Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme zwervers in Griekenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Neeltje schreef:Er zijn toch echt wel honden die jaren hier in Nederland in de asiels zitten. Omdat ze eigenlijk niet meer te plaatsen zijn, vaak verknipt door van eigenaar naar eigenaar te gaan.
Waarom zou ik als ik een herplaatser wil me over dat soort probleemgevallen moeten ontfermen? :eek: Ik wil een gemakkelijke fijne gezinshond en die heb ik..twee maal uit Spanje. :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge O schreef:als het om zo'n aantallen honden gaat zoals in het besproken programma, in zo'n uitzichtloze, in- en in ellendige situatie zou ik het een echte zegen vinden als die honden uit hun lijden zouden mogen verlost worden.
welk doel dient het die dieren zo te laten afzien?
Mee eens hoor. Dit zal een particulier initiatief zijn, wat zoals vaak met dit soort initiatieven nogal behoorlijk uit de klauwen is gelopen en het oorspronkelijke doel voorbij is gestreeft.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Inge O schreef:als het om zo'n aantallen honden gaat zoals in het besproken programma, in zo'n uitzichtloze, in- en in ellendige situatie zou ik het een echte zegen vinden als die honden uit hun lijden zouden mogen verlost worden.
welk doel dient het die dieren zo te laten afzien?
Helemaal mee eens
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

S.Bijlsma1 schreef:
Roelfien schreef:* De honden in de nederlandse asiels zitten er meestal niet lang, er zit een flinke doorstroming in. Dus het is absoluut niet zo dat nederlandse honden niet aan de baas komen als mensen buitenlandertjes nemen.
Voor een deel is dit waar, maar dit geld vooral voor de jongere en vrij makkelijke (en vaak kleinere) honden. Het kan voor wat grotere, oudere of wat 'moeilijkere' honden soms zelfs enkele jaren duren voordat ze weer een goed tehuis vinden. Maar dit zal waarschijnlijk niet komen doordat mensen honden uit het buitenland halen, maar omdat de meeste mensen nu eenmaal liever een jonge hond hebben waar zo weinig mogelijk aan gedaan hoeft te worden.
Nee hoor gaat niet altijd op, wij plaatsen net zo makkelijk een jonge als een oude(ere) hond :wink:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

S.Bijlsma1 schreef:
Roelfien schreef:
S.Bijlsma1 schreef:
Suzanne123 schreef:Hoi,
Ik ben het zeker met je eens dat er ontzettend veel leed is daar. Maar, ik vind ook dat het onzinnig is om die dieren naar Nederland te willen halen om te helpen. Vast en zeker schop ik nu tegen schenen, dat is niet mijn bedoeling, maar IK vind dat meer risico's dan oplossingen biedt om de honden uit een buitenland te halen (bijv. spanje en griekenland).
Het leed zal er daar niet minder om worden; elke keer weer zijn er honden te redden. Wil je wat doen? Prima! Zorg voor betere omstandigheden voor de honden DAAR, maar laat ze daar!
Ik vind (maar dat is een persoonlijke mening) dat het risico van meegebrachte parasieten en ziekten te groot is. En, mensen in 'dat soort landen / gebieden' zullen niet anders met dieren gaan omgaan omdat wij er een paar busladingen weghalen. Het leed houdt zichzelf daardoor in stand; er wordt niets structureel opgelost.

Dus; ik zal geen hond via een hulporganisatie naar nederland halen. Ik zal ook een dergelijk initiatief niet steunen.

Zo, val nu allemaal maar over me heen ;-)

Suzanne
Ook ik ben het hier helemaal mee eens, oplossingen bieden op die plaatsen zelf is veel beter dan het probleem verplaatsen.
En daar komt ook nog een bij, ondanks dat veel honden uit het buitenland wel 'normaal' zijn, dat er ook heel veel honden naar Nederland komen die hier helemaal niet op hun plek zijn (o.a. doordat ze heel angstig of juist agressief zijn).
Ik vind het dus beter om ter plekke een oplossing te vinden.
Oh? Vertel eens? Heb je dat onderzocht, veel agressieve en angstige buitenlandse honden meegemaakt?
Ja inderdaad, meerdere meegemaakt.
Ik ben ook heel benieuwd. Vertel...Wel vreemd overigens dat de mensen die zich écht inzetten voor de buitenlandse asielhonden, deze geluiden bijna nooit horen, ondanks veelvuldig contact bij nazorg ed.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Neeltje schreef:
Ik ben het zeker met je eens dat er ontzettend veel leed is daar. Maar, ik vind ook dat het onzinnig is om die dieren naar Nederland te willen halen om te helpen. Vast en zeker schop ik nu tegen schenen, dat is niet mijn bedoeling, maar IK vind dat meer risico's dan oplossingen biedt om de honden uit een buitenland te halen (bijv. spanje en griekenland).
Het leed zal er daar niet minder om worden; elke keer weer zijn er honden te redden. Wil je wat doen? Prima! Zorg voor betere omstandigheden voor de honden DAAR, maar laat ze daar!
Ik vind (maar dat is een persoonlijke mening) dat het risico van meegebrachte parasieten en ziekten te groot is. En, mensen in 'dat soort landen / gebieden' zullen niet anders met dieren gaan omgaan omdat wij er een paar busladingen weghalen. Het leed houdt zichzelf daardoor in stand; er wordt niets structureel opgelost.

Dus; ik zal geen hond via een hulporganisatie naar nederland halen. Ik zal ook een dergelijk initiatief niet steunen.

Suzanne
Dat ben ik helemaal met je eens. Niet dat het hetzelfde is, maar ik vergelijk het even met de broodfok, zolang er daar gekocht wordt worden de lege plaatsen weer opgevuld want er verandert niets.

In die landen zal ook niets veranderen als wij die honden hier naar toe brengen. De mensen leren niet er anders mee om te gaan. Het is als 'n druppel op 'n gloeiende plaat. Er zal in de landen zelf iets 'moeten' veranderen in de omgang met dieren.

Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
En jij gaat je volgende hond uit het asiel halen? Of gewoon weer bij de fokker en laat je "alle honden die hier zitten en ook een mooi huisje verdienen", zoals je het zelf zo mooi zegt, gewoon maar zitten. Ik denk, ik weet wel zeker dat jij gewoon weer een pup gaat halen. Je hebt dus in deze absolúút geen recht van spreken.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Neeltje schreef:
Addy schreef:
Neeltje schreef: Hoe weet jij of ik er geen ene mallemoer aan doe?? Ik mag dan misschien niet m'n hond uit het asiel hebben, maar al m'n katten komen wel uit het asiel en ik heb in het asiel gewerkt hier in Eindhoven, voor noppes.
Wat doe jij dan aan buitenlands dierenleed en vind je het erg belangrijk om te vermelden dat je voor noppes in het asiel werkt :denken:
Ik doe aan dierenleed in Nederland, niet buitenland. Er zijn hier genoeg dieren in Nederland die hulp nodig hebben.
Dus? Dieren in Nederland zijn meer waard? Zij verdienen hulp en dieren in het buitenland niet? Of ze verdienen betere hulp en zorg dan dieren in het buitenland? Houdt dierenliefde en hulp aan dieren op bij de grens?
Sorry hoor, maar ik volg je niet.

Verder ben ik het volmondig met Eline eens. :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ga ook voor de prioriteit daar leggen waar het mis is.

als daar soms een enorm leuk hondje bijzit is het alleen maar leuk als die waar dan ook een leuke baas krijgt maar dat moet zeker niet de basis zijn. de basis moet zijn om de plek daar te helpen. ik ken alleen cadiz dus kan alleen daarvoor spreken. die doen echt wat bij het asiel daar en dat zou het belangrijkste moeten zijn
Afbeelding
Addy

Eline* schreef:
Suzanne123 schreef:Ik vind (maar dat is een persoonlijke mening) dat het risico van meegebrachte parasieten en ziekten te groot is.
Waar doel je op? Dat je de kans te groot vindt dat de hond is besmet of doel je op verspreiding hier van deze ziekten?
Is pure onzin, wegens de klimaatveranderingen hebben wij binnen een aantal jaren hier exact dezelfde ziektes als in Zuid-Europese landen.
Tot nu toe zijn we de dans ontsprongen maar veel langer zal dat niet meer gaan duren dus dat argument vind ik nergens op slaan :roll:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Eline* schreef:Dierenleed kent geen grenzen...en het dierenleed in het buitenland is vele malen groter als hier in Nederland. Ik ben het er volledig mee eens dat hulp ter plaatse prioriteit moet zijn bij het helpen van buitenlandse honden, maar ik zie er ook absoluut geen kwaad in als stichtingen op zorgvuldige wijze en niet op hele grote schaal honden hierheen halen.
In Nederland vinden erg veel asielhonden binnen een redelijke termijn weer een huis. Dat is heel fijn en dat moet ook zo blijven.
Ik snap alleen niet waarom er iets gevonden moet worden van mensen die kiezen voor een buitenlandse hond. De éen kiest een rashond, de ander een asielhond of herplaatser, waar dan ook vandaan. Waarom moet daar iets van worden gevonden? Als je al iets ergens van moet vinden is het van bewuste fok van bv rashonden en de aanschaf van dergelijke pups terwijl Europa overloopt van de baasloze stakkers die wachten op een heel leven in een asiel of een roze spuit..als ze geluk hebben.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Fijn dat Eline er is, scheelt mij weer wat typewerk :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Rataplan schreef:
Eline* schreef:Dierenleed kent geen grenzen...en het dierenleed in het buitenland is vele malen groter als hier in Nederland. Ik ben het er volledig mee eens dat hulp ter plaatse prioriteit moet zijn bij het helpen van buitenlandse honden, maar ik zie er ook absoluut geen kwaad in als stichtingen op zorgvuldige wijze en niet op hele grote schaal honden hierheen halen.

Als je al iets ergens van moet vinden is het van bewuste fok van bv rashonden en de aanschaf van dergelijke pups terwijl Europa overloopt van de baasloze stakkers die wachten op een heel leven in een asiel of een roze spuit..als ze geluk hebben.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf!
'k Heb even deze citaten uit je betoog gelicht :wink: .

Ik ben het met je eens dat dierenleed geen grenzen kent. En dierenleed in het buitenland is ook (vaak!) vele malen groter dan hier in ons land (hoewel ik denk dat er hier ook nog veel verbeterd mag worden :wink: ).
Maar ik ben het niet met je eens dat de bewuste fok van rashonden en aanschaf van raspups aan banden moet worden gelegd omdat er zoveel stakkerds in de asiels zijn (overigens heb ik het dan wel over verantwoorde fokkers en niet over puppiefarms!).
Laten we eerst mensen opvoeden die überhaupt een hond aanschaffen en ze óf niet houden en bij de eerste tegenslag naar het asiel brengen (als de stakkers mazzel hebben tenminste, en niet de straat op worden geschopt) óf ze maar het ene (kruising)nestje laten voortbrengen na de anderen. En dat is in Nederland al een probleem, laat staan in veel Europese landen.
Maar er zijn nu eenmaal mensen die een grote voorliefde voor een bepaald ras hebben en bereid zijn om lang te sparen voor de aanschaf van zo'n kostbare pup en die mag je dat genoegen niet ontzeggen.
Ik ben zo'n liefhebber en heb dus rashonden én 2 herplaatsers waarvan 1 ervan dus zo'n stakker uit het buitenland is (in dit geval Polen, die ook niet zo'n beste reputatie op het gebied van dierenliefde heeft :wink: ).

Kortom: leven en laten leven. Laat ieder de hond van zijn/haar keuze kiezen en elkaar vooral in elkaars waarde laten!
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Rami schreef:
Neeltje schreef:
Addy schreef:
Neeltje schreef: Hoe weet jij of ik er geen ene mallemoer aan doe?? Ik mag dan misschien niet m'n hond uit het asiel hebben, maar al m'n katten komen wel uit het asiel en ik heb in het asiel gewerkt hier in Eindhoven, voor noppes.
Wat doe jij dan aan buitenlands dierenleed en vind je het erg belangrijk om te vermelden dat je voor noppes in het asiel werkt :denken:
Ik doe aan dierenleed in Nederland, niet buitenland. Er zijn hier genoeg dieren in Nederland die hulp nodig hebben.
Dus? Dieren in Nederland zijn meer waard? Zij verdienen hulp en dieren in het buitenland niet? Of ze verdienen betere hulp en zorg dan dieren in het buitenland? Houdt dierenliefde en hulp aan dieren op bij de grens?
Sorry hoor, maar ik volg je niet.

Verder ben ik het volmondig met Eline eens. :ok:
Ik geloof toch dat het helemaal aan mij is wie en wat ik steun
Addy

Neeltje schreef: Ik geloof toch dat het helemaal aan mij is wie en wat ik steun
tuurlijk, zolang we de grens maar niet kruisen en laten we nou toch een verenigd europa hebben tegenwoordig :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

het is met àlle dieren zo en overal bij de Middellandse Zee

Kijk maar naar Egypte, wat ze daar met paarden hebben gedaan ,
en dan hebben we het nog niet eens over die zwerfhonden daar ! :jank:

Móeten we àlle dieren daar maar gaan helpen? :denken:

Het is water dragen naar de zee toe.

Ik ben er ook op tegen , om die honden dàn maar hier naartoe te halen, dat lost echt niets op,
wel ergenisssen , omdat sommige honden hier
dan weer in asiels terecht kunnen komen , door impulsief gedrag van mensen.
Rami
Zeer actief

Neeltje schreef:
Ik geloof toch dat het helemaal aan mij is wie en wat ik steun
Zeker. Maar weet je, het kan ook allebei. Het is toch eigenlijk absurd dat er verschillende 'kampen' zijn (en dat allemaal over de ruggen van dieren...).
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Eline* schreef:
Neeltje schreef:Er zijn toch echt wel honden die jaren hier in Nederland in de asiels zitten. Omdat ze eigenlijk niet meer te plaatsen zijn, vaak verknipt door van eigenaar naar eigenaar te gaan.
Waarom zou ik als ik een herplaatser wil me over dat soort probleemgevallen moeten ontfermen? :eek: Ik wil een gemakkelijke fijne gezinshond en die heb ik..twee maal uit Spanje. :ok:
is dit niet een beetje zo van:
"wat je van ver haalt is altijd lekkerder en beter?'

een beetje vreemde zin, omdat ik dacht dat je het deed omdat ze daar zo zielig waren,
Addy

Pak-de-bal schreef: Móeten we àlle dieren daar maar gaan helpen? :denken:
En welke bijdrage lever jij in binnen- of buitenland dat je het over we hebt :denken:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Suzanne
Suzanne,
Ik deel je mening. Zou zelf ook nooit een hond uit een ander land meenemen. :neenee: :neenee: Er zitten bovendien ook hier genoeg honden in asiels.
Maggie
Addy

goud schreef:Suzanne,
Ik deel je mening. Zou zelf ook nooit een hond uit een ander land meenemen. :neenee: :neenee: Er zitten bovendien ook hier genoeg honden in asiels.
Maggie
Dus jij hebt zelf asielhonden ?
Goed van je :ok:
Rami
Zeer actief

lieke schreef:
Kortom: leven en laten leven. Laat ieder de hond van zijn/haar keuze kiezen en elkaar vooral in elkaars waarde laten!
Mee eens! Maar... het neemt niet weg dat er mensen zijn die zich dierenleed aantrekken, waar ook ter wereld, en zich ook graag willen inzetten voor bijv. zwerfhonden of honden in buitenlandse asielen.

Daarbij: als je steeds maar weer te horen krijgt dat je, omdat je een hond uit het buitenland hebt, voorbij bent gegaan aan alle honden die in Nederlandse asielen verblijven, dan steekt dat een beetje.
Zeker als je een hond hebt geadopteerd via een stichting die veel hulp ter plaatse biedt en je dus op deze manier ook meehelpt aan het oplossen van het zwerfdieren-probleem, bijv. doordat er geld is voor voorlichten van de plaatselijk bevolking, voor sterilisatie-projecten enz..
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

*Linda* schreef:
Neeltje schreef:

Suzanne
Dat ben ik helemaal met je eens. Niet dat het hetzelfde is, maar ik vergelijk het even met de broodfok, zolang er daar gekocht wordt worden de lege plaatsen weer opgevuld want er verandert niets.

In die landen zal ook niets veranderen als wij die honden hier naar toe brengen. De mensen leren niet er anders mee om te gaan. Het is als 'n druppel op 'n gloeiende plaat. Er zal in de landen zelf iets 'moeten' veranderen in de omgang met dieren.

Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
En jij gaat je volgende hond uit het asiel halen? Of gewoon weer bij de fokker en laat je "alle honden die hier zitten en ook een mooi huisje verdienen", zoals je het zelf zo mooi zegt, gewoon maar zitten. Ik denk, ik weet wel zeker dat jij gewoon weer een pup gaat halen. Je hebt dus in deze absolúút geen recht van spreken.
Wat geeft jou het recht om zo te spreken. We leven in een vrij land en iedereen is vrij om een hond of pup aan te schaffen waar HIJ / ZIJ dat wil.
Daar heeft een ander niet over te oordelen. Ik zal ook geen hond uit een asiel halen.
Maggie.
Addy

goud schreef:Wat geeft jou het recht om zo te spreken. We leven in een vrij land en iedereen is vrij om een hond of pup aan te schaffen waar HIJ / ZIJ dat wil.
Daar heeft een ander niet over te oordelen. Ik zal ook geen hond uit een asiel halen.
Maggie.
Nee wat geeft jou het recht zo te spreken :denken:
Laat me gokken, je fokt zelf :denken:
Rami
Zeer actief

goud schreef:
Wat geeft jou het recht om zo te spreken. We leven in een vrij land en iedereen is vrij om een hond of pup aan te schaffen waar HIJ / ZIJ dat wil.
Maggie.
Tja, je kunt het ook omdraaien. Wie geeft jou het recht om te oordelen over mensen die wel kiezen voor het bieden van hulp aan zwerfhonden of honden in buitenlandse asielen...
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
goud schreef:Suzanne,
Maggie
Dus jij hebt zelf asielhonden ?
Goed van je :ok:
Nee, wij fokken zelf, en houden daar dan iets van aan.

:idea: :idea:
Maggie
Addy

goud schreef: Nee, wij fokken zelf, en houden daar dan iets van aan.

:idea: :idea:
Maggie
Zou je dat wel doen met het hondenoverschot in de Nederlandse asiels :denken:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
goud schreef:Wat geeft jou het recht om zo te spreken. We leven in een vrij land en iedereen is vrij om een hond of pup aan te schaffen waar HIJ / ZIJ dat wil.
Maggie.
Nee wat geeft jou het recht zo te spreken :denken:
Laat me gokken, je fokt zelf :denken:
Ja, eens in de 2-3 jaar een nest en dan alleen als we zelf iets willen houden.
Maar zijn nu een beetje aan het afbouwen. Alles wat overlijdt wordt niet meer vervangen door een nieuwe pup. :neenee: :neenee:
Hebben er nu nog 4, en dat is prima te behapstukken. De tijd van 7-8 honden is voorbij.

Maggie
Neeltje

Addy schreef:
Neeltje schreef: Ik geloof toch dat het helemaal aan mij is wie en wat ik steun
tuurlijk, zolang we de grens maar niet kruisen en laten we nou toch een verenigd europa hebben tegenwoordig :mrgreen:
Wat ik met mijn geld doe, heb jij totaal NIETS mee te maken en ik hoef me al zeker niet richting jou te verantwoorden waar ik het aan besteed.

En ook niet waar ik m'n dieren vandaan haal. Dat is mijn beslissing en mijn verantwoording. Dat jij wel dieren uit het buitenland wilt halen, is jouw beslissing en mijn recht om het daar niet mee eens te zijn.
Addy

Neeltje schreef:En ook niet waar ik m'n dieren vandaan haal. Dat is mijn beslissing en mijn verantwoording. Dat jij wel dieren uit het buitenland wilt halen, is jouw beslissing en mijn recht om het daar niet mee eens te zijn.
Mensen die zo denken zoals jij hebben wat mij betreft maar een recht en dat is het aanrecht :ok:
Neeltje

Addy schreef:
Neeltje schreef:En ook niet waar ik m'n dieren vandaan haal. Dat is mijn beslissing en mijn verantwoording. Dat jij wel dieren uit het buitenland wilt halen, is jouw beslissing en mijn recht om het daar niet mee eens te zijn.
Mensen die zo denken zoals jij hebben wat mij betreft maar een recht en dat is het aanrecht :ok:
En ook dat is jou recht om zo te denken.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Addy schreef:
En als jij in de woonkamer staat, dan is jouw ketting om in de keuken te blijven iets aan de te lange kant! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”