Wij zijn thuis best vrij opgevoed met de honden. Het enige wat echt een strikte regels was, was: Niet aan hun eten zitten en met rust laten als ze lagen te slapen & niet in hun mand/bench komen omdat dat hun plekje was.
Verder konden en mochten we alles doen met ze.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe ver mogen jullie kinderen gaan bij de honden?
Moderator: moderatorteam
-
- Erelid
Toen mijn kinderen klein waren ging het eigenlijk vanzelf. Ik kan me niet herinneren dat ik strikte regels had en toch echt wel lastige herplaatsers in huis. De honden waren kindvriendelijk, ik liet ze altijd uit en de kinderen gingen dan mee om met ze te spelen. De verzorging deed ik zelf, eten geven als de kinderen in bed lagen enz. Je lette wel op, maar niet zo strikt als iedereen hier neerzet...
Tegenwoordig komen de buurtkinderen met de honden spelen. Voor de opvangertjes is dit erg goed. Loddie en Rambo zijn stapel op kinderen, Ollie niet die ontwijkt ze. Samen met de kinderen leer ik ze kleine dingetjes of we gaan samen borstelen of wandelen. Voor kinderen is het zo ontzettend belangrijk om op te groeien met honden. Nu heb ik wat Ollie aan gaat wel strikte regels en als ze hem met rust laten gaat hij al zelf naar ze toe en mogen ze hem aaien.
Tegenwoordig komen de buurtkinderen met de honden spelen. Voor de opvangertjes is dit erg goed. Loddie en Rambo zijn stapel op kinderen, Ollie niet die ontwijkt ze. Samen met de kinderen leer ik ze kleine dingetjes of we gaan samen borstelen of wandelen. Voor kinderen is het zo ontzettend belangrijk om op te groeien met honden. Nu heb ik wat Ollie aan gaat wel strikte regels en als ze hem met rust laten gaat hij al zelf naar ze toe en mogen ze hem aaien.
- iones
- Zeer actief
Ik heb geen kinderen maar als ik ze had zouden ze de volgende dingen niet mogen:
- hond lastig vallen als hij slaapt of rust
- lastig vallen als hij eet
- zich aan de hond opdringen, dus als hij aangeeft geen zin te hebben in hun aandacht (door bijvoorbeeld weg te lopen) hem na lopen of TOCH aaien etc.
Ook kinderen moeten leren een hond in zijn waarde te laten. Kinderen moet je ook in hun waarde laten. En niet ze persé een kusje laten geven aan iemand die ze amper kennen zoals ik wel eens zie gebeuren. Dan wordt er ook flink aan het kind opgedrongen, en laten ze het kind niet in zijn/haar waarde.
Wederzijds respect tussen mensen onderling en mensen en dieren.
- hond lastig vallen als hij slaapt of rust
- lastig vallen als hij eet
- zich aan de hond opdringen, dus als hij aangeeft geen zin te hebben in hun aandacht (door bijvoorbeeld weg te lopen) hem na lopen of TOCH aaien etc.
Ook kinderen moeten leren een hond in zijn waarde te laten. Kinderen moet je ook in hun waarde laten. En niet ze persé een kusje laten geven aan iemand die ze amper kennen zoals ik wel eens zie gebeuren. Dan wordt er ook flink aan het kind opgedrongen, en laten ze het kind niet in zijn/haar waarde.
Wederzijds respect tussen mensen onderling en mensen en dieren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen