Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

chineesjes

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Full Monty
Zeer actief
Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Full Monty »

Pak-de-bal schreef: ( moesten die hondjes niet het bed alvast warmmaken, nou dan maar zonder die haren in mijn bed)
dat is toch gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn? Hier maak ik er ook dankbaar gebruik van hoor maar ik fok ze er niet om.

Kan ik ook nog even mededelen dat een naakthond dus dezelfde temperatuur heeft als welke andere hond dan ook. Niets hoger, gewoon hetzelfde. Dat even om te trachten een andere fabel de wereld uit te helpen:)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Maar, moet wel zeggen dat je voor mij wel een fabeltje uit de wereld geholpen hebt. Ik dacht dus ook dat nakartjes in de zomer ingesmeerd moesten worden tegen het verbranden :N: Sorry :mrgreen:
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:Maar, moet wel zeggen dat je voor mij wel een fabeltje uit de wereld geholpen hebt. Ik dacht dus ook dat nakartjes in de zomer ingesmeerd moesten worden tegen het verbranden :N: Sorry :mrgreen:
het is je vergeven:) Ook mij hebben ze in het begin wijsgemaakt dat er van alles gedaan moest worden om de dieren te kunnen laten overleven:) Sinds ik ben gestopt met smeren van wat dan ook gaat het gewoon perfect en heel natuurlijk hier. Niets van waar dus, al dat gesmeer.
Oh, en dat ze dood gaan van wol/lanoline... is volgens mij ook een fabel enkel ben ik er nog niet aan toe gekomen dat uit te gaan testen. Wordt vervolgt:))
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

massam schreef:
welk ras is niet gemanipuleerd marjolein?
haar hond natuurlijk, die is supernatuurlijk doet geen wild kwaad.. zal ook nooit jagen.. maar dat is ook natuurlijk :roll:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

oh, die laatste over die wol had ik nog niet gehoord :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Pak-de-bal schreef:
Full Monty schreef:
Pak-de-bal schreef:het is heel onnatuurlijk en erg koud voor ze in de winter.en dat ik zo niet mooi vind, staat natuurlijk op zich zelf.
( ik zie liever een flatcaot dan een naakte hond)
de wereld draait gelukkig niet rond jou:) Dan neem jij toch een behaarde, nemen anderen wel een leuke naakthond. Je weet niet eens waar je over praat. Mijn honden hebben het helemaal niet koud in de winter, worden naakt geboren en gaan naakt weer dood dus zijn super natuurlijk. De fabeltjes mogen ze van mij ook wel eens elimineren.
Vooroordelen ook en domme opmerkingen helemaal:)
maar wel door mensen gemanipuleerd, je zal toch niet willen beweren, dat een wolf naakt is.?
( moesten die hondjes niet het bed alvast warmmaken, nou dan maar zonder die haren in mijn bed)
Bonnie@ Ja, ik heb een pestbui vandaag. Het is maar goed dat het geen live discussie is want ik denk dat ik dan was gaan gooien op meppen :o)) Mag wel een keertje toch ?

PdB, lees jij eigenlijk wel eens een antwoord van iemand ?
Ik heb je al een hele tijd geleden uitgelegd hoe het zit met naakthonden. Ongeveer een half jaar gelden toen je het ook nodig vond om je onzin te verkondigen.
Voor de laatste keer.
Een naakthond en dan iig de hele naakte is geen door de mensen gecreëerd ras.
Deze honden zijn het resultaat van een mutatie zo'n 3000 jr geleden die in die omgeving veel voordelen had.
De honden kregen geen last van vlooien en ander ongedierte waardoor ze minder snel ziek werden en bovendien door de mensen ook in de hutten gehouden konden gaan worden.
De huid voelt veel warmer aan dan van een hond met haar en ze werden dan ook gebruikt voor het verwarmen van mens en slaapplaats.
De Indianen waren zij behulpzaam met de jacht en ze werden ook al echt als gezelschapsdier gehouden.

Voor het geval het je nog niet opgevallen was, een Peruaanse/Mexicaanse naakthond heeft staande oren, lange benen en een wolfachtige schedel net als een Wolf. En jouw Stabij ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Full Monty schreef:
flamme schreef:Maar, moet wel zeggen dat je voor mij wel een fabeltje uit de wereld geholpen hebt. Ik dacht dus ook dat nakartjes in de zomer ingesmeerd moesten worden tegen het verbranden :N: Sorry :mrgreen:
het is je vergeven:) Ook mij hebben ze in het begin wijsgemaakt dat er van alles gedaan moest worden om de dieren te kunnen laten overleven:) Sinds ik ben gestopt met smeren van wat dan ook gaat het gewoon perfect en heel natuurlijk hier. Niets van waar dus, al dat gesmeer.
Oh, en dat ze dood gaan van wol/lanoline... is volgens mij ook een fabel enkel ben ik er nog niet aan toe gekomen dat uit te gaan testen. Wordt vervolgt:))
En ze kunnen wèl blaffen en ze zijn ook geen vegetariërs ;o)
En oja, ze hebben wel tanden :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef: :denken: maar sonja heeft hier toch eens foto's neergezet van een arm peruaantje (in peru) met bleke huidskleur die helemaal rozerood verbrand rondliep in de peruaanse zon?
ja, en zo zijn er altijd uitzonderingen. Als een hond hier lijkt te gaan verbranden, dan gaat ie maar gewoon in de schaduw liggen hoor. Hier wordt het ook niet zo warm als in Peru, althans daar ga ik even van uit.

Zelfs mijn spotted (dat is er een met een zeer lichte huid en donkere stippen) verbrand hier niet in de zon. Het is dan wel zaak dat langzaam op te bouwen al vanaf maart ongeveer. En er is altijd een schaduwplek aanwezig maar dat moet toch ook gelden voor een behaarde hond dus kunnen we dat weer tegenover elkaar wegstrepen:))

ps... ze hoeven ook niet hun hele leven pap te eten en puffjes zijn GEEN mislukte naakthonden:)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
:denken: maar sonja heeft hier toch eens foto's neergezet van een arm peruaantje (in peru) met bleke huidskleur die helemaal rozerood verbrand rondliep in de peruaanse zon?
Jahaaa, maar dat heeft dus een menselijke oorzaak. Omdat wij op leuke kleurtjes gaan fokken en selecteren moeten de honden lijden.
Het is net als met mensen met rossig haar of hele blonde mensen. Die verbranden ook sneller.
Ik schreef dat ik MIJN honden niet in hoef te smeren. Niet hier en niet in Peru. De donkere huid verbrand niet.
Wendy smeert de gevlekten hier ook niet in. Als je het in Nl rustig opbouwt hoeft dat denk ik ook niet maar in een land met een sterkere/meer zon moet dat natuurlijk wel.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
sirene schreef:
Inge O schreef:
:denken: maar sonja heeft hier toch eens foto's neergezet van een arm peruaantje (in peru) met bleke huidskleur die helemaal rozerood verbrand rondliep in de peruaanse zon?
Jahaaa, maar dat heeft dus een menselijke oorzaak. Omdat wij op leuke kleurtjes gaan fokken en selecteren moeten de honden lijden.
Het is net als met mensen met rossig haar of hele blonde mensen. Die verbranden ook sneller.
Ik schreef dat ik MIJN honden niet in hoef te smeren. Niet hier en niet in Peru. De donkere huid verbrand niet.
Wendy smeert de gevlekten hier ook niet in. Als je het in Nl rustig opbouwt hoeft dat denk ik ook niet maar in een land met een sterkere/meer zon moet dat natuurlijk wel.
ha, OK, met die nuances snap ik het helemaal :ok: .
Mooi zo! En onthouden hè ?! :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

sirene schreef:
Inge O schreef:
hoe verklaar je dan , dat koeien ook kunnen verbranden in de felle zon? :19:

Ik geloof op plekken, dat er weinig pigment zit.

wel zielig, want er zijn steeds minder bomen , dus schaduw in de weilanden te vinden.
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef: hoe verklaar je dan , dat koeien ook kunnen verbranden in de felle zon? :19: Ik geloof op plekken, dat er weinig pigment zit.

wel zielig, want er zijn steeds minder bomen , dus schaduw in de weilanden te vinden.
Dus omdat koeien verbranden moeten de naakthonden maar verdwijnen? Die logica begrijp ik echt niet.
Misschien moeten ze koeien ook maar haarloos maken, worden ze sterk van net als onze naakthonden hihihi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
sirene schreef:
Inge O schreef:
hoe verklaar je dan , dat koeien ook kunnen verbranden in de felle zon? :19:

Ik geloof op plekken, dat er weinig pigment zit.
Ik denk dat dat komt omdat het ijs op de Noordpool bevroren is hoor.
Harstikke zielig voor de ijsberen want die kunnen nu heel moeilijk vis vangen :jank:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Dat van die hogere lichaamstemperatuur is mij destijds op de KK1 ook wijsgemaakt.... Zo zie je maar weer.
ik denk dat iedereen dat soort onzin voorgekauwd heeft gekregen op KK, iedereen behalve zij die de mazzel hadden bij Sonja of mij in de les te zitten:)
Ik ga even goed nadenken of er niet nog meer zaken zijn die ik graag rechtgebreid wil zien voor in dit topic.
Oh ja, over breien gesproken... naakthonden hoeven in huis al helemaaaal geen jasje aan en sieraden maakt ze er echt niet mooier op.
Maar dat laatste is natuurlijk mijn eigen visie:)
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Lul jij even voor jezelf ;-)
Ik zag laatst op een show een Chineesje met zo'n brede glinsterende strass-halsband en ik vond het waanzinnig goed staan!
(nou ben ik net een ekster hoor)
Ja maar Nanna, daar hebben ze dus barbiepoppen voor uitgevonden!

Een mooi halsband maakt me niet uit hoor, kan ik ook best waarderen, het gaat mij om de ringetjes en de slingertjes die totaal geen functie hebben. Nog even en er loopt er 1 met een piercing of met oorbellen, wacht maar!))
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

zo was ik weer.
en nog even voor marjolijn(deze keer kan ik het niet laten)wat maakt jou het nou uit of ik een naakte wil,of een behaarde of desnoods een paarse hond? als ik dat leuk vindt dan doe ik dat,dat jij daar niks van snapt moet je zelf weten ik snap jou ook heel vaak niet.

het is voor nu niet meer dan orientatie,ik wil er geen 3de hond bij.canyon is nog maar net overleden(daarvoor zat ik al met een chinees in m'n hoofd)en ruby is oud,dat ze shadow 1jaar geleden zo goed heeft geaccepteerd mag al een wonder zijn want de makkelijkste is ze niet.maar ik merk wel dat shadow erg gek is op kleine hondjes en ik het toch ook wel leuk vindt om er iets kleiners bij te hebben met de tijd,voor op de bank,voor lange wandelingen en voor de hondensport zoals behendigheid ofzo en die ene chinees(kaal) die ik ken kan en doet dit allemaal.jeroen vindt een chinees ook erg leuk al vindt ie de puff's met geschoren snuit net een poedel. binnenkort ga ik dus bij wendy kijken en kennismaken met het ras,en daar heb ik veel zin in.
ik houdt jullie natuurlijk op de hoogte al hoop ik dat het nog een tijdje duurt eer er een chinees hier binnen wandeld(dan houdt het namelijk in dat ruby nog veel ouder wordt)
Afbeelding

jemble 5 maanden
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

sirene schreef:Ja, ik heb een pestbui vandaag. Het is maar goed dat het geen live discussie is want ik denk dat ik dan was gaan gooien op meppen :o)) Mag wel een keertje toch ??
Tuurlijk, heb ik ook wel eens last van :mrgreen:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Die koeien vraag is gemakkelijk te beantwoorden. Die dieren verbranden vaak omdat ze hier in NL in zonnige weiden mogen staan zonder beschutting tegen de zon :devil:

Misschien dat velen de fout maken met subletale factor en de lethale factor en daarom is er dan misschien ook wel zoveel onduidelijkheid over het fokken van naakt x naakt.
Dit is wel een heel verhelderend topic zeg!!
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Full Monty schreef:
Webborn schreef:Ik vind die pufjes harstikke leuk om te zien, net zo leuk als de blote familieleden eigenlijk. Heb je toevallig een foto van een pufje met een ongeschoren snuit? Ben wel benieuwd hoe ze er dan uit zien.
Grappig dat je een verschil in karakter ziet tussen twee.
p.s. wat een onwijs mooie foto's van en wat een lief verhaal over de geboorte van Solo op je site...
Dank je wel! Het verhaal van Solo is gelukkig niet zo lang en zwaar geworden als ik in eerste instantie dacht. Vandaag is hij 3 weken alweer en lekker gezond. Wij vieren vandaag zijn eerste feestje:))
Ik zie verschil in karakter tussen mijn puffen en haarlozen, wat weer niet wil zeggen dat dat altijd opgaat hoor. Ik ken mensen die het totaal niet met me eens zijn, maar dat zijn ze uit principe al nooit hihihi.

Hier een prachtig ongeschoren hoofdje

Afbeelding
Heb even op je site gekeken :wink:
Is deze hond ook een powder puff?
Afbeelding
Prachtige hond zeg!

Deze ook trouwens, mooie foto en hij heeft zo'n lief bekkie..
Afbeelding

Ach, vind ze trouwens allemaal leuk, ze ogen sowieso vanaf de foto echt enorm schattig :mrgreen:
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Worden trouwens meestal de oren en of het gezicht geschoren van de honden? en het lijf dat ook als daar een verdwaald haartje zit (voor shows ofzo)
Of denk ik dat helemaal fout :denken:
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

jaaa mijn Knorre Borre is dat! Onwijs lieve en dolenthousiaste grote vriend is dat van mij:) Jammer dat ik hem niet gekamd had voor we naar het veld gingen dan was hij oogverblindend geweest in mijn ogen:) Hij is inderdaad een heuze echte puff en halfbroer van die kale hangjongere genaamd Calvin.

Zijn vacht was hier al aan het verbranden, best zielig hoor die harige honden in de zon:) Ik heb hem op een maandagmiddag gewoon kaalgeschoren. En toen werd Borre NOG vrolijker! Sindsdien mag hij wanneer hij wil als naakthond wannabee door het leven. De keurmeesters vonden hem toch niet mooi, wel lief, maar niets waard als reu zeiden ze. Ik ben ook nooit meer teruggekeerd daarna:)

Van beide varieteiten worden in ieder geval de gezichtjes geschoren en wanneer de oren gaan hangen door al het haar dus ook de oren. Een puff mag hier hangende oren hebben maar ik probeer ze wel altijd te laten staan omdat ik dat sprekender vind.
De naakthonden op de show kan ik verklappen worden allemaal geschoren voor de show. Met verdwaalde haren hebben we al weinig meer te maken helaas met dank aan de keurmeesters en vele fokkers die kiezen voor de lange manen, zwieberende staarten en het liefst hele lange sokken. Dat haar houdt niet op bij de scheidingslijn die in de rasstandaard vermeld staat. Een aantal uitzonderingen daargelaten kun je ervan uitgaan dat een hond met heel veel haar op het hoofd smiddags alweer stoppels heeft over het gehele lichaam en een week later al een aardig kleedje. Een naakthond met een verwaalde haar zoals ik laatst in een nest had zijn onder fokkers helaas niet erg geliefd al zijn er gelukkig nog wel mensen die het niet scheren elke week kunnen waarderen.
Bons
Zeer actief

Full Monty schreef:jaaa mijn Knorre Borre is dat! Onwijs lieve en dolenthousiaste grote vriend is dat van mij:) Jammer dat ik hem niet gekamd had voor we naar het veld gingen dan was hij oogverblindend geweest in mijn ogen:) Hij is inderdaad een heuze echte puff en halfbroer van die kale hangjongere genaamd Calvin.

Zijn vacht was hier al aan het verbranden, best zielig hoor die harige honden in de zon:) Ik heb hem op een maandagmiddag gewoon kaalgeschoren. En toen werd Borre NOG vrolijker! Sindsdien mag hij wanneer hij wil als naakthond wannabee door het leven. De keurmeesters vonden hem toch niet mooi, wel lief, maar niets waard als reu zeiden ze. Ik ben ook nooit meer teruggekeerd daarna:)

Van beide varieteiten worden in ieder geval de gezichtjes geschoren en wanneer de oren gaan hangen door al het haar dus ook de oren. Een puff mag hier hangende oren hebben maar ik probeer ze wel altijd te laten staan omdat ik dat sprekender vind.
De naakthonden op de show kan ik verklappen worden allemaal geschoren voor de show. Met verdwaalde haren hebben we al weinig meer te maken helaas met dank aan de keurmeesters en vele fokkers die kiezen voor de lange manen, zwieberende staarten en het liefst hele lange sokken. Dat haar houdt niet op bij de scheidingslijn die in de rasstandaard vermeld staat. Een aantal uitzonderingen daargelaten kun je ervan uitgaan dat een hond met heel veel haar op het hoofd smiddags alweer stoppels heeft over het gehele lichaam en een week later al een aardig kleedje. Een naakthond met een verwaalde haar zoals ik laatst in een nest had zijn onder fokkers helaas niet erg geliefd al zijn er gelukkig nog wel mensen die het niet scheren elke week kunnen waarderen.
Wat mankeert er aan Borre dan dat hij volgens de keurmeester niets waard zou zijn? Die foto was mij ook al opgevallen, prachtige houding daar. :)

Als ik een naakthond zou kiezen zou ik er eigenlijk vanuit gaan dat die ook gewoon naakt is, niet dat ik hem naakt moet scheren. :denken: Jammer dat dat verdwijnt door de voorliefde voor volle kuiven en sokken, wel begrijpelijk dat ze dat mooi vinden zo'n volle kuif maar blijkbaar gaat het dan ten koste van?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

Webborn schreef: Wat mankeert er aan Borre dan dat hij volgens de keurmeester niets waard zou zijn? Die foto was mij ook al opgevallen, prachtige houding daar. :)
Als ik een naakthond zou kiezen zou ik er eigenlijk vanuit gaan dat die ook gewoon naakt is, niet dat ik hem naakt moet scheren. :denken: Jammer dat dat verdwijnt door de voorliefde voor volle kuiven en sokken, wel begrijpelijk dat ze dat mooi vinden zo'n volle kuif maar blijkbaar gaat het dan ten koste van?
Volgens mij heb jij Borre ook nog super impossant op de foto gezet, op de Winner in 2005 wat zijn 2e show was. Ik hoefde niets te doen, hij stond daar gewoon te staan... maar volgens de km was hij laaggesteld die dag.
Op zijn 1e show sprong Borre vrolijk bij de km op schoot toen deze voor hem op de grond ging zitten om het aan te staren, heel weird vond ik dat. Van de km dan, de reactie van Borre had ik wel verwacht. "Wat ras, bouw en karakter betreft vind ik alles terug wat ik graag wil zien in 1 hond en dat is de zwarte puff" zei de km.... "1 zg, volgende groep!"
Geen idee wat ze nog meer willen zien in een jonge hond, ik vond hem het beste wat ik heb en dat gevoel is enkel gegroeid de laatste jaren.
Zijn manco is gewoon dat het een puff reu is hoop ik:)

Wat dat haarloos betreft, van nature dan, ben ik het helemaal met je eens! Je kunt ook gewoon een poedel of iets anders kleins helemaal kaalscheren en dan zeggen dat je een naakthond hebt, dan heb je een beetje hetzelfde effect. Ik kan niet beloven dat ik weer zulke haarloze pups kan fokken in de toekomst maar ik zal er zeer zeker mijn best voor doen. Het is wat het ras nota bene zijn naam geeft dus in mijn ogen een eerste vereiste.
Bons
Zeer actief

Afbeelding
Hey wat toevallig, dan moet dit Borre zijn? :)

Die stond als een huis de hele tijd inderdaad hij viel me op omdat ie steeds opnieuw ging staan als je een plekje opschoof, ik heb toen een hele tijd naast de ring gezeten.

Alles in huis en dan een 1 ZG? Nouja... :roll: Ah soms snap je toch niets van de beslissingen. Als jij zo in hem geloofd zou ik het gewoon nog eens proberen.

Ben het met je eens dat de naaktheid eigenlijk een eerste vereiste zou moeten zijn, in elk geval boven de charmante kuiven en sokken. Maar als dat de trend is zal het niet meevallen voldoende true nakeds van kwaliteit te vinden uit lijnen waar je iets mee kunt en wilt. Zonde.
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

Webborn schreef:Afbeelding
Hey wat toevallig, dan moet dit Borre zijn? :)
Das hem ja! De eerste hond die binnen het half jaar het commando Staan! tot in de puntjes beheerste, daar ook nog eens plezier aan beleefde en die ik met wijzen naar een been dat been kon laten goedzetten. Een weelde om te showen! Op de Winner kreeg hij een 3zg, helaas voor de km was er weinig keuze qua reuen, anders had ie deze hond zonder pardon de ring uitgegooid.
Nu heeft ie dus geen vacht meer en mag ie thuis lekker mooi lopen zijn! Ik heb geem km nodig om hem te waarderen.
Zo dus weer over een paar maanden enkel dan met minder kraag zodat die mooie nek van hem goed zichtbaar is:))
Afbeelding
Bons
Zeer actief

wauw wat een lijf, ik ben niet helemaal op de hoogte van de gewenste verhoudingen van jullie ras maar ik vind hem prachtig vooral dat front! :ok:
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

Webborn schreef:wauw wat een lijf, ik ben niet helemaal op de hoogte van de gewenste verhoudingen van jullie ras maar ik vind hem prachtig vooral dat front! :ok:
Dank je! Ik dacht het te weten, die verhoudingen, maar ik zat er blijkbaar compleet naast dus kan je niet verder helpen daarmee:)))
Bons
Zeer actief

LOL :smile:

zo leer ik nooit wat :(
MIP
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MIP »

Hippy (Laureola's Daylight)het moedertje van Flirtje is vorige week gedekt,wie weet of er pp tussen zitten .
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik vindt borre ook een hele mooie hond om te zien(ben nog wel een leek op chinees gebied)en het valt me op na een aantal site's te hebben bekeken dat de hondjes bij mij vrij en vrolijk over komen(kan je wat moeilijk zien van af foto maar de hondjes zien er vaak vrolijk en lekker speels uit)

heb jeroen ook sinds een aantal dagen ingelicht dat ik(wij)gaan kijken bij een chinees fokker,eerst mompelde hij maar wat in de zin van:daar heb je haar weer met d'r hondjes! maar na uitgelgd te hebben dat ik alleen wil weten hoe ze zijn kwa karakter en dat ik me toch wel wat wil orienteren mochten we ooit een nieuw hondje erbij willen ging hij om en was hij ook enthousiast(hij vind ze ook erg leuk)

voorlopig dus geen chinese puppen verhalen,we gaan binnenkort wat kijken en ik hoop er in leeuwarden ook nog een aantal tegen te komen om zo bekender te worden met het ras voordat we er misschien ooit 1aanschaffen(maar ik denk dat het wel een ras is wat bij ons past)
Afbeelding

jemble 5 maanden
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”