Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kindje van 3 met stafpup

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

massam schreef:
Pak-de-bal schreef:
massam schreef:kinderen van 10 "krijgen" honden en dat is ziek !
Hoezo is dat ziek?
Ik kreeg mijn eerste hond toen ik bijna 7 jaar was.
Ik heb haar 15,5 jaar gehad, toen ging ze dood.
Ik was zelf verantwoordelijk voor mijn hond, maar mijn vader deed de laatste wandeling omdat ik dan al in bed lag. Wel moest ik dagelijks het voer voor haar halen en klaar maken (1 pond gestoomde, gemalen pens per twee dagen+ Donatin, 's morgens wat Hols hondenbrood).

Ik stond vroeger op om met haar te wandelen, ik ging meteen uit school met de hond lopen, vaak urenlang. Katja zat naast mijn stoel, lag naast mijn bed, sliep in mijn tent. En soms in mijn slaapzak.
Ik had haar geleerd om in de goot te poepen, te wachten bij de stoep rand, te komen als ze geroepen werd en te zitten als ze aangelijnd werd. Na een paar jaar wist ze dat in de stankzooi rollen onherroepelijk betekende dat ze in bad (het lavet) moest, ze rolde lekker en tippelde bij thuiskomst meteen door de badkamer in. Verder kon ze veel beter om een ijsje zeuren bij mijn vader als dat wij het konden. Als Katja om een ijsje vroeg trok Pa de portemonnee nog wel eens :smile: Mijn moeder niet, die was niet zo beïnvloedbaar.

Natuurlijk was Katja niet "goed gefokt" ze was gewoon een kruising van onbestemde afkomst geboren in een boerestal, waar we haar met zes weken opgehaald hebben. Vader onbekend, moeder een boerehofhond.

Ze was braaf, goed opgevoed en ging heel vaak met me mee naar school, zowel de lagere als de middelbare. Daar lag ze onder mijn tafeltje tot in de pauze, en dan ging ze kwispelstaartend van kind tot kind en maakte zich dienbaar door het balletje van het babyen uit de bosjes te vissen. Met haar dichte jas kon ze namelijk uitstekend tussen de stekelbosjes door.

Mijn oudste zoon (nu zesentwintig) kreeg voor zijn tiende verjaardag een Cocker spaniël uit het asiel. Natuurlijk was Flupke niet "goed gefokt". Gewoon een pupje van de Vogeltjes markt, gedumpt in het asiel toen bleek dat opvoeding lastig was. En urenlang alleen laten een gillende hond en mopperende buren opleverde.

Flupke volgde mijn zoon op zijn hielen, zat naast zijn stoel, sliep in zijn bed. Ging dagelijks met hem wandelen, vaak urenlang. Ze gingen samen vissen, waarbij Flupke altijd meer ving dan haar baas. Ze brachten de zomers op en vooral in het Veerse Meer door. Alle uren dat hij niet op school zat bracht hij met Flupke door. Hij ging met haar op cursus en bracht het tot GG1 (en dat met zo'n eigenwijze hark!)

Ik heb nu twee kinderen van negen en tien. Ze hebben geen hond maar een kat. Al vier jaar. Ze zijn zeer op hun kat gesteld en vooral de oudste is met zijn Thomas vier pootjes op één buik. Ze zorgen zelf voor het eten van de katten, ik hoef (bijna) nooit te waarschuwen als de voercontainer leeg is. De katers zitten naast de jongens op hun stoel aan tafel en krijgen hapjes vlees, waar ze keurig op wachten. Eigenlijk zijn ze beter opgevoed als de kattendames van Pa. Die pakken gewoon zelf waar ze trek in hebben. Ze slapen bij jongens op/in bed. En komen uitgebreid begroeten als het baasje uit school komt.

Waarom zou een kind geen dier kunnen hebben?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

kitty2 schreef:
Jaap* schreef:Ze zijn te groot om in de mond te stoppen en er staat geen stroom op. Wat dat betreft al een heel eind veiliger dan veel speelgoed :wink:
weet jij wel wat die kleintjes allemaal in hun mond kunnen proppen zeg? en over neusjes maar niet te spreken :pffff:
Mwah, een complete hond past echt niet en anders hebben je kinderen een veel te grote mond :mrgreen:
In een neus passen, onder andere, zoveel beukenhaag blaadjes dat ze er door een arts weer uit moeten worden gehaald :pffff: Dat weet ik heus wel :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ok, ik vind een hond aan een kind geven ziek :wink:

een hond moet ten alle tijden onder de verantwoordelijkheid van een ouder vallen die op momenten kan bepalen of het kind ermee kan wandelen of iets anders kan doen. volledige verantwoordelijkheid moet mijns inziens altijd bij een volwassene liggen
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

massam schreef:ok, ik vind een hond aan een kind geven ziek :wink:

een hond moet ten alle tijden onder de verantwoordelijkheid van een ouder vallen die op momenten kan bepalen of het kind ermee kan wandelen of iets anders kan doen. volledige verantwoordelijkheid moet mijns inziens altijd bij een volwassene liggen

dat vind ik ook
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nanna schreef:Toch heb ik moeite met mensen die een pup als verjaarskado willen geven, hoe goed bedoeld ook.
Als ik gebeld word met de vraag of ik een pup beschikbaar heb als verjaarskado voor een kind, haak ik al af. Dan gaat het niet door, ik vind dat dan niet serieus genoeg. Heb zát andere gegadigden die om heel wat betere redenen een pup willen.
eerlijk gezegd gaan mijn nekharen ook altijd overeind staan als ik hoor dat iemand een levend wezen (hond, kat, cavia ..) cadeau gaat doen aan iemand.
Natuurlijk kan het zijn dat er met diegene is overlegd en dat het allemaal weloverwogen is maar toch ik hou er ook niet van.
Ben altijd bang voor impulsaankopen.
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:inderdaad. het verschil is erg groot. maar ik ga er ook niet vanuit dat iemand de hele zorg op dat kind van 3 overlaat. het zal gewoon de hond van de ouders zijn maar het idee dat je het voor een verjaardag geeft is leuk. als de ouders zich voildoende hebben voorbereid.

pak de bal. je bent een misselijk mens
mijn reactie was gebaseerd op jouw reactie, meer niet.
Je snapte het even niet, dat je een kind van 3 jaar geen echte hond moet geven, en vooral zo'n hond niet.
Ter beveiliging van kind èn hond ! Want kinderen kunnen ook aan oren trekken op die leeftijd.
Dat mag ik rustig hier opschrijven.
ik weet allemaal niet hoe het verhaal precies is maar een echte hond niet geven en vooral''zo'n hond niet"dat is weer lekker sarcastisch bedoeld of niet voor mensen die een staff hebben.je moet met elke hond uitkijken met kinderen en vooral ouders moeten heel goed oplettend zijn ik heb zelf ook 3 kinderen en ze weten donders goed wat ze wel en niet mogen hoor.En ik vind dat je een hond niet zomaar als cadeau kan geven zowiezo niet aan een kind van 3 :denken:
Laatst gewijzigd door bikkel op 27 jun 2007 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

sorry hoor maar ik zie in de beginpost veel te weinig informatie om te kunnen oordelen of deze mensen geschikt kunnen zijn of niet :19:
bikkel
Actief

SuperTyson schreef:sorry hoor maar ik zie in de beginpost veel te weinig informatie om te kunnen oordelen of deze mensen geschikt kunnen zijn of niet :19:
jaa idd tis wel erg vaag
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Pak-de-bal schreef:advies voor Shelsey:
kom niet aan de Am stafs , want dan kom je hier een heleboel tegen..

Ik vind het ook, maar ik zou een speelgoedhond hebben gekocht !
Dat is sowieso veel veiliger . :wink:
Ga fietsen stelen ofzo walgelijke trol !!

Vind het niet raar hoor oude hond is dood kindje mist hem waarschijnlijk en de ouders ook neem ik aan, dus waarom dan niet een nieuwe hond :19: , en een staff is 1 van de rassen die verschrikkelijk goed met kinderen op kunnen schieten en leuk en lief zijn tegen kinderen :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

bikkel schreef:''zo'n hond niet"dat is weer lekker sarcastisch bedoeld of niet voor mensen die een staff hebben.je moet met elke hond uitkijken met kinderen en vooral ouders moeten heel goed oplettend zijn
het is nog altijd zo, dat een beet van een staff harder kan aankomen dan een beet van een stabij bv.
( als het kind weer eens aan de staart trekt, en de honden verliezen hun geduld )
Kleintjes van die leeftijd hebben nog geen benul van "je doet hem pijn"
en dan kan je maar beter dus niet zo'n hond nemen, dat is toch realistisch of niet?

Raar is ook : dat een kind een soort hond kan uitzoeken?
Ga nou gauw ! Lachwekkend gewoon. Deze kleine zal ook wel genieten van een stoffe JR, waar hij de ogen uit kan prikken. :wink:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

massam schreef:ok, ik vind een hond aan een kind geven ziek :wink:

Dit kan natuurlijk samengaan en een kind een hond geven en zelf de verantwoording nemen.

Mijn kinderen hebben op de leeftijd van een jaar of 10 allebei een hond gekregen uit t asiel. Ze mochten er zelf 1 uitzoeken en na t kijken of dat in de bestaande roedel paste, werd dan de hond aangeschaft voor het kind. De uitlatingen deed ik zelf, evenals t voeren. Maar de kinderen hebben er enorm veel plezier en steun aan gehad. Toen ze een jaar of 14 waren gingen ze ook alleen met de honden weg, mn dochter had een Westy kruising en mn zoon een Basset dus qua formaat was t geen enkel probleem...

Het kan wel degelijk goed gaan, maar dan moeten inderdaad de ouders de verantwoordelijkheid nemen. Er is voor een kind niks leukers als een eigen hond.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Pak-de-bal schreef:
bikkel schreef:''zo'n hond niet"dat is weer lekker sarcastisch bedoeld of niet voor mensen die een staff hebben.je moet met elke hond uitkijken met kinderen en vooral ouders moeten heel goed oplettend zijn
het is nog altijd zo, dat een beet van een staff harder kan aankomen dan een beet van een stabij bv.
( als het kind weer eens aan de staart trekt, en de honden verliezen hun geduld )
en dan kan je maar beter dus niet zo'n hond nemen, dat is toch realistisch of niet?

Ga nou gauw ! Lachwekkend gewoon. Deze kleine zal ook wel genieten van een stoffe JR, waar hij de ogen uit kan prikken. :wink:
JA en die toffe JR zal dan wel ff lekker reageren door een snap uit delen, is het niet. De gemiddelde JR laat niet over zich lopen. En zeker niet door zo iets laags als een onopgevoed kindje. :boos:

1. het lijkt erop dat de hondenwens in dit geval vooral van de ouders komt
2. een behoorlijk opgevoed kind van drie jaar weet heus wel beter dan in de ogen van een hond te prikken/ aan de straart te trekken etc. Dat gedrag hoort eerder bij een kind van 1,5 jaar
3. Staff is over het algemeen genomen zeer kind vriendelijk (misschien niet hond vriendelijk maar dat is een ander hoofdstuk)
4. en het kind zal vast geen staff uitgezocht hebben maar een hondje net zoals:..... (de hond die dood is , de hond van tante etc)
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

je idee is leuk, je uitleg bewijst dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

mijn staffteef is misschen eenderde van jouw stabij... dan vind ik in jouw denkwereld een stabij véél gevaarlijker om bij een kind te zetten dan mijn staffteef...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ok maar dat is idd anders. aan het bericht van TS kan ik niks halen van de omstandigheden dus ik vroeg me even af onder welke voorwaarden je het bedoelde. dezelfde als ik dus :wink:
Afbeelding
bikkel
Actief

Pak-de-bal schreef:

je hoeft mij niet te vertellen dat de beet van een staff harder kan aankomen :denken: maar ieder hond kan een kind schade aanrichten ofniet dan ongeacht welk ras het is
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

he pak de bal. vertel eens! :ok:

mijn staffteef is misschen eenderde van jouw stabij... dan vind ik in jouw denkwereld een stabij véél gevaarlijker om bij een kind te zetten dan mijn staffteef...
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zie het probleem ook niet direct, kan me niet voorstellen dat zo'n hummeltje van 3 tegen mam zegt "Goh...mag ik een hond voor mijn verjaardag? En dan het liefst een Amerikaanse Staff?".
Lijkt me dat het voor de moeder gewoon een leuke "verrassing" is, maar niet per sé alleen voor dat kind maar vooral voor d'r zelf.
Maar goed, dat is mijn eerste reactie :wink:.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind het altijd raar om een kind van drie een hond te geven. Wat voor boodschap geef je daarmee af? Dat de hond van het kind is. Dat kan natuurlijk niet. Ik vind het sowieso niet zo'n geweldige combinatie een klein kind en een pup, maar geef het kind een leuke teddybeer. Pak de Bal heeft groot gelijk :pffff:

Dit soort mensen zou van mij ook beslist geen pup krijgen. Het idee alleen al zegt mij genoeg hoe serieus zij zijn in de opvoeding van de pup en het hebben van een hond. Ik kan wel ongeveer inschatten wat voor soort mensen dit zijn. Hondje gaat net zo gemakkelijk het asiel weer in als het toch niet zo'n leuke knuffel voor kind is en een keer de lip optrekt of speeltjes stukmaakt.

Anne
Ricky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ricky »

volgens mij is de pijngrens bij een staff veel groter dan bij een stabij en zal de stabij dus zeker eerder bijten als er bv aan zijn haren worden getrekt dan een staff...
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Pak-de-bal schreef:

De pijngrens van een staff is veel hoger dan die van jouw Bauke.
Dus als een kind een keertje per ongeluk aan de oortjes of aan de staart trekt , zal hij dat waarschijnlijk niet of nauwelijks voelen....
Daarbij zijn de staffs echte kindervrienden .

Ik snap zowieso niet wat jij toch tegen am.staffs,Bullterriers, Staff.bulls hebt... :19:
Ik word zo moe van mensen zoals jij. Er was laatst een muts ( ander forum ) die er een opmerking over maakte dat ik foto`s plaatste van Isabella en Mona.. Ze vond het onverantwoord en vies dat ik foto`s maak van mijn dochter en mijn " kampfhund " samen op de bank ... :devil:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nanna schreef:
massam schreef:
Nanna schreef:Toch heb ik moeite met mensen die een pup als verjaarskado willen geven, hoe goed bedoeld ook.
Als ik gebeld word met de vraag of ik een pup beschikbaar heb als verjaarskado voor een kind, haak ik al af. Dan gaat het niet door, ik vind dat dan niet serieus genoeg. Heb zát andere gegadigden die om heel wat betere redenen een pup willen.
stel ik koop een teckelpupje van jou. weten we al maanden dat ik daarop wacht en heeeel toevallig is op de zondag dat de pups wegmogen mijn dochter jarig dus ik spreek met jou af dat je net doet alsof je dat pupke als kado aan mijn dochter geeft die natuurlijk meekomt dat beestje ophalen.

zou je dat niet doen? met de afspraken die allemaal blijven staan alleen als opsteker en verassing voor die kleine dat jij zegt kijk eens! je verjaardagskado!
Ja, als die toevalligheid zich voordoet dat je dochter precies jarig is op de dag dat de pups wegkunnen zou ik dat spelletje wel meespelen.
Maar dat is toch heel wat anders dan bewust voor een kind haar/zijn verjaardag een pup kopen? Dan kijk je niet meer naar de fokker of naar de omstandigheden waarin een pup opgroeit maar puur naar de datum waarop het wegkan....
Ja.. of mensen die persè in aug een pup moeten hebben. Alsof ik ze in de vriezer heb liggen..!!! :smile: :smile: :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik denk dat in deze discussie het ras toch erbuiten moet blijven?
gaat toch om een hond aan een kind van 3 geven?
btw ik heb juist voor dit ras gekozen omdat ik ooit kinderen wil
dat soort dingen neem je gewoon mee in je raskeuze
en iedereen die verstand heeft van deze rassen weet hoe ze met kinderen zijn
mensen die het niet WILLEN zien hoef je ook niet je energie aan te verspillen om het uit te leggen
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

starfleet schreef:Het idee alleen al zegt mij genoeg hoe serieus zij zijn in de opvoeding van de pup en het hebben van een hond. Ik kan wel ongeveer inschatten wat voor soort mensen dit zijn. Hondje gaat net zo gemakkelijk het asiel weer in als het toch niet zo'n leuke knuffel voor kind is en een keer de lip optrekt of speeltjes stukmaakt.
Vind ik ook zéér kort door de bocht van je. Wat voor idee heb je erbij dan?
Mijn zusje kreeg ook een hondje voor haar verjaardag. Toen ze even later jankend op haar kamer lag, en snikkend tegen mijn moeder zei dat ze graag een witte poedel wilde, heb ik mijzelf de hond "toegeeigend" (ik was 4). En uiteraard zorgden mijn ouders voor de hond. En uiteraard was die hond nooit gekomen als mijn ouders de verantwoordelijkheid niet wilden.
En nee. Dat hondje ging niet net zo makkelijk het asiel in toen het wat sloopte. Of toen het wat lastig was omdat je er met vakantie rekening mee moest houden. Hoezo nu toch weer "dat soort mensen". Hiermee heb je het dus ook over mijn ouders :devil:

(oja, en uit het berichtje klinkt mij niets door als zijn "mijn kindje wil graag een levend hondje voor haar verjaardag, en dus krijgt ze er een; en mag mijn kindje de hond uitkiezen" ofzo. Ik lees uit het berichtje ook niets van een impulsaankoop :19:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

bikkel schreef:
Pak-de-bal schreef:

je hoeft mij niet te vertellen dat de beet van een staff harder kan aankomen :denken: maar ieder hond kan een kind schade aanrichten ofniet dan ongeacht welk ras het is
Ik vind dat ook het punt niet, ja het verschil tussen een teckel en een flinke herder ja. Dat zou je kunnen zien op de eerste hulp in het ziekenhuis. Maar tussen een stabij en een Staff :19: Ik zou me eerder richten op de stabiliteit van de hond en tja als ik dan zou moeten adviseren............
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Marion. schreef:
starfleet schreef:Het idee alleen al zegt mij genoeg hoe serieus zij zijn in de opvoeding van de pup en het hebben van een hond. Ik kan wel ongeveer inschatten wat voor soort mensen dit zijn. Hondje gaat net zo gemakkelijk het asiel weer in als het toch niet zo'n leuke knuffel voor kind is en een keer de lip optrekt of speeltjes stukmaakt.
Vind ik ook zéér kort door de bocht van je. Wat voor idee heb je erbij dan?
Mijn zusje kreeg ook een hondje voor haar verjaardag. Toen ze even later jankend op haar kamer lag, en snikkend tegen mijn moeder zei dat ze graag een witte poedel wilde, heb ik mijzelf de hond "toegeeigend" (ik was 4). En uiteraard zorgden mijn ouders voor de hond. En uiteraard was die hond nooit gekomen als mijn ouders de verantwoordelijkheid niet wilden.
En nee. Dat hondje ging niet net zo makkelijk het asiel in toen het wat sloopte. Of toen het wat lastig was omdat je er met vakantie rekening mee moest houden. Hoezo nu toch weer "dat soort mensen". Hiermee heb je het dus ook over mijn ouders :devil:

(oja, en uit het berichtje klinkt mij niets door als zijn "mijn kindje wil graag een levend hondje voor haar verjaardag, en dus krijgt ze er een; en mag mijn kindje de hond uitkiezen" ofzo. Ik lees uit het berichtje ook niets van een impulsaankoop :19:
Ik wel. Een hond voor een kind van drie dat vind ik helemaal niks. Ik lees hier voorbeelden van tienjarihgen, ik kreeg zelf ook een hond voor mijn tiende verjaardag, maar een kind van drie kan niets met een hond. Ik ken helaas genoeg mensen die een pup zoeken voor hun kind, is zo leuk voor een kind om samen met een hond op te groeien. Voor pup is het niet altijd zo leuk. Pup zit aan de speeltjes en pup moet in de bench want hij is zo lastig, wil de hele tijd in peuter bijten. Het is fijn dat jij zo'n leuke ervaring had toen je vier was, maar het gros van die puppy voor kind willers heef 0 verstand van honden en al helemaal niet van een pup. Hoe ik erbij kom, lees maar eens wat berichtjes op doggynet of andere forums. Of kijk bij reden van afstand bij het dierenasiel.

Anne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

starfleet schreef:Ik wel. Een hond voor een kind van drie dat vind ik helemaal niks. Ik lees hier voorbeelden van tienjarihgen, ik kreeg zelf ook een hond voor mijn tiende verjaardag, maar een kind van drie kan niets met een hond. Ik ken helaas genoeg mensen die een pup zoeken voor hun kind, is zo leuk voor een kind om samen met een hond op te groeien. Voor pup is het niet altijd zo leuk. Pup zit aan de speeltjes en pup moet in de bench want hij is zo lastig, wil de hele tijd in peuter bijten. Het is fijn dat jij zo'n leuke ervaring had toen je vier was, maar het gros van die puppy voor kind willers heef 0 verstand van honden en al helemaal niet van een pup. Hoe ik erbij kom, lees maar eens wat berichtjes op doggynet of andere forums. Of kijk bij reden van afstand bij het dierenasiel.
Je leest het totaal anders dan ik. Natuurlijk kopen die ouders niet een hond voor hun kind omdat die dat zo graag wil :roll:
Ik lees uit het berichtje dat er een prettig gesprek is geweest tussen ouder en fokker. Zo prettig, dat fokker toch nog even op zoek gaat naar de ouders.

De hondenbezitters waar jij op doelt, zijn die die hun kind als godje zien. Ook al was de hond er het eerst, hij moet toch wijken als het lastig wordt. Maar dat zijn geen hondenliefhebbers, dat zijn bezitters. Wiens nieuwe speeltje (kind) toch weer ietsje leuker is.

Dat idee krijg ik bij dit berichtje totaal niet. Ook niet dat het hondje aangeschaft wordt ter ere en glorie van het kind, omdat die zo graag wil :19:

Uit welke zinnen haal jij jouw conclusies Anne?
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

estelle schreef:
eerlijk gezegd gaan mijn nekharen ook altijd overeind staan als ik hoor dat iemand een levend wezen (hond, kat, cavia ..) cadeau gaat doen aan iemand.
Natuurlijk kan het zijn dat er met diegene is overlegd en dat het allemaal weloverwogen is maar toch ik hou er ook niet van.
Ben altijd bang voor impulsaankopen.
Ik heb mijn cavia ook als verjaardagscadeau gekregen. Natuurlijk wist ik allang dat hij kwam. Mijn cavia was overleden en ik zeurde al tijden om een nieuwe. Twee maanden ofzo voor mijn verjaardag kreeg de cavia van een vriend van ons jongen. Dat kwam natuurlijk prachtig uit. Maar dat is geen impulsaankoop :wink:
Ik persoonlijk zou ook geen problemen hebben met die pup. Het lijkt me logisch dat die ouders een hond willen, en dat het een symbolisch cadeau is.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

MonaToetje schreef:Ik snap zowieso niet wat jij toch tegen am.staffs,Bullterriers, Staff.bulls hebt... :19:
Ik word zo moe van mensen zoals jij. Er was laatst een muts ( ander forum ) die er een opmerking over maakte dat ik foto`s plaatste van Isabella en Mona.. Ze vond het onverantwoord en vies dat ik foto`s maak van mijn dochter en mijn " kampfhund " samen op de bank ... :devil:
Wat ze er tegen heeft, je weet toch dat het allemaal erg gevaarlijke honden zijn en de baasjes asociaal :roll: ze weet niet waar ze over praat, en dit soort mensen moeten altijd iets hebben om over te ouwehoeren omdat ze zelf geen leven hebben, en dit soort dingen alleen maar durfen te zeggen achter hun pc'tje!!
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Nanna schreef:
massam schreef:
stel ik koop een teckelpupje van jou. weten we al maanden dat ik daarop wacht en heeeel toevallig is op de zondag dat de pups wegmogen mijn dochter jarig dus ik spreek met jou af dat je net doet alsof je dat pupke als kado aan mijn dochter geeft die natuurlijk meekomt dat beestje ophalen.

zou je dat niet doen? met de afspraken die allemaal blijven staan alleen als opsteker en verassing voor die kleine dat jij zegt kijk eens! je verjaardagskado!
Ja, als die toevalligheid zich voordoet dat je dochter precies jarig is op de dag dat de pups wegkunnen zou ik dat spelletje wel meespelen.
Maar dat is toch heel wat anders dan bewust voor een kind haar/zijn verjaardag een pup kopen? Dan kijk je niet meer naar de fokker of naar de omstandigheden waarin een pup opgroeit maar puur naar de datum waarop het wegkan....
Mijn dochter heeft eens een kat kado gekregen voor haar verjaardag. Een raskat (omdat we geen ervaring met katten hadden en we enigszins wilden weten wat we in huis haalden). De verantwoording lag volkomen bij mij en we hebben haar een 'geboortekaartje' gegeven op haar verjaardag zelf. Een soort aankondiging dus. Mijn dochter ging huilen van blijdschap en is een paar weken later meegeweest voor het definitieve uitzoeken van het kitten (vóór haar verjaardag waren wij al bij de fokker langsgeweest). Ik begrijp overigens de argwaan als het gaat over het geven van een dier voor een verjaardag van een kind. Maar naar mijn idee kan het ook op een verantwoorde manier :wink: Voor mijn dochter (inmiddels volwassen) is dit nog steeds een van de meest geweldige herinneringen uit haar kindertijd :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Of je een kind een hond cadeau kan doen of niet hangt heel erg van het kind af vind ik.
Ik geef liever mezelf een hond :wink: Maar dat is weer wat anders.
Toen wij onze eerste pup op haalden vroeg de (Teckel) fokker wantrouwend of het pupje een cadeau was voor ons kind.
Pas toen ik zei dat het hondje voor ons allemaal was ontdooide ze :smile:

Maar een hond in huis halen voor de kinderen als je zelf ook graag een hond wilt vind ik geweldig :ok:
Als de ouders het echt als "verzorgings object" voor het kind bedoelen, raad ik het af.
Ik heb net iets te veel honden op die manier het huis weer uit zien gaan na een paar weken :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”