Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu/Reu helemaal onmogelijk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

iones schreef:Hoe is jouw hond naar andere reuen? In asiels zitten veel reuen die niet bij andere reuen kunnen, maar ook veel die het wel kunnen. En je kunt de hond uitlaten om te zien of het klikt tussen jou en de hond maar ook tussen de honden onderling.

bij www.dierenasiels.com krijg je al een aardige impressie.
Mijn hond kan met alle reuen,behalve met van die ober-patstertjes :mrgreen: Dus wat kan ik het best 'nemen' dan?
Afbeelding
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Hier een intacte reu en dat gaat prima met andere reuen, zo wel buiten als binnen, mn oom heeft een sharpei reu en bordeaux dog reu, alle drie intact en als een van ons echt een honden oppas nodig heeft kunnen we de honden rustig bij elkaar brengen, er word niet gesnauwd, geknokt niks... :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

eefje_ates schreef:
Mijn hond kan met alle reuen,behalve met van die ober-patstertjes :mrgreen: Dus wat kan ik het best 'nemen' dan?
Ik zou zeggen, een reu die geen ober-patstertje is? :mrgreen:

HIer, in dierenasiel Maastricht zit al een heel mooi hondje: Blacky
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=151263
Kan bij andere honden.

Er staan nog wel meer reuen op die evt. bij andere honden kunnen, maar ik weet niet tot welke leeftijd je ziet. Ik zag leuke van 6 maanden maar ook een hele leuke van 10 jaar.

Ik zelf heb trouwens 3 teefjes bij elkaar. En die zijn onderling heel erg gehecht en ze spelen ook heel veel. Liggen vaak bij elkaar in de mand of in 1 stoel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Hier ook twee reuen. Toen wij een jaar geleden Max in huis haalden werden we aan alle kanten gewaarschuwd dat we niet slim bezig waren om een staf reu bij onze reu in huis te nemen. Maar ja het was toen zo... Het is geen enkel probleem hier. Er wordt wel eens wat gekibbeld maar verder niks. Denk dat het er ook aan ligt hoe je zelf er mee om gaat...
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

Hughy en Lemon waren / zijn beide geen dominantie reuen..... maar de enkele keer dat ze geknokt hebben vond ik zo heftig dat ik nooit meer 2 reuen wil, liever een reu en een teef. Maar nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik ook echt niet tegen ruzie kan. Sommigen gaan er heel wat relaxter mee om en voor hen zouden ook deze 2 doggen waarschijnlijk een hele goede combinatie geweest zijn.
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

van huis uit hebben we ook altijd reutjes bij elkaar gehad nooit geen probleem altijd 2 of 3
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier ook meerdere reuen zonder problemen.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

hier nu reu-teef(geholpen)combi maar heb ook jaren teef-teef gehad.gelukkig konden ruby en canyon heel goed met elkaar overweg.

bij shadow durf ik zo een reu bij te zetten,mits deze niet een haantje de voorste is maar dat komt mede door shadow zijn handicap. de volgende pup wordt ook weer een reu.
denk dat het ook aan het karakter van ates/nieuwe hond licht of het wel of niet gaat samen,wel zou ik ze op een onbekend terrein kennis laten maken.

bij ruby durf ik overigens niet zomaar een teef bij te zetten.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik denk dat het vooral ligt aan het ras/karakater.
Wat ik heb gehoord over bijvoorbeeld Staffords is dat je met dit ras beter niet 2 reuen kunt nemen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit bij bijvoorbeeld Cavalier King Charles Spaniels wel kan.
Wil je ook persee een Mechelaar of is een ander ras ook een optie?
Bijvoorbeeld een Oudduitse herder :wink:, Duitse herder, Hollandse herder, enz....
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
ayla

Re: Reu/Reu helemaal onmogelijk?

Ongelezen bericht door ayla »

eefje_ates schreef:Na een aanleiding van een eerder topic(gestart door iemand anders), heb ik gelezen dat de asiels bomvol zitten met reuen. Nu ik Ates heb,zal de volgende ook weer een herplaatser zijn. Ates is pas 9 maanden,het gaat dus sowieso nog een tijdje duren voordat er weer een mecheltje bij komt. Is het echt totaal onverantwoord om dan een toch reu te nemen,dit omdat de asiels dus volzitten met reuen?Of kan dat best?
het is best te doen maar er moet echt een verschil zitten van een jaar of 5 zeker, wij hebben ooit 2 briards gehad reuen met 1 jaar verschil en ze hebben gevochten tot de laatste dag van hun leven, het ging best goed als je er bij was maar waren ze alleen was het vechten, we hebben ze gecastreed etc maar niets hielp volgens gedragsdeskundige en dierenarts moet er echt een jaar of 5 tussen zitten

groetjes ayla
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb 4 reuen en 1 teef, alles intact. 1 reu kan niet met 1 van mijn andere reuen... de rest kan onder toezicht prima met elkaar...
Zonder toezicht gok ik gewoon niet, dus dat doe ik niet onnodig
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tyson2006

Ongelezen bericht door tyson2006 »

wij hebben ook 4 reuen
maar moet zeggen wel allemaal als pup in huis gekomen
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Reu/Reu helemaal onmogelijk?

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

eefje_ates schreef:Na een aanleiding van een eerder topic(gestart door iemand anders), heb ik gelezen dat de asiels bomvol zitten met reuen. Nu ik Ates heb,zal de volgende ook weer een herplaatser zijn. Ates is pas 9 maanden,het gaat dus sowieso nog een tijdje duren voordat er weer een mecheltje bij komt. Is het echt totaal onverantwoord om dan een toch reu te nemen,dit omdat de asiels dus volzitten met reuen?Of kan dat best?
zeker niet helemaal onmogelijk, hier twee intacte reuen van 1 en 3 het zijn geen close maatjes maar leuk vinden ze elkaar zeker.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

ik denk dat als je wacht tot de eerste reu 2 jaar is je heel goed kan beoordelen of het wel of niet kan.
Onze eerste hond was Ridgeback reu Jenga hier kon toen hij volwassen was echt geen reu met ballen komen dus kwam er een teef bij die teef was heel makkelijk en we wisten zeker dat als er weer een teef bij kwam dit goed ging, ook als de pupteef de baas was geworden.
Yuma die toen als pup kwam( nu is ze 4 jr) is nooit de baas geweest, maar nu hebben we herplaats teef bij van 5 deze is best pittig maar tot onze verbazing is na vier mnd Yuma nog steeds de baas.Dus als je je hond goed kent kan je meestal al voorstelling maken. Hier sliepen ze al vanaf dag drie samen in de kussens en toch zijn het volwassen teven
Ook als Buddy nu de baas zou worden laat Yuma dat gebeuren die heeft nog nooit geknokt en als ze grommen loopt ze weg ze heeft nog nooit terug gesnauwt naar een andere hond
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

het merendeel hier zijn de succes verhalen, maar er zijn ook topics in Gedrag of zo,
waar 2 reuen echt problemen in huis hebben ,..

..of buiten als ze andere honden tegenkomen.

Als ik 2 reuen tegenkom merk ik dat soms wel aan de hoge staarten.
Heb je daar wel eens over nagedacht, hoe het buiten zal zijn?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

eefje_ates schreef:
iones schreef:Hoe is jouw hond naar andere reuen? In asiels zitten veel reuen die niet bij andere reuen kunnen, maar ook veel die het wel kunnen. En je kunt de hond uitlaten om te zien of het klikt tussen jou en de hond maar ook tussen de honden onderling.

bij www.dierenasiels.com krijg je al een aardige impressie.
Voorlopig nog niets :wink:
Je reu is pas 9 maanden, je kunt nog niet precies voorspellen hoe zijn gedrag naar andere reuen zal zijn als hij volwassen is.
Ik zou wachten tot hij een jaar of 3 is en dan pas iets anders erbij zetten. Of kiezen voor een oudere reu.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Onze twee reuen kunnen prima samen. Ze zijn dikke vrienden. Er zit 1,5 jaar verschil tussen.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Pak-de-bal schreef:het merendeel hier zijn de succes verhalen, maar er zijn ook topics in Gedrag of zo,
waar 2 reuen echt problemen in huis hebben ,..

Als mijn 2 reuen aan de riem lopen, zijn ze fel naar andere reuen. Als ze los lopen gaat het meestal goed, maar dan is het nog af en toe oppassen. Ik kan gelukkig van veraf al zien aan het gedrag van mijn honden of het goed zal gaan met de andere reu dus ik kan op tijd ingrijpen. Vechten mogen ze absoluut niet :wink:
Maar af en toe is het wel vervelend, ook omdat ze soms samen spannen tegen andere reuen :N:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

EstherK schreef:Onze twee reuen kunnen prima samen. Ze zijn dikke vrienden. Er zit 1,5 jaar verschil tussen.
en ze zijn allebei nog niet volwassen ;).
Afbeelding
iones
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

Mijn ervaringen met hondengevechten zijn wel merendeel met inderdaad 2 reuen van andere mensen die honden aanvielen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

eefje_ates schreef: Wel een bijzonderre combi :pffff:
Ze vergeet er alleen even bij te zeggen dat de dogo pas 2 jaar oud was toen de combi uit elkaar ging, midden in de pubertijd dus. Ik heb de dogo nog en ik zou hem met geen enkele andere reu vertrouwen op dit moment, ook niet met de york kruising die er toen bij zat. :roll:

De dogo is nog intact maar ik denk er sterk over om hem te laten helpen, er komt overigens nu een japanse spaniel bij. Een teefje welteverstaan. :wink:

Het ligt er gewoon sterk aan hoe de hond is, wat voor ras het is en of het een intacte reu is of niet. Kleine dingen kunnen een enorm verschil maken maar over het algemeen vind ik niet dat twee intacte reuen bij elkaar kunnen. Natuurlijk zullen er gevallen zijn waarbij het wel goed gaat maar als beide heren een beetje mans zijn gaat het gewoon niet. :N: Als je het dan toch wil uitproberen neem dan twee rassen die elkaar totaal niet "begrijpen" maar toch denk ik niet dat je de beestjes zelf er een plezier mee doet. (een beetje vent wil toch zo hoog mogelijk binnen de roedel staan)
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

.
Laatst gewijzigd door rakker2000 op 10 sep 2021 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Twee honden van hetzelfde geslacht kan prima, ik heb al jaren lang twee reuen. inmiddels de derde combinatie en er logeert hier wel eens een derde reu. Twee teven kan ook heel goed.
Het leeftijdsverschil is niet belangrijk voor de verstandhouding van de honden onderling,hoewel het wel gemakkelijker opvoeden is (voor jezelf) om een pup bij een volwassen hond te nemen.
Het leeftijdsverschil is belangrijk voor de verstandhouding met de baas! Twee honden die van min of meer gelijke leeftijd zijn kunnen zo op elkaar gericht raken met spelen e.d. dat je als baas er " bij bungelt" en ze niet of slecht luisteren en op te voeden zijn.
Wat wel belangrijk is dat je probeert een inschatting te maken van de natuurlijke dominantie van de hond. Die moet duidelijk verschillen. Heb je een dominante hond, dan kan je er gemakkelijk een minder dominante tot onderdanige hond bij nemen.
Ligt de natuurlijke dominantie gelijk dan zullen ze blijven knokken omdat ze de rangorde niet vast geregeld krijgen.
Dit los van het feit dat er inderdaad hondenrassen zijn die het wat moeilijker vinden om met soortgenoten om te gaan en in een groep te leven, of honden uit het asiel die door vorige bazen zo verknald zijn dat ze niet meer met andere honden kunnen
iones
Zeer actief

Zorg voordat je aan een andere hond begint dat je hond goed luistert. WAnt de jonge hond zal het gedrag van de oudere hond overnemen. DAt is fijn als je oudere hond goed luistert. MAar een ramp als hij dat niet doet.
tineke

iones schreef: WAnt de jonge hond zal het gedrag van de oudere hond overnemen. .
Als je weet wat je zwakke punten van de oudste hond zijn kun je dat voorkomen hoor dus idat is niet per definitie zo :wink:
Zo hebben zowel Micron als Rio echt niet alles van Orson overgenomen.
Beau ook niet maar die was al ouder toen hij kwam.
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

tineke schreef: Als je weet wat je zwakke punten van de oudste hond zijn kun je dat voorkomen hoor dus idat is niet per definitie zo :wink:
Ik kan me wel vinden in de woorden van iones, als je er goed op let dan is het makkelijk te voorkomen (al zal je de honden meestal wel anders moeten behandelen ten opzichte van elkaar) maar honden nemen razendsnel gedrag van elkaar over als je niet uitkijkt. :N:

Maar goed, reu/reu is niet ideaal. Als ze geholpen zijn helpt dat al een heel stuk, verschillende leeftijden is nog beter en als je niet de fout ingaat om ze beiden hetzelfde te behandelen wordt het alleen maar makkelijker. Toch vind ik de combi reu/teef een betere optie. Het is nog even afwachten hoe het bij ons uitpakt maar zeker met een kleiner ras "erbij" is het mi zeker geen slechte keus. Ik wilde persé een dogo reu maar bij een heel klein ras als de japanse spaniel maakt het mi weinig uit of je nu een reu of teef hebt.
tineke

Lars schreef:
tineke schreef: Als je weet wat je zwakke punten van de oudste hond zijn kun je dat voorkomen hoor dus idat is niet per definitie zo :wink:
Ik kan me wel vinden in de woorden van iones, als je er goed op let dan is het makkelijk te voorkomen (al zal je de honden meestal wel anders moeten behandelen ten opzichte van elkaar) maar honden nemen razendsnel gedrag van elkaar over als je niet uitkijkt. :N:

Maar goed, reu/reu is niet ideaal. Als ze geholpen zijn helpt dat al een heel stuk, verschillende leeftijden is nog beter en als je niet de fout ingaat om ze beiden hetzelfde te behandelen wordt het alleen maar makkelijker. Toch vind ik de combi reu/teef een betere optie. Het is nog even afwachten hoe het bij ons uitpakt maar zeker met een kleiner ras "erbij" is het mi zeker geen slechte keus. Ik wilde persé een dogo reu maar bij een heel klein ras als de japanse spaniel maakt het mi weinig uit of je nu een reu of teef hebt.
Honden kunnen zeker gedrag overnemen maar juist omdat je dat weet kun je ervoor waken.

Bij ons hebben reu /reu combi's altijd wel goed uitgepakt maar inderdaad is reu teef de veiligste combi.
Bij een reu die niet goed is met andere reuen is een teef uiteraard de beste combi.
Leusk ras trouwens de japanse spaniel :wink:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik wacht gewoon nog een jaar of 2 met het 'halen' van een nieuwe hond :mrgreen: Dan is Ates zijn karakter wel 'duidelijk', en kan ik dan kijken of het een reutjes of teefjes pup zal worden :mrgreen: Maar het begint nu al te kriebellen :N: :mrgreen:
Afbeelding
tineke

eefje_ates schreef:Ik wacht gewoon nog een jaar of 2 met het 'halen' van een nieuwe hond :mrgreen: Dan is Ates zijn karakter wel 'duidelijk', en kan ik dan kijken of het een reutjes of teefjes pup zal worden :mrgreen: Maar het begint nu al te kriebellen :N: :mrgreen:
Als je weet dat je hond niet altijd goed is met andere reuen en je hebt de keus dan zou ik gewoon altijd voor een teefje gaan :wink:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Het ligt gewoon heel erg aan je hond. Vergis je niet in twee teefjes bij elkaar hoor, ook die kunnen gemeen vechten !! En dan word ook gezegd dat een gevecht tussen twee teven erger is dan die tussen twee reuen !! Reu/teef word meestal als ideaal beschouwd maar daar zijn ook uitzonderingen op. Max hier is zoiezo niet gek op andere honden (hoewel het met Gizmo meteen goed was. :wink: ), maar hij lijkt met reuen die hij buiten tegenkomt wel wat beter te kunnen opschieten dan met teven, die teven daar hapt hij meteen naar !! Dus ja, kijk gewoon goed naar het karakter van je eigen hondje en naar het karakter van de eventuele tweede hond... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”