Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lange wandelingen kleine hond
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
Ik heb heel veel hondenrugtassen versleten (de Back Pack Pet Carrier ook) en mijn ervaring is dat ze allemaal te klein zijn als de hond boven de 6-7 kilo komt.
En dan neem ik het nog ruim, eigenlijk zijn ze prima tot een kilo of 5, daarna wordt het proppen, en zwaarder dan een kilo of 6-7 passen ze er eigenlijk niet meer in. Het hondje in mijn onderschrift is 5 kilo en dat is precies pas (in de Back Pack Pet Carrier ook).
Daarnaast wordt het dan gewoon te zwaar om langdurig te dragen in zo'n hondenrugzak.
Ik weet dat er mensen zijn die een gewone outdoor backpack rugzak (of hoe zo'n ding ook heet) gebruiken voor de iets zwaardere kleine hondjes, en ik zou je dat dan ook aan willen raden. Een gewone rugzak dus, met goede brede banden en een buikband.
En dan neem ik het nog ruim, eigenlijk zijn ze prima tot een kilo of 5, daarna wordt het proppen, en zwaarder dan een kilo of 6-7 passen ze er eigenlijk niet meer in. Het hondje in mijn onderschrift is 5 kilo en dat is precies pas (in de Back Pack Pet Carrier ook).
Daarnaast wordt het dan gewoon te zwaar om langdurig te dragen in zo'n hondenrugzak.
Ik weet dat er mensen zijn die een gewone outdoor backpack rugzak (of hoe zo'n ding ook heet) gebruiken voor de iets zwaardere kleine hondjes, en ik zou je dat dan ook aan willen raden. Een gewone rugzak dus, met goede brede banden en een buikband.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): yorkshire terrier
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Wij lopen straks op vakantie in Noorwegen vaak een hele dag. Gaan dan 's morgens weg en komen pas 's avonds weer. Natuurlijk met de nodige pauzes.
Wij hebben een jonge pup van ongeveer 7 maand oud die dan met ons mee gaat. Hij weegt nu 7.5 kg en heeft een rug lengte van ongeveer 40 cm.
Wij hebben van het merg Dogbag de tas Jetsetbag.
Deze hebben we in Ommen gekocht bij een dierenwinkel. Deze winkel heeft echter ook een internet winkel.
Deze tas bevalt ons prima. De hond wil er erg graag in (vooral als hij moe is) Je kunt hem als rugzak en schoudertas gebruiken en er zitten ook gordels bij om de tas vast te zetten in de auto. Daar naast mag de tas in veel gevallen mee als handbagage in het vliegtuig. ( weet dit niet zeker maar vond dit op de site van Dogbag)
Onze hond loopt nu ongeveer 2 uur met ons mee (zonder dat hij in de tas wil).
Wij hebben een jonge pup van ongeveer 7 maand oud die dan met ons mee gaat. Hij weegt nu 7.5 kg en heeft een rug lengte van ongeveer 40 cm.
Wij hebben van het merg Dogbag de tas Jetsetbag.
Deze hebben we in Ommen gekocht bij een dierenwinkel. Deze winkel heeft echter ook een internet winkel.
Deze tas bevalt ons prima. De hond wil er erg graag in (vooral als hij moe is) Je kunt hem als rugzak en schoudertas gebruiken en er zitten ook gordels bij om de tas vast te zetten in de auto. Daar naast mag de tas in veel gevallen mee als handbagage in het vliegtuig. ( weet dit niet zeker maar vond dit op de site van Dogbag)
Onze hond loopt nu ongeveer 2 uur met ons mee (zonder dat hij in de tas wil).
-
- Vaste gebruiker
wandelen/ hond
Dat is grappig blacky! Wij gaan ook naar noorwegen en onze hond is nu ook 7 mnd! hahaha bedankt voor de tip ik ga gelijk kijken op de website.
Als we naar noorwegen gaan zal hij zo een 9 mnd zijn en vraag me af gezien alle berichten die ik lees of het nog wel noodzakelijk is om zo een dagbag aan te schaffen aangezien kleine hondjes dus al best ver kunnen lopen. Wie heeft advies?
M.b.t. het wandelen ik had begrepen dat het volgende schema van toepassing was op pups/ kleine honden.
Met 2 mnd: 5 min. wandelen
en dan per maand 5 min. erbij.
Dus met 7 mnd een half uur lopen.
Wij lopen nu zo een 4 x per dag een half uur en spelen ondertussen waarbij hij lekker kan gek doen aan een 5 meter lijn en soms word deze uitgebreid naar 10 meter. Los is nu nog niet mogelijk met zo een ukkie.
Gr!
Als we naar noorwegen gaan zal hij zo een 9 mnd zijn en vraag me af gezien alle berichten die ik lees of het nog wel noodzakelijk is om zo een dagbag aan te schaffen aangezien kleine hondjes dus al best ver kunnen lopen. Wie heeft advies?
M.b.t. het wandelen ik had begrepen dat het volgende schema van toepassing was op pups/ kleine honden.
Met 2 mnd: 5 min. wandelen
en dan per maand 5 min. erbij.
Dus met 7 mnd een half uur lopen.
Wij lopen nu zo een 4 x per dag een half uur en spelen ondertussen waarbij hij lekker kan gek doen aan een 5 meter lijn en soms word deze uitgebreid naar 10 meter. Los is nu nog niet mogelijk met zo een ukkie.
Gr!
- blacky
- Zeer actief
Als je niet van plan bent om dagtochten te gaan lopen zou ik het niet doen.
De dogbag is best prijzig vond ik. Maar we gebruiken hem best veel. (ook op de fiets)
Ik weet niet welk ras je hebt wij hebben een coton en die wordt als het goed is niet veel zwaarder en groter dan hij nu is.
Omdat onze hond langer is dan hoog is dit voor hem de ideale tas. Maar is je hond even hoog als lang dan zou ik deze niet kopen. Heeft alleen openingen aan de voor en achter kant en niet aan bovenkant.
De dogbag is best prijzig vond ik. Maar we gebruiken hem best veel. (ook op de fiets)
Ik weet niet welk ras je hebt wij hebben een coton en die wordt als het goed is niet veel zwaarder en groter dan hij nu is.
Omdat onze hond langer is dan hoog is dit voor hem de ideale tas. Maar is je hond even hoog als lang dan zou ik deze niet kopen. Heeft alleen openingen aan de voor en achter kant en niet aan bovenkant.
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
-
- Vaste gebruiker
wandelen/ hond
We hebben een kruising schapendoes. Is nu zo een 40 centimeter in de schofthoogte. Zie foto.
Hij heeft energie voor 10 en als we gaan wandelen (in dit geval gaat het over noorwegen) zullen dit wandelingen zijn van max 4 uur met pauzes er tussen. Een gehele dag wandelen ligt niet in de planning (een dagtocht)
Hij heeft energie voor 10 en als we gaan wandelen (in dit geval gaat het over noorwegen) zullen dit wandelingen zijn van max 4 uur met pauzes er tussen. Een gehele dag wandelen ligt niet in de planning (een dagtocht)
- Moos
- Zeer actief
Re: wandelen/ hond
Loslopen is het handigst om ze dat juist vanaf 8 weken meteen te lerenHugo 09-07 schreef:Los is nu nog niet mogelijk met zo een ukkie.
Gr!

- blacky
- Zeer actief