Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of niet kennismaken?
Moderator: moderatorteam
-
Dobervrouw
Als Nando aan de lijn is en de andere hond ook, dan wil ik het niet nee. Nando is wel lief aan de lijn hoor, maar ik doe het uit voorzorg (wat ALS ze gaan spelen of snauwen en de riemen komen in elkaar te zitten etc.)
Mocht het voorkomen dat een loslopende hond aan Nando snuffelt, dan laat ik de riem meteen vieren, want sommige honden voelen zich alleen maar moediger aan een strakke riem (weer voorzorg). Maar ondertussen loop ik wel door en hoop dat het baasje van de loslopende hond zijn hond terugroept.
Kort gezegd: andere honden ontmoeten mag hij dus alleen als we in een losloopgebied lopen en beide honden los zijn.
Mocht het voorkomen dat een loslopende hond aan Nando snuffelt, dan laat ik de riem meteen vieren, want sommige honden voelen zich alleen maar moediger aan een strakke riem (weer voorzorg). Maar ondertussen loop ik wel door en hoop dat het baasje van de loslopende hond zijn hond terugroept.
Kort gezegd: andere honden ontmoeten mag hij dus alleen als we in een losloopgebied lopen en beide honden los zijn.
- roy
- Zeer actief
Re: Wel of niet kennismaken?
Nou ik weet niet wat het is maar ik krijg vaak de reactie als ik aangelijnd loop en we komen een andere hond tegen aangelijnd dan wil ik doorlopen als we dan toch benaderd worden roep ik liever niet hij is niet vriendelijk aan de riem, en dan krijg ik negen van de tien keer een verbaasde blik.Zoek stok! schreef:Dit vind ik trouwens typisch. Volgens mij is wel 50% van de honden niet vriendelijk (in meer of mindere mate) aan de riem.roy schreef:Mensen reageren namelijk altijd een beetje raar als ik zeg dat ik het met mijn hond niet hebben wil omdat hij aan de riem meestal niet zo vriendelijk is.
Los is er helemaal niks aan de hand en laat ik hem ook gaan, totdat er een aangelijnde hond aankomt dan doe ik Roy ook vast en dan wil ik doorlopen.
Misschien dat het meespeelt dat hier in de buurt vrijwel alleen maar hele vriendelijke honden, ook aan de riem, wonen.
De enkeling met ook een wat moeilijkere hond aan de riem begrijpt het en die gaan automatisch al wat verder weg lopen.
Roy is gewoon een snauwer aan de riem, loopt bijna altijd los, hij luisterd ook goed, gelukkig, maar op sommige stukken moet hij gewoon vast en dan wil ik geen gedonder aan de riem.
groetjes yvonne
- roy
- Zeer actief
Ik vind dat eigenlijk redelijk normaal gedrag voor een hond, ze kunnen geen kant op, voelen zich gesterkt door jou aan de andere kant van de riem, en hebben vaak nog meer het gevoel om het territorium(jij het baasje) te verdedigen.malinois schreef:Nee, ze zijn niet zo vriendelijk aan de lijn tegen andere honden....
Maar waarom hoor je dan toch vaak dat je een valse hond heb?
In hoeverre is dit ongewenst gedrag?
Roy vreet geen honden op en zal ook niet echt bijten aan de riem, maar het is meer hard wegsnauwen/grommen hard blaffen naar de andere hond.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
van mij mogen ze hoorroy schreef:Ik vind dat eigenlijk redelijk normaal gedrag voor een hond, ze kunnen geen kant op, voelen zich gesterkt door jou aan de andere kant van de riem, en hebben vaak nog meer het gevoel om het territorium(jij het baasje) te verdedigen.malinois schreef:Nee, ze zijn niet zo vriendelijk aan de lijn tegen andere honden....
Roy vreet geen honden op en zal ook niet echt bijten aan de riem, maar het is meer hard wegsnauwen/grommen hard blaffen naar de andere hond.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- roy
- Zeer actief
Ik ben dat helemaal met je eens, jammer dat dat vaak niet wordt begrepen en dan heb ook ik een "enge Hedder"malinois schreef:van mij mogen ze hoorroy schreef:Ik vind dat eigenlijk redelijk normaal gedrag voor een hond, ze kunnen geen kant op, voelen zich gesterkt door jou aan de andere kant van de riem, en hebben vaak nog meer het gevoel om het territorium(jij het baasje) te verdedigen.malinois schreef:Nee, ze zijn niet zo vriendelijk aan de lijn tegen andere honden....
Roy vreet geen honden op en zal ook niet echt bijten aan de riem, maar het is meer hard wegsnauwen/grommen hard blaffen naar de andere hond.Nee ze mogen geen andere honden verscheuren maar waarschuwend grommen vind ik niet erg... ze mogen toch vertellen dat ze het niet willen
-
jidde
- Anselmo
- Vaste gebruiker
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Nee, meestal niet. Aan de lijn is doorlopen ! Gizmo is soms wat fel aan de lijn terwijl hij als hij los is geen enkel probleem heeft met andere honden, dus die mag soms wel snuffelen, ligt aan de situatie. Max laat ik niet snuffelen want 9 van de 10 keer probeert hij dan te bijten ( hij vindt vreemde honden niet aardig..),dus als er al een keer een hond op hem af komt schieten hou ik hem kort ! Weet niet of hij anders zou reageren als hij los was, dat durf ik niet uit te proberen !!! Hij benaderd de meeste honden vrolijk kwispelend om er vervolgens zonder waarschuwing op te klappen !! Ik neem dus maar geen risico... 
- Djazz
- Actief
ik heb 2 vriendelijke honden, ook aan de lijn.
Djazz kan zelfs overvriendelijk zijn, dus wat dat aangaande laat ik het van de andere hond afhangen, of deze er van is gedient...(ik vraag het dus eerst aan de eigenaar of het een probleem is, bij weer andere honden is het vaak duidelijk dat ze er niet van zijn gedient dus dan sjouw ik gewoon door)
Djazz kan zelfs overvriendelijk zijn, dus wat dat aangaande laat ik het van de andere hond afhangen, of deze er van is gedient...(ik vraag het dus eerst aan de eigenaar of het een probleem is, bij weer andere honden is het vaak duidelijk dat ze er niet van zijn gedient dus dan sjouw ik gewoon door)
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
grtz Nicolet
grtz Nicolet
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Biko
- Zeer actief
Nee aan de riem wil ik niet hebben.
Als hij aan de riem zit is daar meestal een reden voor, dan wil ik dat hij netjes naast me blijf lopen. Daarbij gaat het aan de riem idd aanzielijk minder vaak goed.
En dan altijd die riemen door elkaar, vind ik irritant!
Als hij aan de riem zit is daar meestal een reden voor, dan wil ik dat hij netjes naast me blijf lopen. Daarbij gaat het aan de riem idd aanzielijk minder vaak goed.
En dan altijd die riemen door elkaar, vind ik irritant!
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
fabiola
- Actief
Ik heb dat liever niet. Als ze aan de lijn loopt, moet ze gewoon met me mee. Ze loopt bijna altijd los, dus dan mag ze dat wel. Vast niet. Ze is al zo'n enthousiasteling, dus als ik daar niet op let, dan krijg ik ineens een ruk, omdat ze zo nodig naar een andere hond wil. Vind ik niet prettig Ik kom inderdaad ook altijd mensen tegen die dat maar gek vinden. Maar goed. Ik blijf mijn best doen....