, maar kijk eerst even wat voor honden er meegaan.
Ben met 2 wandelingen meegeweest en dat ging er goed en ik vond het erg leuk.
De helft van de honden kent Mex al en met de andere honden, Dirk, Daan, Bo, Reina en Moya kom ik even kennismaken met Mex aan de lijn.
Mex kan er namelijk niet tegen als er een hond hem overmeesterd of opjaagd. Hij gaat dan gelijk in de verdediging en hapt naar die hond. De andere keren ging het goed en voor Mex is dat een goede ervaring.
Alleen ben ik altijd wat angstig als Mex dit doet bij een grotere hond dat hij niet `opgegeten `wordt.
Als iemand nu zegt nou je kan beter niet met Mex komen dan ga ik het gewoon weer een keer bij een andere wandeling proberen.
Mocht ik komen hoe laat begint de wandeling en waar spreken we af.
Houden jullie ook eerst de honden aan de lijn.
Laatst gewijzigd door IngridV op 27 jun 2007 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,Ingrid en Mex.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

IngridV schreef:Ik houd deze wandeling al even in de gaten en wil graag mee met Mex (kooikerhondje). Ik zou het erg leuk vinden om mee te gaan, maar kijk eerst even wat voor honden er meegaan.
De helft van de honden kent Mex al en met de andere honden, Dirk, Daan, Bo, Reina en Moya kom ik even kennismaken met Mex aan de lijn.
Mex kan er namelijk niet tegen als er een hond hem overmeesterd. Hij gaat dan gelijk in de verdediging en hapt naar die hond. De andere keren ging het goed en voor Mex is dat een goede ervaring.
Alleen ben ik altijd wat angstig als Mex dit doet bij een grotere hond dat hij niet `opgegeten `wordt.
Als iemand nu zegt nou je kan beter niet met Mex komen dan ga ik het gewoon weer een keer bij een andere wandeling proberen.
Met Reina (herderteefje) zal je geen problemen hebben, zij is al vaker meegeweest met kooikers en dat gaat uitstekend, zij kan heel goed haar spel aanpassen en is erg speels :ok: als ie hapt, zoekt ze wel een ander om mee te spelen :wink:
Afbeelding
IngridV
Vaste gebruiker

Hallo Alma,

Bedankt voor je berichtje. Fijn om dit van te voren te weten.
Mex is vaak bang van herders. Hij is een keer achterna gezeten door een herderreu en dan heeft veel indruk gemaakt. Nu zorgt hij dat ze uit zijn buurt blijven. Dus voor hem is het heel goed om een aardig en niet op hem gericht herderteefje tegen te komen.
En als ze elkaar eerst aan de lijn ontmoeten dan ziet hij al dat het niet eng is.
Groetjes,Ingrid en Mex.
Afbeelding
Leane

Even een tijd. In het begin bericht heb ik tussen elf en twaalf gezet. Elf uur verzamelen en dan half 12 lopen ? dan hebben we een beetje speling als er iemand wat later is
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Leane schreef:Even een tijd. In het begin bericht heb ik tussen elf en twaalf gezet. Elf uur verzamelen en dan half 12 lopen ? dan hebben we een beetje speling als er iemand wat later is
Wat ons betreft een goede tijd :ok: De weg kennen we daar ook, alhoewel ik totaal geen richtinggevoel heb, maar we hebben ons lopende kompas genaamd Cor bij ons :cheer:

@Ingrid: volgens mij kun je rustig mee met Mex, gezellig :mrgreen:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Leane schreef:Even een tijd. In het begin bericht heb ik tussen elf en twaalf gezet. Elf uur verzamelen en dan half 12 lopen ? dan hebben we een beetje speling als er iemand wat later is
wat mij betreft is het een goede tijd
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

IngridV schreef:Ik houd deze wandeling al even in de gaten en wil graag mee met Mex (kooikerhondje). Ik zou het erg leuk vinden om mee te gaan, maar kijk eerst even wat voor honden er meegaan.
Mex kan er namelijk niet tegen als er een hond hem overmeesterd of opjaagd. Hij gaat dan gelijk in de verdediging en hapt naar die hond. De andere keren ging het goed en voor Mex is dat een goede ervaring.
ik denk dat het wel moet gaan, bo wil alleen spelenof gaat zijn eigen gang.
hij heeft het alleen niet zo op erg dominante honden zeker als ze al bij voorbaat lopen te grommen
Afbeelding
IngridV
Vaste gebruiker

Hallo Jeanette,

Is Bo een reu of een teefje?
Als we ze eerst met elkaar laten kennismaken aan de riem dan gaat het vast goedkomen. Met retrievers heeft Mex meestal na een eerste ontmoeting niet zoveel moeite, zolang ze maar niet achter hem aan gaan jakkeren.
Bedankt voor je reactie.

Verder ben ik nu 2 keer bij Kasteel Groeneveld geweest. Verdwalen gaat haast niet volgens mij. Je kan er blijven lopen, maar je ziet altijd het kasteel weer terug. Enkele weken terug daar nog een wandeling gemaakt.
Dus met Cor en mij moet het goed komen.

Ariane ook weer leuk om Mick en Jagger te zien. Jagger zou wel gegroeid zijn. Ben benieuwd.
Groetjes,Ingrid en Mex.
Afbeelding
Ari@ne

IngridV schreef:
Ariane ook weer leuk om Mick en Jagger te zien. Jagger zou wel gegroeid zijn. Ben benieuwd.
Ik denk dat je Mick bedoelt :wink:
Ja, hij is flink gegroeid en een echte puber :roll: . Zaterdag wordt hij alweer 7 maanden :mrgreen:
Moya
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Moya »

Moya gaat in principe vooral haar eigen gang (vooral als ik een tennisbal bij de hand heb). Alleen is ze aan de lijn niet altijd even vriendelijk. Ik hou haar gewoon goed vast, kunnen ze kennismaken en dat gaat het zeker goed als we eenmaal lopen.

Maak je geen zorgen, ze is wel groot en zwart, maar heeft nog nooit een hond(je) opgegeten!!!! :gjump:
Jeannettebo
Zeer actief

IngridV schreef:Hallo Jeanette,

Is Bo een reu of een teefje?
Als we ze eerst met elkaar laten kennismaken aan de riem dan gaat het vast goedkomen. Met retrievers heeft Mex meestal na een eerste ontmoeting niet zoveel moeite, zolang ze maar niet achter hem aan gaan jakkeren.
Bedankt voor je reactie.

Verder ben ik nu 2 keer bij Kasteel Groeneveld geweest. Verdwalen gaat haast niet volgens mij. Je kan er blijven lopen, maar je ziet altijd het kasteel weer terug. Enkele weken terug daar nog een wandeling gemaakt.
Dus met Cor en mij moet het goed komen.

bo is een reu
zeker als hij los is gaat hij zijn eigen gang wel even snuffelen natuurlijk :ok: :ok:
ik ben ook met oudjaar mee gegaan met de forumwandeling dat was ook geen probleem
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ingrid, het lijkt me dat je prima mee kunt met Mex. Dirk is trouwens pas 13 weken oud, dus daar heeft Mex weinig van te vrezen. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
IngridV
Vaste gebruiker

Hallo Moya, Dirk en Bo,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik weet dan tenminste wat ik kan verwachten.
Groot en zwart kan Mex bang van zijn, maar een teefje is wel aantrekkelijk. Dus dit komt wel goed.
Puppies vindt Mex erg leuk. Hij speelt er graag mee.
En na kennisgemaakt te hebben met Bo geloof ik ook dat het goed gaat. Zeker als Bo zijn eigen ding gaat doen of lekker gaat spelen met de andere honden. En het kan ook nog zo zijn dat Mex hem geweldig vindt.
In ieder geval bedankt voor jullie begrip.
Ik vind het nog wel spannend, maar heb er wel zin in.
Zeker na mijn vorige ervaringen, toen ging ik helemaal blij weg van die wandelingen.
Groetjes,Ingrid en Mex.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Hoi Ingrid,

Mex en Daan hebben elkaar de vorige keer al ontmoet en dat ging goed. Daan is die cairn terrier. Aan de riem kennismaken gaat met Daan niet goed maar los wel.
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Ingrid, wat vind je ervan als Tobias ook zou komen?

Ik durf het wel aan, Tobi is zelfverzekerder inmiddels en Mex heeft al veel goede ervaringen achter de rug als ik dat zo lees...

Maar jij moet het ook een goed plan vinden natuurlijk :wink: .
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik hou nog even een slag om de arm. Er is zaterdag wat tussen gekomen dus die dag ben ik dan al kwijt en als het heel mooi weer is wil ik Myrthe aanspannen en Kiefer voor het eerst op de wagen meenemen.
Afbeelding
Leane

Hutsje schreef:Ik hou nog even een slag om de arm. Er is zaterdag wat tussen gekomen dus die dag ben ik dan al kwijt en als het heel mooi weer is wil ik Myrthe aanspannen en Kiefer voor het eerst op de wagen meenemen.
Kom je gewoon met de wagen richting Baarn :pffff:
Ari@ne

Leane schreef:
Hutsje schreef:Ik hou nog even een slag om de arm. Er is zaterdag wat tussen gekomen dus die dag ben ik dan al kwijt en als het heel mooi weer is wil ik Myrthe aanspannen en Kiefer voor het eerst op de wagen meenemen.
Kom je gewoon met de wagen richting Baarn :pffff:
:mrgreen:
Maar mooi weer zondag :denken: . Het zou wel wat warmer worden, maar regenachtig geloof ik :19:

Anders Jes, tot de 14e :ok:
IngridV
Vaste gebruiker

Hoi Githa,

Geen probleem hoor als je komt. Met meerdere honden dan gaat dit vast prima. Gezellig om je weer een keer te zien en spreken.
Groetjes,Ingrid en Mex.
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Gezellig! Dan komen Tobias en ik ook.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

leuk....zal ik best weleens iemand tegen komen :mrgreen:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Rob* schreef:leuk....zal ik best weleens iemand tegen komen :mrgreen:
Niet op dat tijdstip toch? :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Ari@ne

Cleo schreef:
Rob* schreef:leuk....zal ik best weleens iemand tegen komen :mrgreen:
Niet op dat tijdstip toch? :mrgreen:
Is juist een reden voor hem om dan niet daar te lopen :smile2: :smile2:
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door schumie »

Hallo.Mag ik ook mee?Ben hele tijd afwezig geweest vanwege nare familie omstandigheden(vader is met spoed geopereerd,gelukkig goed af gelopen en nu gezond en wel weer thuis)daardoor ook helemaal vergeten voor vorige week af te melden....Sorry!Maar zou nu graag komen,alleen met tess en die is lief voor alles!Al zijn grote stoere reuen Favoriet :mrgreen:
Leane

schumie schreef:Hallo.Mag ik ook mee?Ben hele tijd afwezig geweest vanwege nare familie omstandigheden(vader is met spoed geopereerd,gelukkig goed af gelopen en nu gezond en wel weer thuis)daardoor ook helemaal vergeten voor vorige week af te melden....Sorry!Maar zou nu graag komen,alleen met tess en die is lief voor alles!Al zijn grote stoere reuen Favoriet :mrgreen:
He he kunnen Tess en Xavier eindelijk eens spelen!
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik kan helaas niet komen morgen... :jank:

Volgende keer weer wel!
IngridV
Vaste gebruiker

Ik en Mex komen zeker. Leuk om weer een wandeling te maken met verschillende honden. Vindt het nog steeds een beetje spannend, maar wel een goed gevoel bij.
Morgen komt er ook nog een wandelvriendin met haar dol-dwaze bruine labrador teef van 2 jaar mee. Haar naam is Sammie en de wandelvriendin heet Ellen.
Tot morgen op de parkeerplaats.
Groetjes,Ingrid en Mex.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”