Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prins laurentstichting belgie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Maar miran..wat word mijn dier er slechter aan als ik de medische kosten laat voorschieten door mijn ouders?Ik moet eerlijk zeggen dat ik janus niet zou herplaatsen als ik financieel in de positie kom dat ik geen dure operatie zou kunnen ophoesten (maar wel de normale voorzieningen)als ik het geld ook bij mijn ouders of broer kan lenen die het prima kunnen missen voor een tijdje. :19:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Als je een dier hebt en je houd ervan,dan ga je hem toch niet wegdoen om niet egoist te spelen zeker. :neenee: Dan doe je er alles voor dat je het dier kan helpen.Ook al is dat lenen of bij een stichting hulp vragen.
Liever dat,dan bijv.je dier na jaren wegdoen.
Goed dat mijn poll naar dit, discussie is verplaatst :ok:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen een hond niet de medische zorg kunnen bieden door plotselinge achteruit gang in financiën of een hond aanschaffen terwijl je niet in staat bent om eventuele medische zorg te bekostigen.
Als je financieel zo slecht zit dat je amper kunt rondkomen dan betekend dat dat je bepaalde dingen domweg je niet kunt veroorloven. Een hond, een dure hobby, elk weekend flink stappen, etc.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Ik heb het ook over mensen die achteraf tegenslag hebben.Dus jij hebt wel gelijk met de aanschaf van een dier,hobby enz....Spijtig genoeg kan je zelfs in Belgie een hond of kat op afbetaling kopen in dierenzaken.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gelukkig kun je in NL een verzekering afsluiten, onze hond kost vreselijk veel geld. En de vorige ook, binnen 3 maanden ruim 5000 Euro, dat hadden we niet even in een spaarpotje zitten. Gelukkig hebben we deze schat wel kunnen laten helpen, tot 2x toe en dat was maximaal, daarna hadden we nog maar 1 keuze, het zou alleen maar slechter en pijnlijker worden.
( én niet iedereen kan lenen bij vrienden, of familie... :roll: )
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

C@rmen schreef:Maar miran..wat word mijn dier er slechter aan als ik de medische kosten laat voorschieten door mijn ouders?Ik moet eerlijk zeggen dat ik janus niet zou herplaatsen als ik financieel in de positie kom dat ik geen dure operatie zou kunnen ophoesten (maar wel de normale voorzieningen)als ik het geld ook bij mijn ouders of broer kan lenen die het prima kunnen missen voor een tijdje. :19:

Die mogelijkheid moet er dan wel zijn natuurlijk...
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Biko schreef:
Suuz schreef:Ik veroordeel lenen bij familie of weet ik veel wie niet, hoor, ik zeg alleen dat ik het zelf niet zou doen :wink:
En tuurlijk is het fijn dat je hulp kunt krijgen als het hard nodig is en daarom zei ik ook dat ik die stichting op zich niet zo'n slecht idee vind.

Maar veel belangrijker sterkte met Biko hoor, dat is niet niks :knuffel:
En wat fijn dat je zo'n lieve oma hebt
Dank je wel.
Ik heb gevraagd aan mijn oma of ik het mocht lenen, maar ik mag het niet lenen... ik mag het alleen krijgen :wink:
Ja mijn Oma is echt heel lief!! Ze heeft zelf ook altijd honden gehad en weet ook hoe je je er aan kan hechten enzo.

Het ziet er trouwens volgens de dierenarts waar ik vanmiddag ben geweest wat positiever uit. Met spierversterkers en ontstekingsremmers en nog andere medicijnen moet het een stuk beter worden.
Maar daar zal ik nog even een ander topic voor openen.
Geweldig toch :ok:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

M@ri@nne schreef:Ik vind dat er een groot verschil zit tussen een hond niet de medische zorg kunnen bieden door plotselinge achteruit gang in financiën of een hond aanschaffen terwijl je niet in staat bent om eventuele medische zorg te bekostigen.
Als je financieel zo slecht zit dat je amper kunt rondkomen dan betekend dat dat je bepaalde dingen domweg je niet kunt veroorloven. Een hond, een dure hobby, elk weekend flink stappen, etc.
Helemaal mee eens :ok:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

thom schreef:
C@rmen schreef:Maar miran..wat word mijn dier er slechter aan als ik de medische kosten laat voorschieten door mijn ouders?Ik moet eerlijk zeggen dat ik janus niet zou herplaatsen als ik financieel in de positie kom dat ik geen dure operatie zou kunnen ophoesten (maar wel de normale voorzieningen)als ik het geld ook bij mijn ouders of broer kan lenen die het prima kunnen missen voor een tijdje. :19:

Die mogelijkheid moet er dan wel zijn natuurlijk...
Ik betrek in mijn voorbeeld toch mijn eigen situatie?En daar is die mogelijkheid er dus altijd :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”