Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft advies

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Femke17
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Femke17 »

Ja, theorie is er genoeg, maar ik vroeg me af of mensen die regematig fokken en het dus allemaal uit de praktijk al kennen misschien weer wat anders te melden hebben. Volgens de theorie kan ik niks zeker weten voor die echo en zelfs als ze met de echo zwanger is hoeft het niet zo te blijven.
Groetjes van Saskia en knuffel van Femke
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Femke17 schreef:Ja, theorie is er genoeg, maar ik vroeg me af of mensen die regematig fokken en het dus allemaal uit de praktijk al kennen misschien weer wat anders te melden hebben. Volgens de theorie kan ik niks zeker weten voor die echo en zelfs als ze met de echo zwanger is hoeft het niet zo te blijven.
Lees je uberhaud de theorie wel?

Maar je wil dus ervaringen?
http://honden.blogo.nl/?COMMENTS/84/24865
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Femke17
Vaste gebruiker

Suzanne123 schreef:
Femke17 schreef: Ps ze heeft geen last van patella luxatie want dan had ik dat heus wel gemerkt.
Oh, maar DAT is makkelijk! Jij hebt rontgenogen! Wil je dan gelijk even naar mijn hond kijken om na te gaan of hij HD heeft?
Meid toch.... wat een onverstandige actie om te gaan fokken terwijl je zo overduidelijk geen benul hebt waar je mee bezig bent.

Ik denk niet dat je hier veel mensen treft die een antwoord op je vraag hebben.... zelfs ervaren fokkers weten niet altijd of er pups 'zitten'. En dan nog... ken je de term 'resorberen'? (Gauw, opzoeken!)
Een echo? Joh, da's alleen maar belastend voor de hond .. gewoon lekker de normale 70 dagen wachten en kijken of er pups geboren worden. Gelukkig hoef je daar verder niets aan te doen, vooral niet erbij te blijven (en de dagen en weken erna, dus ik hoop niet dat je naar school hoeft in die tijd of werkt), en al helemaal gen dingen voor in huis te hebben.

Oh, sorry... alleen de zinsnede over het belastend zijn van een echo is serieus.. oh, en het resorberen.. dat ook.

(Voordat iedereen over MIJ heenvalt... ik fok niet, ik WEET dat die 70 dagen niet kloppen ;-) maar ik wil even proberen te testen of Saskia enig benul heeft....) ;-)

Liefs,
Suzanne, die zich groen en geel gaat zitten ergeren... maar dat helpt niet...
adem in.. .adem uit... adem in... adem... adem! Doorademen!
Mens stel je niet zo aan, zit je om aandacht verlegen ofzo? Ga lekker auditie doen bij GTST, want het is me duidelijk dat je gewoon een ding zit te doen om jezelf een beetje interessant neer te zetten. Ik kom op sommige hier dan stom over, ,mag. Maar jij moet eerst maar eens naar jezelf kijken, mafkees.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Femke17 schreef: Mens stel je niet zo aan, zit je om aandacht verlegen ofzo? Ga lekker auditie doen bij GTST, want het is me duidelijk dat je gewoon een ding zit te doen om jezelf een beetje interessant neer te zetten. Ik kom op sommige hier dan stom over, ,mag. Maar jij moet eerst maar eens naar jezelf kijken, mafkees.
Als je je nu eens je met de inhoud van de reacties bezig zou houden in plaats van met de vorm :idea:

Zoals je nu van verschillende kanten is verteld is het niet mogelijk zomaar even van de buitenkant te zien of een hond patella luxatie-gevoelig is of het kan doorgeven aan de pups. Je weet dus helemaal niet eens of je eigen hond gezond is, laat staan dat je ook maar enigzins fatsoenlijke uitspraken kunt doen over de pups. En hoe zat het ook alweer met de andere kwalen naast patella?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Femke17
Vaste gebruiker

Mickie schreef:
Femke17 schreef:Mens stel je niet zo aan, zit je om aandacht verlegen ofzo? Ga lekker auditie doen bij GTST, want het is me duidelijk dat je gewoon een ding zit te doen om jezelf een beetje interessant neer te zetten. Ik kom op sommige hier dan stom over, ,mag. Maar jij moet eerst maar eens naar jezelf kijken, mafkees.
Maakt het uitschelden en neerhalen van iemand die weet waar ze over praat het makkelijker voor je om te accepteren dat je iets doms gedaan hebt?
Nee. Een mening mag iedereen hebben, maar als je bewust denigrerend gaat zitten doen en daarbij de popiejopie gaat uithangen maak je niet erg de indruk dat het je zo vreselijk aan je hart gaat. Meer dat je om aandacht zit te schreeuwen. Of wilde je het graag een serieuse reactie noemen. Prima, jouw mening. En ik heb dan weer de mijne. En uitschelden? Nah... valt nog wel mee he. Mafkees is nou niet echt een scheldwoord. Maar (daar gaan we weer) dat is dan weer mijn mening he. :wink:
Femke17
Vaste gebruiker

jelle schreef:
Femke17 schreef: Mens stel je niet zo aan, zit je om aandacht verlegen ofzo? Ga lekker auditie doen bij GTST, want het is me duidelijk dat je gewoon een ding zit te doen om jezelf een beetje interessant neer te zetten. Ik kom op sommige hier dan stom over, ,mag. Maar jij moet eerst maar eens naar jezelf kijken, mafkees.
Als je je nu eens je met de inhoud van de reacties bezig zou houden in plaats van met de vorm :idea:

Zoals je nu van verschillende kanten is verteld is het niet mogelijk zomaar even van de buitenkant te zien of een hond patella luxatie-gevoelig is of het kan doorgeven aan de pups. Je weet dus helemaal niet eens of je eigen hond gezond is, laat staan dat je ook maar enigzins fatsoenlijke uitspraken kunt doen over de pups. En hoe zat het ook alweer met de andere kwalen naast patella?
Waarom mag ik niet kijken naar de vorm? Het is nog altijd de toon die de muziek maak, nietwaar?
Femke17
Vaste gebruiker

En om antwoord te geven op je vragen. Ik ben inderdaad domweg afgegaan op de informatie van de dierenarts. Niet zo slim als ik lees wat jullie allemaal zeggen, maar sterreliseren is voor mij geen optie. Iemand nog antwoord op mijn vraag van of er meer dingen zijn waaraan je het kan merken?
jelle
Zeer actief

Femke17 schreef:
jelle schreef:

Waarom mag ik niet kijken naar de vorm? Het is nog altijd de toon die de muziek maak, nietwaar?
Het zou getuigen van enige volwassenheid om daar soms ook eens overheen te kijken.

Intussentijd ben je nog steeds weer niét bezig met ook maar enige inhoudelijke reactie.

Edit: ah! Het is mogelijkerwijs toch enigzins gelukt!
Laatst gewijzigd door jelle op 31 aug 2007 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Femke17 schreef:En om antwoord te geven op je vragen. Ik ben inderdaad domweg afgegaan op de informatie van de dierenarts. Niet zo slim als ik lees wat jullie allemaal zeggen, maar sterreliseren is voor mij geen optie. Iemand nog antwoord op mijn vraag van of er meer dingen zijn waaraan je het kan merken?
Er zijn nog meer opties dan alleen sterilisatie om te zorgen dat het nest niet geboren wordt.

En anders dan wat hints die uit het gedrag van de teef voortkomen zijn er bij mijn weten geen manieren om met enige zekerheid te kunnen vaststellen of ze drachtig is voor de echo.

Nou ja, dat wil zeggen, in principe moet het wel kunnen vermoedelijk, door daadwerkelijk ín de baarmoeder te kijken. Bij een castratie, bijvoorbeeld :mrgreen:.

Afbeelding

Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Femke17 schreef:Misschien wil iemand gewoon antwoord geven op de vraag of je al eerder dan vier weken kunt weten of je hond zwanger is? Al dat gezeik is nu toch te laat want ik ga dr dus mooi niet laten sterelliseren. Ik vind jullie vooral erg negatief, maar dat moet je dan zelf maar weten. Geld niet voor iedereen want er zitten ook vriendelijke reacties tussen. Maar net doen of ik een of andere domme koe ben gaat wel wat ver. Dus: herhalin: kan ik eerder dan 4 weken weten of ze zwanger is?
Ps ze heeft geen last van patella luxatie want dan had ik dat heus wel gemerkt.
Herhaling: Ga een boek halen en lees die even goed door, waarschijnlijk wordt je dan wat wijzer!!
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Femke17
Vaste gebruiker

Naad schreef:
Femke17 schreef:Misschien wil iemand gewoon antwoord geven op de vraag of je al eerder dan vier weken kunt weten of je hond zwanger is? Al dat gezeik is nu toch te laat want ik ga dr dus mooi niet laten sterelliseren. Ik vind jullie vooral erg negatief, maar dat moet je dan zelf maar weten. Geld niet voor iedereen want er zitten ook vriendelijke reacties tussen. Maar net doen of ik een of andere domme koe ben gaat wel wat ver. Dus: herhalin: kan ik eerder dan 4 weken weten of ze zwanger is?
Herhaling: Ga een boek halen en lees die even goed door, waarschijnlijk wordt je dan wat wijzer!!
Als je niet de moeite neemt om te lezen wat ik schrijf, moet je misschien jezelf niet herhalen.
Naad
Zeer actief

Femke17 schreef:
Naad schreef:
Als je niet de moeite neemt om te lezen wat ik schrijf, moet je misschien jezelf niet herhalen.
Kan je geen betere opmerking plaatsen :denken: de dommigheid straalt er vanaf bij jou!
Afbeelding
Femke17
Vaste gebruiker

Ik heb de dierenarts net eindelijk (probeer het al sinds vanmorgen) aan de lijn gehad en die zegt dat zo'n spuit de eerste en derde dag na de dekking moet worden gezet. Daarvoor is het nu te laat. Er is ook nog een ander middel waarmee het langer kan tot zelfs 6 weken, maar dat kon hij me niet aanraden omdat hij daar geen goede ervaringen mee heeft en een hond er doodziek van is geworden. Heb ook de mogelijkheid van een sterellisatie met hem besproken en ook dat zou kunnen hoewel het volgens hem net zo riskant is als een keizersnede. Ik moet er over nadenken want ik voel daar eigenlijk niets voor.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Hoe oud is femke eigenlijk?
Afbeelding
Femke17
Vaste gebruiker

Naad schreef:
Femke17 schreef:
Naad schreef:
Kan je geen betere opmerking plaatsen :denken: de dommigheid straalt er vanaf bij jou!
Ik weet niet wat jou dwars zit maar het lijkt me niet zinvol noch redelijk dat op mij af te reageren. Als je niet normaal met me wilt communiceren geef ik er de voorkeur aan de communicatie met jou te staken. Bij deze.
Naad
Zeer actief

Sas schreef:Hoe oud is femke eigenlijk?
ja inderdaad hoe oud is ze?
Laatst gewijzigd door Naad op 31 aug 2007 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Femke17
Vaste gebruiker

Nee ze is niet 17 :mrgreen:
Ze wordt volgende maand 3 jaar.
Naad
Zeer actief

Femke17 schreef:
Naad schreef:
Femke17 schreef:
Naad schreef: Herhaling: Ga een boek halen en lees die even goed door, waarschijnlijk wordt je dan wat wijzer!!
Ik weet niet wat jou dwars zit maar het lijkt me niet zinvol noch redelijk dat op mij af te reageren. Als je niet normaal met me wilt communiceren geef ik er de voorkeur aan de communicatie met jou te staken. Bij deze.
Meisje meisje toch, als jij je hondje laat dekken en dan vervolgens hier op het forum komt met allerlei vragen dan ben je gewoon erg dom bezig vind je zelf ook niet? Je had je eerst moeten inlezen voordat je ergens aan begint waar je niks van weet! Mij zit niks dwars hoor, ja zulke types als jij!
Afbeelding
Sas
Zeer actief

ik weet geen drol over het fokken van honden en medische toestanden dus daar zal ik je niet mee lastig vallen maar vraag me wel af hoe je dat straks denkt te gaan doen. Heb je vrij genomen ofzo? Het lijkt mij namelijk achterlijk veel werk, het hebben van een nestje en zeker niet iets wat je er even 'bij kan doen'.
Femke17
Vaste gebruiker

Sas schreef:ik weet geen drol over het fokken van honden en medische toestanden dus daar zal ik je niet mee lastig vallen maar vraag me wel af hoe je dat straks denkt te gaan doen. Heb je vrij genomen ofzo? Het lijkt mij namelijk achterlijk veel werk, het hebben van een nestje en zeker niet iets wat je er even 'bij kan doen'.
Ik hoef geen vrij te nemen want ik ben bijna altijd thuis. Het werk dat ik doe, neemt niet zoveel uren in beslag en doe ik vanuit huis. Ik heb iemand die me kan vervangen als dat toch nodig is.
Sas
Zeer actief

mag hopen dat die 17 dan niet op jou slaat? :N:
Afbeelding
Femke17
Vaste gebruiker

Sas schreef:mag hopen dat die 17 dan niet op jou slaat? :N:
Als je op mijn leeftijd doelt, slaat die 17 inderdaad niet op mij.
Sas
Zeer actief

Femke17 schreef:
Sas schreef:ik weet geen drol over het fokken van honden en medische toestanden dus daar zal ik je niet mee lastig vallen maar vraag me wel af hoe je dat straks denkt te gaan doen. Heb je vrij genomen ofzo? Het lijkt mij namelijk achterlijk veel werk, het hebben van een nestje en zeker niet iets wat je er even 'bij kan doen'.
Ik hoef geen vrij te nemen want ik ben bijna altijd thuis. Het werk dat ik doe, neemt niet zoveel uren in beslag en doe ik vanuit huis. Ik heb iemand die me kan vervangen als dat toch nodig is.
Oh dat scheelt dan weer. Ik wens je veel succes maar hoop oprecht dat je (als je straks misschien wat minder geirriteerd bent) de gegeven reacties wel serieus bekijkt. Er staan wel degelijk goede tips in en ik krijg ook een beetje de indruk dat je je nog niet voldoende hebt voorbereid. Je hebt vast de beste bedoelingen en blijkbaar laat je eventueel nest hoe dan ook komen; zorg dan wel dat je er ondanks de slechte start (dat je vooraf geen uitgebreid medische onderzoek naar Femke en de reu heb gedaan is wel echt dom geweest) alsnog het beste van maakt.
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Femke17 schreef:
Bedoelde niet je IQ nee.
Femke17
Vaste gebruiker

Naad schreef:
ja inderdaad hoe oud is ze?
Ik ga toch nog even een paar woordjes aan je vuil maken. Dan maar een beetje inconsequent. Wat mij betreft heb je jezelf nu heel duidelijk laten zien, door je antwoord ( :smile: ) te vervangen door bovenstaande vraag, nadat ik deze al beantwoord had. Schaapachtig gedoe.
Femke17
Vaste gebruiker

Sas schreef:
Femke17 schreef:
Bedoelde niet je IQ nee.
:mrgreen: dank je
Femke17
Vaste gebruiker

Sas schreef:
Femke17 schreef:
Oh dat scheelt dan weer. Ik wens je veel succes maar hoop oprecht dat je (als je straks misschien wat minder geirriteerd bent) de gegeven reacties wel serieus bekijkt. Er staan wel degelijk goede tips in en ik krijg ook een beetje de indruk dat je je nog niet voldoende hebt voorbereid. Je hebt vast de beste bedoelingen en blijkbaar laat je eventueel nest hoe dan ook komen; zorg dan wel dat je er ondanks de slechte start (dat je vooraf geen uitgebreid medische onderzoek naar Femke en de reu heb gedaan is wel echt dom geweest) alsnog het beste van maakt.
Ik weet het nog niet, ik heb heel veel moeite met zo'n sterillisatie maar wil het toch nog niet uitsluiten. Ik weet dat er ook mensen wel reëel reageren dus mijn irritaties ontstaan ook zeker niet door díe reacties.
~Suzanne~
Zeer actief

Ik laat mij nog EEN keer verleiden tot antwoord...
Volgens haar profiel zit Saskia nog op school.

Meer ga ik er niet over zeggen ;-)

Groetjes,
Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”