Ik zou ook ergens denken mechelaar x stafford, maar de schofthoogte van je hond doet mij toch twijfelen. Een mechelaar is meestal niet zo groot, geschat op een 60cm.
Door zijn stevigheid zou ik zeker denken stafford.
Moderator: moderatorteam
Het zal inderdaad wat minder zijn jaMARC_S schreef:Ik vraag me ook af hoe je die 75 cm hebt gemeten.Een hond van 75 cm en 30 kilo is nl erg licht en dus helemaal niet zwaar gebouwd te noemen. Ik had een teef van 70 cm wat een gigantische hond was, zij woog op haar dikst 45 en op haar allermagerst 35 kilo.
Een reu van 75 cm weegt toch al gauw 40-45 kilo als hij slank is.
Je meet de hoogte door de hoogte van de bovenkant van de schouders te nemen, daar je hand op te leggen en dan recht naar beneden te gaan met bv een meetlat.
Jouw hond oogt ook helemaal niet zo groot gezien de zeer fijne kop bv.![]()
De schofthoogte die jij aangeeft is 5 cm hoger dan het minimum van een St. Bernhard reu
ratje schreef:
Het zal inderdaad wat minder zijn jaik heb de schofthoogte gemeten en dan is hij 50 cm. Meetfoutje!

Volgens de dierenarts is het allemaal spierInge schreef:ratje schreef:
Het zal inderdaad wat minder zijn jaik heb de schofthoogte gemeten en dan is hij 50 cm. Meetfoutje!
![]()
![]()
Hmmm....dan vind ik 30 kilo wel behoorlijk. Nika is 53 cm schoft en weegt 25 kilo ongeveer en die is best fors, Marouck is 54 cm en weegt 18 kilo.![]()
Een mechelkruising zou best kunnen, maar met een rottweiler lijkt me onwaarschijnlijk als ie maar 50 cm schoft is, een kleiner ras lijkt me dan veel logischer. Stafford zie ik er niet echt in, maar ik ben geen staff-kennerDus het zou best kunnen.

Deze hond is driekwart Mechelaar en een kwart Rottweiler.Aimee schreef:
Dit is een kruising Rott met een mechelaar
http://fotos.marktplaats.nl/kopen/5/9b/ ... 6368cc.jpg
gr Aimée

Deze hond heet Max, en is nu van een vriend van mij, zie mijn vorige berichtratje schreef:Wauw deze hond is een grote gelijknis, bedankt Aimee!![]()

Dan heb je hetzelfde 'probleem' als wat ik met Shibby heb. Maar als je nagaat dat een Whippet van oorsprong ook wat terrierbloed in zich heeft, is die 'vergissing' ook niet zo vreemd wat betreft whippet/windhond of stafford.MARC_S schreef:Gelukkig, want anders had je een graatmagere gigantische hond
Dan zou mechelaar stafford wel kunnen. Of mechelaarxmechelaar/whippet oid. Dat worden ook spierbundels.