teef HD-A nbw 40
reu HD-A nbw 28
Hij is in oktober geröntgend en heeft dus een HD-A nbw 40
Net als de rest van zijn broers en zusters
Het kan dus ook helemaal goed uitpakken hoor!!!
Ik zou me eerder druk maken om de MDR-1 uitslagen
Moderator: moderatorteam
ben ik met malinois eens,malinois schreef:ja, ik zou er geen teef met een zelfde norbergwaarde bij gebruiken, puur voor mn eigen gevoel denk ik... maar ik zie echt niet in waarom je zo'n hond niet als dekreu zou kunnen gebruiken... er zijn zoveel dingen van belang bij de heupen... dat is bij lange na niet alleen de norbergwaarde, zeker als dit maar in weinig landen wordt aangegeven zelfs.... ik vind het dus idd. niet enorm zwaar wegen wel genoeg dat als de gegevens er zijn er wel op te letten qua partnerkeuze maar daar houdt het dan ook bij op.yamie schreef:verschillende mensen, verschillende meningen, de ene vind dit zwaarder wegen een ander dat... van beide kanten is er wat te onderbouwen.Rory schreef:Dat vraag ik me ook wel af.malinois schreef: Wat is er zo slecht aan deze uitslag dan? Alleen die norbergwaarde? Dat zeg ik ook niet, dat gaat nooit zo als het over gezondheid gaat... maar om nu maar te zeggen dat het zo slecht is.... nee vind ik beetje overdreven. Misschien is dat weer per ras verschillend dat weet ik niet hoe mensen hier over denken...Ik vind dat niet zo dramatisch in ieder geval... Hoe zou je dat dan doen als je bijv. een hond uit duitsland haalt, waar zie die cijfertjes niet hebben
Daarbij, ik had hier de nbw ook kunnen verzwijgen zoals zoveel fokkers en dekreu houders dat doen, in plaats daarvan gooi ik het open en bloot op een forum neer en tuurlijk is het niet gezegd dat hij in combinatie met een teef met een hoge nbw puppies met superheupjes krijgt, maar die garantie heb je nooit...
Je kunt alleen maar een zo mooi mogelijke combi proberen te maken door hier rekening mee te houden en daar zullen we mocht het ooit zover komen, zeker op letten
waar je gewoon wel mee op moet passen, is idd uitspraken als... "ja hij heeft 28, dus dan moet er iig een teef met 40 tegenover"
zoals je zelf nu ook al zegt, zeker weten de je het niet, helaas werkt fokken van honden niet zo, dat je iets bij elkaar gooit en het gemiddelde word er dan uit geboren ( pffffff als dat zo was, waren er een stuk minder troubles)
heel zwart wit zou je juist kunnen zeggen, 50 % zit rond de 40 en 50 % zit rond de 28
en dan is het maar net wat je zwaar vind wegen of niet
Hey bedankt Alexandra, want dit soort dingetjes zijn dus best moeilijk te vinden, bedoel, iedereen heeft wel een HD uitslag op zijn site staan, maar die nbw vindt je bijna nergens.alexa schreef:Onze Ziwa komt ook uit een combi van:
teef HD-A nbw 40
reu HD-A nbw 28
Net als de rest van zijn broers en zusters![]()

Graag gedaan!!Rory schreef:Hey bedankt Alexandra, want dit soort dingetjes zijn dus best moeilijk te vinden, bedoel, iedereen heeft wel een HD uitslag op zijn site staan, maar die nbw vindt je bijna nergens.alexa schreef:Onze Ziwa komt ook uit een combi van:
teef HD-A nbw 40
reu HD-A nbw 28
Net als de rest van zijn broers en zusters![]()
Mike zijn moeder had nbw 36, van zijn vader kan ik helaas niet vinden, maar ook daar kan ik wel achter komen...
Ik weet ook dat twee van zijn zusjes al HD A hebben, maar hun nbw weet ik zo niet, wel interressant om eens na te kijken.
Daarbij, ik ben geen expert, weet wel dat de nbw iets is om rekening mee te houden, maar ik weet ook dat Mike mooie heupkoppen en kommen heeft en dat is zeker ook van belang.
Aan beide kanten 105 zou dus een norbergwaarde van 30 zijn dan hier in NL?Inge O schreef:de norbergwaarde staat (stond) er hier niet gedetailleerd op, maar wel of de waarde links en rechts groter of gelijk aan 105 is (moet je 90° van aftrekken om te vergelijken met jullie cijfer).LongFields schreef:Even over die Norbergwaarde. Is het niet zo dat Nederland één van de weinige landen is die deze op de uitslag vermelden? Ik kan me niet herinneren deze bij uitslagen uit België, Frankrijk, Denemarken e.d. te hebben zien staan op het officiële papier.
Dan is het zowiezo toch al een beetje appels met peren vergelijken, als dit bij uitslagen van andere landen niet medegedeeld wordt? Of maak ik misschien een denkfout?
overigens is 'onvoldoende aansluiting' op zich hier al voldoende voor een B.