Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou jij bij je dierenarts blijven?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Shibby schreef:Ze zijn inderdaad overal al bekend ja. :roll:
Tja..... :19:

Zo'n 30 jaar geleden brachten wij onze boxer trouwens altijd daarnaartoe in de vakantie en destijds waren we heel tevreden over dat pension. Maar het zullen vast niet meer de mensen van toen zijn die het nu runnen. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Shibby schreef:Als ik het ga vragen aan deze dierenarts weet ik zeker dat ik niet in kan staan voor alle dingen die ik ga zeggen. Aangezien ik bij mijn ouders thuis in een dorp woon en bijna de helft van het dorp bij deze dierenarts komt, wil ik geen stennis gaan schopen.

Ik ben er inmiddels achter dat mijn vermoedens juist zijn en ik ga komende week dus naar een andere dierenarts als Shibby nog last heeft van z'n allergie, want ik weiger dus nog naar deze dierenarts te gaan.

Ik ben ook van plan om hier meer over uit te gaan zoeken en hopelijk iets tegen de dierenarts en het pension te kunnen doen, maar ik ben bang dat dat nog best lastig gaat worden.
Goed van je! :ok: Ik zou ook niet zijn gebleven, er zijn genoeg andere dierenartsen die goed en kundig zijn! Veel succes ermee, ik hoop dat je wat kunt beginnen tegen dit stel! :piew: :evil:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Martijn schreef:Ja, daar zou ik bij blijven.
Ik ben net zo tegen broodfok als de volgende maar ik ben ook tegen de zogenaamd controlerende/sturende functie van de dierenarts.
De tijd dat je automatisch autoriteit had omdat je doorgeleerd hebt is echt voorbij.

Een dierenarts moet lekker dierenarts zijn en zich verder niet bemoeien met goed of slecht. Een dierenartsenpraktijk is een commercieel bedrijf en zo moet dat zijn.

In nederland stellen we een ambtenaar aan als er iets maatschappelijks geregeld moet worden. Kan de dierenarts zich lekker met het opschroeven van zijn tarieven bezighouden.

De veearts behandelt toch ook niet alleen hobbydieren?
ook als de dierenarts zou sjoemelen met de gegevens en bijvoorbeeld hondjes gezond verklaart die dat niet zijn?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

jelle schreef:
Ik ben net zo tegen broodfok als de volgende maar ik ben ook tegen de zogenaamd controlerende/sturende functie van de dierenarts.
De tijd dat je automatisch autoriteit had omdat je doorgeleerd hebt is echt voorbij.

Een dierenarts moet lekker dierenarts zijn en zich verder niet bemoeien met goed of slecht. Een dierenartsenpraktijk is een commercieel bedrijf en zo moet dat zijn.

In nederland stellen we een ambtenaar aan als er iets maatschappelijks geregeld moet worden. Kan de dierenarts zich lekker met het opschroeven van zijn tarieven bezighouden.

ook als de dierenarts zou sjoemelen met de gegevens en bijvoorbeeld hondjes gezond verklaart die dat niet zijn?
En dat is dus inderdaad mijn probleem.

Zoals hier eerder in het topic is voorbijgekomen kunnen de pups er niks aan doen dat ze in de verkeerde werpkist worden geboren (voor zover die mensen uberhaupt een fatsoenlijke werpkist hebben). En daar zou ik een dierenarts ook niet op aan kijken.

Deze dierenarts is echter een hele goede vriend van deze 'fokker' en geeft goede gezondsheidsverklaringen af, terwijl de pups niet eens worden onderzocht.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nee, ik zou niet blijven. Een dierenarts die omwille van de centen ongezonde dieren gezond verklaart heeft zijn eed niet helemaal lekker voor ogen en mot ik niet.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

ik vind het moeilijk, denk niet dat ik zou blijven.
als het 1 keer gebeurt is nog tot daar aan toe, en natuurlijk hebben die diertjes ook hulp en entingen nodig etc. maar ik vind dat de da in kwestie (als hij zeker weet dat het echt om een broodfokker gaat die de pups slecht behandelt) ook bepaalde autoriteiten zou moeten inlichten.

en zeker "mooier" checken dan ze zijn kan echt absoluut niet! wie garandeert me dat hij dat niet doet bij de mijne, of juist andersom, omwille van het geld?

nee, ik vind het moeilijk, maar ik zou niet blijven.
waarom zou ik mijn dier laten onderzoeken door iemand waar ik geen goed gevoel bij heb?
voor hem 10 anderen, dan maar iets verder rijden maar er zijn in principe "genoeg" competente en ethisch bewustere dierenartsen, dan zou ik liever daar naartoe gaan.
iemand die broodfok steunt op wat voor manier dan ook, die krijgt mijn centen niet, en mijn vertrouwen al helemaal niet.
wegwezen dus!
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Martijn schreef:
jelle schreef:

Ik hou me daar eerlijk gezegd niet zo mee bezig.

Er is maar één manier om broodfok uit te bannen en die manier ligt bij de kopers. Dan kun je de rest van de wereld wel lastig gaan vallen maar voor mensen stoppen met de pups te kopen verandert er geen moer.
helemaal mee eens.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ja, toch wel, want het is zijn plicht om ook die honden te helpen.

Ik denk dat je het zo moet zien., en niet moet zien vanuit het oogpunt van wie of wat de fokker is.

Zou toch te gek zijn, als de hond geholpen moet worden , en de dierenarst zou zeggen:
"nee, die help ik niet, want die komt van een broodfokker" :wink:

daar heeft hij geen eed voor gelegd.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Pak-de-bal schreef:ja, toch wel, want het is zijn plicht om ook die honden te helpen.

Ik denk dat je het zo moet zien., en niet moet zien vanuit het oogpunt van wie of wat de fokker is.

Zou toch te gek zijn, als de hond geholpen moet worden , en de dierenarst zou zeggen:

Heb je het hele verhaal gelezen? :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max komt van een broodfokker en-alhoewel ik toen niets wist van de randverschijnselen-ik ben geen klant geworden van de dierenarts die de entingen en gezondheidsverklaring afgetekend heeft.
Doodgewoon omdat ik met mijn vorige hond naar een andere dierenarts ging en daar vertrouwen in had(nu ook niet meer,maar da's een ander verhaal).
Mocht ik nu in het weekend een dierenarts nodig hebben en ik kan niet anders dan naar die praktijk om hulp te krijgen voor mijn hond dan ga ik er wel naartoe ja.
M.a.w:alleen als ik geen keus heb.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pak-de-bal schreef:ja, toch wel, want het is zijn plicht om ook die honden te helpen.

Tuurlijk moet een DA ook die honden helpen, maar ik zou absoluut geen vertrouwen hebben in een DA die aan louche praktijken meewerkt, door bv een gezondheidsverklaring af te geven terwijl hij de hond niet eens nagekeken heeft.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Flikker toch op. Ik heb ooit, in een ver-ver verleden twee katten gekregen. Normaliter haalden wij katten altijd van de boerderie, maar toen de een onder een auto kwam, de ander werd neergeluchtbukst door de buurman en arme kleine Geer heeeeeeeeeeel hard een nieuwe nodig had en het asiel geen kittens had, toen kwamen er twee dierenwinkelkatten. Van de fameuze dierenwinkel in Zaandam. Wisten wij veel. Met een kek gezondheidspaspoort en een ok-verklaring van een officiele DA, konniemisgaan.

Binnen twee weken allebei hartstikke dood. Hadden we ook maar geen 5 weken oude kittens met een hartruis moeten kopen, zei onze eigen dierenarts. Op papier waren ze echter inmiddels dik 12 weken verklaard en zo gezond als een vis.

Dat soort dierenartsen, die aan dat soort praktijken meewerken, die hoef ik niet. Die mogen van mij uit hun beroepsgroep geflikkerd worden.

En dat doet niets af aan het feit dat je die lulhannessen zoals wij ook waren, moet opvoeden dat ze hun beesten niet bij een fokschuur of dierenwinkel moeten kopen.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Flikker toch op. Ik heb ooit, in een ver-ver verleden twee katten gekregen. Normaliter haalden wij katten altijd van de boerderie, maar toen de een onder een auto kwam, de ander werd neergeluchtbukst door de buurman en arme kleine Geer heeeeeeeeeeel hard een nieuwe nodig had en het asiel geen kittens had, toen kwamen er twee dierenwinkelkatten. Van de fameuze dierenwinkel in Zaandam. Wisten wij veel. Met een kek gezondheidspaspoort en een ok-verklaring van een officiele DA, konniemisgaan.

Binnen twee weken allebei hartstikke dood. Hadden we ook maar geen 5 weken oude kittens met een hartruis moeten kopen, zei onze eigen dierenarts. Op papier waren ze echter inmiddels dik 12 weken verklaard en zo gezond als een vis.

Dat soort dierenartsen, die aan dat soort praktijken meewerken, die hoef ik niet. Die mogen van mij uit hun beroepsgroep geflikkerd worden.

En dat doet niets af aan het feit dat je die lulhannessen zoals wij ook waren, moet opvoeden dat ze hun beesten niet bij een fokschuur of dierenwinkel moeten kopen.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Niet dat het iets zou schelen, maar ik zou er moeite mee hebben bij een dergelijke da te blijven komen.

@Geer, mijn broer heeft daar een kat vandaan. Daar bleken ook dingen niet te kloppen die in het boekje stonden en zijn DA had ook verhalen zat over andere katten die daar vandaan kwamen en niet bepaald positief,z eg maar.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”