jelle schreef:
Bij mij komt het toch vooral neer op dat ik het leven voor de hond zélf, en dan bij voorkeur op een leuke manier, toch hetgeen vind dat de zin geeft.
Helemaal eens. En wie bepaalt of iemands leven uberhaupt zin heeft? Wat is dan de zin van het leven van een mens? Eigenlijk zijn er veel te veel mensen, met een hele hoop schade aan de wereld en het milieu tot gevolg. Degenen die er zijn, vinden het fijn dat ze er zijn. Maar heeft de mens werkelijk nut? Dat niet denk ik. Het zou beter zijn als we er niet waren, maar we zijn er nu eenmaal en allemaal willen we graag leven. Allemaal willen we ook een
fijn leven.
jelle schreef:
En als de baas daar ook lol aan heeft is dat heel fijn natuurlijk

.
En in dat licht vind ik extra tijd ook wel degelijk waardevol - mits goed doorgebracht, natuurlijk. Ik kan het idee dat het geen probleem zou zijn om het leven van alle asielhonden bijvoorbeeld maar te beëindigen ook niet met mezelf verenigen - wat dat betreft is het dus ook puur een keuze om er op deze manier tegen aan te kijken.
Wat is het voor jullie?
Elke hond wil net als ieder levend wezen een comfortabel leven. OP de eerste plaats willen we leven, op de 2e plaats proberen we instinctief meer comfort te krijgen door bijvoorbeeld lekker eten, en vervolgens dingen te doen die we leuk vinden. We verschillen daarin heus niet van andere dieren. Het idee om het leven van alle asielhonden te beëindingen is dus niet ethisch.
Verder vind ik dat jacq1970 ook een heel goed punt heeft. En ik denk dat ze nu vol in het besef zit daarvan, omdat ze een moeilijke periode doorgaat met haar oude hond. Heel veel sterkte daarmee!
schelsey schreef: Rambo was mijn aanhangsel, waar ik was was hij, zonder woorden verstonden we elkaar, dus na zijn dood viel ik in een diepe put, net alof er een stukje van me weg was, hij is bijna 12 geworden
Slik, erg herkenbaar voor mij. Dit had ik met Polleke.

2e hond van links op de foto.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen