Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trekken aan de riem...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Anthraciet schreef:Ik heb de afgelopen 16 jaar wel zo ongeveer alle foefjes uitgeprobeerd, maar mijn honden trekken nog steeds :mrgreen:
De dingen die jij noemt werken niet of nauwelijks bij Malamutes, draai je je om, trekken ze gewoon díe kant op, het maakt hen niet uit waarheen we gaan. Stoppen werkt ook niet, dan gaan ze even staan snuffelen en trekken daarna weer verder. En laagvliegen hebben ze bij ons ook al wel eens gedaan :mrgreen:
ik denk niet , dat wat er in het boek stond, geschikt was, voor poolhonden :wink:

er loopt hier ook eentje in de buurt, en ze heeft een soort step , want hij wil gewoon ALTIJD trekken :smile:
Pak-de-bal

Shibby schreef:Shib kan ook hard trekken als hij op onbekende plaatsen is. :19:
Hij is bijna nooit aangelijnd en als hij is aangelijnd heb ik de riem vrijwel altijd zo kort dat hij naast me moet lopen en niet kan trekken.

En voor die enkele keer dat hij dan toch aan de lange riem (1,50m) zit en trekt, huppel ik er wel vrolijk achteraan hoor. :mrgreen:
dus je gaat nooit met je hond ergens naartoe , waar ze aangelijnd moeten zijn, zoals een braderie of zo.
Ik zou het een gemis vinden om je hond dàt niet te hebben afgeleerd. :neenee:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:het niet meer trekken doe je zo:

als hij trekt dan stop je even, of je loopt expres de andere kant uit.
dus maw het trekken heeft geen zin.
en na een tijdje hebben ze dat door.

of je trekt even snel aan de riem, dus dat je hond terug moet lopen.

er zijn zoveel foefjes , probeer ze maar eens uit :ok:
Je hebt in principe gelijk maar er zijn honden die absoluut ondanks alle consequente aanpak toch blijven trekken
Pak-de-bal

Addy schreef:

Je hebt in principe gelijk maar er zijn honden die absoluut ondanks alle consequente aanpak toch blijven trekken
dat zijn dus de poolhonden, het zit in de genen. :wink:

mijn hond trekt alleen naar de iongang van het bos of park,
dat zal ik niet bestraffen, want hij wil er gewoon snel zijn.
Addy

Pak-de-bal schreef: dat zijn dus de poolhonden, het zit in de genen. :wink:
Mijn hond is geen poolhond, overigens als een gek naar het park trekken is toch ook trekken :19: fout gedrag dus :wink:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik zie zelf het nut niet, om met Bowie naar een braderie of zo te gaan, niet dat hij trekt maar ik vind het zelf gewoon niks
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef: dat zijn dus de poolhonden, het zit in de genen. :wink:
Mijn hond is geen poolhond, overigens als een gek naar het park trekken is toch ook trekken :19: fout gedrag dus :wink:
Cody is ook geen poolhond maar hij heeft soms ook de kolder in de kop en trekt je dan werkelijk omver. 8 van de 10 keer loopt hij keurig naast je en de volgende keer trekt hij ook weer vreselijk.
En ik ken ook alle trucjes, ook consequent toegepast, maar soms is hij ... eh.... enthousiast/bananenplantage-in-de-oren/vervelend (doorhalen wat niet van toepassing is :mrgreen: ).
En ik werk ook niet met gentle leaders of iets anders. Alleen soms met een tuigje omdat hij ook zo leuk z'n kop uit de halsband kan trekken en het op een lopen zet (een keer zelfs naast de snelweg :N: ).

Ik troost me ook maar met de gedachte dat ik 3 perfect luisterende dames bij me heb die zich keurig gedragen :ok: . Dus opvoeden kan ik wel degelijk :pffff: .
Tegen nietsvermoedende omstanders kan ik dan gelijk mijn standpunt betreffende het logische verband tussen testosteron en het niet (kunnen?) luisteren. Wetenschappelijk onderbouwd door de aanwezigheid van drie reeds eerder genoemde engelachtige dames en één ontzettend klierige vertegenwoordiger van het mannelijke geslacht :mrgreen: .
Afbeelding
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:

dat zijn dus de poolhonden, het zit in de genen. :wink:

mijn hond trekt alleen naar de iongang van het bos of park,
dat zal ik niet bestraffen, want hij wil er gewoon snel zijn.
Dus de hond neemt de beslissingen bij jou? :denken:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Pak-de-bal schreef: dus je gaat nooit met je hond ergens naartoe , waar ze aangelijnd moeten zijn, zoals een braderie of zo.
Ik zou het een gemis vinden om je hond dàt niet te hebben afgeleerd. :neenee:
Waar zeg ik dat? :denken:
Shibby komt eigenlijk nooit op een braderie, een rommelmarkt of zoiets dergelijks. Maar dat is omdat ik er zelf bijna nooit kom en ik voor Shibby de meerwaarde niet zie om bij mij te zijn als ik de hele tijd tussen de spullen sta te neuzen. Het trekken houdt mij niet tegen, want ik houd hem dan toch kort. :wink:
Maar over een maandje ofzo zijn de dagen weer lang genoeg en is het weer weer wat lekkerder en dan ben ik toch wel 2-5 middagen/avonden in de week in de stad te vinden met Shibby. Maar ook in de stad heb ik hem meestal los, omdat daar de mogelijkheid meestal toe is. Bovendien heb ik het voordeel dat Shibby los perfect luistert en nergens heen gaat waar ik dat niet van wil.

Ik zou het een groter gemis vinden als mijn hond mij niet de deur uit zou laten gaan dan wanneer hij aan de riem trekt als ik hem daar zelf de mogelijkheid voor geef. Maar ach, ieder zo zijn prioriteiten hé. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik word op de heenweg voortgetrokken en op de terugweg tegengehouden......... :pffff:
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje

Ongelezen bericht door Silmariën »

Tsja, ik ben van mening dat het baasje de hond uit hoort te laten, de hond niet het baasje. Paljas loopt altijd naast, en YoYo begint het ook al door te krijgen. Maar die heeft dan ook vrijwel nooit haast.
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Addy schreef:

Precies, zoals mijn Tony.
Addy

Silmariën schreef:Tsja, ik ben van mening dat het baasje de hond uit hoort te laten, de hond niet het baasje.
O Maar ik ben die mening ook toegedaan ook, twaalf lopen braaf aan een riempje en geen een die het in zijn hoofd haalt te trekken.
Nr 13 trekt als een gek, al van klein pupje af aan :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind trekken aan de lijn echt zwáár irritant, maar moet ook bekennen dat ik mijn honden hier toch weleens aan moet herinneren dat ik dit niet zo op prijs stel :mrgreen:

Bij Kaya is het zeldzaam dat ze het doet, maar áls ze ergens echt heel graag heenwil (ik noem maar wat, ze ziet 'oma' onderweg) dan is ze moeilijk op andere gedachte te brengen.

Puchu heeft lang getrokken aan de lijn vind ik. Alhoewel hij pas 1 jaar is.
Bij Kaya had ik het er veel sneller uit en alle foefjes daar had Puchu geen oren naar.
Totdat ik het zat was en ipv een gewone halsband hem een halfcheck heb omgedaan. Nauwelijks waren correcties nodig, want blijkbaar is het gerinkel van de halfcheck voldoende en nu loopt hij bijna altijd netjes mee.

Gelukkig lopen ze trouwens meestal los, maar de enkele keer dat ze aan de riem moeten, haat ik het echt als ze gaan trekken.
Maar goed, het is 70 kg hond bij elkaar en ik loop met een zeer pijnlijke nek en schouders, dus dan word je vanzelf wel sjagrijnig als je een ruk aan je arm krijgt :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

met af en toe een aanwijzing lopen ze allebei erg netjes moet ik zeggen.

maar als lola moet poepen kan ik een biefstukje voor haar houden, heeft geen zin want ze blijft trekken. als je moet dan moet je is haar motto :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

bob en baukje weten dat ze niet mogen trekken
is namelijk het eerste wat ik ze hier leer
en heel belangrijk voor mij
ik zit zelf met reuma en dan is het dus geen pretje als je honden trekken

bente heb ik nog iets meer moeite mee
maar ik hou vol en zal dit ook winnen ook
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

trekken aan riem

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou zeggen: het is pas een probleem ( trekken aan riem) als je dat zelf ook een probleem vindt. en met zwaardere honden zal dat sneller zo zijn. dan is er nog het probleem dat niet alle honden hetzelfde zijn. de ene hond vindt de wereld interessanter dan de ander. ik heb een kruising husky en van huskys wordt gezegd dat het echte zwervers zijn en alles interessant vinden. en hij trekt dus ook wel eens, maar niet de hele tijd en hij is pas 6,5 maand oud. ik probeer het wel zoveel mogelijk oninteressant te maken dat trekken, maar hij vindt de wereld nou eenmaal superleuk. en af en toe trekken vind ik niet erg, maar als hij de hele tijd gaat trekken wel. maar daarvoor ga ik straks weer fijn op vervolgcursus.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hera schreef:
Addy schreef:

Precies, zoals mijn Tony.
En mijn Marouck. Dat is gewoon hopeloos :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pepie
Zeer actief

vlak banjer niet uit :pffff:
Afbeelding
bernersennenhond
Actief

Ongelezen bericht door bernersennenhond »

Hier wordt druk aangeleerd om niet te gaan trekken aan de lijn. Ik wil dat niet, dus ik zal dat zelf in de hand moeten houden.

Ik vind het trouwens ook geen gezicht dat er een kerel van 100 kilo achter een labrador of zo wappert omdat de hond zo trekt. Zegt volgens mij ook erg veel over die kerel.
Pepie
Zeer actief

bernersennenhond schreef:Hier wordt druk aangeleerd om niet te gaan trekken aan de lijn. Ik wil dat niet, dus ik zal dat zelf in de hand moeten houden.

Ik vind het trouwens ook geen gezicht dat er een kerel van 100 kilo achter een labrador of zo wappert omdat de hond zo trekt. Zegt volgens mij ook erg veel over die kerel.
Ik ook niet maar het gebeurd toch echt...........wel alleen op de heenweg :mrgreen: :zweep:
Afbeelding
bernersennenhond
Actief

Ongelezen bericht door bernersennenhond »

Pepie schreef:
bernersennenhond schreef:Hier wordt druk aangeleerd om niet te gaan trekken aan de lijn. Ik wil dat niet, dus ik zal dat zelf in de hand moeten houden.

Ik ook niet maar het gebeurd toch echt...........wel alleen op de heenweg :mrgreen: :zweep:
Dan sta je het toch echt zelf toe. :denken:
Pepie
Zeer actief

bernersennenhond schreef:
Pepie schreef:

Dan sta je het toch echt zelf toe. :denken:
Misschien wel :19: ........op de heenweg trek hij aan de lijn.......hij probeert zich in te houden,het gaat een paar meter goed,en dan gaat hij weer :boos: Als ik dan corrigeer......ik zeg alleen maar naast :wink: dan komt hij naast.....om vervolgens weer vooruit te lopen :boos: .......Op de terugweg geen kind aan hem :pffff: Loopt hij perfect naast,
Afbeelding
Addy

Ik weet al waarom Poppel het doet, ze denkt dat ze een poolhond is :19:
Bestaan daar goede hondenpsychiaters voor :denken:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Addy schreef:Ik weet al waarom Poppel het doet, ze denkt dat ze een poolhond is :19:
Bestaan daar goede hondenpsychiaters voor :denken:
Ja, Xena denkt dat ook, die probeert alles vooruit te trekken. Misschien toch eens kijken wat ze van weightpulling vind :mrgreen: (tuigje om en 1/2 kg op wieltjes :mrgreen: )
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Op bekend terrein loopt Tirsa voorbeeldig, echter, bij bepaalde straathoeken wil ze toch echt wel 'n andere kant op dan ik. Ze wil nl. altijd naar m'n vriendin Adria toe, maar ja, dat doen we niet iedere keer. Als je haar daar de richting laat kiezen kom je gewoon bij Adria bij de voordeur. Zelfs als je 'n andere straat neemt.

Is ze op onbekende terrein dan is alles zo interessant dan wil ze vooruit.

Maar braderie of stad of andere drukke bezigheden, neem ik d'r niet mee naar toe. Daar heeft ze helemaal niks aan.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik begrijp je punt wel maar hulpmiddelen zijn niet per se erg.Tomas trekt gewoon bijna niet als hij een slipketting omheeft dus dan voelt hij die ook niet.Zodra hij zijn brede leren halsband omkrijgt gaat hij er echter lekker inhangen.Ik gebruik de slipketing overigens nooit om te corrigeren, daar heb ik de kracht niet eens voor.Maar bij nat weer gaat die tenminste niet zo stinken :mrgreen:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Toen ik milo net had trok hij zich een ongeluk, hij kende het hele lopen aan de riem niet.
Ook rond oud en nieuw trekt hij als een gek aan de riem als hij ergens een knal hoort.
Maar ik irriteer me er dood aan, ik ga me ergeren en word alleen maar bozer. Hij kan best normaal aan de riem lopen.
Sunshine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Sunshine »

Oh nee... als ik ergens chagrijnig van wordt is het wel als ik vooruit getrokken word.
Nestor trok ook heel erg in het begin, er was geen houden aan.
Toen heb ik de gentle leader gekocht, deze heeft hij 5 dagen om gehad, en toen zijn we weer zonder de GL verder gegaan.

Nu gaat het best goed !! Als hij trekt ga ik gewoon stil staan ( en ja, dat is ooit van 10x of meer in een minuut tijd)

Nee, het trekken aan de riem wil ik HELEMAAL afleren, want daar kan ik echt niet tegen.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Rossi trekt op de heenweg altijd, en op de terugweg niet.

Ik krijg het haar maar moeilijk afgeleerd :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”