Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gecastreerde teven op shows

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik heb echt de ballen verstand van hondenshows, maar ik denk dat je gewoon lekker mee moet doen met je geholpen reu of teef als jij dat leuk vindt.

Ik heb zelf een pony van inmiddels 28 jaar (ja mensen ik ga even 2 totaal verschillende dieren vergelijken...) en daar heb ik op haar 26e nog een show mee gelopen. Gewoon omdat het me leuk leek om te doen. Ik had wel heel wat bekijks, omdat ze zelden een oudere pony op de show zien, laat staan zó'n oude. Ik heb toen ook commentaar gehad van mensen die vonden dat het geen nut had om met die pony nog mee te doen. Maar het was erg leuk en daar deden we het voor. Dus ik vind dat als je lol hebt in het showen en je hond er verder goed uit ziet dat je dan gewoon mee moet doen. Het is niet verboden, dus ga lekker je gang :ok:
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Yunyah schreef:Ik heb echt de ballen verstand van hondenshows, maar ik denk dat je gewoon lekker mee moet doen met je geholpen reu of teef als jij dat leuk vindt.

Ik heb zelf een pony van inmiddels 28 jaar (ja mensen ik ga even 2 totaal verschillende dieren vergelijken...) en daar heb ik op haar 26e nog een show mee gelopen. Gewoon omdat het me leuk leek om te doen. Ik had wel heel wat bekijks, omdat ze zelden een oudere pony op de show zien, laat staan zó'n oude. Ik heb toen ook commentaar gehad van mensen die vonden dat het geen nut had om met die pony nog mee te doen. Maar het was erg leuk en daar deden we het voor. Dus ik vind dat als je lol hebt in het showen en je hond er verder goed uit ziet dat je dan gewoon mee moet doen. Het is niet verboden, dus ga lekker je gang :ok:
met een reu zonder ballen, hoef je echt niet op een officiele show te komen hoor, dat is nl wel "verboden" , een gecastreerde teef, is gewoon niet te controleren en word dus wel gedoogd ( is iets anders als mogen :mrgreen: )
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

er staat volgens mij nergens dat het niet mag toch?
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief

yamie schreef:met een reu zonder ballen, hoef je echt niet op een officiele show te komen hoor, dat is nl wel "verboden"
Ik begreep op een "onofficiële" (weet niet hoe dat precies genoemd wordt?) show dat het wel mag? Omdat dat niet om titels gaat denk ik? En anders heb ik het verkeerd gelezen, sorry dan! Zoals ik al zei, ik heb geen verstand van de organisatie van hondenshows.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

massam schreef:er staat volgens mij nergens dat het niet mag toch?
Klopt, er staat nergens dat een gecastreerde teef niet op show mag verschijnen. Het is niet te controleren dus is het nutteloos om daar een regel over op te stellen. Je kan hem immers niet naleven.
Kortom: niet verboden dus mag het.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Yunyah schreef:
yamie schreef:met een reu zonder ballen, hoef je echt niet op een officiele show te komen hoor, dat is nl wel "verboden"
Ik begreep op een "onofficiële" (weet niet hoe dat precies genoemd wordt?) show dat het wel mag? Omdat dat niet om titels gaat denk ik? En anders heb ik het verkeerd gelezen, sorry dan! Zoals ik al zei, ik heb geen verstand van de organisatie van hondenshows.
Bij clubmatches van kynologenclubs mogen gecastreerde reuen wel eens meedoen, buiten mededinging :wink:
Dan zijn het shows waar geen officiële beoordeling aan vast zit.
Er worden dan geen U's of ZG's gegeven.
Alleen beste van het ras en beste van de show.
Maar daar kan zo'n reu dan niet aan meedoen.
Alleen kan hij een beoordeling krijgen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Yunyah
Zeer actief

ranetje schreef:Alleen kan hij een beoordeling krijgen.
Dat bedoelde ik. Als je het voor de lol doet gaat het daar eigenlijk om toch?
Sterker nog, dan gaat het eigenlijk alleen om het meedoen, de hele voorbereiding en het "showtje doen".
Afbeelding
mik
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mik »

Bij de katten waar we mee showen hebben ze verschillende afdelingen. Intacte katten en de castraten sectie. Is net zo makkelijk toch? Kunnen mensen die bijv eigen gefokte katers (die niet mogen dekken) toch showen en laten zien hoe knap ze zijn, en toch niet de plek in nemen van katten waarmee wel gefokt mag worden. Is eigenlijk net zo eerlijk vind ik!

Misschien een idee voor de hondenshows, gewoon verschillen maken tussen castraten en niet castraten??

Ik heb sinds een mnd of 8 mijn eerste eigen hondje, ook hier wil ik wel mee gaan showen (niet te overdreven hoor) weet dus verder niet hoe het in de honden showwereld zit. (kom ik nog wel achter heb ik zo'n vermoeden van) trouwens mijn reutje blijft gewoon intact, dus ik zal waarschijnlijk niet met dat soort problemen te maken krijgen!

Groeten Kim
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

marye schreef:Weet inderdaad dat de vacht vreselijk kan worden, daarom had ik haar ook nog niet ingeschreven omdat ik dat eerst wilde afwachten.
Als de vacht er nog een beetje redelijk uitziet (was altijd al een minpuntje omdat ze te kort haar heeft), dan schrijf ik waar gewoon nog een keertje in.
Ik denk niet dat de vacht van jouw hond echt zo beroerd zal worden. Je geeft immers de juiste voeding.
Mijn honden hebben nog steeds een prachtige vacht en het lijkt wel alsof het steeds meer gaat glanzen en 'kleur' krijgt.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:
marye schreef:Weet inderdaad dat de vacht vreselijk kan worden, daarom had ik haar ook nog niet ingeschreven omdat ik dat eerst wilde afwachten.
Als de vacht er nog een beetje redelijk uitziet (was altijd al een minpuntje omdat ze te kort haar heeft), dan schrijf ik waar gewoon nog een keertje in.
Ik denk niet dat de vacht van jouw hond echt zo beroerd zal worden. Je geeft immers de juiste voeding.
Mijn honden hebben nog steeds een prachtige vacht en het lijkt wel alsof het steeds meer gaat glanzen en 'kleur' krijgt.
ik vrees dat dat niet alleen het criterium is :wink: . van al mijn gecastreerde teven hebben er maar twee een bepaalde mate van vachtverandering gekregen, allebei teven die eigenlijk sowieso al een te zachte vacht hadden. daarbij is het bij één daarvan maar op oude leeftijd begonnen.

dropje bijvoorbeeld heeft nog een voorbeeldvacht, ondanks castratie. en alles krijgt brok.
Ik denk wel dat je met voeding een hoop kunt opvangen. Als ik naar mijn eigen honden kijk, is het enige wat niet wezenlijk is veranderd hun vacht. Stanley is nu 5,5 en op dit moment zooooooo mooi in zijn jasje (effe overdrijven.....). Whooper had op brok echt een rotvacht, zo'n stugge. Leek wel een plukvacht zo erg. Ook hij is mooi dit jaar. Beide honden ook heel weinig verharing trouwens. Ik kan me niet voorstellen dat het dadelijk als ze ouder zijn zo beroerd zal uitpakken als vaak geschreven wordt.

Is overigens GEEN reclame voor castratie, ik had ze liever nog intact.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Nou we zien wel hoe de vacht uitpakt.
Op het moment heeft ze een heel dun jasje en is erg aan het verharen na de schijndracht.
Ga waarschijnlijk geen shows meer lopen, omdat ik haar niet meer standaard wil gaan laten vaccineren vanwege haar ziekte :wink:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

lor1_1984 schreef:Ik hoorde van iemand dat je met een gecastreerde reu wel mee mag doen.
Deze mevrouw heeft een gecastreerde boxer waar ze shows mee loopt.

Ach, anders laat je toch gewoon neuticles inbrengen. ;)
Dan lijkt het net of hij ballen heeft, maar issie toch gecastreerd...
Geen door de Raad erkende shows dan. Ik heb ooit een Westie-reu laten steriliseren omdat het mét ballen al zo'n watje was. Gefokt mocht er niet meer mee worden dus was dit de beste oplossing. DA mopperde wel, een gewone castratie was veel makkelijker zei hij. Een klant in de trimsalon heeft jaren een intacte teef bij haar gesteriliseerde reu gehad. Die honden hadden 2 x per jaar een week feest.

Een teef die voor de castratie al vreselijke aanleg voor dikworden had is daarom niet gecastreerd maar gesteriliseerd. Hondje werd dus ook nog gewoon loops.

Maar het is de minderheid :wink:
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Gewoon doen.

Ik vind het al raar dat gecastreerde reuen niet mee mogen doen.
Het uiterlijk e.d. wordt beoordeeld. Dan maakt het toch niet uit of hij gecastreerd is of niet.
Misschien dat er hele gedachten achter zitten, ik nog nooit aan zo'n show meegedaan dus ik weet het niet..
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik zie niet in waarom je met een gecastreerde reu/teef niet zou mogen showen. Het zegt namelijk ook nog wat over bepaalde honden waarmee wél gefokt wordt. Lijkt mij juist heel prettig voor de fokker (en jury) dat je zo goed kan zien wat bepaalde lijnen doen en niet alleen de allerbeste, voor de fok aangehouden honden te zien krijgt.
marye
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Als je per se wil showen is er niemand die je dat belet maar als je voor castratie kiest (want het is dus een keuze) houdt het dus op.
Ik vind het niet nodig dat iedereen die ook een golden heeft de kans krijgt om een show te vertragen. Daar krijg je wantoestanden van.
Ja, het is een keuze maar als ik tussen gezondheid of het lopen van bijv shows moet kiezen dan is de keuze makkelijk gemaakt.
Maar vind het gewoon jammer dat het niet meer kan, omdat het een mooi hondje is en ik zou willen weten wat een keurmeester op latere leeftijd van haar zou vinden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het met Martijn eens. Een ruin kan ook niet gekeurd worden in een hengstenkeuring en met een poedel kan ik niet meedoen bij de kooikers. Dus waarom zou je gecastreerde hond perse mee moeten doen aan een show? De lijn kan zo beoordeeld worden zeggen mensen. Ik vind dat een gecastreerde hond niet altijd een beeld geeft van de lijn naast het feit dat het een doodlopend deel van de lijn is. Hoe mooi die hond ook is, niemand kan er meer wat mee en het zegt helemaal niets over de rest van het nest en hun vererving.

Wil je showen dan moet je je hond niet castreren. Makkelijker kan niet en dus vind ik dat dat ook zo moet blijven. :ok:

Ik zou ook enorm balen als ik een fokker was en 3 uur stond te wachten op een massa hobby-showers met gecastreerde honden die om de gezelligheid en de kick komen. Wint een hobbyshower met een castraat dan kan dat betekenen dat een waardevolle fokhond zijn laatste titel voor Crufts niet kan halen. :19: Daar schiet niemand wat mee op, het ras al helemaaaaal niet. :roll: :wink:

Je hond laten keuren op een clubdag is weer een heel ander verhaal. Daar kan je zeggen dat de hond gecastreerd is maar dat je gewoon interesse hebt in hoe een kenner haar ziet. Dat hoeft ook helemaal niet op de officiele manier of op een echte show :ok:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Ach, heb me er toch al bij neergelegd dat het niet meer kan.
Maar dan zouden hond met afwijkingen waardoor ze niet voor de fok gebruikt kunnen worden ook niet geshowd moeten worden.
Ken wel een hond met D heupen die BOB werd.
In dat geval had ik Caja voor haar castratie ook al niet moeten showen.
Hopelijk komt er bij mij in de toekomst nog een hondje waar ik af en toe een show mee kan lopen.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

marye schreef: Maar dan zouden hond met afwijkingen waardoor ze niet voor de fok gebruikt kunnen worden ook niet geshowd moeten worden.
Ik ben het met Martijn en Marc eens. Maar wat jij aangeeft zou voor mij daar ook onder vallen. Ik heb daar een vrij duidelijke mening over :F:

Kan me wel voorstellen dat er fokkers zijn die willen weten hoe hun gefokte honden het doen op show. Ik zou zelf dan kiezen voor een klasse waarin gecastreerde honden en honden die iets onder de leden hebben aan mee kunnen doen.

Een hondenshow is helemaal gericht op het uiterlijk van de hond dus je zou dan kunnen zeggen dat alles wat aan de binnenkant zit er niet toe doet. Maar zolang er nog heel, heel veel mensen meer waarde hechten aan de buitekant en aan bepaalde titels meer waarde hechten dan aan de gezondheid zal er zeker met deze honden gefokt blijven worden.

Een hondenshow zie ik iets als het beste van het beste, maar dan het totaalplaatje. De beste honden aan de buitenkant maar zeker ook aan de binnenkant.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

stel dat er een castraat zou winnen boven een fokhond, nou dan zegt dat al genoeg over de kwaliteit van de fokhond.
als die fokhond werkelijk beter is dan die geholpen hond, dan wint ie wel.
is dat niet zo dan moet er bij die fokker toch een lichtje gaan branden dat ie een betere hond moet fokken om te kunnen winnen.
en daarbij zullen er best genoeg gecastreerde teven op de shows rond lopen waar we niets van weten. dan zou ik het zowiezo niet aan de grote klok hangen dat je teef geholpen is. dat is iets wat je zelf hebt beslist.
ik zou er persoonlijk niet mee showen want zie het nut er niet van om geld te investeren in een teef die zichzelf toch niet meer kan voortplanten.
wil iemand dat wel is dat toch hun eigen keuze.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
laeken
Zeer actief

amiwoods schreef:stel dat er een castraat zou winnen boven een fokhond, nou dan zegt dat al genoeg over de kwaliteit van de fokhond.
is dat niet zo dan moet er bij die fokker toch een lichtje gaan branden dat ie een betere hond moet fokken om te kunnen winnen.
en daarbij zullen er best genoeg gecastreerde teven op de shows rond lopen waar we niets van weten. dan zou ik het zowiezo niet aan de grote klok hangen dat je teef geholpen is. dat is iets wat je zelf hebt beslist.
ik zou er persoonlijk niet mee showen want zie het nut er niet van om geld te investeren in een teef die zichzelf toch niet meer kan voortplanten.
Vind ik dus niet. Ik vind het als vrouwen die mee gaan voetballen in een EK voetbal voor mannen omdat dat toch moet kunnen. Uiteindelijk veranderd alles als je reu het op moet nemen tegen een gecastreerde reu. Ik zou niet meer gaan als een stel lol-showers op alle shows hun gecastreerde dieren aan het uitbrengen waren. Sta je overal een eeuw te wachten op mensen die puur voor de lol jouw serieuze hobby komen uitoefenen. Meer dan puur voor het amusement komen die mensen nl niet. Er is geen enkele reden om met gecastreerde honden te gaan showen.

En waarom castreren dan? Gedragsproblemen? Medische oorzaak? Wat dan ook, die hond is in ieder geval totaal anders dan de hond met hormonen die is zoals hij geboren is.

Verder hoeven er maar 2 mensen te zijn die op alle shows hun gecastreerde bloedmooie hond komen uitbrengen waardoor er in dat ras onder de fokdieren nauwelijks titels te halen zijn. Dat wil niet zeggen dat de kwaliteit van de fokdieren slecht is maar meer dat iemand een bloedmooie hond laat castreren en daar non-stop voor eigen plezier shows mee gaat leuren. :19:

En het niet zeggen maar wel showen laat eigenlijk al zien dat iedereen zelf stiekem best weet dat dat niet hoort. :pffff: Anders kon je het ook gewoon zeggen :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

lor1_1984 schreef:
MARC_S schreef:Een ruin kan ook niet gekeurd worden in een hengstenkeuring
Ehm... bij de paarden heb je wel klasses voor ruinen, waar ze puur op uiterlijk, beweging en onder het zadel gekeurd worden (zgn IBOP/ABOP).
Dit kan zelfs gevolgen hebben voor de ouders, als jouw ruin model of ster word, kan zijn moeder ook omhoog gaan qua fokwaarde. ;)

Dus waarom kunnen ze dan geen aparte klasses voor castraten "instellen"?
Ik vind het nl maar flauwekul dat met gecastreerde reuen niet geshowd kan worden, omdat hij toch geen fokwaarde heeft.
Als de eigenaar nou een supermooie reu heeft lopen uit een bepaalde lijn, kan dat toch alsnog toegevoegde waarde hebben voor deze foklijn?
Andere klasse, prima. Maar ik ga niet met een hengst staan wachten op een serie ruinen in zijn klasse. Dat is met honden net zo in mijn ogen. De titels horen op stambomen en niet op schoorsteenmantels om weggemikt te worden als de hond dood is :pffff:

Bij behendigheid wil ik ook niet wachten op een bulldog als ik met mijn bordercollie op het NK sta.

Iedereen kan een hond kopen die wel kan showen. Moet je alleen geen kruising nemen en dan ook geen organen weg laten halen. Dat is alles en zo moeilijk is dat niet :roll:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

lor1_1984 schreef:
MARC_S schreef:Een ruin kan ook niet gekeurd worden in een hengstenkeuring
Ehm... bij de paarden heb je wel klasses voor ruinen, waar ze puur op uiterlijk, beweging en onder het zadel gekeurd worden (zgn IBOP/ABOP).
Dit kan zelfs gevolgen hebben voor de ouders, als jouw ruin model of ster word, kan zijn moeder ook omhoog gaan qua fokwaarde. ;)
Niet eens alleen onder het zadel :wink: Je hebt ook ruinen-rubrieken waarin de behaalde resultaten idd mee tellen voor de fokwaarde van de gebruikte hengst/merrie.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:Martijn:
Er staat in de 1e quote niets over of de fokreu lelijk is. ;)
De castraat zal wsl alleen mooier/correcter zijn dan de fokhond, of iig dat maak ik op uit de 1e quote.
dat lees je inderdaad goed, en daarbij heb ik het over teven en niet over reuen , want bij reuen zie je dat ze gecastreerd zijn bij teven niet.
je kan er weliswaar knikkers in laten zetten maar dat voelt een keurmeester wel.

op een schoonheidstentoonstelling wint de mooiste hond, als iemand anders zijn hond van mijn hond wint omdat die mooier is, dan zeg ik gefeliciteerd en zal er alles voor doen om met een betere hond in de ring te verschijnen. die hond liep dan op dat moment ook in mijn pad voor de overwinning. er komen genoeg honden op een show waar nooit mee gefokt zal worden maar die toch keer op keer alle punten weg pakken.
dat is showbussines.
ik verwacht dat het nu veel minder zal gebeuren dat er teven gecastreerd op de show komen omdat ze nu loops naar binnen mogen en dus nu ook het gehele jaar door kunnen showen.
Afbeelding
www.nudos.nl
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

amiwoods schreef: ik verwacht dat het nu veel minder zal gebeuren dat er teven gecastreerd op de show komen omdat ze nu loops naar binnen mogen en dus nu ook het gehele jaar door kunnen showen.
Begrijp ik het goed dat er teven gecastreerd worden zodat er het hele jaar door shows afgelopen kan worden? :denken:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

marye schreef: Maar dan zouden hond met afwijkingen waardoor ze niet voor de fok gebruikt kunnen worden ook niet geshowd moeten worden.
Daar ken ik er zat van, bij b.v. de Cane Corso mag er gefokt worden met HD-D honden. Alano heeft ook HD-D en is ook vaak BOB geworden. In al die keren dat ik geshowd heb met hem (zo'n 60 a 70 shows of zo) waren er maar 2 keurmeesters die een opmerking maakte over zijn gangwerk :wink:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:
amiwoods schreef: ik verwacht dat het nu veel minder zal gebeuren dat er teven gecastreerd op de show komen omdat ze nu loops naar binnen mogen en dus nu ook het gehele jaar door kunnen showen.
Begrijp ik het goed dat er teven gecastreerd worden zodat er het hele jaar door shows afgelopen kan worden? :denken:
bij particulieren die alleen voor de winst en de leuk gaan gebeurde dit wel ja.
Afbeelding
www.nudos.nl
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

MARC_S schreef:
amiwoods schreef:stel dat er een castraat zou winnen boven een fokhond, nou dan zegt dat al genoeg over de kwaliteit van de fokhond.
Vind ik dus niet. Ik vind het als vrouwen die mee gaan voetballen in een EK voetbal voor mannen omdat dat toch moet kunnen. Uiteindelijk veranderd alles als je reu het op moet nemen tegen een gecastreerde reu. Ik zou niet meer gaan als een stel lol-showers op alle shows hun gecastreerde dieren aan het uitbrengen waren. Sta je overal een eeuw te wachten op mensen die puur voor de lol jouw serieuze hobby komen uitoefenen. Meer dan puur voor het amusement komen die mensen nl niet. Er is geen enkele reden om met gecastreerde honden te gaan showen.

En waarom castreren dan? Gedragsproblemen? Medische oorzaak? Wat dan ook, die hond is in ieder geval totaal anders dan de hond met hormonen die is zoals hij geboren is.

Verder hoeven er maar 2 mensen te zijn die op alle shows hun gecastreerde bloedmooie hond komen uitbrengen waardoor er in dat ras onder de fokdieren nauwelijks titels te halen zijn. Dat wil niet zeggen dat de kwaliteit van de fokdieren slecht is maar meer dat iemand een bloedmooie hond laat castreren en daar non-stop voor eigen plezier shows mee gaat leuren. :19:

En het niet zeggen maar wel showen laat eigenlijk al zien dat iedereen zelf stiekem best weet dat dat niet hoort. :pffff: Anders kon je het ook gewoon zeggen :ok:
Maar als ik een gecastreerde reu heb kan het toch ook een bloedserieuze hobby van mij zijn? Maar omdat hij gecastreerd is heet het dan opeens 'leuren met mijn hond' in plaats van showen...
:denken:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
*Linda*
Zeer actief

Brigitte schreef:
Daar ken ik er zat van, bij b.v. de Cane Corso mag er gefokt worden met HD-D honden. Alano heeft ook HD-D en is ook vaak BOB geworden. In al die keren dat ik geshowd heb met hem (zo'n 60 a 70 shows of zo) waren er maar 2 keurmeesters die een opmerking maakte over zijn gangwerk :wink:
En dát is pas erg. Ongezonde honden moeten sowieso uitgesloten worden. Nog schokkender is dat er maar 2 keurmeesters zijn afwijkende gang zagen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

lor1_1984 schreef:
Martijn schreef:
lor1_1984 schreef:
amiwoods schreef: dat lees je inderdaad goed, en daarbij heb ik het over teven en niet over reuen , want bij reuen zie je dat ze gecastreerd zijn bij teven niet.
je kan er weliswaar knikkers in laten zetten maar dat voelt een keurmeester wel.
Ik heb gehoord dat neuticles erg natuurlijk aanvoelen.
Het is wel van siliconen, net als borstimplantaten. ;)

Als je je castraat implantaten laat aanmeten ben je ziek in je harses.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht... :?
Het schijnt dat neuticles erg goed zijn voor het psychologische welzijn van de hond.
Of iig dat heb ik ooit gezien/gehoord op tv...
Yeah, sure
Voor het welzijn van de eigenaar die liever met een "echte reu" aan de lijn loopt zal je bedoelen.

Overigens zat er op de KC een Amerikaanse Cocker die maar één ingedaalde teelbal had. Het baasje is met de hond in Duitsland op vakantie geweest en toen kwam de hond terug met twee teelballen, allebei nep.

Het jaar daarna werd de hond ingeschreven op de clubmatch. :evil:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
Yeah, sure
Voor het welzijn van de eigenaar die liever met een "echte reu" aan de lijn loopt zal je bedoelen.

Overigens zat er op de KC een Amerikaanse Cocker die maar één ingedaalde teelbal had. Het baasje is met de hond in Duitsland op vakantie geweest en toen kwam de hond terug met twee teelballen, allebei nep.

Het jaar daarna werd de hond ingeschreven op de clubmatch. :evil:
humm nou wordt het interessant , het komt overigens vaker voor dat op latere leeftijd er nog een teelbal indaald, tot nu toe nog geen gevallen gehoord bij amerikanen maar wel bij engelse cockers waar het vaker schijnt voor te komen. nu ben ik natuurlijk wel erg benieuwd naar de afstamming van deze reu. PB-tje???
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”