Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voorn ras is dit?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

en toch lijkt de kop op een weimaraner! en het lijf op een kruising van een lab met een weimaraner!

vind het persoonlijk ook niet mooi!

en net wat er gezecht word: zal wel weer een hype worden! allerlei mensen die een silverlab willen hebben omdat ze er zo leuk uitzien en geen mallemoer verstand hebben van honden!

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

http://www.silverlabradors.net
Er heeft een tijdje terug iets in de Wraf gestaan over deze hondjes. Ik heb daar toen met een vriend op verder gezocht en kwam uiteindelijk op een site (volgens mij niet die van de link) waar een prijs bij stond van 2000-2500 euro voor een zilvere en iets van 1500-2000 voor een zilverdragende bruine lab..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Als ik die vaderhond zo bekijk zie ik er echt Weimaraner in hoor, kijk naar die kop dan :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

cloris schreef:Als ik die vaderhond zo bekijk zie ik er echt Weimaraner in hoor, kijk naar die kop dan :19:
Ja ik zie er dus ook weimaraner in..maar hoe verklaar je dan die stamboom??
Is er dan in amerika gewoon gesjoemeld met de papieren ofzo?
C@rmen

nathalietjuh schreef:http://www.silverlabradors.net
Er heeft een tijdje terug iets in de Wraf gestaan over deze hondjes. Ik heb daar toen met een vriend op verder gezocht en kwam uiteindelijk op een site (volgens mij niet die van de link) waar een prijs bij stond van 2000-2500 euro voor een zilvere en iets van 1500-2000 voor een zilverdragende bruine lab..
Ik kan me niet voorstellen dat bianca zo'n bedrag voor Chef heeft neergelegd
eerlijk gezegd :wink:
cloris
Zeer actief

C@rmen schreef:
cloris schreef:Als ik die vaderhond zo bekijk zie ik er echt Weimaraner in hoor, kijk naar die kop dan :19:
Dat is niet zo moeilijk hoor, sjoemelen is aan de orde van de dag
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
C@rmen

cloris schreef:
C@rmen schreef:
Dat is niet zo moeilijk hoor, sjoemelen is aan de orde van de dag
Kan je daar als pupkoper nog stappen in ondernemen ofzo dan als je het vermoeden hebt dat er een valse (wat een stom woord zo..) stamboom bij zit?
Eigenaar van pup is er namelijk gewoon van overtuigd dat ze een 100% labrador in huis heeft gehaald..
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

C@rmen schreef: Kan je daar als pupkoper nog stappen in ondernemen ofzo dan als je het vermoeden hebt dat er een valse (wat een stom woord zo..) stamboom bij zit?
Eigenaar van pup is er namelijk gewoon van overtuigd dat ze een 100% labrador in huis heeft gehaald..
Het is nu toch allemaal achteraf gepraat. Ik zou ze gewoon in de waan laten, anders krijg je alleen maar een ja-nee discussie tussen jullie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief

Hoe dat in zijn werk gaat en of dat te bewijzen is weet ik niet, ik weet dat er fokkers zijn die de pups bij een andere moeder aanleggen of een andere reu opgeven dan er daadwerkelijk gebruikt is...

Is ook een tijd gebeurd met de Dogos, er werd hier en daar een Am.Bull doorgegooid voor meer breedte en de pups kwamen met volledige FCI stamboom....
Afbeelding
C@rmen

Zoek stok! schreef:
C@rmen schreef: Kan je daar als pupkoper nog stappen in ondernemen ofzo dan als je het vermoeden hebt dat er een valse (wat een stom woord zo..) stamboom bij zit?
Het is nu toch allemaal achteraf gepraat. Ik zou ze gewoon in de waan laten, anders krijg je alleen maar een ja-nee discussie tussen jullie.
Ik moet eerlijk bekennen dat als een fokker mij verteld dat mijn labrador raszuiver is en er een stamboom bij zit dat ik wel graag zou willen weten als iemand vermoed dat er geknoeid is met de papieren.Het lijkt me wel erg moeilijk om te bewijzen maar met dit vermoeden zou ik graag de fokker eens aan de tand willen voelen hoe deze kleurslag tot stand is gekomen.
Maar ja aan de andere kant, heb je je pup in huis en ik kan me niet voorstellen dat je die weer weg doet als blijkt dat er valse papieren bij zitten dus schiet je er eigenlijk ook niets mee op inderdaad :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind hem leuk!
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

ik blijf er ook bij dat er stiekum wat weimaraner in zit..
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

C@rmen schreef:
nathalietjuh schreef:http://www.silverlabradors.net
Ik kan me niet voorstellen dat bianca zo'n bedrag voor Chef heeft neergelegd
eerlijk gezegd :wink:
Het is ook duidelijk niet meer de enige fokker he.. En dit is natuurlijk ook belachelijk veel geld ook!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

C@rmen schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat als een fokker mij verteld dat mijn labrador raszuiver is en er een stamboom bij zit dat ik wel graag zou willen weten als iemand vermoed dat er geknoeid is met de papieren.Het lijkt me wel erg moeilijk om te bewijzen maar met dit vermoeden zou ik graag de fokker eens aan de tand willen voelen hoe deze kleurslag tot stand is gekomen.
Maar ja aan de andere kant, heb je je pup in huis en ik kan me niet voorstellen dat je die weer weg doet als blijkt dat er valse papieren bij zitten dus schiet je er eigenlijk ook niets mee op inderdaad :wink:
zonder echte stamboom bij je hond ben je nooit 100% zeker dat het een raszuivere hond is.
C@rmen

linda1985 schreef:
C@rmen schreef:
Zoek stok! schreef:
zonder echte stamboom bij je hond ben je nooit 100% zeker dat het een raszuivere hond is.
Ja duuuh.. :roll:
Bij deze pup zit een stamboom en toch ziet met name vader er niet uit als een volle labrador.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

In Amerika wordt wel vaker een ras "verbeterd" door er een ander ras in te kruisen en met de gewenste kleur of vacht verder te gaan :wink:
Bij mijn beste weten wordt daar niet geheimzinnig over gedaan en krijgen de honden gewoon een stamboom
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik vond dit op een labrador forum:
The Labrador Retriever Club, Inc., on their web page states:
"There is no genetic basis for the silver gene in Labradors. The silver color is a disqualification under the Standard for the breed. The LRC does not recognize, accept or condone the sale or advertising of any Labrador as a silver Labrador. The Club opposes the practice of registering silver as chocolate."

I would hope that the Labrador Retriever clubs and owners in the Netherlands would work to make the color unacceptable in your country.
Ik heb dan ook mijn vraagtekens bij de stamboom.
Overgens vind ik het wel een grappig hondje :)
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
C@rmen

Janus en ik hebben vandaag kennis gemaakt met Chef en ik is verliefd :I:
Hij is nu 10 weken maar wel wat ielletjes vergeleken met janus op die leeftijd.
Maar het is werkelijk waar een schatje, en dit was ook de 1e pup waar janus zachtjes mee deed :mrgreen: Zal vanavond even kijken of foto's kan uplaoden die gemaakt zijn met mark's telefoon. :wink:
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Waar komt die dilute factor bij de weim dan vandaan...? just a thought ;)

Bij "mijn" ras komen ook "blauwen" voor. Daar wordt ook gezegd dat er fokers waren die de weim er in hebben gekruisd. Maar als je dan terug kijkt naar het onstaan van het ras zijn er aan de oorsprong wel meer rassen gebruikt die de dilute factor droegen.

De weim hoeft niet aan de oorsprong van elke "blauwe" hond in een ras dat dit volgens de standaard niet goedkeurt te staan.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nanna schreef:
C@rmen schreef:
Nanna schreef:Dat gaat helemaal fout met die silver Labs.
Je ziet het aan de choco's. Sinds die de blinden aanprezen :8): is het bergafwaarts gegaan. Gezien op tv dus "dat motten we hebbe".
De broodfok spring daar meteen op in, uiteraard.
De choco staat er nu qua gezondheid én karakter slechter voor dan de zwarten en de gelen.
Is niet zo dat elk ras naar de klote gaat als de broodfok zich ermee gaat bemoeien? :wink:
Ja. Mensen willen zich toch altijd weer onderscheiden van de buren en voelen zich boven hen verheven als ze met een zilverkleurige Lab (die veel geld heeft gekost; ook al zoiets, "konden wij betalen") de buurman inhalen die daar een ommetje met zijn ouwe trouwe zwarte Lab maakt.
Choco wordt zo onderhand al weer ordinair, dus nu mot iedereen opeens een zilverkleurige, let op.
Jij fokt tijger. Ik zie het verschil niet zo :19: Heeft een zelfde insteek toch? Tijgers worden nu ook niet direct gefokt omdat ze zoveel gezonder zijn.
*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:
Sunnybunny schreef:
Nanna schreef:
C@rmen schreef: Is niet zo dat elk ras naar de klote gaat als de broodfok zich ermee gaat bemoeien? :wink:
Ja. Mensen willen zich toch altijd weer onderscheiden van de buren en voelen zich boven hen verheven als ze met een zilverkleurige Lab (die veel geld heeft gekost; ook al zoiets, "konden wij betalen") de buurman inhalen die daar een ommetje met zijn ouwe trouwe zwarte Lab maakt.
Choco wordt zo onderhand al weer ordinair, dus nu mot iedereen opeens een zilverkleurige, let op.
Jij fokt tijger. Ik zie het verschil niet zo :19: Heeft een zelfde insteek toch? Tijgers worden nu ook niet direct gefokt omdat ze zoveel gezonder zijn.
Zucht. Tijgers zijn nét zo gezond als hun black and tan broeders en zusters, dat maakt NIETS uit. Bovendien zijn tijgers niet veelgevraagd, de gemiddelde teckelkoper heeft liever rood of black and tan. Je moet dus feitelijk nog extra moeite doen om je pups te verkopen ook.
Bij de zilverlabjes zal dat héél anders liggen. Daar gaat de broodfok wel op inspringen, schat ik zo.
Dat zal bij tijgerteckels (God zij geloofd en geprezen) niet gebeuren ;-)
Tijgers zijn duurder. Daar gaat het toch om? En dat het blue merle-gen risico's met zich meebrengt hoef ik jouw toch hopelijk niet uit te leggen. Je brengt het wel weer leuk, overigens.
*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:
Tijgers zijn duurder. Daar gaat het toch om? En dat het blue merle-gen risico's met zich meebrengt hoef ik jouw toch hopelijk niet uit te leggen. Je brengt het wel weer leuk, overigens.
Je raaskalt over zaken waar je geen verstand van hebt :ok:
Tijgers zijn net zo duur als de andere kleuren. Ik ken geen fokker die meer voor zijn tijgers vraagt, eerder is het tegendeel het geval.

En het merle gen brengt an sich geen risico's met zich mee, alleen als het gepaard wordt aan een andere merle. Maar dat doet geen enkele zichzelf respecterende teckelfokker.
Dus wat is nou precies je punt?
Mijn punt is dat je afgeeft op het fokker van silver labs, terwijl je zelf, met je tijgers, hetzelfde doet. Is toch ook veel aparter dan de buurman met zijn black en tan? Dat je vindt dat ik raaskal, prima. Je weet zelf heel goed wat het blue merl gen doet met gezondheid. Dat je dat in alle toonaarden ontkent, is niet meer dan logisch, gezien je ermee fokt.
*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:
Sunnybunny schreef:
Nanna schreef:
Je raaskalt over zaken waar je geen verstand van hebt :ok:
Tijgers zijn net zo duur als de andere kleuren. Ik ken geen fokker die meer voor zijn tijgers vraagt, eerder is het tegendeel het geval.

En het merle gen brengt an sich geen risico's met zich mee, alleen als het gepaard wordt aan een andere merle. Maar dat doet geen enkele zichzelf respecterende teckelfokker.
Dus wat is nou precies je punt?
Mijn punt is dat je afgeeft op het fokker van silver labs, terwijl je zelf, met je tijgers, hetzelfde doet. Is toch ook veel aparter dan de buurman met zijn black en tan? Dat je vindt dat ik raaskal, prima. Je weet zelf heel goed wat het blue merl gen doet met gezondheid. Dat je dat in alle toonaarden ontkent, is niet meer dan logisch, gezien je ermee fokt.

Ik zou graag hebben dat je me even uitlegt wat het merle gen (Mm)doet met de gezondheid. ;-) In plaats van maar wat te roepen van "je weet best wat het merle gen doet met de gezondheid".
Ik wacht in spanning af :ok:
Zie o.a. het topic "fokken met Nec". Ik hoef dat toch niet voor je uit te kauwen? Ik ben van mening, als je een combinatie van 2 dragers niet kan nemen voor de fok omdat je anders gezondheidsproblemen krijgt, dit foute boel is. Dus in Nanna taal, omdat ik anders raaskal, Mm niet maar MM wel. En aangezien je altijd mensen hebt die deze combi toch proberen, is het geen positieve bijdrage aan een ras.
*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik ben van mening, als je een combinatie van 2 dragers niet kan nemen voor de fok omdat je anders gezondheidsproblemen krijgt, dit foute boel is. Dus in Nanna taal, omdat ik anders raaskal, Mm niet maar MM wel. En aangezien je altijd mensen hebt die deze combi toch proberen, is het geen positieve bijdrage aan een ras.
Op de eerste plaats is er geen teckel die het merle gen "bij zich draagt". Hij is het of hij is het niet ("lijder" zo je wilt) en in bijna alle gevallen kun je dat ogenblikkelijk gewoon zien. Voor zover jouw verstand van merles.

Voor een aantal rassen zijn er onderzoeken die kunnen bepalen of een hond wel of niet drager is van PRA. Zodat de fokkers een drager aan een vrije hond kunnen paren en zodoende de genenpool niet onnodig verkleinen.
Zoals jij het stelt moet zo'n ras echter opgedoekt worden "want er zijn altijd mensen die een drager aan een drager paren" :blah: :blah:
Feit is dat drager maal drager ongezonde honden opleverd. Punt. En dat dit bij een combi van niet-dragers niet het geval is. Hoe gezond is zo'n kleur dan?
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

De zilverkleurige lab is niet erkend en krijgt ook geen stamboom, er staat bij de raad van beheer NEK (niet erkende kleur) en er mag niet mee gefokt worden. Geen hype dus die weer door de broodfok kan worden benut :ok:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

arja schreef:De zilverkleurige lab is niet erkend en krijgt ook geen stamboom, er staat bij de raad van beheer NEK (niet erkende kleur) en er mag niet mee gefokt worden. Geen hype dus die weer door de broodfok kan worden benut :ok:
En laat nu de broodfok met een stamboom zijn achterste afvegen?
Dus het zou best een hype kunnen worden, juist dmv broodfokkers die het nut van een stamboom niet inzien.
C@rmen

arja schreef:De zilverkleurige lab is niet erkend en krijgt ook geen stamboom, er staat bij de raad van beheer NEK (niet erkende kleur) en er mag niet mee gefokt worden. Geen hype dus die weer door de broodfok kan worden benut :ok:
Maar bij deze hond zit toch echt een stamboom :19:
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik wil alleen even kwijt dat ik het een prachtig ras vind!!! :I:
Ik wist niet eens dat deze kleur bestond bij een lab.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”