Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brandy schreef:de teef is idd geel en de reu is een harlekijn..
ik wist niet dat deze kleurcombi niet mocht..
wat is er niet goed aan dan?
krijg je dan dezelfde problemen als met een harlekijn x harlekijn kruising of gaat het puur om de kleurencombi.. dat dat niet toegestaan is.
(er zit geen stamboom bij dit nest en ik heb geen navraag gedaan of deze kleurcombi wel of niet mocht :N: )
@scooby: het is geen fokker als in fokker, dit is meer een eenmalig nestje-fokker.
Dan mag toch alles? Ook een gele dog x dogo argentino. Geen stamboom is lekker zelf weten wat je doet.
Geel x harlekijn geeft overigens op geen enkele manier problemen dus voor de pups maakt het niet uit. Volgens mij worden dan wel veel pups geel mogelijk geel harlekijn wat absoluut een nek is in de doggenwereld. Maargoed, er zijn wel meer nekjes geboren uit wel toegestane combinaties met stamboom Deze hebben toch geen stamboom dus ze mogen alle kleuren hebben. Ze zijn zelf niet eens erkend.
er zitten geen gele pups in het nest en ook geen geel bonten.
een stamboom is voor mij niet iets, wat er verplicht bij hoort om een pup te kopen maar dat is mijn mening.
Dan is de harlekijn fokzuiver.
Maar volgens mij praten we langs mekaar heen dus laat maar zitten.
Laatst gewijzigd door laeken op 14 jan 2008 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
ik wil de fokker niet in een lastig parket brengen dus ik ga hier op dit forum ook geen zaken bespreken met wat zij wel of niet gedaan heeft met haar teef..
dat is haar zaak en die van de eventuele pupkopers, mochten die dat willen weten.
brandy schreef:ik wil de fokker niet in een lastig parket brengen dus ik ga hier op dit forum ook geen zaken bespreken met wat zij wel of niet gedaan heeft met haar teef..
dat is haar zaak en die van de eventuele pupkopers, mochten die dat willen weten.
brandy schreef:een stamboom is voor mij niet iets, wat er verplicht bij hoort om een pup te kopen maar dat is mijn mening.
Je kunt zonder stamboom alleen zo weinig zeggen van de afstamming en dus de mogelijke gezondheid van je hond. En dat lijkt mij, juist bij een niet zo gezond ras als de duitse dog, wel erg belangrijk.
Stel je zou uit dan nestje waar Brandy een Harlekijntje uit krijgt, "eventueel" zou gaan fokken en dan netjes "met een Harlekijn"
dus je denkt dan dat je het allemaal "netjes doet" dan loop je toch het risico dat er zoals jullie dit Rode noemen een gemeng nestje uit zal komen??? Of zie ik dit verkeerd?
brandy schreef:ik wil de fokker niet in een lastig parket brengen dus ik ga hier op dit forum ook geen zaken bespreken met wat zij wel of niet gedaan heeft met haar teef..
Dit antwoord lijkt me dan duidelijk genoeg.
jep. ik wilde van de daken schreeuwen dat mijn meissie de "goedgekeurd" stempel op haar kont gekregen had. dus als je een reactie krijgt als hierboven moet ik me heel sterk vergissen of er is helemaal niks getest behalve een DA die de fokhond eens diep in de oogjes kijken en de hond "goedkeurd"
Nou die toekomstige puppenkopers zijn daar niet zo geinteresseerd in anders koop je geen pup uit een niet goed gekeurde combi
Goede zet van jou dat jij het wel doet ,wat wordt het een reu of een teef en misschien wel net zo belangrijk wie moet er nu weer plaats maken voor deze nieuwe aanschaf
ponne schreef:Stel je zou uit dan nestje waar Brandy een Harlekijntje uit krijgt, "eventueel" zou gaan fokken en dan netjes "met een Harlekijn"
dus je denkt dan dat je het allemaal "netjes doet" dan loop je toch het risico dat er zoals jullie dit Rode noemen een gemeng nestje uit zal komen??? Of zie ik dit verkeerd?
Pesies
Maar netjes "volgens de regels" fokken kan dan al niet meer.
Want een pup uit een geel x harlekijn kruising krijgt geen stamboom.
Dus je fokt dan toch altijd nog met een stamboomloze hond.
Nou die toekomstige puppenkopers zijn daar niet zo geinteresseerd in anders koop je geen pup uit een niet goed gekeurde combi
Goede zet van jou dat jij het wel doet ,wat wordt het een reu of een teef en misschien wel net zo belangrijk wie moet er nu weer plaats maken voor deze nieuwe aanschaf
Nou zou ik wel geïnteresseerd zijn in de gezondheidsonderzoeken van Pa en Ma, maar als die helemaal gezond zijn maakt deze combi met niet zoveel uit. Je mag hem niet maken, en je krijgt een grote kans op miskleurtjes. Maar het kunnen prima honden zijn.
En ik vind persoonlijk die preoccupatie van de DD wereld met de "juiste kleuren" helemaal kul. Wat mij betreft mogen ze allemaal door elkaar gefokt worden en ook allemaal erkend worden.
ponne schreef:Stel je zou uit dan nestje waar Brandy een Harlekijntje uit krijgt, "eventueel" zou gaan fokken en dan netjes "met een Harlekijn"
Dan kan, maar dat hoeft niet. Dat zou alleen het geval zijn als de andere harlekijn ook dat gen voor een gemengd nest met zin mee zou dragen. (Alleen dan kan een kleur tot uiting komen.) Wel is het zo dat je in dat geval dezelfde risico's neemt als met alle andere harlekijn x harlekijn kruisingen.
Ennath schreef:
Nou zou ik wel geïnteresseerd zijn in de gezondheidsonderzoeken van Pa en Ma, maar als die helemaal gezond zijn maakt deze combi met niet zoveel uit. Je mag hem niet maken, en je krijgt een grote kans op miskleurtjes. Maar het kunnen prima honden zijn.
Ik kan me, eerlijk gezegd, niet voorstellen dat een fokker die geen moeite doet om duitse doggen op de wereld te zetten volgens de regels wel ineens zijn fokdieren zou laten onderzoeken op die manier?
Ennath schreef:En ik vind persoonlijk die preoccupatie van de DD wereld met de "juiste kleuren" helemaal kul. Wat mij betreft mogen ze allemaal door elkaar gefokt worden en ook allemaal erkend worden.
Ennath schreef:
Ik kan me, eerlijk gezegd, niet voorstellen dat een fokker die geen moeite doet om duitse doggen op de wereld te zetten volgens de regels wel ineens zijn fokdieren zou laten onderzoeken op die manier?
Lijkt me ook onwaarschijnlijk maar goed in theorie is het mogelijk
Ennath schreef:En ik vind persoonlijk die preoccupatie van de DD wereld met de "juiste kleuren" helemaal kul. Wat mij betreft mogen ze allemaal door elkaar gefokt worden en ook allemaal erkend worden.
Dat is weer een hele andere discussie! Dat is het !
Laten we het zo zeggen: een verboden kleurcombinatie maken is op zichzelf niet slecht voor de gezondheid van de pups.
En je kan een toegestane kruising maken en daarbij toch de gezondheid van het nest in gevaar brengen
Aha, je neemt er zelf een pup uit begrijp ik? Vandaar dat gezeur over die stamboom op mijn reactie terwijl ik alleen gepraat heb over risico's waarom je vroeg en daarbij heb genoemd dat erkende kleur toch niks uitmaakt bij een hond zonder stamboom
Lag dus een beetje overgevoelig begrijp ik nu Als je toch een dog gaat kopen haal die pup dan gewoon bij een fokker die gezonde ouderdieren gebruikt zeg.
MARC_S schreef:Aha, je neemt er zelf een pup uit begrijp ik? Vandaar dat gezeur over die stamboom op mijn reactie terwijl ik alleen gepraat heb over risico's waarom je vroeg en daarbij heb genoemd dat erkende kleur toch niks uitmaakt bij een hond zonder stamboom
Lag dus een beetje overgevoelig begrijp ik nu Als je toch een dog gaat kopen haal die pup dan gewoon bij een fokker die gezonde ouderdieren gebruikt zeg.
nee, ik neem geen pup uit de kleurencombi harlekijn x harlekijn.
ik neem een pup uit de kleurencombi geel x harlekijn en ja, zonder stamboom.
het onderwerp kleuren en wel of geen stamboom ligt niet gevoelig bij mij, dat is nl nog altijd mijn eigen keus (alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik dus helemaal niet wist dat geel x harlekijn niet toegestaan was :N: )
wat bij mij 'gevoelig' (te groot woord ervoor) ligt is dat ik geen info over de fokker hier neer ga zetten, dat gaat niemand hier nl wat aan, vind ik.
that's it.
tineke schreef:...wie moet er nu weer plaats maken voor deze nieuwe aanschaf
een stooktrol noemen ze zo iemand als jouw toch?
En wat zou de benaming zijn voor baasjes die zo met hun honden omgaan als jij doet
Een hond doodgebeten door je andere ,twee gedumpt en hop weer een nieuwe aanschaf.
A passant ook even de fretten eruit om plaats te maken voor cavia's.
Ik weet wel een benaming voor je hoor
Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag wordt het nu een reu of een teef ,en wat was de reden ,behalve dat ze waarschijnlijk goedkoper zijn ,voor de keuze van deze fokster?
Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag wordt het nu een reu of een teef ,en wat was de reden ,behalve dat ze waarschijnlijk goedkoper zijn ,voor de keuze van deze fokster?
en jij denkt ook werkelijk dat ik jouw vragen ga beantwoorden???
er is maar 1 reactie die jij van mij kunt krijgen op alles wat jij mij vraagt:
Natuurlijk ga jij geen vragen beantwoorden die te moeilijk voor je zijn.
Enfin ik hoop in ieder geval dat er niet WEER een hondje de dupe gaat worden van jou ondoordachte keuzes want dat je de kennis nog het inzicht hebt om je roedel bij te sturen is inmiddels wel helemaal duidelijk.
Natuurlijk ga jij geen vragen beantwoorden die te moeilijk voor je zijn.
Enfin ik hoop in ieder geval dat er niet WEER een hondje de dupe gaat worden van jou ondoordachte keuzes want dat je de kennis nog het inzicht hebt om je roedel bij te sturen is inmiddels wel helemaal duidelijk.
brandy schreef:
ik neem een pup uit de kleurencombi geel x harlekijn en ja, zonder stamboom.
het onderwerp kleuren en wel of geen stamboom ligt niet gevoelig bij mij, dat is nl nog altijd mijn eigen keus (alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik dus helemaal niet wist dat geel x harlekijn niet toegestaan was :N: )
wat bij mij 'gevoelig' (te groot woord ervoor) ligt is dat ik geen info over de fokker hier neer ga zetten, dat gaat niemand hier nl wat aan, vind ik.
that's it.
Waarom doe je dat nou joh? Weet je wat die hond je kan gaan kosten en welk leed het met zich mee kan brengen als je een misbaksel blijkt te hebben gekocht? Ik weet heel toevallig nu een pup van 12 weken, dog zonder stamboom uit een pretnest in niet erkende kleur. Beest kan nauwelijks normaal lopen, is graatmager en ziet er niet uit. Zijn achterpoten beginnen hele rare standen in te nemen en ik vind persoonlijk het karakter ook nogal bizar. Baasjes hebben nu al meer aan DA-kosten betaald dan de aanschafprijs. Ik denk dat de hond niet goed gaat opgroeien en dus niet volwassen gaat worden met zulke rare stand in zijn poten. Leed, leed en nog een leed. Die kans verklein je als je gewoon uit een weldoordachte combinatie een hond koopt waarvan de ouders gewoon goed nagekeken en doorgelicht zijn. Zegt nog niet alles maar geeft je de beste start met zo'n ras