Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heel bijzonder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Volgens mij is het een gewone poedel en als je die niet uitborsteld, dan gaat het in elkaar draaien en moet je het scheuren net zoals bij de Komondor, Bergamasco en Puli
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

De Bergamasco houdt viltplaten. Daar doet men dus écht niks aan.... In de wat meer showy landen worden de koordvachten echt wel zeer geregeld gewassen. Een droogcabine zal dan idd wel uitkomst bieden. Ik las net dat een Komondoreigenaar een wasbeurt 1 a 2x per jaar wel voldoende vindt. Blegh..
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Zoveel vaker was ik mijn Briardje nou ook weer niet! Hooguit 2 a 3 keer per jaar en beslist niet voor een show. Zijn vachtstructuur kan dat gewas allemaal niet bolwerken en bij hem is het beslist niet nodig.

Vlak voor de show pak ik een emmer met lauw water en dan stop ik poot voor poot, in die emmer. Eventjes de haren goed soppen, uitspoelen en a la naturel laten drogen. Maar ja, ik kam mijn hond wel regelmatig en daarom verdwijnt stof en opgedroogde modder eerder uit zijn vacht.

Denk dat het niet aan het 'niet te vaak' {wat dat ook mogen betekenen, is toch voor elke hond anders} wassen ligt maar aan het totaal plaatje.

Vorig jaar was ik op de Winner en daar waren een paar komodoors aanwezig, moet zeggen: ze hadden veel ruimte! Terwijl bij de meeste hondensoorten het toch meer 'n hutje mutje parkeren was.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”