Pak-de-bal schreef:ja, toch wel, want het is zijn plicht om ook die honden te helpen.
Ik denk dat je het zo moet zien., en niet moet zien vanuit het oogpunt van wie of wat de fokker is.
Zou toch te gek zijn, als de hond geholpen moet worden , en de dierenarst zou zeggen:
"nee, die help ik niet, want die komt van een broodfokker"
daar heeft hij geen eed voor gelegd.
Flikker toch op. Ik heb ooit, in een ver-ver verleden twee katten gekregen. Normaliter haalden wij katten altijd van de boerderie, maar toen de een onder een auto kwam, de ander werd neergeluchtbukst door de buurman en arme kleine Geer heeeeeeeeeeel hard een nieuwe nodig had en het asiel geen kittens had, toen kwamen er twee dierenwinkelkatten. Van de fameuze dierenwinkel in Zaandam. Wisten wij veel. Met een kek gezondheidspaspoort en een ok-verklaring van een officiele DA, konniemisgaan.
Binnen twee weken allebei hartstikke dood. Hadden we ook maar geen 5 weken oude kittens met een hartruis moeten kopen, zei onze eigen dierenarts. Op papier waren ze echter inmiddels dik 12 weken verklaard en zo gezond als een vis.
Dat soort dierenartsen, die aan dat soort praktijken meewerken, die hoef ik niet. Die mogen van mij uit hun beroepsgroep geflikkerd worden.
En dat doet niets af aan het feit dat je die lulhannessen zoals wij ook waren, moet opvoeden dat ze hun beesten niet bij een fokschuur of dierenwinkel moeten kopen.