amiwoods schreef:stel dat er een castraat zou winnen boven een fokhond, nou dan zegt dat al genoeg over de kwaliteit van de fokhond.
als die fokhond werkelijk beter is dan die geholpen hond, dan wint ie wel.
is dat niet zo dan moet er bij die fokker toch een lichtje gaan branden dat ie een betere hond moet fokken om te kunnen winnen.
en daarbij zullen er best genoeg gecastreerde teven op de shows rond lopen waar we niets van weten. dan zou ik het zowiezo niet aan de grote klok hangen dat je teef geholpen is. dat is iets wat je zelf hebt beslist.
ik zou er persoonlijk niet mee showen want zie het nut er niet van om geld te investeren in een teef die zichzelf toch niet meer kan voortplanten.
wil iemand dat wel is dat toch hun eigen keuze.
Vind ik dus niet. Ik vind het als vrouwen die mee gaan voetballen in een EK voetbal voor mannen omdat dat toch moet kunnen. Uiteindelijk veranderd alles als je reu het op moet nemen tegen een gecastreerde reu. Ik zou niet meer gaan als een stel lol-showers op alle shows hun gecastreerde dieren aan het uitbrengen waren. Sta je overal een eeuw te wachten op mensen die puur voor de lol jouw serieuze hobby komen uitoefenen. Meer dan puur voor het amusement komen die mensen nl niet. Er is geen enkele reden om met gecastreerde honden te gaan showen.
En waarom castreren dan? Gedragsproblemen? Medische oorzaak? Wat dan ook, die hond is in ieder geval totaal anders dan de hond met hormonen die is zoals hij geboren is.
Verder hoeven er maar 2 mensen te zijn die op alle shows hun gecastreerde bloedmooie hond komen uitbrengen waardoor er in dat ras onder de fokdieren nauwelijks titels te halen zijn. Dat wil niet zeggen dat de kwaliteit van de fokdieren slecht is maar meer dat iemand een bloedmooie hond laat castreren en daar non-stop voor eigen plezier shows mee gaat leuren.
En het niet zeggen maar wel showen laat eigenlijk al zien dat iedereen zelf stiekem best weet dat dat niet hoort.

Anders kon je het ook gewoon zeggen