Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenveld en vreemde honden(rassen)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Youp schreef:Wij hebben hier 3 parken in de buurt maar nergens een omheind hondenveld :19:

Diesel gaat nooit samen met herders. Reu of teef maakt niet uit, ze moeten hem niet.

Als het geen herder is kijk ik of er ballen onder hangen. :mrgreen: Zo nee, dan mag hij wel ff spelen als hij dat wil. Meestal heeft hij geen interesse het laatste half jaar.

Ik confronteer Diesel dus nooit met een ogecastreerde reu omdat ik het risico op knokken gewoon te groot vind.
Welke 3 parken heb je in de buurt zitten dan? :19:
Het lederboerpark heeft er een, volkspark , dat park aan de hengelose straat waar ik de naam nooit van weet, zelfs bij het eendenparkje op pathmos schijnt zo'n veld en een vijver te komen.Dichtbij mijn werk zit nog een park met een omheind veld.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

C@rmen schreef:
Youp schreef:Wij hebben hier 3 parken in de buurt maar nergens een omheind hondenveld :19:

Diesel gaat nooit samen met herders. Reu of teef maakt niet uit, ze moeten hem niet.

Als het geen herder is kijk ik of er ballen onder hangen. :mrgreen: Zo nee, dan mag hij wel ff spelen als hij dat wil. Meestal heeft hij geen interesse het laatste half jaar.

Ik confronteer Diesel dus nooit met een ogecastreerde reu omdat ik het risico op knokken gewoon te groot vind.
Welke 3 parken heb je in de buurt zitten dan? :19:
Het lederboerpark heeft er een, volkspark , dat park aan de hengelose straat waar ik de naam nooit van weet, zelfs bij het eendenparkje op pathmos schijnt zo'n veld en een vijver te komen.Dichtbij mijn werk zit nog een park met een omheind veld.
Het park op de Helmerhoek, Wesselerbrinkpark en het park aan de Buurserstraat/Stroinksbos. De parken die jij noemt zijn voor mij aan de andere kant van de stad. In zuid heb je helemaal geen losloopgebieden.....helaas
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Mss zijn er wel van die veldjes hier, maar wij gaan er niet heen. Daar doe ik m'n jongens geen plezier mee, aangezien ze daar van mij niet los mogen vanwege hun "patserigheid".
Bij vreemde honden let ik minder op het ras dan op de signalen die de hond geeft: Opgewonden, zelfverzekerd, rustig of zelfs onderdanig. Geeft de hond onderdanige signalen, dan laat ik de jongens al helemáál niet los, want zo'n hond (wat voor ras dan ook) wordt meestal achterna gezeten en eventueel besprongen door mijn tweetal. En daar zit niemand op te wachten toch?
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

wij hebben helaas niet van die omheinde veldjes..zou ik wel fijn vinden. Maar ik zou er nooit zomaar mijn hond bij laten maar het eerst even vragen, je weet toch nooit of die hond dat wel leuk vind ? Als wij zon veldje wel zouden hebben en Max liep daar los zou ik het ook niet fijn vinden als iemand er zomaar zijn hond bij gooit....Max is nl meestal niet aardig tegen andere honden !!! Hij gaat er niet grommend op af hoor, maar komen ze bij hem snuffelen dan is het mis... daaom loopt hij ook bijna nooit los. Wij hebben hier wel hondeveldjes maar die zijn vrij onoverzichtelijk dus ik kan niet zien of er ergens een andere hond aankomt, en ik durf het risico niet te lopen dat het mis gaat ! Ik zou wel blij zijn dus met een omheind veld, dan kon hij verantwoord los. Dus ik zou het altijd vragen van te voren...
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Wij hebben hier ook niet van die omheinde veldjes maar ik zou het wel vragen als we ze hadden. Overigens denk ik niet dat als we ze hadden ik er wel naar toe zou gaan :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

En dat is dus precies het ' vooroordeel ' waar wij hier vaak tegenaan lopen. " Ooo het is bruin, het is toch maar een labrador, ik laat mijn hond wel gewoon los " :N: Het is wel opvallend dat het of wit, of zwart is, ze vinden Ben eng, of ze vinden het een labrador. Doe mij het eerste dan maar :wink: dan houden mensen hun hond ten minste bij zich.

Ik kijk zelf niet naar het ras, maar meer naar het gedrag van de hond :wink: Maar losloopveldjes hebben ze hier niet. Dus dan heb ik het over gewoon tegen komen op de wandelroute.

gr Aimee
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Hier hebben we geen omheinde veldjes. Maar soms ben ik wel bevooroordeeld over rassen. Hier in de buurt is er namelijk een border die pupjes aanvalt en 4 grote jachthonden die alles pakken wat wegrent. Dus als we iets hoogpotigs en bruins zien aankomen. Lijnen we ze toch even aan. Tenzij we al duidelijk hebben gezien dat het echt niet die honden zijn of er een andere baas bij is. Mijn hart gaat meestal ook al razendsnel kloppen als we van verre al "SANNE!" horen roepen, dat is namelijk die border die pupjes killt. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”