chrico schreef:Jemig, net als de voorgangers al zeiden kan er een heel scenario aan redenen zijn waarom.
Ik heb Sorbonne 1x meegemaakt en zoals ik dat zag denk ik dat je hem in een situatie brengt waar hij en jij niet mee om kunnen gaan.
Even voor de duidelijkheid, dit is op 1 ontmoeting en heb geen flauw idee hoe jullie verder met elkaar zijn.
Ik schrok ervan, van zijn gedrag en vooral van het goedpraten/ermee omgaan van jouw kant.
Automatisch ga je er op letten en hield ik hem in de gaten (dat doe ik altijd bij honden die mijn wenkbrauwen doen optrekken).
Jij bracht hem in een situatie waarin hij de kans had om uit te halen naar andere honden en ja ik ben daar niet makkelijk in, ook naar een mens zonder dat je er eigenlijk verder op reageerde.
Ik denk, (kan er ook helemaal naast zitten) dat jij je verschuild achter angst want wat ik gezien heb was hij aardig zijn zin aan het doordrijven, niet goedschiks dan kwaadschiks terwijl hij 2 seconden later weer de liefheid zelfe was en bij je kwam hangen.
Hoe je ermee om moet gaan kan ik zo niet zeggen omdat het te kort was om er een echt oordeel over te geven maar ik denk dat je niet bij alles wat hij doet zijn verleden erbij moet halen. Rekening houden met is anders dan alles toestaan vanwege.
p!nki hier onder Noor haar account. Ik ben bij noor vandaar dat ik even niet omlog, maar ik kan het niet laten om even te reageren hierop, en anders duurt het weer tot vanavond, en zit ik me te irriteren dat ik er niet op kan reageren

..
Hmmzz jij geeft al dudelijk aan dat je mij 1 maal met Sorbonne samen hebt gezien, en ik wil toch aangeven dat ik het knap vind dat je daarop meteen een oordeel trekt. Die keer dat jij mij hebt gezien zaten wij midden in een verhuizing en was ik ook niet echt ni staat om Sorbonne thuis te laten, zoals ik toen al aangaf. Of ik had zelf niet moeten komen. Maar ik wilde wel graag, en aangezien ik het met Sorbonne nog nooit had uitgeprobeerd om naar zo'n wandeling te gaan terwijl we dan stil zitten op zo'n wandeling vond ik het het proberen waard.
Ik ga niet alles uitsluiten omdat het niet de makkelijkste hond is. Ik wil eerst iets proberen voordat ik daar mijn conclusies uit kan trekken, en ik weet nu dus ook dat Sorbonne geen geschikte hond is om mee te nemen naar een puppypicknick omdat je daar stil zit, en het voor hem helemaal niks is om stil te zitten aan de lijn.
Het gedrag wat jij die dag zag, was een gefrustreerde Sorbonne over het feit dat hij niet mee kon rennen met andere honden. Ik ben daarin inderdaad vrij laconiek, omdat ik het ergens ook sneu voor hem vond. Uiteindelijk heb ik ook voor de juiste beslissing gekozen door hem in de auto te zetten. Maar dat betekent niet dat ik het niet uit mag proberen. Hij heeft verder niemand schade berokkent.
Hij heeft inderdaad toen bianca_storm in haar hand gebeten, maar hier heb ik het ook met bianca zelf over gehad. Sorbonne is heel erg op eten. Zeker als hij al gefrusteerd is en aan een lijn zit. Op het moment dat hij uitviel naar een andere hond omdat zij het bakje met snacks open maakte, was dit absoluut NIET op haar gericht maar op de hond die dichtbij kwam. Haar hand kwam er enkel tussen, en op het moment dat hij dat merkte liet hij ook gelijk los.
Ik heb NERGENS gezegd dat Sorbonne een makkelijke hond is. En dat ik er perfect mee om ga, echter denk ik inderdaad dat jij niet kan oordelen over Sorbonne en mij na 1 x ons op zo'n puppypicknick gezien te hebben waarbij ik, en sorbonne alle 2 redelijk gestresst waren in ons hoofd. Ik vanwege de verhuizing. Sorbonne vanwege het feit dat hij aan de lijn moest stil zitten.
Misschien maak ik wel eens verkeerde keuzes. maar ik vind wel dat ik die keuzes ook mag maken, daar leer je alleen maar van. Net zoals ik nu heb geleerd dat ik Sorbonne niet naar stilzittende meetings mee neem.
Ik vind het echter erg jammer dat je er toen niks over gezegd hebt als je er zo van schrok, maar het nu pas in een topic vermeld wat ik zelf enige tijd geleden geopend heb. Als mensen op of aanvullingen hebben hoe ik beter met Sorbonne om kan gaan naar hun idee, ben ik best bereid die adviezen aan te horen. En dan kan ik zelf bepalen of ik daar wat mee doe of niet.
Ik schuif niet geheel zijn gedrag af op zijn verleden. Er is wel een groot deel van zijn gedrag wat bij zijn verleden hoort. Als je ziet hoe hij binnen kwam bij ons, en hoe hij nu is (wat meerdere mensen kunnen beamen hier van het forum aangezien die Sorbonne kennen vanaf het begin af aan tot nu) zal je grotendeels met verbazing zitten te kijken naar hoe hij veranderd is.
Wij hebben in die tijd meerdere malen adviezen gevraagd aan mensen die al een hele lange tijd met de basset griffon vendéens leven, en eigenlijk kwam daaruit dat 9 van die 10 mensen Sorbonne een spuitje gegeven zou hebben. Oftewel, dan kan je denk ik zelf wel bedenken hoe erg zijn gedrag was. In dat opzicht valt hij nu alles mee, alleen wil ik niet overal meer de strijd mee aan gaan.
Ik ben blij met hoe Sorbonne nu is. En heb ook geen zin om nog consequenter met hem te zijn. Ik weet wat ik met hem kan op grote schaal, en alles wat ik niet weet, dat zal ik eerst uit moeten proberen en daarna mijn conclusies aan binden.
Jammer dat jij denkt dat ik Sorbonne niet aan kan. Dat is jou goed recht om dat te denken. Dan verschillen wij daarover van mening. Zolang ik weet dat ik met hem kan leven, en hij gelukkig is bij mij, ben ik allang blij.
Nu snap je misschien ook waarom ik inderdaad moeilijker ingreep op het roggebotbos... dit had grotendeels gewoon met stress van mijn kant te maken, en inderdaad, dan ben je wel eens wat minder alert. hoe vervelend ook. Misschien geld dat niet voor jou. Voor mij helaas wel.
Groeten Suzanne (p!nki) onder noor haar account.