daarom loop ik met sam om 6 uur 's ochtends..... en dan nog vaak ruzie met een mevrouw met een labreu die van mijn aangelijnde hond in aanlijngebied vindt dat ie weg moet blijven...loving bulls schreef: Dat is dus de reden dat ik alle dagen om 6.30 uur mijn bed uit rol ,om Met Baco te gaan zwemmen![]()
ik wil de kat niet op het spek binden, hij gaat met 99% van de honden goed, maar die ene %![]()
gelul is gewoon ik heb een soort van Tank op pootjes, zelfs als hij aan delijn wordt aangevallen heeft hij het in de ogen van een ander nog gedaan.
ik ga dus vroeg om domme stomme en asosiale baasjes te ontlopen, en om ff lekker lol te hebben met mijn kanjer, ook al zitten mijn ogen dan nog dicht
en hoewel de vooroever niet eens een losloop gebied is lopen ze er wel allemaal los, en ze staan eigenlijk geen van allen onder appel![]()
maar als ik dus niet in de gelegenheid was om zo vroeg te gaan zou dat betekenen dat mijn hond nooit meer kon zwemmen![]()
kan de bedoeling niet zijn volgens mij
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Graag jullie mening..
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1

-
- Zeer actief
die vind waarschijnlijk net als PdB, dat ie niet verder mag als je pleintje achter, zijn ze helemaal be**** 
Het voordeel vind ik om die tijd wel dat hier meer mensen lopen met moeilijke honden, en we respekteren elkaar allemaal(het zijn er zo`n stuk of 5) dus het kan wel
denk dat het vaak onnadenkend heid is van mensen

Het voordeel vind ik om die tijd wel dat hier meer mensen lopen met moeilijke honden, en we respekteren elkaar allemaal(het zijn er zo`n stuk of 5) dus het kan wel

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 16 jul 2007 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- nanni
- Actief
Bij ons in het amsterdamse bos, is er ook een losloop gebied... hier staat wel duidelijk bij: Mits onder appel...
Volgens mij staan de meeste los lopende honden daar niet onder appel!
Ik lijn ze altijd aan omdat ik weet dat ze beide niet altijd even lief zijn met andere honden... en omdat er ook paarden lopen op sommige plekken.. ik heb namelijk een keer gehad dat Tuana aan het rennen was met een andere hond, kwam er een paard aan gegalopeerd.. eigenaar van het paard hat het door... liet het paard rustig lopen... Tuana en de andere honden bleven maar rennen, zo onder het paard door... dus eigenlijk ook best gevaarlijk!!
als mensen hun hond wel los laten en ik heb Tuana vast vind ik het niet erg als ze voorbij lopen, mits de hond dan Tuana met rust laat, en haarn iet uitlokt ( tenzij het spelen is, en tuana wil mee spelen) en eigenlijk gaat het altijd wel goed..
oke dan heb je af en toe van die mensen die vinden dat wij verkeerd bezig zijn om ze vast te doen.. zeggen dan ze zoeken het zelf wel uit.. dat wil ik dus niet.. ik ken me eigen hond en weet hoe die op bepaalde honden reageerd en niet zij... ( het ging om een zeeeer angsitge hond, staart tussen de benen en weg lopen bij tuana, ik weet dat tuana dan juist gaat jagen, en dat wil ik gewoon niet)
Volgens mij staan de meeste los lopende honden daar niet onder appel!
Ik lijn ze altijd aan omdat ik weet dat ze beide niet altijd even lief zijn met andere honden... en omdat er ook paarden lopen op sommige plekken.. ik heb namelijk een keer gehad dat Tuana aan het rennen was met een andere hond, kwam er een paard aan gegalopeerd.. eigenaar van het paard hat het door... liet het paard rustig lopen... Tuana en de andere honden bleven maar rennen, zo onder het paard door... dus eigenlijk ook best gevaarlijk!!
als mensen hun hond wel los laten en ik heb Tuana vast vind ik het niet erg als ze voorbij lopen, mits de hond dan Tuana met rust laat, en haarn iet uitlokt ( tenzij het spelen is, en tuana wil mee spelen) en eigenlijk gaat het altijd wel goed..
oke dan heb je af en toe van die mensen die vinden dat wij verkeerd bezig zijn om ze vast te doen.. zeggen dan ze zoeken het zelf wel uit.. dat wil ik dus niet.. ik ken me eigen hond en weet hoe die op bepaalde honden reageerd en niet zij... ( het ging om een zeeeer angsitge hond, staart tussen de benen en weg lopen bij tuana, ik weet dat tuana dan juist gaat jagen, en dat wil ik gewoon niet)
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
inderdaad vindt ze dat.. ook toen ik haar de eerste keer vroeg haar hond bij zich te houden aanlijnen hoeft niet als ie maar bij de mijne wegblijft vond ze dat ik de mijne maar vast moet houden.. ik heb haar toen uitgelegd dat die lijnen die ik in mijn handen heb daarvoor zijnloving bulls schreef:die vind waarschijnlijk net als PdB, dat ie niet verder mag als je pleintje achter, zijn ze helemaal be****
Het voordeel vind ik om die tijd wel dat hier meer mensen lopen met moeilijke honden, en we respekteren elkaar allemaal(het zijn er zo`n stuk of 5) dus het kan wel![]()

onlangs nog even de APV bekeken en inderdaad is de hele bebouwde kom hier aanlijngebied en het hele buitengebied losloopgebied (of er moet een verbod zijn door wild/andere zaken)
dat is het komische... we kruisen op 10 meter het bordje einde bebouwde kom en ze weigert daar dus te gaan lopen

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hier in het dorp staat dat op de bordjesRami schreef:Daarom vind ik ook dat de regels van zo'n losloopgebied wel wat duidelijker mogen, voor mensen dus die blind/doof zijn voor ongeschreven regels. Zoiets als: hond los mits onder appèl.massam schreef:
maar jij houdt ze wel bij je. 90% van de hondeneigenaren kan zijn hond nog niet bij zich houden als ze aangelijnt zijn en daar gaat het hier over.
pdb.. de regel is dat jij of je hond niemand tot last mag zijn.. losloopgebieden zijn ervoor om je hond los te laten lopen, niet voor interactie (ongewenst of niet) met andere honden

Maar er zijn mensen die niet weten wat "onder appèl staan" betekent

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Grappig, ik hoor dus net van iemand die hier is vanwege een klusje dat dit soort borden idd al bestaan (volgens mij in de buurt van Almere?). Nou ja, hij weet in ieder geval wel wat het betekent!ranetje schreef: Hier in het dorp staat dat op de bordjes![]()

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik woon in Oosterbeek (bij Arnhem) en hier staan ze echt al heel langRami schreef:Grappig, ik hoor dus net van iemand die hier is vanwege een klusje dat dit soort borden idd al bestaan (volgens mij in de buurt van Almere?). Nou ja, hij weet in ieder geval wel wat het betekent!ranetje schreef: Hier in het dorp staat dat op de bordjes![]()

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb het al eerder geschreven, een losloopgebied wil nog niet meteen zeggen dat je je hond maar meteen op andere honden af moet laten stormen. Ik heb daar ook geen belang bij omdat Baloe heel fel kan zijn en Keizer juist angstig.
Overigens valt het hier in de omgeving hard mee en heb ik zelden problemen.
Overigens valt het hier in de omgeving hard mee en heb ik zelden problemen.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
idd staat dat hier in AlmereRami schreef:Grappig, ik hoor dus net van iemand die hier is vanwege een klusje dat dit soort borden idd al bestaan (volgens mij in de buurt van Almere?). Nou ja, hij weet in ieder geval wel wat het betekent!ranetje schreef: Hier in het dorp staat dat op de bordjes![]()
als ik naar een losloop gebied ga wil ik mn hond ook graag los laten lopen.. als ik een aangelijnde hond zie lopen lijn in natuurlijk wel aan maar het is ook behoorlijk irritant om dat steeds te moeten doen in een losloop gebied

met mijn Tyson liep ik ook altijd in afgelegen gebieden of op verplichte aanlijn gebieden of op hele onmogelijke tijden
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik vind het onderhand wel opvallend dat mevrouw PdeB telkens haar stelling/waarheid neerkwakt en vervolgens als er weerwoorden komen niet meer reageertRami schreef:*zucht hardgrondig mee* ik wilde dus precies zoiets schrijven maar dacht: laat maar zitten, ik weet wie het schrijft; elke tegenreactie is toch tegen dovenmansoren.alma2 schreef:*zucht* mijn herders zijn prima te vertrouwen met andere honden, niks mis mee. Ze hebben alleen de neiging samen enthousiast op kleinere honden af te stuiven om kennis te maken (in jouw kader van: iedereen is leuk met elkaar). Dat voorkom ik door ze even bij me te houden om andere honden niet te laten schrikken. Van mensen zoals jij krijg ik dan meteen een stempel op mijn kop dat ik dús met niet te vertrouwen honden loop.Pak-de-bal schreef:Aan de ene kant heeft die mevrouw wèl gelijk:
een losloopgebied, is nou eenmaal een gebied , waar je honden zòu moeten kunnen vertrouwen en iedreen is leuk met elkaar.
Anders is het geen "losloop-" gebied meer, snap je?
Althans , dat wàs de bedoeling van zo'n gebiedje.![]()
Maar aan de andere kant vind ik wel, dat zij de signalen had moeten opvangen, daar zijn er al zoveel discussies hier van geweest.
Persoonlijk heb ik er óok zo'n hekel aan, en denk dan ( eerlijk waar, hoor): :
jeetje, daar komt weer zo iemand met honden, die niet te vertrouwen zijn ,en ik heb net mijn hond hier heerlijk lekker loslopen.
Wat doen ze dan ook hier.?![]()
Maar dat zeg ik niet, en lijn dan maar weer mijn hond aan, ter goede signaal.

- Rami
- Zeer actief
't Is inderdaad opvallend. Maar eigenllijk ook weer niet: PdeB lijkt niet aan communiceren te doen, ze poneert idd alleen maar haar eigen (vaak kortzichtige) stellingen, die allemaal op hetzelfde neerkomen. Negeren is eigenlijk het beste, maar ja, maar ja...alma2 schreef: Ik vind het onderhand wel opvallend dat mevrouw PdeB telkens haar stelling/waarheid neerkwakt en vervolgens als er weerwoorden komen niet meer reageert

- alm@
- moderator
Ik ga me weer voornemen in het vervolg op mijn handen te gaan zittenRami schreef:'t Is inderdaad opvallend. Maar eigenllijk ook weer niet: PdeB lijkt niet aan communiceren te doen, ze poneert idd alleen maar haar eigen (vaak kortzichtige) stellingen, die allemaal op hetzelfde neerkomen. Negeren is eigenlijk het beste, maar ja, maar ja...alma2 schreef: Ik vind het onderhand wel opvallend dat mevrouw PdeB telkens haar stelling/waarheid neerkwakt en vervolgens als er weerwoorden komen niet meer reageert

-
- Zeer actief
alma2 schreef:Ik ga me weer voornemen in het vervolg op mijn handen te gaan zittenRami schreef:'t Is inderdaad opvallend. Maar eigenllijk ook weer niet: PdeB lijkt niet aan communiceren te doen, ze poneert idd alleen maar haar eigen (vaak kortzichtige) stellingen, die allemaal op hetzelfde neerkomen. Negeren is eigenlijk het beste, maar ja, maar ja...alma2 schreef: Ik vind het onderhand wel opvallend dat mevrouw PdeB telkens haar stelling/waarheid neerkwakt en vervolgens als er weerwoorden komen niet meer reageert![]()

- Rami
- Zeer actief
loving bulls schreef:alma2 schreef:Ik ga me weer voornemen in het vervolg op mijn handen te gaan zittenRami schreef:'t Is inderdaad opvallend. Maar eigenllijk ook weer niet: PdeB lijkt niet aan communiceren te doen, ze poneert idd alleen maar haar eigen (vaak kortzichtige) stellingen, die allemaal op hetzelfde neerkomen. Negeren is eigenlijk het beste, maar ja, maar ja...alma2 schreef: Ik vind het onderhand wel opvallend dat mevrouw PdeB telkens haar stelling/waarheid neerkwakt en vervolgens als er weerwoorden komen niet meer reageert![]()
dat wil ik meemaken, ik ga extra opletten

-
- Zeer actief
Re: Graag jullie mening..
Ik denk er ook zo over.. zodra ik zie dat iemand zijn hond aanlijnt of bij zich roept doe ik net zo, niet perse aanlijnen maar wel beletten dat ie er op afgaat voor zover ie dat wil doen..alma2 schreef:Ik zie dit ook als ongeschreven regel ongeacht of je in een losloopgebied loopt of niet. Iemand lijnt zijn hond niet zonder reden aan.britty schreef:als jij ziet dat iemand zijn hond aanlijnt, doe jij dat ook, daarna kun je weer rustig ver wandelen..
Losloop gebied of niet.. strand, duin overal doe ik eigenlijk zo.. voor mij een ongeschreven regel om toestanden te voorkomen..
Hoeft niet eens aggressief te zijn.. kan een loopse teef ook zijn ..

- alm@
- moderator
Wat krijg ik als ik het tóch doe: een slechte aantekeningloving bulls schreef:alma2 schreef:Ik ga me weer voornemen in het vervolg op mijn handen te gaan zittenRami schreef:'t Is inderdaad opvallend. Maar eigenllijk ook weer niet: PdeB lijkt niet aan communiceren te doen, ze poneert idd alleen maar haar eigen (vaak kortzichtige) stellingen, die allemaal op hetzelfde neerkomen. Negeren is eigenlijk het beste, maar ja, maar ja...alma2 schreef: Ik vind het onderhand wel opvallend dat mevrouw PdeB telkens haar stelling/waarheid neerkwakt en vervolgens als er weerwoorden komen niet meer reageert![]()
dat wil ik meemaken, ik ga extra opletten

vooral dat gezever over herders maakt me kriegelig

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Zenda
- Zeer actief
Dat vind ik zo kortzichtigPak-de-bal schreef: Persoonlijk heb ik er óok zo'n hekel aan, en denk dan ( eerlijk waar, hoor): :
jeetje, daar komt weer zo iemand met honden, die niet te vertrouwen zijn ,en ik heb net mijn hond hier heerlijk lekker loslopen.

Dus als je mij ziet lopen, en ik doe mijn hond de riem om, dan denk jij ohjee daar komt er weer een. Nooit aan gedacht zeker dat het ook iets anders kan zijn. Een kwetsuur of blessure hoeft niet altijd zichtbaar te zijn.

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik loop met Kaya gewoon in losloopgebied hoor. Zie ik een andere hond waarvan ik inschat dat deze op haar af komt stormen, dan doe ik Kaya aan de lijn voor alle zekerheid.
Er wordt wisselend op gereageerd: de een houdt haar/zijn hond keurig bij zich, de ander laat het gaan.
Aan de lijn heb ik toch wat meer controle over Kaya en het geeft een duidelijk signaal af aan de andere hondenbezitter (die niet iedereen oppikt, maar goed dat is mijn probleem dan niet meer).
Andersom lijn ik mijn honden ook altijd aan als ik een andere aangelijnde hond zie. Tenminste, met Puchu lukt het nog niet altijd om hem direct bij me te krijgen, maar ik doe wel mijn uiterste best.
Overigens schrok ik laatst toch ook eventjes toen een man met een forse hond aan de lijn in losloopgebied liep en schreeuwde over Puchu (die toen pas 4 maanden was): 'hou hem bij je, want de mijne verscheurd hem!'.
*slik*.
Dan twijfel ik ook wel of je met dat soort honden die werkelijk in alle staten zijn in losloopgebied moet gaan wandelen.
Kaya is een kattenkop, maar geen 'killer'.
Je moet er ergens ook rekening mee houden dat andere honden niet zo goed luisteren of dat er pups lopen en je hond dus wel een beetje onder controle kunnen houden.
Er wordt wisselend op gereageerd: de een houdt haar/zijn hond keurig bij zich, de ander laat het gaan.
Aan de lijn heb ik toch wat meer controle over Kaya en het geeft een duidelijk signaal af aan de andere hondenbezitter (die niet iedereen oppikt, maar goed dat is mijn probleem dan niet meer).
Andersom lijn ik mijn honden ook altijd aan als ik een andere aangelijnde hond zie. Tenminste, met Puchu lukt het nog niet altijd om hem direct bij me te krijgen, maar ik doe wel mijn uiterste best.
Overigens schrok ik laatst toch ook eventjes toen een man met een forse hond aan de lijn in losloopgebied liep en schreeuwde over Puchu (die toen pas 4 maanden was): 'hou hem bij je, want de mijne verscheurd hem!'.
*slik*.
Dan twijfel ik ook wel of je met dat soort honden die werkelijk in alle staten zijn in losloopgebied moet gaan wandelen.
Kaya is een kattenkop, maar geen 'killer'.
Je moet er ergens ook rekening mee houden dat andere honden niet zo goed luisteren of dat er pups lopen en je hond dus wel een beetje onder controle kunnen houden.
Laatst gewijzigd door Caro. op 16 jul 2007 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Shanu is ook niet leuk tegen andere honden, maar ze moet wel los kunnen rennen en dat kan nu eenmaal alleen in een losloopgebied.
Als ik dus een andere hond zie dan lijn ik Shanu direct aan. Vaak komt de andere hond toch mijn kant op en dan moet ik alle zeilen bijzetten om haar te weerhouden om de andere hond aan te vallen. Als ik de baas zie en die onderneemt geen actie dan roep ik dat ze haar hond bij zich moet houden. Geen verklaring, gewoon weg met dat beest. Als ze dan beginnen met domme vragen zoals "waarom?" Dan zeg ik omdat ze anders pap maakt van haar hond. Als ze dan nog bijdehand doen met een opmerking dat ik dan überhaupt niet hier hoor te lopen dan vertel ik haar dat ik daar het volste recht toe heb, maar wel rekening hou met anderen, in tegenstelling tot haar. Maar dat ik daar met alle liefde direct mee op wil houden en mijn hond los wil laten zodat ze met eigen ogen kan zien wat er gebeurt als je je hond niet bij je houdt.
Vaak ben ik dan al zo boos dat ik begin te schelden en tieren. Gewoon optiefen met je domme hoofd en je kuthond, zodat ik weer verder kan lopen met de mijne.
Als ik dus een andere hond zie dan lijn ik Shanu direct aan. Vaak komt de andere hond toch mijn kant op en dan moet ik alle zeilen bijzetten om haar te weerhouden om de andere hond aan te vallen. Als ik de baas zie en die onderneemt geen actie dan roep ik dat ze haar hond bij zich moet houden. Geen verklaring, gewoon weg met dat beest. Als ze dan beginnen met domme vragen zoals "waarom?" Dan zeg ik omdat ze anders pap maakt van haar hond. Als ze dan nog bijdehand doen met een opmerking dat ik dan überhaupt niet hier hoor te lopen dan vertel ik haar dat ik daar het volste recht toe heb, maar wel rekening hou met anderen, in tegenstelling tot haar. Maar dat ik daar met alle liefde direct mee op wil houden en mijn hond los wil laten zodat ze met eigen ogen kan zien wat er gebeurt als je je hond niet bij je houdt.
Vaak ben ik dan al zo boos dat ik begin te schelden en tieren. Gewoon optiefen met je domme hoofd en je kuthond, zodat ik weer verder kan lopen met de mijne.
Groet,
Dorien
Dorien
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Contacteer:
Re: Graag jullie mening..
Als ik zie dat iemand zijn hond aanlijnt, en ik weet dat mijn hond ernaartoe gaat, lijn ik mijn hond ook aan.
Ik heb mijn honden geleerd om niet naar aangelijnde honden te lopen. Als ik langs een hond kom die aangelijnd is, en ik zie ze met een scheef oog kijken, zeg ik streng "doorlopen" en lopen ze door. Soms lijn ik Kiera even aan, bijvoorbeeld als het een heel smal paadje is. Rakker is niet zo leuk met andere honden, ze zal uit zichzelf niets doen, maar als er een hond naar haar toe loopt, gromt ze en snauwt ze van zich af. Zij loopt dan ook steevast met een wijde boog om andere honden heen. Als ik haar aanlijn, gaat ze zich juist meer focussen op die hond, dus dat doe ik dan niet (omdat ze er toch niet naartoe gaat).
Ik vind niet dat jij fout bent. Waarom zou jij niet met jouw hond in een losloopgebied mogen lopen als jij je hond aanlijnt bij een andere hond? Ik vind het juist heel verstandig, wou dat er meer mensen waren zoals jij.
Ik roep ook weleens dat ze hun hond moeten aanlijnen. Vragen ze waarom, zeg ik nu: "omdat mijn hond bijt". Dan doen ze het wel hoor
Is niet zo, maar weten zij veel. Of ik krijg mensen die vertederend lachen als hun hond naar Rakker loopt en een snauw krijgt. "Och, kijk die kleine hond nou". Zo wordt het gedrag natuurlijk versterkt.
Of de reactie: "O, dan wordt mijn hond eindelijk terechtgewezen. Is niet erg hoor dat ze bijt.". Kan ik ook erg kwaad om worden
Als een grote hond snauwt is hij agressief, en mijn kleine hondje is dan schattig 
Ik heb mijn honden geleerd om niet naar aangelijnde honden te lopen. Als ik langs een hond kom die aangelijnd is, en ik zie ze met een scheef oog kijken, zeg ik streng "doorlopen" en lopen ze door. Soms lijn ik Kiera even aan, bijvoorbeeld als het een heel smal paadje is. Rakker is niet zo leuk met andere honden, ze zal uit zichzelf niets doen, maar als er een hond naar haar toe loopt, gromt ze en snauwt ze van zich af. Zij loopt dan ook steevast met een wijde boog om andere honden heen. Als ik haar aanlijn, gaat ze zich juist meer focussen op die hond, dus dat doe ik dan niet (omdat ze er toch niet naartoe gaat).
Ik vind niet dat jij fout bent. Waarom zou jij niet met jouw hond in een losloopgebied mogen lopen als jij je hond aanlijnt bij een andere hond? Ik vind het juist heel verstandig, wou dat er meer mensen waren zoals jij.
Ik roep ook weleens dat ze hun hond moeten aanlijnen. Vragen ze waarom, zeg ik nu: "omdat mijn hond bijt". Dan doen ze het wel hoor

Of de reactie: "O, dan wordt mijn hond eindelijk terechtgewezen. Is niet erg hoor dat ze bijt.". Kan ik ook erg kwaad om worden

- alm@
- moderator
PreciesNanna schreef:Ik houd in het losloopgebied Charles ook even bij me als ik mensen aan zie komen met een klein hondje. Niet iedereen kent Charles en is er blij mee dat er een grijze wolf van zowat een meter schofthoogte aan hun Fifi komt snuffelenmijn herders zijn prima te vertrouwen met andere honden, niks mis mee. Ze hebben alleen de neiging samen enthousiast op kleinere honden af te stuiven om kennis te maken (in jouw kader van: iedereen is leuk met elkaar). Dat voorkom ik door ze even bij me te houden om andere honden niet te laten schrikken. Van mensen zoals jij krijg ik dan meteen een stempel op mijn kop dat ik dús met niet te vertrouwen honden loop.

- alm@
- moderator
Het was niet tegen jou bedoeldNanna schreef:Ik geloof niet dat ik Swahili sprakalma2 schreef:PreciesNanna schreef:Ik houd in het losloopgebied Charles ook even bij me als ik mensen aan zie komen met een klein hondje. Niet iedereen kent Charles en is er blij mee dat er een grijze wolf van zowat een meter schofthoogte aan hun Fifi komt snuffelenmijn herders zijn prima te vertrouwen met andere honden, niks mis mee. Ze hebben alleen de neiging samen enthousiast op kleinere honden af te stuiven om kennis te maken (in jouw kader van: iedereen is leuk met elkaar). Dat voorkom ik door ze even bij me te houden om andere honden niet te laten schrikken. Van mensen zoals jij krijg ik dan meteen een stempel op mijn kop dat ik dús met niet te vertrouwen honden loop.en dat heet in normaal Nederlands gewoon gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Nooit gedonder, iedereen tevreden.

podverdorie heb ik het wéér gedaan

Een losloopgebied is niets meer en minder dat de hond zonder riem mag lopen, buiten dat gebied moeten ze aan de lijn.Pak-de-bal schreef:Aan de ene kant heeft die mevrouw wèl gelijk:
een losloopgebied, is nou eenmaal een gebied , waar je honden zòu moeten kunnen vertrouwen en iedreen is leuk met elkaar.
Anders is het geen "losloop-" gebied meer, snap je?
Althans , dat wàs de bedoeling van zo'n gebiedje.![]()
Maar aan de andere kant vind ik wel, dat zij de signalen had moeten opvangen, daar zijn er al zoveel discussies hier van geweest.
Persoonlijk heb ik er óok zo'n hekel aan, en denk dan ( eerlijk waar, hoor): :
Dus waarom mag een hond die niet zo sociaal is daar dan niet komen?
Die hond moet dan altijd aan de lijn blijven, en dat vind ik erg kortzichtig.
Maar ik ben van mening dat jij dat dus dan ook bent.
En dat baseer ik niet uit één bericht.
- gizmo
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Ik zou niet met honden die echt niet met andere kunnen in een losloopgebied gaan lopen. Ik vind dat de mevrouw een beetje gelijk heeft. Geen gelijk heeft ze als ze gaat vervelen over je verzoek, ze moet gewoon roepen en bij zich houden zonder commentaar
Ik vind het uitmaken. Buffy kan nog wel eens snauwen als er een grote onbekende hond aankomt. Maar ze snauwt dat is het. Als jouw honden echt agressief zijn, dus echt vol erin gaan :N: dan vind ik dat je ergens anders moet gaan . Hoe goed ik je ook begrijp.
Mij loop je daar niet in de weg en ik kan Buffy bij me roepen. Buffy zal ook nooit op jouw honden afstormen, maar die mevrouw met haar stuiterlab hoeft geen beschadigd hondje omdat jij ook daar wil lopen. Als ze echt agressief zijn, wegblijven daar vind ik.
Ik stel me even de situatie voor dat een mevrouw uit de buurt daar met een huppelend Maltezertje loopt, hondje luistert een keer niet zo goed en "Hap", dat kan niet. Ook kan er altijd om een bocht ienand ineens voor je staan. Als je dan met een paar honden staat die echt willen bijten, dan ben jij in ieder geval moreel gezien fout voor mij.
Anne
Ik vind het uitmaken. Buffy kan nog wel eens snauwen als er een grote onbekende hond aankomt. Maar ze snauwt dat is het. Als jouw honden echt agressief zijn, dus echt vol erin gaan :N: dan vind ik dat je ergens anders moet gaan . Hoe goed ik je ook begrijp.
Mij loop je daar niet in de weg en ik kan Buffy bij me roepen. Buffy zal ook nooit op jouw honden afstormen, maar die mevrouw met haar stuiterlab hoeft geen beschadigd hondje omdat jij ook daar wil lopen. Als ze echt agressief zijn, wegblijven daar vind ik.
Ik stel me even de situatie voor dat een mevrouw uit de buurt daar met een huppelend Maltezertje loopt, hondje luistert een keer niet zo goed en "Hap", dat kan niet. Ook kan er altijd om een bocht ienand ineens voor je staan. Als je dan met een paar honden staat die echt willen bijten, dan ben jij in ieder geval moreel gezien fout voor mij.
Anne
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Ik vind dat je gewoon niet naar een losloopgebied moet gaan voordat je hond onder appel is. En aangezien hierkomen nou toch niet zo'n ontzettend moeilijke oefening is...een hond die niet snoezig maar met alle honden speelt moet ook los kunnen lopen. Alleen vind ik dat deze honden dan weer moeten leren andere honden negeren.
Ik zou ook nooit mijn hond zomaar naar een andere hond laten lopen, ogeacht als deze los of aangelijnd is. En mijn honden zijn gewoon normaal, zouden niet zo op een andere hond duiken, en corrigeren zeker weten zo'n dolle labrador die superenthousiast erbover klapt onder het motto van spelen. En ik vind dan dat dat terecht is.
Als we in de bos iets of iemand tegenkomen, moeten onze honden gewoon komen en zitten, of als ik maar met een of twee loop, los volgend er langs. Alleen als het een kennis is of iemand er om vraagt en ik vind het prima dan krijgen ze het commando vrij.
Enige uitzondering is de hondenstrand, daar mogen ze hun gang gaan maar daar is het ook onmogelijk om met een moeilijke hond te wezen omdat idd 70% van de honden niet luistert en niet veel weet hebben van normale sociale omgang tussen honden.
Die van mij passen zich daar perfect aan, heel gek daar is hun gedrag dus heel anders.
Ik zou ook nooit mijn hond zomaar naar een andere hond laten lopen, ogeacht als deze los of aangelijnd is. En mijn honden zijn gewoon normaal, zouden niet zo op een andere hond duiken, en corrigeren zeker weten zo'n dolle labrador die superenthousiast erbover klapt onder het motto van spelen. En ik vind dan dat dat terecht is.
Als we in de bos iets of iemand tegenkomen, moeten onze honden gewoon komen en zitten, of als ik maar met een of twee loop, los volgend er langs. Alleen als het een kennis is of iemand er om vraagt en ik vind het prima dan krijgen ze het commando vrij.
Enige uitzondering is de hondenstrand, daar mogen ze hun gang gaan maar daar is het ook onmogelijk om met een moeilijke hond te wezen omdat idd 70% van de honden niet luistert en niet veel weet hebben van normale sociale omgang tussen honden.
Die van mij passen zich daar perfect aan, heel gek daar is hun gedrag dus heel anders.

- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Hmmm, de meesten van jullie vinden dus dat het in een losloopgebied een beetje geven en nemen is..
Ik ga niet zo vaak naar een losloopgebied en meestal kijk ik goed of er al iemand te zien is. We hebben hier bijvoorbeeld een hele lange dijk, helemaal afgesloten, waar de hondjes heerlijkkunnen rennen. Is heel overzichtelijk en je ziet van verre al of er iemand aankomt. Ik ga daar alleen in als er niemand is, maar halverwege kan er iemand via de zijingang de dijk oplopen en dan moet ik in elk geval mijn teef aanlijnen. Mijn reu blijft ook los goed bij me.
Doorgaans gaat dat ook goed en lijnt de tegenpartij zijn hond ook aan. Verderop gaan ze dan weer los. En zo gaat het prima, totdat ik dus laatst die vrouw tegenkwam met haar losrennende lab, die blijkbaar even tijdelijk doof was...
Ik ga problemen altijd uit de weg. maar soms sta je met je rug tegen de muur..
Ik ga niet zo vaak naar een losloopgebied en meestal kijk ik goed of er al iemand te zien is. We hebben hier bijvoorbeeld een hele lange dijk, helemaal afgesloten, waar de hondjes heerlijkkunnen rennen. Is heel overzichtelijk en je ziet van verre al of er iemand aankomt. Ik ga daar alleen in als er niemand is, maar halverwege kan er iemand via de zijingang de dijk oplopen en dan moet ik in elk geval mijn teef aanlijnen. Mijn reu blijft ook los goed bij me.
Doorgaans gaat dat ook goed en lijnt de tegenpartij zijn hond ook aan. Verderop gaan ze dan weer los. En zo gaat het prima, totdat ik dus laatst die vrouw tegenkwam met haar losrennende lab, die blijkbaar even tijdelijk doof was...
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Zenda
- Zeer actief
Je kan toch tegen die vrouw beleefd zeggen dat het wel zo reeel zou zijn als zij ook een beetje geeft, het is maar voor een paar minuten. En dat zij niet de enige is met een hond die graag even wil rennen. Losloopgebied houd in dat je hond daar los mag maar dat hoeft dan niet persee .britty schreef:Hmmm, de meesten van jullie vinden dus dat het in een losloopgebied een beetje geven en nemen is..
Succes.

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik vind ook dat het een beetje geven en nemen is, of je nou in een losloopgebied loopt of niet. Wel vind ik dat als je een hond hebt die echt andere honden wil verscheuren, je niet in een losloopgebied moet komen op tijden dat er veel honden zijn. Een ongeluk is snel gebeurd en al heb je je honden onder appèl, het kan zijn dat het toch fout gaat.
En ik vind het ook vervelend dat je van die stuiterballen hebt die rücksichtsloos op elke hond afduiken maar ik vind het nog veel vervelender als iemand een hond heeft die elke andere hond wil afmaken.
Een paar maanden geleden loop ik met mijn honden in het losloopgebied en ik zie een man aankomen met een ridgeback aan de lijn en een amstaf los lopen. Kyra en Lyndie hadden die honden niet eens gezien want die liepen in de struiken te snuffelen, springt die amstaff zo naar Kyra toe en probeert haar te grijpen. En toen ik er wat van zei (nou ja... schreeuwde
) zei die man dat hij het recht had om zijn hond hier los te laten lopen
.
Ja, los lopen om iedere andere hond te grijpen????
Aan de andere kant, als iemand zijn/haar hond aangelijnd heeft, lijn ik Cody direct ook aan en roep Kyra en Lyndie bij me. Ik heb geen zin in vervelende toestanden!
En ik vind het ook vervelend dat je van die stuiterballen hebt die rücksichtsloos op elke hond afduiken maar ik vind het nog veel vervelender als iemand een hond heeft die elke andere hond wil afmaken.
Een paar maanden geleden loop ik met mijn honden in het losloopgebied en ik zie een man aankomen met een ridgeback aan de lijn en een amstaf los lopen. Kyra en Lyndie hadden die honden niet eens gezien want die liepen in de struiken te snuffelen, springt die amstaff zo naar Kyra toe en probeert haar te grijpen. En toen ik er wat van zei (nou ja... schreeuwde

Ja, los lopen om iedere andere hond te grijpen????

Aan de andere kant, als iemand zijn/haar hond aangelijnd heeft, lijn ik Cody direct ook aan en roep Kyra en Lyndie bij me. Ik heb geen zin in vervelende toestanden!