Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Creatief omgaan met je honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Buiten een aantal "ijzeren regels" vind ik mijzelf uitermate creatief, of eigenlijk vindingrijk. Met een aantal van die ijzeren regels spijker je op voorhand al een boel dicht, maar voor "vreemd" of "afwijkend" gedrag moet je wel inventief zijn om de oorzaak ervan te kunnen achterhalen. En nog inventiever om de eventueel gevonden motivatie voor dat gedrag voortaan in je voordeel te laten werken :wink:
Met andere woorden, het loont om buiten het kader te denken. Maar om dat te kunnen moet je wel beschikken over basiskennis.
Een abstracte kunstschilder vertrouw ik ook niet als hij geen romantisch realistisch landschapje kan schilderen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jaap* schreef:Buiten een aantal "ijzeren regels" vind ik mijzelf uitermate creatief, of eigenlijk vindingrijk. Met een aantal van die ijzeren regels spijker je op voorhand al een boel dicht, maar voor "vreemd" of "afwijkend" gedrag moet je wel inventief zijn om de oorzaak ervan te kunnen achterhalen. En nog inventiever om de eventueel gevonden motivatie voor dat gedrag voortaan in je voordeel te laten werken :wink:
Met andere woorden, het loont om buiten het kader te denken. Maar om dat te kunnen moet je wel beschikken over basiskennis.
Een abstracte kunstschilder vertrouw ik ook niet als hij geen romantisch realistisch landschapje kan schilderen :mrgreen:
Je omschrijft het goed Jaap :ok:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik ben van mezelf uit ergens heel diep van binnen heel creatief maar dat komt er nooit uit :mrgreen:
Maar wat problemen aangaat ben ik niet creatief,ik raak er eerder juist een beetje van uit balans,omdat het me verdrietig maakt.
Het stomme is dat de kleine probleempjes waar we op stuiten eigenlijk als vanzelf weer oplossen,wel doordat we iets veranderen maar dat gaat dus ook als vanzelf,zodanig dat ik nu dus niet eens kan opnoemen wat we dan veranderen.
Wij passen ons aan aan de beestjes.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

alles wat ik op de hondenschool te horen krijg is een hele mooie basis maar als het puntje bij paaltje komt combi ik toch echt af en toe wel wat vanmezlf erin hoor :wink:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik ben zelf gelukkig erg creatief met dat soort dingen en peins er werkelijk niet over de standaard-instructies van een hondenschooltje te volgen. Hier gaat alles op individu, gevoel en ervaring :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”