Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse herder versus Hollandse herder
Moderator: moderatorteam
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Ik vind bij sommige hollandse herders korthaar (met stamboom) de gedrag aardig timide en angstig is. Ik zat bij de clubmatch mij te ergeren aan hondjes die bang waren voor een papiertje, paraplutje, keurmeester en noem maar op....sorry kunnen dan wel zo lief en rustig als huishond zijn maar ja, aan de andere kant vind ik dat niet erg rastypisch, en vind ik dat degene die een rustige lieve zachtaardige huishondje wil hebben er ook zat andere rassen te vinden zijn. Laat een hollander een hollander zijn, ik vind daar een bepaalde mate van werklust in horen, en al helemaal geen angst en getut.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dit zie je ook bij de mechelaars, niet met of zonder stamboom maar wel uit werk- of showlijnen... de showlijnen zijn vaak heel nerveus, angsthappertjes, en snel onder de indruk... dit hoort niet bij een mechelaar, ook niet bij de showlijn.Pinkki schreef:Ik vind bij sommige hollandse herders korthaar (met stamboom) de gedrag aardig timide en angstig is. Ik zat bij de clubmatch mij te ergeren aan hondjes die bang waren voor een papiertje, paraplutje, keurmeester en noem maar op....sorry kunnen dan wel zo lief en rustig als huishond zijn maar ja, aan de andere kant vind ik dat niet erg rastypisch, en vind ik dat degene die een rustige lieve zachtaardige huishondje wil hebben er ook zat andere rassen te vinden zijn. Laat een hollander een hollander zijn, ik vind daar een bepaalde mate van werklust in horen, en al helemaal geen angst en getut.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is mij niet echt opgevallen op de clubmatch, maar eerlijk is eerlijk, ik heb er ook niet echt op gelet.Pinkki schreef:Ik vind bij sommige hollandse herders korthaar (met stamboom) de gedrag aardig timide en angstig is. Ik zat bij de clubmatch mij te ergeren aan hondjes die bang waren voor een papiertje, paraplutje, keurmeester en noem maar op....sorry kunnen dan wel zo lief en rustig als huishond zijn maar ja, aan de andere kant vind ik dat niet erg rastypisch, en vind ik dat degene die een rustige lieve zachtaardige huishondje wil hebben er ook zat andere rassen te vinden zijn. Laat een hollander een hollander zijn, ik vind daar een bepaalde mate van werklust in horen, en al helemaal geen angst en getut.

Ik heb me vooral bezig gehouden met Marouck en met het bijkletsen van de bekenden die ik daar tegenkwam. Bij de groep waar ik zat (de 's Gravenschans-clan

Ik zie juist meer ongewenst gedrag bij de langharen. Het uitvallen bijvoorbeeld, heb ik bij de kortharen nauwelijks gezien.
Wie zegt dat Hollanders zo lief en rustig zijn als huishond?
Ik heb dat in ieder geval niet gezegd, ik heb alleen gezegd dat Marouck drukker is dan de gemiddelde Hollander.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Nee dat zeg ik ook niet dat jij het zegt
. Maar er zijn mensen die een rustige lieve huishond willen en een hollander kopen, en er zijn fokkers die daarop inspelen, dus met honden fokken die geen rastypische karakter hebben.
Enne ik heb me ook geergerd aan de langharen...dat vind ik nou ook niet bepaald reclame voor het ras, maar volgens mij nemen die mensen dat ook niet serieus, weet niet maar ik heb het idee dat ze een beetje er om lachen, ze hangen maar daar aan de andere kant van de riem.
Aan de andere kant als ik moet zeggen wat erger is hond-hond aggressie of angst voor alles en nog wat, doe mij dan maar een met hond-hond aggressie, dat is nog prima te trainen.

Enne ik heb me ook geergerd aan de langharen...dat vind ik nou ook niet bepaald reclame voor het ras, maar volgens mij nemen die mensen dat ook niet serieus, weet niet maar ik heb het idee dat ze een beetje er om lachen, ze hangen maar daar aan de andere kant van de riem.
Aan de andere kant als ik moet zeggen wat erger is hond-hond aggressie of angst voor alles en nog wat, doe mij dan maar een met hond-hond aggressie, dat is nog prima te trainen.
En daarom hebben wij twee werklijners!! Lekker gek en explosief mag van mij, maar dat neurotische...bah. Nee hier komt geen showmechel meer.dit zie je ook bij de mechelaars, niet met of zonder stamboom maar wel uit werk- of showlijnen... de showlijnen zijn vaak heel nerveus, angsthappertjes, en snel onder de indruk... dit hoort niet bij een mechelaar, ook niet bij de showlijn.

-
- geregistreerd lid
Ik heb een Duitse herder gehad en niks dan lof over hem. Het was een reu en hij was ontzettend fel en was nergens bang voor.
Hij was wel een echt roedeldier, vond het verschrikkelijk als er iemand weg ging, hij wilde iedereen graag bij elkaar houden.
Ik kan niet vergelijken met de hh want daar weet ik niet zoveel vanaf
Ik weet in ieder geval wel zeker dat mijn volgende hond weer een DH wordt!
Hij was wel een echt roedeldier, vond het verschrikkelijk als er iemand weg ging, hij wilde iedereen graag bij elkaar houden.
Ik kan niet vergelijken met de hh want daar weet ik niet zoveel vanaf

Ik weet in ieder geval wel zeker dat mijn volgende hond weer een DH wordt!