Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
*Anita* schreef: ohoh Bram krijgt de smaak te pakken. Gefeliciteerd hoor met je verdiende promotiepunt
Wat trainen op snelheid kan veranderen he, die kleine ging als een razende (bij de jumping was hij inmiddels een beetje moe, dat is toch makkelijker handelen hoor ).
Leuke foto's! En gefeliciteerd
Als ik dit soort foto's zie krijg ik helemaal zin om weer wedstrijden te gaan lopen Dan moet Jip tegen Bram strijden .... we gaan nog wel eerst ff trainen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
LongFields schreef:
Je ziet al dat ik nooit bij Cyno gelopen heb (wel bij FHN in een grijs verleden).
Kun je zowel bij het vast parcours als bij de jumping een U'tje verdienen eigenlijk? En wat is ook alweer het derde parcours wat je moet lopen?
Ik ben er een beetje uit hoor, het is voor mij namelijk minimaal 10 jaar geleden dat ik voor het laatst agilitywedstrijden (toen nog "gewoon" behendigheid genoemd) heb gelopen, dat was met Rex en niet onverdienstelijk in die tijd.
Je kunt inderdaad U'tjes bij zowel de jumping als het vast parcours behalen, maar een van de drie benodigde U'tjes om te promoveren moet je op het vast parcours halen. De dag begint met een spel. Meestal is er weinig 'spel' aan, gewoon een parcours lopen, maar dit keer kon je een peen in een emmer gooien voor extra punten. Het is wel lekker om te starten met een parcours waar nog niks vanaf hangt, vind ik. Zeker nu Bram een stuk sneller gaat
suzan25 schreef:Gefeliciteerd met je eerst U tje, het entousiasme straalt van Bram zijn hoofdje af!!!
Ga jij naar KC West Friesland 30 maart? Ik ga het daar maar eens proberen met mijn lomperik.
Groetjes Suzan
Even gespiekt, je hebt een Coton toch? Bij ons op de vereniging loopt een Coton in de recreantenles. Die gaat als een dolle over het veld! 30 Maart ben ik er niet, ik ga een weekje ervoor.
Lysette schreef:
Als ik dit soort foto's zie krijg ik helemaal zin om weer wedstrijden te gaan lopen Dan moet Jip tegen Bram strijden .... we gaan nog wel eerst ff trainen
Ga jij in de FHN of Cyno lopen? Niet te lang wachten met wedstrijden hoor, ik 'durfde' eigenlijk niet zo goed, maar het niveau valt reuze mee
Lysette schreef:
Ga jij in de FHN of Cyno lopen? Niet te lang wachten met wedstrijden hoor, ik 'durfde' eigenlijk niet zo goed, maar het niveau valt reuze mee
Waarschijnlijk bij Cyno. Tenminste, zoals het er nu naar uitziet ga ik bij een KC trainen dus dan wordt het cyno. En met FHN zal het er ook om hangen in welke klasse ze komt omdat haar schoft rond de 40 is. Als ze in de 40-50 klasse wordt ingedeeld daar dan ga ik zowiezo niet via FHN lopen.
Ik heb wel heel veel zin in wedstrijden. Maar ze kent de paaltjes en de band niet goed en loopt de laatste tijd ook te klooien met de tunnel en sprongen Dus we wachten nog maar even. Misschien na de zomer ofzo
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Jammer dat je er 30 maart niet bent had Bram wel eens willen zien lopen. Maar er komt vast nog wel een wedstrijd dat we er beide zijn.
Ik heb vorig jaar inderdaad met mijn Coton in de A gelopen (ging erg lekker, we hadden al 2 u tjes) maar hij is begin oktober heel plotseling overleden.
Ik ga nu met de Schotse Herder van mijn ouders lopen, ik train nu een jaar met hem en wil het gaan proberen op wedstrijden. Ik moet alleen heel erg aan hem wennen, het loopt totaal anders. Ik ben zo dat kleine en wendbare gewend en dan is een grote lompe collie totaal anders handelen. Wel een ontzettende uitdaging om hem zover te krijgen ooit een foutloos rondje te lopen!
In ieder geval heel veel succes 23 maart en op naar het tweede Utje!!
Daphne schreef:
Ga je ook naar KC West Friesland?
Wij hebben Nero en Jente ingeschreven
Nee, ik ga 23 maart weer (Klundert). Een dagje met alleen medium en small A en een open klasse. Dat moet dus wel lekker rap achter elkaar gaan
Jammer dat ik jullie dan net weer niet tref, welke wedstrijden ga je nog meer?
Tja, ik wil in ieder geval naar KC Noordoostpolder.
Jente loopt A en Nero Veteranen dus ik ga het liefst naar wedstrijden dat A en Vet. op 1 dag zijn.
Maar Jente moet dus ook loops worden rond april dus dat is weer afwachten.
Ik heb Jente al 4 x ingeschreven in het verleden en alle 4 keer was ze dus loops
suzan25 schreef:
Ik heb vorig jaar inderdaad met mijn Coton in de A gelopen (ging erg lekker, we hadden al 2 u tjes) maar hij is begin oktober heel plotseling overleden.
Ik ga nu met de Schotse Herder van mijn ouders lopen, ik train nu een jaar met hem en wil het gaan proberen op wedstrijden. Ik moet alleen heel erg aan hem wennen, het loopt totaal anders. Ik ben zo dat kleine en wendbare gewend en dan is een grote lompe collie totaal anders handelen. Wel een ontzettende uitdaging om hem zover te krijgen ooit een foutloos rondje te lopen!
Dat lijkt me inderdaad heel wat anders, alleen al het grootte verschil! Om eerlijk te zijn, had ik me voorbereid op een heel seizoen geen U'tje halen (dan was ik ook gestopt), dus wellicht gaat het voor jou ook heel erg meevallen
Lysette schreef:
Waarschijnlijk bij Cyno. Tenminste, zoals het er nu naar uitziet ga ik bij een KC trainen dus dan wordt het cyno. En met FHN zal het er ook om hangen in welke klasse ze komt omdat haar schoft rond de 40 is. Als ze in de 40-50 klasse wordt ingedeeld daar dan ga ik zowiezo niet via FHN lopen.
Ik heb wel heel veel zin in wedstrijden. Maar ze kent de paaltjes en de band niet goed en loopt de laatste tijd ook te klooien met de tunnel en sprongen Dus we wachten nog maar even. Misschien na de zomer ofzo
Rond de 40 is prima om in de medium te lopen bij Cyno inderdaad, dan hoeft ze niet zo vreselijk hoog te springen. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat!
Daphne schreef:Tja, ik wil in ieder geval naar KC Noordoostpolder.
Jente loopt A en Nero Veteranen dus ik ga het liefst naar wedstrijden dat A en Vet. op 1 dag zijn.
Maar Jente moet dus ook loops worden rond april dus dat is weer afwachten.
Ik heb Jente al 4 x ingeschreven in het verleden en alle 4 keer was ze dus loops
En jij bent zo braaf om dan ook niet te komen dus
Ik ga de komende tijd in ieder geval naar Klundert op 23 maart, KC Culemborg op 27 april, Antis op 11 mei en HSV Amersfoort op 15 juni....
Bij het vast parcours gingen de palen mis toch? En bij de jumping dan? Ik heb je niet zien lopen, als de small komt ben ik het parcours steeds aan het opdreunen in m'n hoofd
gefeliciteerd! Lijkt me een heerlijk gevoel zo'n eerste u-tje! Ook ik krijg de wedstrijdkriebels als ik het allemaal zo zie en lees. Maar wij moeten toch echt nog even trainen...
Ach ja ik zie wel hoe het gaat 30 maart.
Ik ben echt al heel blij als hij ooit een Utje haalt, dan gaat de vlag uit. Ik vind de wedstrijden heel leuk om naar toe te gaan, lekker andere honden kijken die de baan over vliegen.
Ik wil dit jaar flink wat wedstrijden inschrijven in de hoop dat hij er wat aan went en wat geconcentreerder op mij wordt. En voor de rest zie ik het wel zolang we maar lol hebben samen!!